IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Водороден двигател - изход за България от енергийния монопол

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Уффф, Асенчо, нам що си губя времето с теб? Да ти повторя, че вече те признах за авторитет, но и не само това, а, че повече знаеш (И В ОБЛАСТТА НА двигателите с вътрешно горене)..., амаааааа....

    Ти отново ми прескочи началните условия, НАЛИ? Аз ти говоря за МАСОВ АВТОМОБИЛЕН двигател с вътрешно горене, НЪЛ, ВЕ, приятел?

    Ти, разбира се - за да излезеш от калта, в която затъна - ми цитираш:

    - ИЛИ двигатели, работещи ПРИ ЕКСТРЕМНИ УСЛОВИЯ - СЪСТЕЗАНИЯ, а това много добре ти е известно, че НЕ СА ПРОБНИ СЕРИИ ЗА МАСОВ ДВИГАТЕЛ, защото там се гонят някакви ЕДНОКРАТНО ПОЛУЧЕНИ ВЪРХОВИ СТОЙНОСТИ, а - ако двигателя може да се използва 5-6 пъти при екстремни топлинни натоварвания, тВа си е голям късмет и то при моооого "ако"-та..., това не е масов двигател, защото той надхвърля като цена НОРМАЛНО ИЗПОЛЗВАНИТЕ НЕКОЛКОКРАТНО, основно - защото е изработен от прекалено скъпи и високотоплинно устойчиви материали, това – разбира се – на теб не ти прави впечатление, защото ти си ОБСЕБЕН от ТИЙНОВЕТЕ – както казваш сам (цитат): „ти бочна да бълваш спам,лъка почна да ми обяснява,че калоричността в нитроглицерина била по малка и немало как да сатане и т.н.
    ами има как да стане!и тинейдърите в калифорня дори сбират пари да си сложат найтроуретба,щото е модерно за гъзария и състезания......”.
    Лично аз нямам нищо против тийновете: да събират пари, да се състезават, да „топят” бутала, да разбиват основни лагери на коляновия вал и т.н. Нито ще са първи, нито пък последни – да опитат да получат по-висока мощност чрез промяна на октаново- или цетаново число. Ако мислиш, че те са първи в опитите си, това не е мой проблем. Но, че майките и татковците след няколко месеца ще се поизръсят откъм зеленото, а после това ще е още повече... Ако мислиш, че те са единствени, които тръгват от най-лесният и НАЙ-УЯЗВИМ за двигателя начин за повишаване на мощността, жестоко се лъжеш. Но да са здрави татковците с пачките, де! Асенчо, ти като голям техен батко, можеш да ги посъветваш къде да опитват: там, където наистина могат да развиват нещата и в бъдеще, защото именно там са възможностите за повишаване на мощността... Ама, ти тВа отлично си го знаеш, нЪл? Има ли смисъл да ти го повтарям? Там е истината: в свръхпълнене, ли ще го наричаш, принудително, ли, турбо, ли... какда влезе в тия ограничени откъм обем цилиндри повече въздух: ще го сгъстяваш ли, пък и да го охлаждаш, за да му намалиш обема..., ей тия неща... Да, ЩОТ онова, дето ти не ми казваш – за детонационното горене в ДВГ – едно, че ТИ ГО ВКАРВА – като преразход, но задължително почваш да губиш и мощност, а големите натоварвания се поемат – НЪЛ си го знаИш – от лагерЧЕТАТА, бе, Асенчо, пък те – не моЕШ да не знаеш, че скъпички, ама и трудничко се сменят, а? Нъл? АЧЕ, да ти предложа да си купиш нов, новеничък автомобил от любимата ти марка, пък се и опитай да му вдигнеш мощността, както тийновете... Гарантирам ти, че ще имаш успех (до едно КРАТКО време), а после ще се изръсиш смело... И пак мисли, когато тръгваш със съставките „нитро”, ЩОТ двигателят ти е изпитван за работа при определени натоварвания... Асенчо, пак ти повтарям, нали знаеш, че състезателните машини нямат общо с масовите, екстремните условия при състезанията задължават използването на ЕКСТРЕМНИ НАЧАЛНИ ПАРАМЕТРИ..., както и да е – зная, че пропускаш всичко съществено,написано от мен – ми така сме ние, които се учим от теб! (нямам нищо против ентусиаЗЪМА на тийновете и не отричам, че можем да се учим от тях, но понякога това е крайно недостатъчно, а най-добър урок, освен Асенчо – ще получат техните родители...). Освен турбото, препоръчай им да пипнат и клапаните, най-вече - проходните сечения, да намалят съпротивленията по пътя на въздуха...., виж как ти Дигам рейтинга в очите им, нЪЛ, ВЕ Асенчо?...

