IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компании с идиотско поведение

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Консултантните на трите мобилни оператора са некомпетентни

    Консултантите в клиентските центрове на трите мобилни оператора – Мтел, Глобул и Виваком често се затрудняват да отговорят на основни потребителски въпроси. Те търсят информация по сайтовете и в брошурите или направо дават грешен отговор. Това показа проучване на принципа "Таен клиент", което Асоциация "Активни потребители" проведе в десетки офиси в София.
    Сред най-слабите места в компетентността на служителите са въпросите, свързани с интернет трафика, който мобилните оператори предлагат като част от стандартните си тарифни планове (как се измерва преносът на данни, колко е цената на мегабайт и т.н.). Други въпроси, на които консултантните "засичат" или дават грешен отговор, са: "Каква е цената на SMS в роуминг?" и "Как става тарифирането на разговорите?". Обикновено първите 60 секунди от разговора се плащат като една минута, а след това се отчита на секунда, но според някои консултанти е точно обратното – т.е. нямат представа за какво става дума.
    Неблагоприятна за потребителите тенденция, която асоциацията установи е, че служителите на мобилните оператори рядко познават в детайли различните тарифни планове и услуги, но се стремят да отклонят вниманието на клиента към други продукти и промоции, към брошурата, сайта, телефоните за информация и други.
    Когато са достатъчно компетентни за съответния тарифен план или за условията на дадена промоция, се случва служителите да премълчават неизгодните характеристики на продукта или да спестят информацията, че преференциалните условия важат само за определен период. В отделни случаи потребителят е принуден неоснователно да чака, поради "ангажираност" на персонала, въпреки че в офиса няма други клиенти.
    С проучването Асоциация "Активни потребители" си постави няколко цели – да провери какво е качеството на обслужване, ясна и обективна ли е информацията, която се дава на потребителите, какво е отношението към клиента, времето за обслужване и други. Резултатите са задоволителни по отношение на отзивчивостта към клиентите – консултантните са усмихнати, любезни и готови да помогнат. Препоръката на "Активни потребители" е компаниите да инвестират повече в тяхното обучение и ниво на компетентност.
    http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=21401
    Според мен това е фирмена политика, защото "некомпетентността" им винаги е в ущърб на клиентите и в интерес на операторите.Това е злоумишлено подвеждане на доверчивите клиенти в лабиринта на добре подвеждащи практики. Особенно ако искате да прекратите договора си,който след изтичане на първоначлният срок ,става автоматично безсрочен.
    Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от SStoilov Разгледай мнение
      Обаждаш се на *88 , искаш да те извадят от спам листите и никога повече не получаваш подобен спам.

      Говоря ти от собствен опит.

      Мобилните разплащания нямат голямо бъдеще. И оператора го знае това (предполагам) . Така че не се кахъри за пропуснатите ползи.

      Те наскоро дадоха 70 милиона евро , за да купят това което наистина си заслужава.

      А тоа, че имат 70м Е в излишък , а ние с теб нямаме, означава, че те са малко по умни от нас
      Мобилните разплащания "нямат бъдеще" ако се следва прекалено сложният, а, затова, и уязвим модел, който е разпространен в момента. "Нямат бъдеще", ако се използват само за това, което виждат осмуканите мозъци на мениджърчетата, дето ги доведоха до това развитие, днес милиони да са ощетени и объркани тъй, щото, да търсят начин да се махнат от тях и да идат при другите.
      "Нямат бъдеще", докато си мислят, че са имали 70 млн Евро, дали са ги за "нещо, което си заслужава", а днес се чудим как така още нямаме сметки, а, мнозина от малцината, получили тези си жадувани сметки, са овътрени с колкото е възможно, че и повече.
      А цялата работа щеше да им струва само 1 млн. И нямаше да ги дадат на някаква спорна фирма, ами да останат тук, в България, и да им сътрудничат тъй, както хилядите напудрени и нахакани мениджърчета не са сънували, борейки се за прочутите си комисионни.
      Сега, на Чичата:
      Чиче, аз, ако не "раздухвам" тук пълната и цялостна система е, защото, все още, има такова понятие като интерес, търговска тайна и стратегическо предимство, което би могъл да получи контрагентът. Ако изсипя всичко накуп /15 минути и няколко листа голям формат с картинките/ , всички те ще се юрнат да копират , като ,накрая, ако някой и намаже, ще е до голяма степен, във вреда на клиентите. Е, аз сега съм обикновен клиент, и не искам да търпя загуби от доказани идиоти. Пропуснатите им ползи и загубите, които реализират /в момента, М-Тел, ама можеше и други да са, не им е минало времето/ са и наш проблем. Понеже, така поддържат изкуствено високи цени, та да им ги плащаме ние. Е, осигурявам /на даден мобилатор/ това предимство, приходите и печалбите му, нормално, дори и без да ни крадат, скачат с пъти-при това, лесно е да снижиш цените и да преразпределиш пазара, още по-нататък, в своя полза...Ама няма кой да осъзнае, че нишата им и така е пренаситена с"и аз мога същото" и с идиотизмите "гласувай и спечели тиквен медал" само отвращават нормалния човек.
      Та, питките мийни са си заслужили проблемите, ако не знаят. И трите мобилатора имаха предложен договор, който пази интересите им и можеха на цена само от 1,4% от този пропилян "излишък" на М-Тел, да имат всичко. 'диотите знаят, къде да ме намерят - иначе, могат спокойно да продължат да губят, проблемът е техен.
      Last edited by Pyramid; 10.10.2010, 22:42.

