IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компенсаторките от лихвоточки

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Ако не си в списъците не можеш да ги преобразуваш в GKZL.Прочети законопроекта: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове
    Вносител: Захари Георгиев /ПГ на КБ/ и група н.п.
    Дата на постъпване: 26 май 2006
    Сигнатура: 654-01-70
    Водеща комисия: Комисия по икономическата политика
    Текст(pdf формат): Изтегли PDF формат (126 kb)
    Текст(rtf формат): Изтегли RTF формат (64 kb)
    Сесия: Трета сесия
    Състояние: обсъждане
    Първо четене:


    http://www.parliament.bg/?page=app&l...=show&lid=1542

    Коментар


    • Естествно ако приемат този проекто закон?
      Въпросът ми е да влизам ли в списаци или ще мога да ги изтъргувам през борсата независимо на каква цена?

      Коментар


      • Аз сега като имам 100000 лихвоточки и не съм спсъка за нуждаещи се какво да правя?
        Някой може ли да м обясни?

        Благодаря предварително

        Коментар


        • Два варианта за продажбата на БМФ
          Христо Николов

          Два варианта за раздържавяване на Параходство Български морски флот (БМФ) разглежда министерството на транспорта, научи в. "Сега". Единият е 70% от капитала на дружеството да бъдат продадени на стратегически или финансов инвеститор, а останалите 30% да се пуснат на фондовата борса. Другият вариант е 100% пряка продажба, без борсата.

          Стратегията за раздържавяването на БМФ все още не е представена на правителството. Тя подлежи на одобрение и от парламента. От ведомството на Петър Мутафчиев се надяват, че това ще се случи преди лятната ваканция на депутатите. В последния мониторингов доклад на Брюксел сделката за БМФ влезе в жълтата зона. Забележката е, че не може едновременно всички големи пристанища, регулаторният орган и най-големият морски превозвач да са контролирани от държавата.

          Само 5 от общо 25 договора за отдаване на кораби под наем са на цени, по-ниски от пазарните. Това е основният извод от проверката на държавния финансов контрол на договорите за т. нар. тайм-чартър. Въпросните 5 договора обаче са за авансово плащане на целия наем за няколко години срещу ремонт на съдовете, обясни вчера във Варна шефът на БМФ Христо Донев.

          Вече няколко месеца парламентарната комисия срещу корупцията се занимава със сигнали, според които кораби се отдават с малък наем на офшорни фирми, свързани с бившето и със сегашното ръководство на флота. Те после се преотдават срещу неколкократно по-високи суми. От началото на 2004 г. всеки договор се разрешава от министерството.

          Коментар


          • LION, напиши че това е проект, откъде си го видял и така нататък?
            Христо, ако стане преоформянето в компенсатони записи, по скоро ще има паднат цените на записите, че ще се наводни пазара.

            Коментар


            • Да бързаме ли да зареждаме GKZ ???

              Коментар


              • Закон за изменение и допълнение
                на Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани
                с многогодишни жилищно-спестовни влогове


                § 1. В чл. 1 се правят следните изменения:
                1. Текстът на чл. 1 се изменя така:
                “Чл. 1. Този закон определя условията и реда за уреждане правата на граждани с доказани жилищни нужди, притежаващи жилищно-спестовни влогове в Държавна спестовна каса към 31 декември 1990г.”

                § 2. В чл. 2 се правят следните изменения:
                1. В ал. 1 думите „придобиване на жилища” се заменят с „на финансовото им компенсиране във връзка с придобиването на жилища”.
                2. В т. 1 от ал. 1 числото „15 000” се заменя с „40 000”.
                3. В т. 4 от ал. 1 числото „15 000” се заменя с „40 000”.
                4. Ал. 3 се отменя.

                §3. Ал. 2 на чл. 3 се отменя.