    - ИЛИ се занимаваш с РАКЕТНИ И САМОЛЕТНИ ДВИГАТЕЛИ... Бе, Асенчо, ама НЪЛ ставаше въпрос за МАСОВ АВТОМОБИЛЕН ДВИГАТЕЛ с ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ??? Накъде пак те изби на поезия? Асенчо, ако сравняваш горните топлинни двигатели, много грешиш! В началото на полемиката помня, че споменах за газовите турбини, но те нямат общо с ДВГ (това вероятно го знаеш..., ееее, защо го ползваш в доводите си, ако е така?) Ей тук сега, АКО знаеш как, можеш да поговориш някои верни неща, АМА нямаш тия познания, де... Вероятно БИ МОГЪЛ да НИ кажеш и до къде можем да сравняваме ракетен и самолетен двигател? Има нещо основно, свързано с начина за създаване на движещата сила, но това, което правиш ти, освен, че се излагаш – е и, че задаваш на МАСОВИЯТ АВТОМОБИЛЕН топлинен двигател с вътрешно горене параметри, с които той би се оскъпил неимоверно и вероятно би обслужвал само военните със свръх-бюджети...

    - разбира се, че за регресионен анализ има къде да се говори, нямам намерение да ти пиша тук НЕЧИЯ дисертация.

    Отново ти признавам, че си авторитет в областта и спирам да ти се ловя на необоснованите и едностранни доводи, които се опитваш да изсмучеш от „общата култура”... на тийновете... (да са НИ живи и здрави!).

    Хайде, успехи в благородното предаване на знания!
    "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

    Коментар


    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
      Откакто Асенчо въведе "к.п.д на мощност", мисля че нищо по-фудаментално по тази тема не може да се каже.
      Айнщайн същи! Хвала нему! И Нобелова награда за таквиз откриватели!!
      Така е, ама пък и опоненетите му не му отстъпват По едно време се бяха развихрили на тема радиоактивен разпад ...... е, трябва да ти кажа, че тогава пицарчето от Windy City беше по близо до истината от тях ....
      He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

      Коментар


      • Откакто Асенчо въведе "к.п.д на мощност", мисля че нищо по-фудаментално по тази тема не може да се каже.
        Айнщайн същи! Хвала нему! И Нобелова награда за таквиз откриватели!!
        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Потоци от думи и настървено хамериканстване с нулев багаж. Асене, Асене, защо не си остана "икономическа врачка" !

          Коментар


          • Minavast

            Еднорежимен водороден мотор - генератор на елестрически ток - импулсен т.е. работи като се взривява в него водород и кислород в стехиометрично съотношение - ННО е термина който ползват в нета за този газ.Като захранят с много от него ДВГ т.е. не му нарушат съотношението главата на ДВГ кото е от алуминий става на дупки - повърхноста и. Алуминия е ковък и то много , за да се люспи - кърти това означава че удара е с много голяма скорост.Няма да са от алуминий камерата за изгаряне , а от стъкло например а количеството което се взривява ще е миниатюрно. Освен това двигателя наподобява електромотор по скоро , КПД може и 90% да бъде в един работен режим.Турбина може да се направи с висок КПД , понеже прочетох тук че не може..може но проблема е в масата и заради топлообменниците..при самолетите не може да се приложи естествено..Водорода е чудесен да се съхранява енергия.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • ето до какво води хамериканското GOOGLE образУвание.
              некъв галфон удавя всичко в думи, отклонява разговора в неизвестна посока и се надява да не го изловят във водопада от сложни думички.
              хасанчо,
              в бг образУвание може и да нямаме , ама си имаме една много хубава приказка за такива като тебе. ' на всяко гърне похлупак' или привнесената от хамериканску : пенкилер
              аре със здраве професоре по иккономика , банки , риъл истейт , акции, опции, деривативи , ДВГ и още една камара засега неподозирани и неразкрити все още твои способности
              Last edited by NYSERookie; 11.07.2011, 10:19.
              Тъпкано ще му я върна на РЕДА малката биричка с две големи!!!!!!!!!!!! Някога !!!!!!!

