IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За т.н.възобновяеми източници на енергия, колко са полезни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

    Не го увъртай, а обясни за КПД-то и загубите при възвратно-постъпателните движения Щото по тая логика вакнела трябва да е с 80% кпд ...
    безимен го е обяснил много добре.
    Ванкела е с повече мощ, но издъхва за съжаление. Или както е казал класикът:
    Click image for larger version

Name:	620_ca2918578296c4e37fccb5d15074187d.jpg
Views:	1
Size:	42.9 КБ
ID:	3468032


    Японците са успели да оправят проблема със следите от ноктите на ("Devil's Nail Marks"), но дотам. Все пак RX-7 е доминирала IMSA GTU състезанията за цяло десетилетие. Дори са я пуснали за кратко на световен рали шампионат и завършила на 11-а позиция. Не е зле за кола ¾ от размера на Корвет и двигател склонен към експлозивни пожари.


    P.S. - безимен, евала за конструктивно уплътненият коментар!
    Last edited by Kris_; 15.05.2019, 09:01.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Kris_ Разгледай мнение

      Първо не съм бил роден тогава, второ това е вече несъществуваща компания, която дори приемника и не продължава правенето на ванкели.
      Докато Мазда можеш все още да намериш във всеки сайт за употребявани автомобили.
      Каквото и движение да има ванкела е ненадежден и експлоатационният му период е по-малък, умира в пъти по-бързо от другите ДВГ.
      Не го увъртай, а обясни за КПД-то и загубите при възвратно-постъпателните движения Щото по тая логика вакнела трябва да е с 80% кпд ...

      Коментар


      • power grid - японците са много напушени да направят такива реактори и много руснаци физици в момента работят там. Хората искат такива неща, не искат на кюмюр защото не разбират и нямат връзка с мозъка си.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

          Трейдърко при тебе има ли поне един орган който да има връзка с главата....Що не се пробваш у Сатирата
          ...тоа не се знае га е напушен и га е у ред ...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Pyramid - тези реактори са конструирани от ентусиасти срещу потупване по рамото и за благото на народа, когато са конструирани са били върха на технологията. Руснаците като искат да строят ядрени централи да вземат да разработят по съвременни реактори с възможност да акумулират топлинна енергия и дневния цикъл на потреблението да се изглади, а защо не и седмичния и месечния. Пазарът за такива реактори е огромен, особенно ако са конструирани без външно електрозахранване при изключени всички подддържащи системи реактора може да издържи седмица преди да аварира жестоко. Знае се какво се търси, просто трябва да се направи обаче няма ентусиасти а тези които работят срещу пари искат да се продават старите печки без да си създават излишни бръчки по мозъците.
            Трейдърко при тебе има ли поне един орган който да има връзка с главата....Що не се пробваш у Сатирата

            Коментар


            • Pyramid - тези реактори са конструирани от ентусиасти срещу потупване по рамото и за благото на народа, когато са конструирани са били върха на технологията. Руснаците като искат да строят ядрени централи да вземат да разработят по съвременни реактори с възможност да акумулират топлинна енергия и дневния цикъл на потреблението да се изглади, а защо не и седмичния и месечния. Пазарът за такива реактори е огромен, особенно ако са конструирани без външно електрозахранване при изключени всички подддържащи системи реактора може да издържи седмица преди да аварира жестоко. Знае се какво се търси, просто трябва да се направи обаче няма ентусиасти а тези които работят срещу пари искат да се продават старите печки без да си създават излишни бръчки по мозъците.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Kris_ Разгледай мнение

                Първо не съм бил роден тогава, второ това е вече несъществуваща компания, която дори приемника и не продължава правенето на ванкели.
                Докато Мазда можеш все още да намериш във всеки сайт за употребявани автомобили.
                Каквото и движение да има ванкела е ненадежден и експлоатационният му период е по-малък, умира в пъти по-бързо от другите ДВГ.

                Ще опитам да допълня колегата...


                .................................................. ........................


                При Ванкеловия двигател, само в една от секциите, по едно и също време се извършват ТРИ различни процеса...,

                ... което при буталният, с постъпателно движещи се части ДВГ няма как да се получи за един цилиндър.

                Секциите на Ванкела са повече от една, като са дефазирани и във всяка от тях се извършват трите различни процеса...

