IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

    1. Не от пречиствателна, а от ВЕЦ.
    Но е написано така, че съзнателно подвежда некритичния четящ: самото съоръжение работи с ток от ВЕЦ, за да оползотворява отпадъчната топлина на електроцентралата.
    Поне така го разбрах аз.
    The project utilizes thermal energy from wastewater in the adjacent Ebswien purification plant
    Използва топлината от пречистени отпадни води, лятото охлажда.

    https://www.huber.de/huber-report/ab...astewater.html

    Underground sewer networks are a hidden source of energy. Domestic wastewater maintains a temperature between 50 and 68 °F (10 and 20 °C), even in the winter. This stable temperature range makes wastewater an excellent energy source for operating a heat pump. With its low temperature during the summer, wastewater is also a heat sink, and can be used for cooling buildings.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Кой ще купи електромобил у нас и да не му върти километри, първо ще има таксита - най евтино гориво, ако зареждат на 30 ст. киловата с 6 лв. минават 100км. А те си въртят по 500 км. на смяна и само за месец въртят по 15 000 км. точно такива автомобили ще са електрически. После разни куриерски и тях ги пиши електрически, тези 15% ще са само такива и ще има 1 % от тях които навъртат 10 000 км. Затова тези 15% ще повишат драстично консумацията на ток. Обяснявам ти, светвам те, не те лъжа.
      Добре е да погледнеш потреблението на дизел, бензин и газ. Има месечно потребление в НСИ.
      2 млн. автомобила с ДВГ с пробега от 11 000км. ще имат годишно около 1.5 млрд. литра. Това е над 40 процента от всички потребени горива.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        "Другият" товар на Топлофикация, това е системата за топла вода към града. ТАМ отиват многото мегавати.
        Разбирам, че имаш представа за когенерация от близкия град, но водата, подавана към топлообменниците на абонатите, е „отпаден продукт“от производство на ел.енергия, както се получава при АЕЦ и кондензационни ТЕЦ, като мариците. При тях има охладителни кули или вода, далеч са от големи градове. Ето опростена схема за комбиниран цикъл с охладителна кула(вдясно), вместо топлофикация
        https://energyknowledgebase.com/topi...as-turbine.asp

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Кой ще купи електромобил у нас и да не му върти километри, първо ще има таксита - най евтино гориво, ако зареждат на 30 ст. киловата с 6 лв. минават 100км. А те си въртят по 500 км. на смяна и само за месец въртят по 15 000 км. точно такива автомобили ще са електрически. После разни куриерски и тях ги пиши електрически, тези 15% ще са само такива и ще има 1 % от тях които навъртат 10 000 км. Затова тези 15% ще повишат драстично консумацията на ток. Обяснявам ти, светвам те, не те лъжа.
          макс 150км, обичайно 100. Абсурд 500 при 15 макс 20км средна скорост
          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

          Коментар


          • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

            И какъв е този /друг/ товар
            От проектите им
            Всяка инсталация (предвидени за монтаж в ОЦ "Люлин" и ТЕЦ "София Изток") е оразмерена да произвежда 240 MWe за електроразпределителната мрежа, като общата нова мощност за "Топлофикация София" ЕАД за производство на електроенергия от новата когенерация е 480 MWe нето.

            Само студените месеци могат да добавят 1.8 тераватчаса в мрежата, ако променят сегашното съотношение 1 към 5 (ел.енергия към топлинна)

            Би ли си купил облигации или акции от една нова АЕЦ ?