              Коментар


              • Чакам отговор.

                Първоначално изпратено от vmankov Разгледай мнение
                Относно баса: за да стане, трябва да кажеш, как да се прецени количествено "мощността на нитроглицерина".

                Коментар


                • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение

                  И моля те, не ми говори ТОЧНО ПЪК ТИ за корелационни коефициенти с такива абсолютно неадекватни изречения: "може да е общ,може да е коефицент на корелативност,може да е коефицент на енергийно взаимодействие на калоричността." Остава да ми заговориш и за хистогами и регресионен анализ...
                  е добре де,не ги разбирам тия корелации, регресии, хистограми, пробабилити дистрибюшъни и незнамси квиси тамси скюта.
                  кога не знам си признавам! тоя пиърсън го "уикимедирах" и веднага ме залови.
                  не моа да те надлъже човек.

                  тук си играеме на "дай си ми кофичката,на си ти лопатката " ,а ти квантов математик,къде се блъскаш в пясъчника с нас?.
                  а са за наказание,предлагам да ни кажеш тва,онова.
                  ще помагаш,
                  нали учен в нужда се познава?
                  та кво е тва регресационен анализ?и христограмата?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                    Яяяя, Асенчо ни бил препитвал до сега!
                    .....но БИ ТРЯБВАЛО ДА ПРЕДИЗВИКВАТ снизходителни усмивки...




                    ще ти поискам уточняващ въпрос:

                    За МАСОВ двигател с вътрешно горене ЗА ЛЕК АВТОМОБИЛ ли става въпрос?

                    Ако отговориш с "ДА", бих ти казал, че няма как да организираш един такъв непрекъснат процес. Няма база за сравнение.
                    Ако отговориш с "НЕ", бих ти казал, че клониш към ония корифеи, които търсят неграмотни журналисти, за да ги припознае светът като първооткриватели.

                    И последен въпрос, хайде обясни ми - като на вече признал твоите познания, как, според теб "НИТРОГЛИЦЕРИНА ЩЕ ДАДЕ ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ", като, ако САМ СИ ГО РЕАЛИЗИРАШ, това няма да е двигател с вътрешно горене.
                    As an engine fuel

                    Nitromethane is used as a fuel in motor racing, particularly drag racing, as well as for rockets and model airplanes and commonly referred to in this context as "nitro". The oxygen content of nitromethane enables it to burn with much less atmospheric oxygen.

                    4CH3NO2 + 3O2 → 4CO2 + 6H2O + 2N2

                    14.7 lbs. of air is required to burn 1 pound of gasoline, but only 1.7 lb. of air for 1 lb. of nitromethane. Since an engine’s cylinder can only contain a limited amount of air on each stroke, 8.7 times more nitromethane than gasoline can be burned in one stroke. Nitromethane, however, has a lower energy density: Gasoline provides about 42–44 MJ/kg whereas nitromethane provides only 11.3 MJ/kg. This analysis indicates that nitromethane generates about 2.3 times the power of gasoline when combined with a given amount of oxygen

                    п.п.
                    energy density=калоричност

                    ------------------------
                    ако отговаря на въпросите ти,очаквам да се извиниш,после да се нагъзиш и да погледнеш в огледалото кво виждаш.
                    ако НЕ отговаря на въпросите ти,значи си по тъп и от това,което виждаш в огледалото
                    едно ми е интересно,сега на къде ще кривнеш?
                    У лево,или У десно?
                    щото аз само стени виждам-само ще се блъскаш.ама ако искаш пробай- дай да видиме кво ще ти роди пък сега калоричния мозък?

                    Коментар


                    • аре не се праи на приятно разсеян,а?
                      хайде се,след като ви е светнала ламБата,да се върнеме назад и да видим кво съм казал и откъде тръгна последия спор -точно с тебе и лъка:
                      зададох ти следното:
                      бензина е контролируемо гориво,а азотните съединения са некнтрулируеми. та може ли да се обединят по някъв начин,че да дадат по голяма мощност?
                      ти бочна да бълваш спам,лъка почна да ми обяснява,че калоричността в нитроглицерина била по малка и немало как да сатане и т.н.