                ... има някаква /далечна!/ аналогия с колената на коляновия вал на многоцилиндровия, бутален, с постъпателно движещи се части ДВГ, но нещата са несъпоставими.

                Като вземем предвид горното, Ванкелът - като ротационен /без постъпателно движещи се части/ - има много по-поносимо износване /като цяло/...

                ... но - ГОЛЕМИЯТ проблем на Ванкеловия е УПЛЪТНЕНИЕТО на всяка от камерите на отделните секции!

                .................................................. ...........................


                Ако вникнем подробно в написаното, аз виждам един, единствен проблем - човечеството ни НЕ Е ПОДГОТВЕНО за такъв двигател и то - само за това, че все още не сме достигнали до онзи надежден, износоустойчив материал, който да осигури едно нищо и никакво уплътнение на ротора-бутало /не зная как го наричате/ на Ванкела...

                ..., докато при буталните с постъпателно движещи се части това уплътнение е сравнително лесно осъществимо - чрез буталните пръстени /сегменти/.


                .................................................. ...............................


                Според мен: съществува абсолютно сходство с ПРОБЛЕМИТЕ на сегашната батерия на електромобилите. Човечеството не е подготвено за очакванията, които много от нас имат, за да "заменим" топлинните двигатели с електромотори /в частност - автомобилите - с електромобили/.

                Друга батерия - може би, някога.

                Други конструктивни решения - докато не станат изгодни финансово - няма да се наложат и това - независимо от разни спекулации за изчерпващ се нефт.

                И това е казано, независимо от призивите на некомпетентните за опазване на околната среда. Електромобилите нямат общо с екологията, както няма общо никое съвременно производство.

                Може би НАЙ-СЪЩЕСТВЕНОТО е това, което пропускаме, а именно: отработилите газове на автомобилите, ако и да са милиони - са НЕЗНАЧИТЕЛНА ЧАСТ от онова замърсяване, което правят - корабите, при изгарянето на хиляди тонове мазут при десетки хиляди морски мили между пристанищата в различни континенти, при което - не бива да забравяме и това, че превозваните товари са огромни /като маса и обеми/, а това пък е невъзможно да стане по друг начин!

                Отново човечеството не е дорасло да идеята - КАК! Това пък е повод - шарлатаните да смъкват едни пари с НЕЧИТАВИ интерпретации...

                .................................................. ............................................


                Разбира се, че ако се работи върху материал за уплътнение камерите на Ванкел, а също и за надеждното му охлаждане - при равни други параметри /което е една абстракция, предвид различните конструктивни решения/ - мощността на Ванкел /поради трите едновременни процеса по едно и също време/ - тази мощност би трябвало да е /теоретично!/ - три пъти по-голяма за всяка секция от тая на мощността на всеки отделен цилиндър на ДВГ с постъпателно движещи се части...


                .................................................. ..........................................


                След написаното горе предлагам и Имхотеп Логореев да вземе думата за финално изречение... )) Хубаво би било, ако подмятанията му са в личният му сайт... ))..., пък и празнословието, в което ме обвинява самият той - е лично негово амплоа.

                Разбира се - приемам забележки по същество за конкретно поднесени факти. Разделям ги, за да не пиша 5-6 различни постове.

                Хубава вечер!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Имхотеп тези ядрени реактори са морално остаряла технология, това е проблема а не цената. Обаче ние не сме специалисти а специалистите много странно мълчат. Когато се спряха реакторите беше защото вече работеха в много рисков режим с налагащи че чести промени на мощността и риск от авария. Чернобилската авария е точно с такава причина, често ръчкане на касетата за да се променя мощността и заклинвания докато са я заклинили максимално спусната и реактора е грейнал а охлаждането му също е инертно и цирулацията не може рязко да се усили. Какво ще му смяташ цената, той този ток цена няма особенно като го правят едни политкоректни мълчаливи специалисти може да излезе златен да пази господ ако го има.
                  Абе, брат, ВВЭР и РБМК са много различни. Такава нелепа намеса на партийци-кариеристи, при проектирането преди 40-50 години, кой нормален инженер е можел да предположи? А е станало.
                  ...
                  И от днешните Господ да пази.