                § 4. Създава се чл. 4а:
                „Чл. 4а (1) Притежателите на жилищно-спестовни влогове, открити до 31 декември 1990 г. и престояли повече от пет години към тази дата могат да прехвърлят на своите съпрузи или низходящи правата си по този закон при условие, че приемателите на правата отговарят на условията на чл. 2.
                (2) За целта желаещите правоимащи и техните съпрузи или низходящи склюват договор за прехвърляне на жилищно-спестовния влог с нотариална заверка на подписите и подават заявление до съответната местна комисия по чл. 8, ал. 2 заедно с необходимите документи по чл. 2, ал. 2.
                (3) Местните комисии разглеждат исканията в едномесечен срок от постъпването им. При наличие на условията за това новите титуляри на жилищно-спестовни влогове се включват в списъците по чл. 4.”

                § 5. В чл. 6 се правят следните изменения:
                1. т. 2 на ал. 1 се отменя.
                2. В ал. 2 думите „Държавна спестовна каса” се заменят с ”Банка ДСК” АД”.

                § 6. В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
                1. Ал. 2 се изменя така:
                “(2) Размерът на левовия индекс за едно спестовно число се определя от Управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд, като се вземат предвид инфлационните процеси и пазарните цени на жилищата.”
                2. Ал. 3 се изменя така:
                “(3) Дължимите като финансова компенсация суми за изплащат на правоимащите след придобиване или започване изграждането на жилища.”
                3. Създава се нова ал. 4 със следния текст:
                “(4) Условието за изплащане на финансовата компенсация по ал. 3 е налице и когато жилището попада в режим на съпружеска имуществена общност.”

                § 7. В чл. 9 се правят следните изменения:
                1. т. 3 на ал. 1 се отменя.

                § 8. В Допълнителните разпоредби се правят следните изменения:
                1. Параграф 2 се отменя.
                2. Ал. 5 на параграф 3 се отменя.
                3. Параграф 5 се изменя така:
                ”§5. Общинските съвети ежегодно осигуряват общински жилища и урегулирани поземлени имоти за жилищно строителство, и определят продажната им цена за закупуването им от лицата по чл. 1.”

                ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
                § 9. (1) В едногодишен срок от влизане в сила на този закон притежателите на жилищно-спестовни влогове, открити до 31 декември 1990 г. и престояли повече от пет години към тази дата, които не са декларирали правата си, доказват жилищната си нужда по чл. 2, ал. 1 пред местните комисии към общините по чл. 8, ал. 2.
                (2) В срок до две години от влизане в сила на този закон кметовете на общините одобряват окончателните списъци по чл. 4.
                (3) Право на левова индексация по чл. 7, ал. 1 имат лицата, включени в окончателните списъци по чл. 4, които са придобили или започнали изграждане на жилище, в срок до три години от влизане в сила на този закон.
                (4) Изплащането на левови компенсации се извършва от Националния компенсационен жилищен фонд чрез местните комисии по чл. 8, ал. 2 по реда на постъпилите заявления за реализирани права по предходната ал. 3.
                (5) Финансово компенсиране на жилищно-спестовния влог не се дължи, ако правото на левова индексация по чл. 7, ал. 1 не бъде заявено в шестмесечен срок от придобиване на жилище или разрешаване на строителството.

                § 10. (1) След изтичане на срока за обжалване на окончателните списъци по § 8, ал. 2, гражданите, включени в тях, могат да поискат да бъдат компенсирани за времето на престояване на жилищно-спестовните им влогове посредством регистрация на определените им към 31 декември 1990 г. спестовни числа като жилищни компенсаторни записи.
                (2) Левовият индекс на спестовните числа, които могат да бъдат регистрирани като жилищни компенсаторни записи, се определя с решение на Управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд.
                (3) Собствениците на спестовни числа, регистрирани като жилищни компенсаторни записи по реда на Закона за сделките с компенсаторни инструменти, могат да ги използват за закупуване на държавни и общински жилища и/или урегулирани поземлени имоти, предназначени по плана за жилищно строителство.
                (4) Исканията за регистрация на спестовните числа като жилищни компенсаторни записи се подават чрез местните комисии към общините по чл. 8, ал. 2 до Управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд в срок до две години след влизане в сила на одобрените списъци по § 8, ал. 2.
                (5) Местните комисии разглеждат, проверяват и комплектоват исканията в едномесечен срок от постъпването им и изпращат преписките с писмено становище до Управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд.
                (6) Управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд се произнася по исканията в двумесечен срок от постъпването им като признава правото на компенсация по ал. 1 и определя левовия размер на спестовните числа, които подлежат на регистрация като жилищни компенсаторни записи.
                (7) Гражданите, обезщетени по реда на предходната алинея, се изваждат от списъците по чл. 3, ал. 1.