                      ами има как да стане!и тинейдърите в калифорня дори сбират пари да си сложат найтроуретба,щото е модерно за гъзария и състезания......
                      тва е обединение на органично гориво с азот ,за да се получи по голяма мощност,но до толкова,че процеса да е контролируем....
                      спомняш ли си кат ти казвах,че мощността зависи И от броя водород в горивото,къмто самото гориво ,спрямо броя кислород във въздуха,спрямо общия брой на въздуха? спомняш си,ама толко си зацепил... и сега,а да могло било,а?
                      за кво ми трябва да се "вадя" от глупостите си? вие дудняте глупости и вие се вадите от тях,не усещаш ли?
                      НИКОЙ НЕ СЕ ХВАНА НА БАС СЪС МЕН,А?
                      само дудняте,ама нещо ви е шубето да заложите на твърденията си?
                      зарко,мамин благ,знаеш ли кво е найтрометан? а химико калоричен?
                      найтрометана може да изкара над двойно по голяма мощност от бензина,въпреки,че е към 4 пъти по НИСКОкалоричен.......
                      не съм го измислил тва аз! ефективността му идва знаеш ли от къде? знаеш,ама друг път.. ако знаеше,немаше да дудняш само за калоричност..... ако ми неверваш,гугълни го,да видиш глупости ли са органични съединения с азот,или не са.... фани си калоричността и я вкарай там,където трябва -тя е дериватив ... не е една проста функция за ъндърлайн на мощноста ,а мощността е диференциялно уравнение -функия от функции.,където едва един от тези деривати ти е калоричността. и тва при горене,при детонация нема и да се наемам да "споря",че мерни единици като бризънс велосити дори в БАН ги нямат ...
                      факти:
                      не било "безсмислено" да се балансира горене с детонация , нищо,че добавяне на азот води до падане на калоричността ....
                      а за ракетни двигатели въобще и не се опитвай да говориш-говорете си на масите на по ракийка с колеги "висшисти" ... тук никой не ти говори за екстърнал енджин с тръст.тук дори не става въпрос за това. първо требе да научите с колегите малко изотопия и че във водата има повече кислород,отколкото водород,че да дойдеш при мен

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                        аха,БИНГО ! първия познал ,че калоричността е ДЕРИВАТИВ ,а НЕ ЪНДЪРЛАЙН на мощността! тебе те слагам за химикофизик номер едно във форума.
                        АМА защо тогава ми показваше,че нитроглицерина има по малка калоричност и нямало как да е по мощен от бензина? демек ,светна се със закъснение... по добре късно,отколкото като колегите ти никога!
                        дори и формулката я дадох как се изчислява моларен обем,ама бг "пруфесурите" дори не обърнаха внимание на това ...... хем им казвам как става, хем не зацепват......
                        за изгаряне на бензин нужното количество бъздух е между 14-16 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ,докато при нитоглицериона НЯМА нужда от въздух. и дори при 6 пъти по малка калоричност ,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО нитроглицерина ще отдаде повече мощност!
                        и тва е нещо,което всичките ти колеги трябва да знаят!
                        за неща като велосити на вълната при детонация , превръщане на топлинната енергия в кинетична с пробаблити дистрибюшън на материя/велосити дори няма да отварям дума,тва съм сигурен,че в бг и в бан не го знаят..... освен ако са почнали да преподават квантова механика.....
                        но в случая не е нужно да се използва квантова механика... достатъчно доказателство е химичния процес и термина МОЛ ,който всеки химик трябва да знае кво е!
                        само на рукито му е позволено не знае.щото той е куче помияр- само лае,а от куче помияр няма как да искаш да знае кво е мол ,когато се говори за химия ... ама все пак се напъна и пръдна - било Материялно Отговорно Лице - пак нещо ..... работи му мозъчето на ниво " лаещ по колите" ...
                        ама на вас останалите,дето твърдите,че сте химици ,ша ма извиняваш ,ама има разлика меджу това да знаеш кво е МОЛ и да разбираш кво е МОЛ.....
                        ти единствен се замисли-евалата , ама останалите ....
                        Яяяя, Асенчо ни бил препитвал до сега! ми тъй кажи, Ве мъШ! Такава каша създаде, че най-после реши да излезеш от нея... Да си чувАл, Асенчо - за горенето в топлинните двигатели с вътрешно горене? А за това - какво е необходимо за горенето, но и колко е необходимо? А да си чувАл за коефициент на пълнене? А за свръхпълнене, т.нар. "турбо"? А знаеш ли, че въздухът в дизеловите двигатели е РАБОТНОто ТЯЛО, което постъпва в цилиндрите, след което се впръсква горивото?