      Коментар


      • Обаждаш се на *88 , искаш да те извадят от спам листите и никога повече не получаваш подобен спам.

        Говоря ти от собствен опит.

        Мобилните разплащания нямат голямо бъдеще. И оператора го знае това (предполагам) . Така че не се кахъри за пропуснатите ползи.

        Те наскоро дадоха 70 милиона евро , за да купят това което наистина си заслужава.

        А тоа, че имат 70м Е в излишък , а ние с теб нямаме, означава, че те са малко по умни от нас

        Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        М-Тел се отказаха от придобиване и изграждане на система за мобилни плащания с ++ред характеристики като, вместо това, предпочитат да се занимават с узаконяване кражбата на лични данни в комбина с Виваком /не знам, дали и Глобул е в тези лайна, затова не ги соча с пръст, нямам техен тлф/ напоследък, пращайки подлъгващи SMS-и "за милиони", дето си пращаш само ЕГН-то и...
        И, после, ти лепват такава дълга досадна рекламна "опашка", че няма измъкване. Връх на тъпнята е, ако им се хванеш. Все ми е пред очите спекулацията с едни черни мерцедеси на Глобул, 100/100 ли беше, как беше...
        Относно сметките, които още не са уточнили - надявам се, все накак, да се справят. Където са изгубили информация /или др.твърдения от подобен вид/ ще надпишат, колко им сърце даде. Голямо е, много дава. Както дава, междувременно, да трупат десетки и стотици милиони пропуснати ползи единствено от простотия и малоумие.
        Last edited by SStoilov; 10.10.2010, 21:33.

        Коментар


        • Както си седнал на шапката, сега седни и на писалката си, че мноого бързо пишеш и скачаш от мисъл на мисъл...
          Ноо, ти отговор не търсиш а си лафиш само

          Коментар


          • При БВП от около 60-70 млрд, например, горивата от ок.3-3,5 млн Т, по средно 2 лв/литър, вземаме половината, и не само горива - всички плащания - абе, спираме се общо на 5% от "всичкия алъш-вериш", и, като добавим масовия безлихвен краткосрочен кредит, щяха да стригат, стригат, стригат...Имаха оферта за запознаване със системата - реагираха като умрели, т.е., никак - и , естествено, си трупат пропуснатите ползи а сега - сега доставят радост на конкурентите си, мили батюви шашкъни

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              "Хитрата" сврака-с двата крака.
              М-Тел.
              Тези питки мийни можеха да взамат контрол над няколко /поне още 3 /три/ милиарда лв всяка година - биха кучето. И сега, от мн. горчив опит им идва да се убедят, че стиснатият плаща двойно.
              Че и тройно, и четворно, и т.н.
              Хак им е
              Колега, би ли се изразил по-ясно.....
              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • "Хитрата" сврака-с двата крака.
                М-Тел.
                Тези питки мийни можеха да взамат контрол над няколко /поне още 3 /три/ милиарда лв всяка година - биха кучето. И сега, от мн. горчив опит им идва да се убедят, че стиснатият плаща двойно.
                Че и тройно, и четворно, и т.н.
                Хак им е

                Коментар


                • Личен опит
                  Междувременно недоволните от срива в системата на Мтел нарастват. Само за ден групата във Фейсбук „Мтел са лъжци” набъбна до 10 735 души. Примерите на потърпевшите са много, ето само някои от тях:

                  „Излезе ми фактурата в срок. Само след два дни получих смс, че съм си превишил лимита със 110%. Веднага отидох в офис на Мтел и оттам ми казаха: внесете 1210 лева и ще ви пуснем телефона. Вдигнах скандали и обясних, че няма как да съм изразходил тази сума. Обадих се на оператор, прехвърлиха ме към отдел справки и оттам ми обясниха, че е станала грешка, защото си обновявали софтуера и ми се извиниха с обещанието да оправят нещата. До момента дългът ми от 1210 лева не е занулен”, пише клиент на Мтел, представил се като Александър Стоев.

