IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Водороден двигател - изход за България от енергийния монопол

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от NYSERookie Разгледай мнение
    е как ве ?
    секи знае що е то МОЛ един такъв има на стамболийски , от там си кОпувам марковите екипчета
    а да не би да ме гъбаркаш и да си мислиш за Материално Отговорно Лице /МОЛ / ?
    и туй го знам що е .
    да за материялно отговорно лице говоря. колко матерялно отговорни лица моа да вкараш в в един офис,като и да ги уплътниш взъможно най добре..... масата има значение,не само бройката .. ако са дебели отговорни материялни лица,например моа да ги смелиш на каша .... по добре е да са в течно състояние, тогава моловете на моловете( материялно отговорните лица) са по "сбити" . ако материялно отговорните лица ги вкарваш в газопобразно състояние в офиса,тогава КК (коефицента на калоричност) пада спрямо големината на офиса.
    или тук имаме КК на КК .. КК на материялно отговорно лице е еднакъв,но КК на тва матерялно отговорно лице спямо големината на офиса е коефицент на калоричност на коефицента на калоричност ( коефицента на зарко върху коефицента на зарко) ..... нама как да го обясня като коефицент на ефективност (полезно действеи) ,тъй като вече знаеме,че такова нещо има само в топлини ,двигатели с вътрешно горене и термо помпи. и за тва използвам верната бг терминология - вместо ефективност,то калоричност.

    Коментар


    • е как ве ?
      секи знае що е то МОЛ един такъв има на стамболийски , от там си кОпувам марковите екипчета
      а да не би да ме гъбаркаш и да си мислиш за Материално Отговорно Лице /МОЛ / ?
      и туй го знам що е .
      Тъпкано ще му я върна на РЕДА малката биричка с две големи!!!!!!!!!!!! Някога !!!!!!!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        И още няколко закона ще измислят /и ще наложат, ще видиш! / ако тези, текущите, почнат да ги ограничават - нали затуй са световни лидери, да ги ева. Дори могат, в интерес на напредъка, да поотменят някой и друг от остарелите такива
        пирамиде,мани ги рукито. той е като кучетата помияри.виждал ли си ги как се нареждат на пътя и тичат и лаят по колите?тва е слисъла на живота им.седят край пътя и чакат да мине някоя кола.като ги наближи,почват да я гонят и да я лаят.колко повече помияри се съберат,толкова повече им идва самочувстието да джафкат.та той си търси "колеги" ,че да лае по силно и колегите да по похвалят ,от рода на ;
        "малеее, ти как силно я наджавфка тая кола"
        а колата като отмине и после помиярите се връщат в изходна позиция,че да лаят по следващата.
        как се връщат-бавно,с вирната глава и опашка- демек победили са....
        та вместо да помагаш на рукито да джафкате по колите ,а когато няма коли,да си викате - ти руки я наджафка много яко,а рукито да ти отвръща-не ти я наджафка по яко ,дай да видиме кое гориво има по голям КК ( коефицент на калоричност) ...
        ти поне знаеш кво е мол ,рукито най много да се намеси и да изджафка:
        "в софия мол не трябва да се купуват маратонки адидас, по добре по интернет " .. за което разбира се ще е прав - ама дай ние,които караме колите да не спираме при кучетата ,да ги надлайваме,тва ни принизява към тях ... ще го сгазиш помияра,ама къв е слисъла?
        та кво е коефицента на зарко ,или коефицента на калоричност в горивата?
        къв е смисъла? ами КК е отношение на кубатурата в дадения цилиндър,спрямо полезната маса ( калоричната ) от общата маса (калоричната и некалоричната) .
        ква е целта ни? ами тя е да вкараме колкото се може повече "калоричност" за момент на възпламеняване в еди и същ домейн ( кубатурата на цилиндъра ) ?
        аре и преди зарко го питах,сега и теб- как да направиме по "калорично" гориво ?
        малко жокерче- казвах,че няма как да сложиш нитроглигерин ,защото процеса на отделяне на енергия е неконтрируем поради мощната вълна на отделената енергия ( енергия за делта време) .
        а кое е контрилируемо гориво? ами органичното-имаш постепенно отделяне на енергия (горене вместо взривяване) .
        а не може ли да обединим орагнично гориво с азот,че хем да контролираме процеса,хем да дадеме по голяма мощност ( отделена енергия за време) ?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от NYSERookie Разгледай мнение
          термодинамиката дет я учат янките е стотици години напред от бегетовската
          даже чувам под секрет , че са измислили още 2, 3 закона , ма си ги пазят само за тях си мръсниците
          Ахх научните му мръсссници!