            А как икономисват богатите
            https://balkangreenenergynews.com/eu...ion-in-vienna/
            "Другият" товар на Топлофикация, това е системата за топла вода към града. ТАМ отиват многото мегавати.
            Освен това, температурата за потребителите, Е МНОГО ПО-НИСКА ОТ ТАЗИ ЗА ВЪРТЕНЕ НА ПАРНА ТУРБИНА В ТЕЦ. Т.е., хеле пък, с отпадна от ТАМ топлина, БИ МОГЛА да работи евентуално СПЕЦИАЛНА ТУРБИНА , С РАБОТНО ТЯЛО амоняк, пропан, евентуално, бутан или максимум, на СО2. Тук, у нас, не ми е известно да са вкаравани такива от думичката "съвсем".
            ПЪЛНО Е С ШАШМИ, ТАКА ДА ТИ ГО КАЖА. Остава да им се връзва но, ТОВА, ИСТИНСКА когенерация, НЕ прави.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

              И какъв е този /друг/ товар
              От проектите им
              Всяка инсталация (предвидени за монтаж в ОЦ "Люлин" и ТЕЦ "София Изток") е оразмерена да произвежда 240 MWe за електроразпределителната мрежа, като общата нова мощност за "Топлофикация София" ЕАД за производство на електроенергия от новата когенерация е 480 MWe нето.

              Само студените месеци могат да добавят 1.8 тераватчаса в мрежата, ако променят сегашното съотношение 1 към 5 (ел.енергия към топлинна)

              Би ли си купил облигации или акции от една нова АЕЦ ?

              А как икономисват богатите
              https://balkangreenenergynews.com/eu...ion-in-vienna/
              Ще ти кажа, как е в Топлофикация Велико Търново, пък ти продължавай да вярваш на басни: "Когенераторът" там, Е НА ПРИРОДЕН ГАЗ. Т.е., ОТ ГАЗОПРОВОДА. Близо 2 [MW], а е "-КО", т.к.работи "допълнително ", ВЪТРЕ В ОГРАДАТА. НЕ ОПОЛЗОТВОРЯВА отпадна топлина, нито биометан. ЕДНА ЖЪЛТА ТРЪБА ОТ ОТВЪН. И, защото явно, им я изкупуват на предеренциални цени. ТРОПА КОРАБЕН ДВИГАТЕЛ, преработен на природен газ.
              Дотам с "когенерацията".

              Коментар


              • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                Защо трябва да пишеш неистини...
                2 млн.електромобила, изминаващи по 11 000км. годишно, ще имат годишна консумация около 3.6 тераватчаса. Това е 10 процента от сегашното годишно потребление.
                Само модернизацията на Топлофикация София може да осигури половината от това.
                Постепенна замяна на стари домашни електроуреди също помага.
                Има много резерви по отношение на енергийна ефективност.
                Кой ще купи електромобил у нас и да не му върти километри, първо ще има таксита - най евтино гориво, ако зареждат на 30 ст. киловата с 6 лв. минават 100км. А те си въртят по 500 км. на смяна и само за месец въртят по 15 000 км. точно такива автомобили ще са електрически. После разни куриерски и тях ги пиши електрически, тези 15% ще са само такива и ще има 1 % от тях които навъртат 10 000 км. Затова тези 15% ще повишат драстично консумацията на ток. Обяснявам ти, светвам те, не те лъжа.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                  Мне, то си пише, че енергията е от пречиствателна станция.
                  Централното соц.парно не е забравено, ежегодно всички плащаме натрупаните милиони загуба.

                  Австрия няма работеща ТЕЦ на въглища,цитираната е на газ, някой те е подвел
                  https://beyondfossilfuels.org/europes-coal-exit/
                  1. Не от пречиствателна, а от ВЕЦ.
                  Но е написано така, че съзнателно подвежда некритичния четящ: самото съоръжение работи с ток от ВЕЦ, за да оползотворява отпадъчната топлина на електроцентралата.
                  Поне така го разбрах аз.

                  2. Да, на газ е, аз сам съм се подвел, щото на едно место пишеше, че се наблюдава от някаква "coal" организация.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                    Ха, че това е отдавна известното използване на вторичната, "отпадъчната" топлина от производството на ток от въглищни, газови и ядрени електроцентрали, в което социалистическият блок беше пръв с така нареченото "централно парно", което после беше "забравено" като наследие на лошия социализъм.

                    В конкретния случай става въпрос за оползотворяване на вторичната топлина на въглищната ТЕЦ Simmering power plant недалеч от Виена.
                    Мне, то си пише, че енергията е от пречиствателна станция.
                    Централното соц.парно не е забравено, ежегодно всички плащаме натрупаните милиони загуба.