                  Коментар


                  • Имхотеп тези ядрени реактори са морално остаряла технология, това е проблема а не цената. Обаче ние не сме специалисти а специалистите много странно мълчат. Когато се спряха реакторите беше защото вече работеха в много рисков режим с налагащи че чести промени на мощността и риск от авария. Чернобилската авария е точно с такава причина, често ръчкане на касетата за да се променя мощността и заклинвания докато са я заклинили максимално спусната и реактора е грейнал а охлаждането му също е инертно и цирулацията не може рязко да се усили. Какво ще му смяташ цената, той този ток цена няма особенно като го правят едни политкоректни мълчаливи специалисти може да излезе златен да пази господ ако го има.

                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                      Мога да ти гарантирам, че поднесени фактите по този начин са елементарна пропаганда точно за хора с малко акъл. Първо, в САЩ се строят страшно много газови централи защото газа е много евтин и сравнението с България е тъпо и второ тази централа изобщо не е построена там за да гарантира мощността на солара. И точно пък за Лас Вегас, където който е ходил и виждал в южната му точка най-големия язовир в САЩ Hoover Dam, ще ти каже, че горния напън е една тъпня за баламурници.
                      ...
                      Сега разбирам че солар сити са го построили за да пробутат елементарна пропаганда за баламурници.
                      Хубаво е че не са успели да те заблудят.
                      Но пък предполагам не можеш да отречеш че тази пропаганда във всеки момент във времето гарантира подаването на едни 55Мв в мрежата.
                      Основната причина за да го дам за пример е, че показва как (в случая феи) може надеждно да се използва без прекъсване.

                      Сега за Хувър дам: много е красиво, заслужава си да се види. Но

                      The primary purposes for the construction of the Hoover Dam were to control floods of fertile, but arid agricultural land, and to provide a reliable source of water and electrical power for millions of people in its adjacent areas.

                      Построен май 1931. Основното му предназначение в днешни дни е това почерненото. Най-вече за нуждите на лас Вегас и за напояване на огромните полета за марули и други зеленчуци в Аризона и Калифорния.
                      И не омаловажавам производството на ток, просто приоритетите се сменят.

                      ПП
                      ​​​​По повод ядрените централи, споменах че ще направя груба оценка колко би струвал тока от Белене, вземайки повод от условията които бяха през 2010. Е - малко ме мързи засега, но ако някой иска, ще помогна: вземете финансовият отчет на АЕЦ Козлодуй за 2017, и най-лесно е през ЕБИДТА.
                      Тoва ще затвори замалко устите на северните фенове.

                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • redcretin - доказателството е като се завърти на стенда от външния източник на механично движение, така че грешка не може да има. Ванкеловия двигател също не извършва чисто ротационно движение на ротора, той е с лошо мазане и голямо триене и затова е още по зле
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от redcretin

                          Zabavno e kak si prospal NSU - imenno pionerite, No po temata - wankel motor niama vyzvratno postypatelno dvijenie, no ima systite zagubi
                          Първо не съм бил роден тогава, второ това е вече несъществуваща компания, която дори приемника и не продължава правенето на ванкели.
                          Докато Мазда можеш все още да намериш във всеки сайт за употребявани автомобили.
                          Каквото и движение да има ванкела е ненадежден и експлоатационният му период е по-малък, умира в пъти по-бързо от другите ДВГ.
                          Last edited by Kris_; 13.05.2019, 08:25.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                            Не забравяйте, че петрола се ползва и за много други неща, не е само за гориво. А за тези "други" неща не е лесно или евтино да се намерят заместители.
                            Именно. Ето защо, колкото по-скоро, се премине към EV, толкова по-добре.

                            ...Ама няма да е лесно.

                            Коментар


                            • Не забравяйте, че петрола се ползва и за много други неща, не е само за гориво. А за тези "други" неща не е лесно или евтино да се намерят заместители.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                v_tin - нищо че е остаряла технология, няма да се откажат да я използват ако не стане скъпо.
                                Има логика. Донякъде. А има и омега-стратегии. Нарушаваш баланса, като изкараш на пазар нещо по-евтино. В някои отношения, EV са по-евтини вече. Вдигаш потреблението на енергия, нейната цена расте, и иде нова точка на (динамично) равновесие.
                                ...До Окончателната Победа нА.

                                Коментар

                                Working...
                                X