                        Не, Асенчо е решил да ни изпитва на тема "Нитроглицеринът и неговите свойства" - и фантазира ли, фантазира!

                        Как си представяш твоето твърдение от по-долу: "нитро глицерина има по голяма мощност от бензина!" Наясно ли си, че мощност може да се получи при определени условия, но самите вещества, които участват в един процес - НЯМАТ НИКАКВА МОЩНОСТ!

                        КПД на двигателите с вътрешно горене е ПОНЯТИЕ, което по никакъв начин НЕ Е СРАВНИМО с това, което ти твърдиш в изречението си, включително и като даде крайно комичното си сравнение със солта : "зарко ощюе не моа да вдене,че КПД има НАВСЯКЪДЕ и за ВСИЧКО ,а КПДто ,което зарко зане е КПД на взаимодествие на толинни енергии..." Отново повтарям, че аз разсъждавам по конкретна тема и твоите изблици на неадекватно и неграмотно зададени въпроси в конкретната област - не помагат на никого..., но БИ ТРЯБВАЛО ДА ПРЕДИЗВИКВАТ снизходителни усмивки...

                        Виждам, че си въвел нов елемент в дискусията, за да ме опровергаеш: "всяко сравнение на отношение на две или повече калоричности в е ТЕХЕН КОЕФИЦЕНТ!" Аз пък, интересно - НИКЪДЕ НЕ СРАВНЯВАМ КАЛОРИЧНОСТИ (горна и долна топлина на изгаряне)..., очевидно фантазията ти ми преписва някакви неказани думи (трябва да отчетеш, че внимавам доста в написаното тук, затова карам ред по ред... ).

                        И моля те, не ми говори ТОЧНО ПЪК ТИ за корелационни коефициенти с такива абсолютно неадекватни изречения: "може да е общ,може да е коефицент на корелативност,може да е коефицент на енергийно взаимодействие на калоричността." Остава да ми заговориш и за хистогами и регресионен анализ...

                        МоА да ти очаквам включването, де, да видим и там кВи Ше ги забъркаш! И отново Ше го даваш победител: АЗ ТЕ ПРИЗНАВАМ! Не на майтап, много си по-напред в материята! Нали това искаш? Имаш го от мен!

                        Следващото вече е върхът на ТВОИТЕ УМОТВОРЕНИЯ:
                        "п.п.
                        чакам басове за "калоричността" .... кривене у лево и у десно е само ДОКАЗАТЕСТВО,че НЕ РАЗБИРАТЕ! в двигател с вътрешно горене (ако теоритично може да издържи на нитроглицерин) казвам,че НИТРОГЛИЦЕРИНА ЩЕ ДАДЕ ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ ,спрямо бензина,нищо,че е 6 пъти по нискокалоричен ...... или се съгласявайте с мен,или ако не,дайте да хващаме басове!"

                        И аз, след като си признах, че си много по-напред (от мен), ще ти поискам уточняващ въпрос:

                        За МАСОВ двигател с вътрешно горене ЗА ЛЕК АВТОМОБИЛ ли става въпрос?

                        Ако отговориш с "ДА", бих ти казал, че няма как да организираш един такъв непрекъснат процес. Няма база за сравнение.
                        Ако отговориш с "НЕ", бих ти казал, че клониш към ония корифеи, които търсят неграмотни журналисти, за да ги припознае светът като първооткриватели.

                        И последен въпрос, хайде обясни ми - като на вече признал твоите познания, как, според теб "НИТРОГЛИЦЕРИНА ЩЕ ДАДЕ ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ", като, ако САМ СИ ГО РЕАЛИЗИРАШ, това няма да е двигател с вътрешно горене.

