IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компенсаторките от лихвоточки

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Imam klienti s GKZL- kakva cena 6te im predloji6

    Коментар


    • Re: компенсаторките от лихвоточки

      Първоначално изпратено от tujen
      Vijdam che tuk ima hora razbirashti ot lihvotochki, imam sledniq vupros ,za koito otgovor shte sum vi bagodaren
      imam okolo 60 000 lihvotochko ,no ne sum pravil nishto po vuprosa osven da che sum v spisuk za kraino nujdaeh ot predi 4 godini, dali sum propusnal nqkakvi srokova i da ne moga da g prodavam suotvetno ,ako ima nqkakvo razvijvane na tozi pazar?
      mersi
      Kopuvam lihvo to4ki - 0888678710

      Коментар


      • v-k Banker- БМФ" Е НА ПЪТ ДА СКАРА УПРАВЛЯВАЩИТЕ
        БЕЗ КОМПЕНСАТОРКИ ЗА МОРСКИЯ ФЛОТ



        След като на 28 юли Стратегията за приватизация на "Параходство Български морски флот" бе представена на кабинета, седмица по-късно и ден преди публичното обсъждане на документа на 4 август във Варна министърът на държавната администрация Николай Василев излезе със свое становище по него. И то никак не е ласкаво. Част от изнесените факти наистина будят недоумение. Като например задължението инвеститорът да е консорциум, както и запазването на 30% държавен дял, който няма да се продава на борсата.

        Според Василев най-сериозният проблем е свързан с профила на бъдещия инвеститор и избраният подход е доста странен, тъй като за пръв път се забранява на фирми от същия бранш да кандидатстват за купуването на българско дружество. "БМФ" е най-вече корабособственик, така че защо точно корабособствениците да не са най-подходящите кандидати, пита министърът. Аргументът, че всички корабособственици са "лоши" и ще съсипят морския ни флот, а пък чартьорите (корабонаематели) са "добри" и ще развият параходството, е несериозен, смята Василев. По неговите думи, може би за пръв път в българската приватизация купувач се задължава да създаде консорциум. Което означава, че се забранява дори на най-голямата световна фирма от съответния бранш да подаде оферта самостоятелно. Указвано е и какъв точно трябва да е консорциумът - мажоритарен дял в него да има чартьор, а миноритарен - корабен мениджър с поне един кораб. Затова Николай Василев с основание задава въпроса дали не е възможно тази фирма да притежава и само една лодка? Чартьорът не е стратегически инвеститор, а по-скоро посредник. Това е все едно туроператорите да са предпочитани "стратегически" инвеститори за "България Ер" вместо авиокомпаниите.

        Колкото до намеренията за запазването на миноритарен държавен дял от 30%, който да не се продава поне пет години след приватизацията, според Василев това си е чист отказ от регистрацията на БМФ на борсата. Дружеството е публично още от края на 2003 г., но явно принципалът не желае да има пълна приватизация. В интервю за столичен всекидневник обаче транспортният министър Петър Мутафчиев заяви, че чрез своите 30% държавата иска да участва пряко в управлението на параходството, да получава достоверна информация за неговото състояние, развитие и т.н.

        Странно е и че държавата не иска да използва компенсаторки, тъй като сме поели ангажимент пред Парламентарната асамблея на съвета на Европа да приключим с реституцията до членството ни в Европейския съюз. А в момента непаричните платежни средства са около 600 млн. лв. номинал и продажбата на миноритарния пакет от флота с компенсаторки би нулирала голяма част от тях.

        Николай Василев твърди, че стратегията за раздържавяването на БМФ от 2004 г. има известни предимства и те са, че тя вече е приета след публична дискусия и няма да се губи време. Освен това позволява в процеса да участват както много големи корабособственици или товародатели, така и много големи финансови инвеститори, което би създало максимална конкуренция. В стария документ е записано също, че цената ще е водещ критерий със 70% тегло, а инвестиционната програма и програмата за трудова заетост следват с по 15 процента. Друг недостатък в новата стратегия е липсата на гаранции, запор на акции и активи, както и неустойки. Все пак министърът на държавната администрация отбеляза предимството, че е решен проблемът със запазването на българския флаг на корабите.



        ЩЕ СЛЕДЯТ ИЗКЪСО ДОГОВОРИТЕ НА ПАРАХОДСТВОТО

        Всички сделки, които отсега нататък "БМФ" ще сключва за отдаване на кораби под наем, ще се наблюдават от трима надзорници. Целта, според транспортния министър Мутафчиев, е да се предотвратят финансови злоупотреби и корупционни схеми преди приватизацията на параходството. Министърът на транспорта ще има възможност при съмнителни контракти да предотвратява тяхното сключване. Надзорниците ще проследяват и изпълнението на договорите, както и дали е избрана най-добрата фирма чартьор. Групата ще е на пряко подчинение на председателя на борда на директорите на БМФ и на министъра на транспорта.