                § 11. В чл. 2 от Закона за сделките с компенсаторни инструменти (Обн., ДВ, бр. 47 от 10.05.2002г., в сила от 11.06.2002г., изм. и доп., бр. 71 от 12.08.2003г.) след думите „Закона за обезщетяване на собственици на одържавени имоти” след запетаята, се добавят думите „спестовните числа, определени по реда на § 8 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за уреждане на жилищните въпроси на гражданите с многогодишни жилищно-спестовни влогове”.

                § 12. В двумесечен срок от влизане в сила на това изменение и допълнение на закона, Министерският съвет да извърши необходимите промени в Правилника за прилагане на ЗУЖВГМЖСВ.

                § 13. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник”.

                Законът е приет от ХХХХ Народно събрание на .......... 2006г. и е подписан с официалния печат на Народното събрание.

                Коментар


                • --------------------------------------------------------------------------------
                  Пишат план за спешно уреждане на лихвоточките

                  Фонд и пет министерства ще умуват за бързо изплащане на компенсации

                  Нужен е спешен план за обезщетяване на хората, чиито стари жилищно-спестовни влогове бяха преоформени в лихвоточки. Това обяви вчера Йордан Бакалов, председател на парламентарната комисия по жалбите и петициите на гражданите. Комисията реши, че Националният компенсационен жилищен фонд (НКЖФ) заедно с министерствата на финансите, икономиката, строителството и социалната политика трябва да предложат източници и схема за обезщетяване на спестителите в кратки срокове.
                  Комисията е получила над 30 жалби. Те са от граждани, които навремето дълго са спестявали за покупка на нов дом. Инфлацията обаче обезцени жестоко влоговете, трупани дълги години в някогашната ДСК, и държавата преоформи тези влогове в лихвоточки. Бе създаден и нарочен фонд - НКЖФ, който да обезщетява спестителите. Той обаче разполага с ограничени средства, а за цялостното изплащане на компенсациите са необходими около 470 млн. лева, показват сметките на Министерството на финансите.
                  Около 48 000 българи в цялата страна имат лихвоточки. Обемът на старите жилищно-спестовни влогове според различните оценки варира между 15 и 22 млрд. спестовни числа. Фондът дава по 4 стотинки на лихвоточка.
                  Имаше идея жилищните лихвоточки да се признаят за платежно средство в приватизацията и да се ползват за покупка на акции на борсата. Тя обаче не влезе в обращение.
                  Част от лихвоточките бяха превърнати в жилищни компенсаторни записи, които могат да се търгуват на фондовия пазар. Жалбоподатели са се оплакали на комисията, че някои областни управители са отказали да им издадат удостоверения за жилищни компенсаторни записи, тъй като не можели да сметнат левовата равностойност на спестовните числа. Проучване на комисията показало, че 7 областни управители са издавали удостоверения по 0,03 лв. Други пък са били щедри и са смятали по 1 лв. всяко спестовно число.
                  Компенсирането би трябвало да приключи до края на годината, защото това е изискване на ЕС. България е подписала еврорезолюция, която я задължава да приключи с всички форми на реституция до влизането си като пълноправен член в ЕС.

                  Отчет
                  През миналата година са компенсирани 3893 жилищно-спестовни влога. Средното изплатено обезщетение по един влог е 2690.81 лв. През 2005 г. на местните комисии са преведени 14 368 320 лв. за покриване на лихвоточки.