                        Да ти подам ли една сламка, че съвсем да омотаеш всичко? Чувал ли си за детонационно горене в двигателите с вътрешно горене? А за горене по линията на разширение - пак там? Според теб, едно и също ли е? Какво следва от това, ако го предизвикаме? Ще има ли такъв двигател по-голяма мощност, или ...? КВо Ше каИш, а?
                        "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                        Коментар


                        • Асене, технически и научни спорове с викане не могат да се решат, а това, което правиш в темата, е да викаш. Това е мужду другото.

                          Относно баса: за да стане, трябва да кажеш, как да се прецени количествено "мощността на нитроглицерина".

                          Коментар


                          • Боооже опази! Когато бензинът гори, той изгаря Когато нитроглицеринът отделя своята енергия, той се разпада!
                            Свързването на 1 кг бензин в СО2 и Н2О увлича още 14 кг въздух или 3 кг кислород, докато 1 кг нитроглицерин е от по-малки количества от съставки NO2, NO, CO2, CO, H2O и тн Ще попитам Асен ракетите с твърдо гориво, което съдържа нитроглицерин, те с вътрешно или външно горене са?
                            И те така...
                            Асене, коефициент на калоричност няма, има специфична калоричност, т.е.специфична топлина на изгаряне kJ/kg, нещо което е некоректно спрямо разлагащите се взр.в-ва ама ти все "деривати" и "ъндърлайни" търсиш, гений татюв невъзтребван

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Luck Разгледай мнение
                              Асене, на мен ми отнема няколко пъти повече време да разбера постовете ти отколкото да отговоря. Ти ползваш понятията толкова произволно, че трябва доста да фантазирам за да ти отгатна идеята. Ако въпреки всичко пак не съм те разбрал сори... Сега калоричността и нитроглицерина ти ги намеси. Определено не е коректно да се смесват взривни вещества с горива, защото химичния процес при тях е много различен. Горивата имат нужда от външен окислител за да горят, взривните вещества нямат, при тях окислителя е в самото гориво. Това определя различното им поведение ако бъдат използвани в двигател. Реално ако ползваш взривно вещество, вместо гориво, ти можеш да напълниш горивната камера само с гориво и това комбинирано с висиката му плътност (понеже е течен не газообразен) ти дава възможност да изгориш много голямо количество гориво за един цикъл и въпреки малката му калоричност да отделиш много енергия. Следователно калоричността далече не е единствениствения фактор определящ мощността... аз се надявах да получа нещо подобно като отговор, така че да стане интересна дискусия. Ти пак ми хвърли някакви твои си понятия, събрани от тук от там и то нищо не стана... язък...
                              Та да се върнем малко по към темата. Споменатата нужда от външен окислител може да е малък недостатък на съвременните двигатели по отношение на мощността, но пък им дава доста големи предимства по отношение на тегло пред устройствата със затворен цикъл като акумулаторите. Дефакто при тях едно превозно средство трябва да носи само малко количество високо калорично гориво, окислителя се набавя от средата и отпадните продукти се изхвърлят пак там. Акумулатора си носи всичко... само една от причините да си мисля, че новините за скорошната смърт на двигателите с изкопаеми горива са силно преувеличени.
                              аха,БИНГО ! първия познал ,че калоричността е ДЕРИВАТИВ ,а НЕ ЪНДЪРЛАЙН на мощността! тебе те слагам за химикофизик номер едно във форума.
                              АМА защо тогава ми показваше,че нитроглицерина има по малка калоричност и нямало как да е по мощен от бензина? демек ,светна се със закъснение... по добре късно,отколкото като колегите ти никога!
                              дори и формулката я дадох как се изчислява моларен обем,ама бг "пруфесурите" дори не обърнаха внимание на това ...... хем им казвам как става, хем не зацепват......
                              за изгаряне на бензин нужното количество бъздух е между 14-16 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ,докато при нитоглицериона НЯМА нужда от въздух. и дори при 6 пъти по малка калоричност ,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО нитроглицерина ще отдаде повече мощност!
                              и тва е нещо,което всичките ти колеги трябва да знаят!
                              за неща като велосити на вълната при детонация , превръщане на топлинната енергия в кинетична с пробаблити дистрибюшън на материя/велосити дори няма да отварям дума,тва съм сигурен,че в бг и в бан не го знаят..... освен ако са почнали да преподават квантова механика.....
                              но в случая не е нужно да се използва квантова механика... достатъчно доказателство е химичния процес и термина МОЛ ,който всеки химик трябва да знае кво е!
                              само на рукито му е позволено не знае.щото той е куче помияр- само лае,а от куче помияр няма как да искаш да знае кво е мол ,когато се говори за химия ... ама все пак се напъна и пръдна - било Материялно Отговорно Лице - пак нещо ..... работи му мозъчето на ниво " лаещ по колите" ...
                              ама на вас останалите,дето твърдите,че сте химици ,ша ма извиняваш ,ама има разлика меджу това да знаеш кво е МОЛ и да разбираш кво е МОЛ.....
                              ти единствен се замисли-евалата , ама останалите ....