          Нека пък ний направем беге-термодинамека!
          Ми тъй, я!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от NYSERookie Разгледай мнение
            термодинамиката дет я учат янките е стотици години напред от бегетовската
            даже чувам под секрет , че са измислили още 2, 3 закона , ма си ги пазят само за тях си мръсниците
            И още няколко закона ще измислят /и ще наложат, ще видиш! / ако тези, текущите, почнат да ги ограничават - нали затуй са световни лидери, да ги ева. Дори могат, в интерес на напредъка, да поотменят някой и друг от остарелите такива

            Коментар


            • термодинамиката дет я учат янките е стотици години напред от бегетовската
              даже чувам под секрет , че са измислили още 2, 3 закона , ма си ги пазят само за тях си мръсниците
              Тъпкано ще му я върна на РЕДА малката биричка с две големи!!!!!!!!!!!! Някога !!!!!!!

              Коментар


              • Не бе. Мен по-ме мързи.
                А разговорът тук стана безсмислен.

                Коментар


                • ааааааа, калоричност викаш..... калоричността не е ефективност? само топлината има ефективност? в другото има калоричност?
                  съотношението между две топлини е ефективност.
                  съотношението между две горива е калоричност.
                  а как го наричнате съотношението на труда?
                  ако пирамида моа да прекопа 2 лехи на час,а манков моа да прекопа 4 лехи на час , ВИЕ физиците викате,че манков е 100% по калоричен от пирамида?
                  така кажи,аз съм се объркал толкова много,че направо ме хваща срам.засрамих се.
                  значи вече съотношението на труда за единица време между пирамида и манков ще го наричам коефицент на калоричност....
                  манков не е по полезен,той е по калоричен.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                    не ставай жертва на "стереотип" .....
                    тва,че имаш КПД на двигател,НЕозначава,че НЯМАШ КПД където и да е другаде! ...........
                    ето ти пример:
                    казваш,че КПДто е съотношение на топлини,нали?
                    ами кво ще стане ако измерваме съотношение на НЕтоплини? ами пак имаме КПД .... грешката е "стререотипност"- КПД имаш навсякъде,а твойто КПД е :
                    "Nash–Sutcliffe model efficiency coefficient"

                    този КПД е съотношение на противодействие на 2 енергии (топлини в случая) ,но освен,че може да е между квото и да е, дори и противодействието на 2 топлини може да се изрази като КПД НЕ по този начин.... тва е сравнителна мярка,НЕ вярна мярка!
                    пример:
                    ако решиме с теб,моа да сравниме КПД на дизелов двигател спрямо готварска сол!....
                    Асенчо, твоята словесна еквилибристика по никакъв начин не изчерва темата: „Е ЛИ т.нар. „водороден” двигател – изход за България от енергийния монопол?” Аз твърдя, че не е изход от кризата, нито тоя, нито какъвто и да е друг вид топлинен двигател.

                    Още веднъж ще повторя, че тук става въпрос ЗА ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ..., а НЕ „НЯКЪДЕ ДРУГАДЕ” – както пишеш ти. Да, отново ти повтарям, че в ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ (ако не си схванал, че тук говорим за това, а не говорим ЗА НЯКЪДЕ ДРУГАДЕ!). Нъл тЪй, а? Съгласен ли си? Да? Ако си схванал, че тук разискваме ТОПЛИННИ ДВИГАТЕЛИ, то ще ти кажа, не че ти не го знаеш, но може да има някой, който се интересува.., та в ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ с вътрешно горене – химичната енергия на ИЗПОЛЗВАНОТО ГОРИВО се превръща в топлинна, която пък – по всички закони на физиката и техническата термодинамика – се превръща в полезна работа (значи – това е вярно, щом автомобилът отива на някъде, нали, т.е. – преодолява цялото триене на подвижните си части, а също и триенето (реакцията на пътя).

                    Даммм, тук говорим за ТОПЛИННИ ДВИГАТЕЛИ, т.е. - ТВОИТЕ „НЕтоплини” и определението за моята „стереотипност”, нЪл знаИш ДЕ да си ги навреш? Не искам да съм груб, ма никак не внимаваш, какво точно съм казал, затова мислиш, че Ше ме същисаш с доводи: няА такава работа, приятел!