                  Коментар


                  • 1.Защо непрекъснато се говори за общият брой лих.числа ,а не се коментира колко е броя на лих.точки на правоимащите от закона ЗУЖНГМЖСВ - от 1992 г.? Защо се правиха списъци 1,2,3,4,5,6, и 7 специално за София.
                    2. Никой не си направи труда от ЦД да провери колко КИ са още в издателите и тогава да коментират за реалният брой активни коменсаторки.От общият брой регистрирани РКВ са занулени ~59% , KZ и GKZ ~72 % .
                    3.Може ли да се издават ДЦК на починали ,защото РКВ са на насл.?

                    Коментар


                    • Ne se prestaravaite da se dublirate mom4eta- do kraja na godinata dano da pusnat ne6to sre6tu kompove

                      Коментар


                      • в-к Стандарт; Четвъртък, 13 Април 2006

                        Народът чака половин милиард от лихвоточки
                        Компенсаторки за 612 млн. лева трябва да бъдат “изчистени” до 2007 г.

                        Близо половин милиард лева компенсации искат от държавата собственици на лихвоточки. С такава сума могат да се обезщетят всички заинтересовани през следващите 5 години. Това предложи експертът Слав Славов на среща на сюбствениците на компенсаторни инструменти и лихвочисла. Според различните оценки обемът на жилищноспестовните влогове достига между 15 млрд. и 22 млрд. лихвоточки. Те са собственост на около 48 хил. души в цялата страна. В момента точките се плащат от националния компенсационен фонд по 4 ст. Така за цялостното изплащане са необходими над 600 млн. лв. Фондът има годишен бюджет от 16-18 млн. лв. и обезщетява по 4 хил. души средно. Ако се отделят по 0,5% от държавния бюджет годишно, проблемът може да се изчисти до 5 г., коментира Славов. Това прави по 90 млн. лв. годишно, или 450 млн. лв. за следващите 5 г. Депутатът Янаки Стоилов от Коалиция за България пък предлага числата да се обърнат в приватизационни бонове. Така обаче едва ли ще им се намери приложение, защото няма атрактивни предприятия за раздържавяване. Проблем с обезщетяването стои и пред собствениците на компенсаторни инструменти. След 2007 г. книжата, които не са използвани, трябва да се преобразуват в държавен дълг. Сега в обращение има близо 612 млн. лв. компенсаторки по номинал. Пакети от 117 предприятия могат да бъдат предложени за раздържавяване срещу компенсаторки. Най-атрактивните сред тях са 30% от Българския морски флот и по 10% от ТЕЦ-овете. Те обаче не са достатъчни да поемат целия свободен ресурс. Собствениците одобряват предложението книжата да бъдат преоформени в ДЦК.
                        Невена Мирчева

                        Коментар


                        • v-k Standart-

                          Народът чака половин милиард от лихвоточки
                          Компенсаторки за 612 млн. лева трябва да бъдат “изчистени” до 2007 г.

                          Близо половин милиард лева компенсации искат от държавата собственици на лихвоточки. С такава сума могат да се обезщетят всички заинтересовани през следващите 5 години. Това предложи експертът Слав Славов на среща на сюбствениците на компенсаторни инструменти и лихвочисла. Според различните оценки обемът на жилищноспестовните влогове достига между 15 млрд. и 22 млрд. лихвоточки. Те са собственост на около 48 хил. души в цялата страна. В момента точките се плащат от националния компенсационен фонд по 4 ст. Така за цялостното изплащане са необходими над 600 млн. лв. Фондът има годишен бюджет от 16-18 млн. лв. и обезщетява по 4 хил. души средно. Ако се отделят по 0,5% от държавния бюджет годишно, проблемът може да се изчисти до 5 г., коментира Славов. Това прави по 90 млн. лв. годишно, или 450 млн. лв. за следващите 5 г. Депутатът Янаки Стоилов от Коалиция за България пък предлага числата да се обърнат в приватизационни бонове. Така обаче едва ли ще им се намери приложение, защото няма атрактивни предприятия за раздържавяване. Проблем с обезщетяването стои и пред собствениците на компенсаторни инструменти. След 2007 г. книжата, които не са използвани, трябва да се преобразуват в държавен дълг. Сега в обращение има близо 612 млн. лв. компенсаторки по номинал. Пакети от 117 предприятия могат да бъдат предложени за раздържавяване срещу компенсаторки. Най-атрактивните сред тях са 30% от Българския морски флот и по 10% от ТЕЦ-овете. Те обаче не са достатъчни да поемат целия свободен ресурс. Собствениците одобряват предложението книжата да бъдат преоформени в ДЦК.
                          Невена Мирчева