        Ясер Ел Амин

        Коментар


        • Част от БМФ може да бъде продаден на борсата
          Само стратегически инвеститори ще могат да участват в приватизацията
          Светлана НЕНОВА | днес, 20:30


          Тридесет процента от акциите на Български морски флот (БМФ) може да бъдат продадени на фондовата борса срещу компенсаторни записи, останалите да се предложат на стратегически инвеститор. Това предвижда работен вариант на стратегията за раздържавяването на дружеството, който е внесен за обсъждане в транспортното министерство. Очаква се правителството да го приеме до края на юли. Още през тази седмица стратегията ще бъде изпратена на министрите, за да се запознаят с нея, преди да започне процедура по съгласуване между ведомствата, се посочва в официалното съобщение на транспортното министерство. То обаче отказа да обяви критериите, на които трябва да отговарят кандидатите за параходството.

          Банки няма да могат да се включат пряко в процедурата, но кандидатите ще е необходимо да докажат възможности за финансиране от тях. Поставено е и изискване за определен кредитен рейтинг на банките. Проучване на транспортното министерство показва, че в процедурата за финансиране строителството на кораби биха могли да се включат 10-15 големи банки, които имат предишен опит. Неотдавна Асоциацията на корабособствениците предложи държавата да продаде 70% от БМФ на инвеститор с поне две години опит в бранша, а останалите да бъдат продадени след три години на новия собственик, след като се направи оценка за изпълнението на бизнес плана. Тя настоява да се даде възможност и на български компании да участват в процедурата.

          Цената на компенсаторните записи по време на вчерашната борсова търговия достигна почти 69 ст. за лев номинал, което е най-високата цена от края на октомври 2005 г. Другите два инструмента, които се търгуват на борсата, се движат между 65-66 ст. за лев номинал. Подобна схема за раздържавяване предвиждаше стратегия на предишния екип на Министерството на транспорта и съобщенията, но до приемането й от парламента по различни причини не се стигна. Транспортният министър Петър Мутафчиев обаче не хареса варианта на предшественика си и заяви, че ще се разработи нова стратегия. В мониторинговия доклад на Европейската комисия се препоръчва България да ускори раздържавяването на БМФ и да приеме стратегия за него, като повиши и изискванията към морската безопасност.





          -----------

          БМФ ще създаде звено за контрол на договори за тайм чартъри, съобщи пресдирекцията на транспортното министерство. Нова структура ще проследява процедурата от провеждането на преговорите до сключването на договорите за тайм чартърите и ще има достъп до цялата необходима информация и документация. Тайм чартърните договори са за наем на корабите. Чрез звеното ще бъде осигурен обективен контрол при чартирането им, както и ще се подобрят условията за сключване на договорите, се посочва още в съобщението. Транспортното министерство ще одобрява или не контрактите за един работен ден вместо за седем, каквато е практиката.

          Коментар


          • За съжаление това, което ПИЧ казва звучи много оптимистично и съвсем нереално.
            Дори и лихвоточките в един момент да бъдат преобразувани в КИ (абсолютно хипотетично), то няма никакви изгледи съотношението да е 0,30 лв за 1 лихвоточка.
            Първо, мисля, че никой, включително и държавата и институциите, които са ги издавали, не е наясно колко точно "свободни" лихвоточки има. Единственото, което се знае е, че са милиарди.
            За КИ дори не се знае с абсолютна точност, по-голямата част от които се търгуват, или са записани в депозитара.
            Второ, дори и да могат да се направят някакви приблизителни изчисления, държавата няма капацитет да намери компенсация за толкова голям обем лихвоточки.
            Трето, държавата има достатъчно проблеми да решава с уреждането на отношенията с настоящите притежатели на КИ, за което има точно 6 месеца, а на практика няма какво да се приватизира за толкова големи суми. Това налага алтернативни варианти като ДЦК, напр. Но всичко това отнема много ресурси и време...
            Това са само от няколкото причини, поради които въпросът с лихвоточките е висящ от толкова време и засега остава такъв.
            Жалко, но факт.

            Коментар


            • Хиляди благодарности за отговорите!!!

              Коментар


              • Повече от пет български компании, членове на Асоциацията на корабопритежателите, имат потенциала да осигурят стратегически търговски мениджмънт на Параходство БМФ, стана ясно преди време. Те изразиха готовност да се обединят и да регистрират консорциум, който да участва в процедурата за раздържавяване на дружеството. Сред тези компании са Интершипинг, Рибекс, Варна шипинг енд трейдинг, Космошипинг, уточниха от асоциацията.