                              Коментар


                              • пак да повториме въпроса:
                                калоричността на нитроглицерина е по малка от на бензина.въпреки това,казвам,че нитро глицерина има по голяма мощност от бензина!
                                някой готов ли е да ми поеме баса?
                                зарко ощюе не моа да вдене,че КПД има НАВСЯКЪДЕ и за ВСИЧКО ,а КПДто ,което зарко зане е КПД на взаимодествие на толинни енергии..... и не е само КПД,а е нашов модел на КПД......
                                зарко,колко години ще ти трябват да разбереш,че това,че ябълката е плод НЕ ЗНАЧИ,че всички плодове са ябълки?дори и примери ти давах,ама НЕ!
                                коефицент на калоричност имаш също! всяко сравнение на отношение на две или повече калоричности в е ТЕХЕН КОЕФИЦЕНТ!
                                може да е общ,може да е коефицент на корелативност,може да е коефицент на енергийно взаимодействие на калоричността .
                                когато сравняваш квото и да е ,ПОЛУЧАВАШ ДАДЕНО ЧИСЛО,КОЕТО Е ДЕРИВАТИВ И СЕ НАРИЧНА КОЕФИЦЕНТ!
                                когато сравняваш ефективност на квото и да е ,СЕ ПОЛУЧАВА КОЕФИЦЕНТ НА ЕФЕКТИВНОСТ!

                                разликата между заблуждението на "учена" от догматизъм и неучения понякогха е фрапираща.
                                първия таксиметров шофьор със основно образование да спреш и да го питаш защо кара на метан,ще ти каже,защото има по голяма ефективност ,разбира се ще ти го каже по бгетовски- " по голема далавера има" , "по евтино ми е " и т.н. .
                                тва е икономическа ефективност - цената на продукта за единица извършена работа.
                                а като го попиташ колко по евтино му е спрямо бензина,тогава ще ти каже да речем 50% по евтино му излиза на километър ....
                                тези 50 % СА КОЕФЦЕНТ НА ЕФЕКТИВНОСТ . за него ПОЛЕЗНОТО ДЕЙСТВИЕ е най добро с метана, а ако сравни метана с бензина, СЕ ПОЛУЧАВА КОРЕЛАТИВЕН КОЕФИЦЕНТ НА ПОЛЕЗНО ДЕЙСТВИЕ....
                                много НЕЖНО пропускате всички да ми отговорите на въпросчето КОЙ Е ПО ЕФЕКТИВЕН В КОПАНЕТО? пак ще ВИ ГО ЗАДАМ:
                                манков копа 2 лехи в час,пирамида копа 4 лехи в час. КОЙ ИМА ПО ПОЛЕЗНО ДЕЙСТВИЕ?КОЙ Е ПО ЕФЕКТИВЕН?
                                и после С КОЛКО Е ПО ЕФЕКТИВЕН ОТ ДРУГИЯ?????
                                на този въпрос моа да отговори ВСЕКИ %токласник,НО не и бг физик! защото за бг физика няма такова нещо като ефективност където и да е другаде,освен в дригатели с вътрешно горене.....

                                п.п.
                                чакам басове за "калоричността" .... кривене у лево и у десно е само ДОКАЗАТЕСТВО,че НЕ РАЗБИРАТЕ! в двигател с вътрешно горене (ако теоритично може да издържи на нитроглицерин) казвам,че НИТРОГЛИЦЕРИНА ЩЕ ДАДЕ ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ ,спрямо бензина,нищо,че е 6 пъти по нискокалоричен ...... или се съгласявайте с мен,или ако не,дайте да хващаме басове!

                                Коментар

                                Working...
                                X