                          Коментар


                          • На дискусия собственици на бонове
                            Искат земя за компенсаторки
                            Пишат нова стратегия за продажба на морския флот

                            24 Часа


                            Да се предвиди възможност земя от държавния поземлен фонд да се плаща с компенсаторни инструменти, предложиха вчера от сдружението на собственици на компенсаторки по време на дискусия.
                            Това бил един от начините за решаване на проблема с неизхарчените обеми. В момента неизползваните са с номинал около 611,9 млн. лева. Похарчените досега пък са за над 1 млрд. лева. От сдружението напомниха, че на 1 юли трябва да спре издаването им, за да има яснота до края на годината какъв е държавният дълг и как ще се преобразуват. Според подписана от България резолюция пък до влизането в ЕС реституцията трябвало да е приключила.

                            Коментар


                            • Спасяват компенсаторките с фирми от забранения списък

                              Спасяват компенсаторките с фирми от забранения списък
                              Шефът на приватизацията очаква варненското параходство да повтори успеха на БТК

                              Драгомир Николов, Юлиана Бончева

                              Фирми от забранителния списък да бъдат пуснати за продан срещу компенсаторни инструменти предложи вчера директорът на Агенцията за приватизация Тодор Николов. В момента компенсаторки за над 600 млн. лева чакат да намерят приложение.
                              Забавените сделки за тецовете "Варна" и "Бобовдол" и за "Топлофикация-Русе" ще глътнат само малка част от реституционните книжа. АП в момента разполага със 117 дружества за продан, но дори да предложи всички само срещу компенсаторки, пак ще останат неизползвани книжа, обясни Николов. Затова той смята, че трябва да се извадят за продан малки пакети акции на фирмите от забранителния списък за приватизация. В листата "табу" има над 100 стратегически предприятия като "Булгаргаз", НЕК, "Техноекспортстрой", "Автомагистрали", летищата, портовете, безмитните зони, ВиК-фирмите и т. н.
                              Да се довърши работата по пула "Мечта", настоя пък Валентин Христов от Съюза на притежателите на компенсаторни инстурменти. През 2002 г. държавата събра в пула малки пакети от пет апетитни компании, които трябваше да бъдат продадени срещу компенсаторки на борсата. Акциите на "Булгартабак", ДЗИ и "Проучване и добив на нефт и газ" и БТК бяха пласирани успешно. Остана само "Български морски флот" заради възражения по схемата за приватизацията му.
                              Сега Министерството на транспорта пише нова стратегия за привличане на частни инвеститори във варненското параходство. Според шефа на АП интересът към БМФ ще е много голям и приватизацията на борсата може да повтори успеха на БТК. В началото на 2005 г. 34.78% от БТК бяха пуснати за продан срещу реституционни книжа. Пазарът полудя и цената на компенсаторките изхвърча над номинала им. Благодарение само на тази сделка компенсаторки с номинал около 633 млн. лева бяха занулени.
                              Сега още толкова чакат държавата да предложи нови атрактивни пакети акции. В момента компенсаторките вървят по 60-70 стотинки за левче номинал.
                              "Сега" 13 април 2006 , 8 стр.
                              Socialism -- You Make It, They Take It.

                              Коментар


                              • Нестандартно
                                Компенсаторките да се използват вместо левове при плащане на данъци, предложи шефът на БФБ Виктор Папазов вчера. На дискусията бе повдигнат въпросът какво ще правят притежателите на бонове и записи, когато срокът им изтече. В момента на пазара има компенсаторни инструменти за близо 600 млн. лева./Юлиана Бончева - в. Стандарт/

                                Коментар

                                Working...
                                X