                    Австрия няма работеща ТЕЦ на въглища,цитираната е на газ, някой те е подвел
                    https://beyondfossilfuels.org/europes-coal-exit/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                      Защо трябва да пишеш неистини...
                      2 млн.електромобила, изминаващи по 11 000км. годишно, ще имат годишна консумация около 3.6 тераватчаса. Това е 10 процента от сегашното годишно потребление.
                      Само модернизацията на Топлофикация София може да осигури половината от това.
                      Постепенна замяна на стари домашни електроуреди също помага.
                      Има много резерви по отношение на енергийна ефективност.
                      То и на тебе ти трябват 1000кв/ч месечно. /30/24 по малко от 1,5кв. Що ли си пускат хората по 10кв, че и трифазен 15кв?
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
                        А как икономисват богатите
                        https://balkangreenenergynews.com/eu...ion-in-vienna/
                        Ха, че това е отдавна известното използване на вторичната, "отпадъчната" топлина от производството на ток от въглищни, газови и ядрени електроцентрали, в което социалистическият блок беше пръв с така нареченото "централно парно", което после беше "забравено" като наследие на лошия социализъм.

                        В конкретния случай става въпрос за оползотворяване на вторичната топлина на въглищната ТЕЦ Simmering power plant недалеч от Виена.
                        Last edited by Turbolan; 31.01.2024, 17:07.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Говориш за ЦЯЛОТО потребление на страната и само за леки автомобили. Топлофикация не може да ги осигури, т.к.тя, работи върху друг товар. Така че, тя отпада. Дотук сме на поне още един реактор в АЕЦ.
                          И какъв е този /друг/ товар
                          От проектите им
                          Всяка инсталация (предвидени за монтаж в ОЦ "Люлин" и ТЕЦ "София Изток") е оразмерена да произвежда 240 MWe за електроразпределителната мрежа, като общата нова мощност за "Топлофикация София" ЕАД за производство на електроенергия от новата когенерация е 480 MWe нето.

                          Само студените месеци могат да добавят 1.8 тераватчаса в мрежата, ако променят сегашното съотношение 1 към 5 (ел.енергия към топлинна)

                          Би ли си купил облигации или акции от една нова АЕЦ ?

                          А как икономисват богатите
                          https://balkangreenenergynews.com/eu...ion-in-vienna/

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                            Защо трябва да пишеш неистини...
                            2 млн.електромобила, изминаващи по 11 000км. годишно, ще имат годишна консумация около 3.6 тераватчаса. Това е 10 процента от сегашното годишно потребление.
                            Само модернизацията на Топлофикация София може да осигури половината от това.
                            Постепенна замяна на стари домашни електроуреди също помага.
                            Има много резерви по отношение на енергийна ефективност.
                            Говориш за ЦЯЛОТО потребление на страната и само за леки автомобили. Топлофикация не може да ги осигури, т.к.тя, работи върху друг товар. Така че, тя отпада. Дотук сме на поне още един реактор в АЕЦ.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Може и сами да си зареждат.
                              6кв соларки са 5к лева вече. 2к инвертор, 2к панели и 1000 монтаж.
                              за лятото може и да успее да зареди 60кв на електричката
                              При първичен само и изцяло = източник, би трябвало инверторите да са безпредметни .Ама гаранции за това, соларкуте да работят тогава, когато ти трябва на теб, никой не дава.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                15% електромобили в някои деиндустриализирани страни ще повишат потреблението на електроенергия над 2 пъти.
                                Защо трябва да пишеш неистини...
                                2 млн.електромобила, изминаващи по 11 000км. годишно, ще имат годишна консумация около 3.6 тераватчаса. Това е 10 процента от сегашното годишно потребление.
                                Само модернизацията на Топлофикация София може да осигури половината от това.
                                Постепенна замяна на стари домашни електроуреди също помага.
                                Има много резерви по отношение на енергийна ефективност.

                                Коментар

                                Working...
                                X