                    Горе съм ти казал, че определяща е калоричността на ИЗПОЛЗВАНОТО ГОРИВО, така че именно това е едно от съществените физико-химични свойства на горивата, за които в т. 2, подточка 4 – от предишният ми пост - твърдя, че трябва да се познават от всички, които работят в тая област. Както виждаш – нещата са изчистени и никъде не става въпрос за вида на горивото. Какъво и да е видът на горивото, то трябва да създаде газове, които – разширявайки се – да отдадат енергията си на буталото, коляновият вал.....

                    Ако се върна на моите обяснения, бях казал, че и други параметри трябва добре да се познават, за да са конкурентни новосъздадените двигатели, но тук не говорим за нов двигател, а по-скоро за алтернатор с нови параметри... Алтернатор! Вероятно НЯКОЛКО ПЪТИ ПО-СКЪП от досегашният, защото той ще има съвсем различни функции, които ще зависят от дължината на прехода, но тоя преход няма да бъде единствен – това ни е напълно ясно! Ама разбира се, почти съм сигурен, че ще трябва да има и резервен такъв алтернатор. А плочите на общият колектор, колко ли биха оскъпили „нововъведението”?.... Чат ли е журналистът, който прави репортажа за това? Ама кой да му каже? Човекът, който предлага т.нар. новост – защитава нещо, което няма връзка с целият двигател, а специфичната мощност (индикаторна, ефективна) отчитат точно това. Обемът и масата на двигателя и обслужващите го системи и механизми са част от цялото, защото те пряко влияят върху икономичността на АВТОМОБИЛА. Заедно с токсичността на отработилите газове се държи сметка и за максималната мощност при оптимални обороти и ПО ВЪЗМОЖНОСТ – при минимален разход на гориво.

                    Асенчо, в заключение ще ти кажа ОТНОВО, че КПД на ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ е ТОЧНО ОТНОШЕНИЕ НА ТОПЛИНИ, което произлиза от факта, че те именно, функционирайки – доказват теорията за наличие на топлинен източник и топлоприемник, който има по-ниска топлина. Затова, какво ще решиш да сравняваш ти сам, си е твое решение: КПД – със сол, круши – с ябълки, тикви – с череши – това – нищо, ама съвсем НИ-ЩИЧ-КО няма да промени, просто би предизвикало снизходителна усмивка.

                    И накрая, мисля си, че ако се съберете двамцата с въпросният „изобретател”, по-може да ви се получи, защото ти можеш да интригуваш по-добре от него неграмотни и жадни за сензация журналисти.

                    ПА, дано предизвикате интереса и на някоя водеща компания, де!

                    Поздрави и УСПЕХИ!
                    "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                      задаваш грешния въпрос.
                      когато задаваш грешен въпрос,дори и да откриеш верния отговор,той ПАК ще е грешен
                      42

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        ...а дали Асен досега не се е шегувал?
                        задаваш грешния въпрос.
                        когато задаваш грешен въпрос,дори и да откриеш верния отговор,той ПАК ще е грешен

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                          Много разконцентриран ми се струваш във въпроса си... Определено, имам усещането, не че ще "физикуваме" (както се изразяваш), а,че по-скоро ще да МЕТАфизикуваме...

                          (защото което и да е от КПД - механичен, индикаторен...., на даден топлинен двигател се изразява като отношение на топлини, работа..., но ти това добре си го знаеш...)

                          Така че, ако ще МЕТАфизикуваме - мен ме няма за това, поемай си щафетата сам и ЯХВАЙ МАТЕРИЯТА... и СЪЗНАНИЕТО, И съзнанието..., както много го правят...
                          не ставай жертва на "стереотип" .....
                          тва,че имаш КПД на двигател,НЕозначава,че НЯМАШ КПД където и да е другаде! има разлика между нещо,прието за сравнение и нещо,доказано за вярно! коефицент е дадено число,коетпо меже да е константно,може да е дериватив .... а ефективност нямаш само в домейни с "търкане" ... ефективност имаш навсякъде! и различни видове,а всяко съотношение или производна (дериватив) на два или повече "инпута" може да се представи като коефицент на ефективност,или КПД!
                          тва,което го знаеш е КПД на незнамсикой си,не само КПД!
                          се едно да кажеш,че един литър вода не може да има,защото течностите се измерват в галони.
                          ето ти пример:
                          казваш,че КПДто е съотношение на топлини,нали?
                          ами кво ще стане ако измерваме съотношение на НЕтоплини? ами пак имаме КПД .... грешката е "стререотипност"- КПД имаш навсякъде,а твойто КПД е :
                          "Nash–Sutcliffe model efficiency coefficient"