                Източник: Пари

                Коментар


                • Аз да дам прогноза, пък и да не разочароваме Milla.
                  Спорд мен до края на 2006 год трябва да има решение, а 1 лихвоточка предполагам ще бъде 0.10 лв. Това е нещо реалистично и републиканския бюджет може да го понесе. Очаквания 1 точка= 1 лев не са реалистични. Това ако става дума за парично изражение
                  Ако точките се превърнат в компенсаторки, може 1 точка да бъде 0.30 като номинал компенсаторки. Примерно за човек който има 100 хиледи точки му дават 30 000 номинал компенсаторки. Пазарната им цена да речм малко ще спадне поради насищане на пазара и да речем отиде на 0.45, (при сегашна цена 0.65-0.66).
                  В този случай 30000*0.45=13500 лв. И това е нещо ........!?

                  Коментар


                  • Milla,
                    да не те разочаровам,но едва ли ще стане някога, със сигурност няма да стане до края на годината...преди да мисли за обезщетение държавата трябва да си оправи наличните компенсаторни инструменти, след което да види какво може да извади от забранителния списък и да предложи срещу компенсаторки...иначе и аз нямам нищо против лихвоточките т.к и аз имам десетки хиляди,но ралностите са такива,скоро няма да има и не се самонавивайте...
                    Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!

                    Коментар


                    • Здравейте!
                      Първо да спомена, че съм много доволна, че попаднах на вашия форум!
                      Малката ми молба е за вашите пробнози - кога смятате, че ще бъде (ако бъде, разбира се) приет този Законопроект за изменение и допълнение на Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове
                      и колко мислите, че стане левовата равностойност на 1 лихвоточка?

                      Коментар


                      • За съжаление нямам чак толкова впечатления кои посредници са компетентни и коректни и кои не. А и би прозвучало като реклама, ако спомена имена Още веднъж ти пожелавам успех в търговията!
                        "The most valuable commodity I know of is information." Gordon Gekko

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Hakkinen
                          ....Помисли си дали да не смениш посредника, ако не е имал отговори на въпросите ти
                          Успех!
                          Да, благодаря ти! Явно трябва да направя това. Някакви идеи и мнения за подходящите и киректни посредници?
                          Socialism -- You Make It, They Take It.

                          Коментар


                          • Не знам на кой посредник си клиент, но не ми се вярва да има ИП, в който да нямат информация за това дали може да се плаща с GKZL или не... Все пак един телефонен разговор със служител на БФБ или АП веднага би дал отговор на този въпрос. А и малко преди започване на търга от борсата пуснаха указания към брокерите на сайта си:


                            Във връзка със стартирането на аукционите за приватизация посредством централизиран публичен търг на 22.05.2006 г., БФБ-София АД уведомява всички борсови посредници за следното:
                            1. За всяко дружество, в търговската система на БФБ-София, на листинга "CPT", до наименованието, е указано дали то се приватизира срещу непарични платежни средства или с пари. За непарично платежно средство могат да се използват и жилищните компенсаторни записи по Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове, регистрирани в Централен депозитар с код GKZL.
                            2. За дружествата, за които пазарната партида е равна на броя акции, предложени за приватизация, като количество на поръчката задължително се въвежда 1 (една пазарна партида).
                            3. За всички дружества пазарната партида е равна на броя акции, предложени на търга.
                            4. При въвеждането на поръчки за покупка, за валута на цената за всички дружества се използва "BGL".
                            5. При въвеждане на поръчки за покупка с непарични платежни средства, в memo-полето се попълва от кода на платежното средство.
                            6. Обръщаме внимание, че от шестата борсова сесия (30.05.2006) се допуска въвеждането на поръчки за покупка от участниците с цени, по- ниски от минималната, но не по-ниска от 50 на сто определената минимална продажна цена.


                            Помисли си дали да не смениш посредника, ако не е имал отговори на въпросите ти
                            Успех!
                            "The most valuable commodity I know of is information." Gordon Gekko

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Hakkinen
                              В последния ЦПТ се използваха по същия начин като листнатите на борсата KZ, GKZ и PKB.
                              Да така е. Но в обявата не е посочено, че могат да се използват GKZL. Като говоря с борсовите посредници те незная -- трябвало да бъде излично посочено в обявата. Тогава къде са описани правилата за прилагането на GKZL? Знае ли някой някой грамотен борсов посредник/фирма, който е наясно с технологията?
                              Socialism -- You Make It, They Take It.

                              Коментар


                              • В последния ЦПТ се използваха по същия начин като листнатите на борсата KZ, GKZ и PKB.
                                "The most valuable commodity I know of is information." Gordon Gekko

                                Коментар

                                Working...
                                X