                          този КПД е съотношение на противодействие на 2 енергии (топлини в случая) ,но освен,че може да е между квото и да е, дори и противодействието на 2 топлини може да се изрази като КПД НЕ по този начин.... тва е сравнителна мярка,НЕ вярна мярка!
                          пример:
                          ако решиме с теб,моа да сравниме КПД на дизелов двигател спрямо готварска сол!
                          слагане на готватска сол за енергия ще доведе до нулева ефективност- нямаш гарене,нямаш движение,нямаш търкане,нямаш взаимодействие! или КПДто на дизеловия двигател спрямо готварската сол е =0 .
                          звучи нелепо,налИ? но е толкова вярно,колкото и нашовия коефицент на ефективност! и по същия начин може да служи за сравнение!
                          единия коефицент е в параметри от 0 до 1 ,другия е от 0 до +безкрайност!
                          или освен стандартиризирания КПД,който са ви набили в главата,като ЕДИНСТВЕН,вместо да са ви обяснили,че е СРАВНИТЕЛНА МЯРКА,може да има и КПД на асен1975-зарко.
                          а знаеш ли кое е по УБАВОТО на КПДто на готварската сол ,или КПДто на асен1975-зарко?
                          ами хвани се за масата,че да не паднеш:
                          КПДто на асен-зарко е ПО ДОБРА СРАВНИТЕЛНА МЯРКА от КПДто,дето всички физики днес използват,защото диференциялното уравнение позволява да се измери отношението на различните позлезни енергии,къмто съотношението на константната съпротивителна енергия( губещата) в двигателя с вътрешно горене!
                          или КПДто на различните горива (дето "ужким" нямало такова) , спрямо КПДто ,което ти знаеш.....
                          или имаш втористепенен дериватив,описващ мощността на подаваната енергия (гориво) ,спрямо линейната сила на съпротивление от търкане.
                          нали си съгласен,че различното гориво дава различна мощност? като сложиш газова уредба,губиш мощност,нали? а двигателя е един и същ! защо? нали КПДто на двигателя НЕ СЕ Е ПРОМЕНИЛО? ами следва,че самото гориво има свое КПД,че да промени мощността на същия двигател! следва,че стандартния модел на КПД е НЕ достатъчно добра сравнителна мярка,а модела асен-зарко за КПД е доста по добра сравнителна мярка!
                          съотвено идваме до МЕТАфизическия въпрос,който ти бях задал :
                          може ли да има КПД в "добрата" топлина?
                          сигурен съм,че вече стопляш и знаеш,че може,поне емпирично -видял си го .....
                          ама как да се опише химично,знаеш ли?
                          ами тва е моловете водород в горивото ,спрямо общото количество молове на горивото и тва пък,спрямо моловете кислород във въздуха,спрямо моловете на въздуха.
                          и понеже имаме двигател с вътрешно горене,трябва да се съобразяваме със "здравината" му... демек вълната на енергията не трябва да е с голяма честота и амплитуда -че ако сипеме вместо бензин,то нитроглицерин,че биеме всички рекорди,ама буталата ще трябва да ги търсиме в съседния квартал.

                          Коментар


                          • ...а дали Асен досега не се е шегувал?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                              използвайте тази мъдрост и се обединете всички ТОЯГИ от инженерните специялности,със всички ТОЯГИ от икономическите специялности,и станете един вързоп от ТОЯГИ.
                              Е, Асене, тук те поздравявам отвсякъде и бих желал да е така, както Кубрат е показал на синовете си - да станем сноп от пръчки, защитаващи себе си и България!

                              Ех, Асене, дано да стане. Нека се събудим, хора.

                              Асене, тук ти свалям шапка!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                                ех тези делти,тези делти....
                                не е кола,по ми е автомобил!
                                не е елка, по ми е калкулатор,най ми е компютър!
                                кво праиме пирамиде,ако съкратиме излишното мастило за драскане на делти? ами получаваме същото,но спестяваме мастило!
                                Шегувам се бе, мастилени спестителю!

                                Коментар

                                Working...
                                X