                  „Вече повече от седмица ходя по мъките благодарение на мобилния оператор МТел, а като гледам какво става по магазините, в такова положение са още хиляди потребители. Преди десетина дни изгубихме единия си телефон. Както му е редът, се обадих и блокирах сим-картата. После отидох в един магазин на М-Тел да си извадя дубликат и да купя нов телефон. Тук започнаха странните събития. Служителите опитаха да направят нещо, проведоха множество разговори по телефона (повечето пъти никой не им вдигаше в централата). Накрая ми казаха, че в момента имало малък проблем и трябвало да дойда по-късно. Тогава поисках да си взема телефон с натрупаните хиляди точки като лоялен клиент. Казаха, че в момента не могат да се използват и точките. Понеже спешно ми трябва телефон, поисках да си купя апарат с предплатена карта. Е, в момента не можело да се плаща и с дебитни и кредитни карти. На другия ден отидох в друг магазин на М-Тел. Там сценката се повтори точка по точка. Минавали на нова клиентска платформа, имало временни затруднения, да дойда малко по-късно. Дойдох по-късно. Пак същото. В следващите дни посетих още центрове на М-Тел. И познайте какво. Пак имаше малък временен проблем. И така навсякъде. Чак в последния магазин явно изтощената от разправии управителка призна, че проблемът е глобален и дори и те не знаят кога ще бъде отстранен.”

                  Други абонати съобщават за надписване на сметки. Според тях от Мтел не признавали безплатните минути по тарифа „Семейство и приятели” и ги таксували като редовни:

                  „Нямате си представа каква изненада ви очаква, когато най-сетне успеете да се доберете до новоиздадена фактура от т. нар. нова „билинг-платформа”. Фактурите са пълни с грешки. Разговорите към „Любим номер” са тарифирани като разговори към друг оператор.

                  При средна месечна сметка от 6 лева новата ми фактура е на стойност 78.67 лв.”, пише друг разгневен клиент на Мтел.

                  Мария НИКОЛАЕВА
                  09/10/2010
                  http://kurier.bg/bulgaria/10516.html
                  Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!

                  Коментар


                  • Мтел подлуди милиони потребители

                    Клиентите на Мтел луднаха от врътките на компанията, която до ден днешен не е обяснила каква е причината за тайнствените трусове в системата й.
                    Хакерска атака, опит за кражба или задкулисни игри се крият зад батака, подозират потърпевши
                    Проблемите в Мтел започнаха в началото на септември и от тогава до сега все още не е поднесено логично обяснение какво точно се случва. Според първоначалната информация се касае за подмяна на компютърната система. Впоследствие бе пуснато и уточнението, че са възникнали проблеми при внедряването. В момента на практика цялата система на Мтел е блокирана. Абонатите не могат да получат информация за сметките, получават се забавяния с плащанията, други пък се оплакват, че са им били надзети пари при опит за електронен трансфер през e-pay.

                    От съюза на активните потребители вече разпространиха официално писмо до вътрешния министър Цветан Цветанов с копие до Мтел. В него се настоява да бъде извършена проверка по сигнали на граждани, че е имало хакерска атака на сървърите на оператора:

                    „Милиони потребители - клиенти на Мобилтел АД са разтревожени от проблемите и неудобствата, които търпят през последния месец.

                    По мнение на потребителите официалната позиция на фирмата е прекалено пестелива и неубедителна. В тази връзка, очакваме с официално съобщение на Министерството на вътрешните работи, абонатите да бъдат успокоени, че не са осъществени зловредни външни действия спрямо компютърния софтуер на Мобилтел и не е осъществено изтичане на лични данни от главния сървър на фирмата”, се казва в отвореното писмо.
                    Предистория
                    До началото всичко в Мтел функционира нормално. Или поне така изглежда. На 06.09.2010 от компанията пускат съобщение, че предстои внедряване на нов софтуер. Още същият ден до магазинната мрежа, както и до дилърите на Мтел е изпратен мейл, с предупреждение, че има проблеми със системите за активация на нови карти, молби и т.н., както и с тази за събиране на сметки. Оказва се, че “лидерът на телекомуникационния пазар” още със съобщението си за медиите вече е имал информация за проблема. Интересно как са го пропуснали да го споменат?!

                    На 08.09.2010 е изпратен нов мейл, в който вече се дават конкретни инструкции за поведение пред клиентите :

                    „Придържайте се към официалната комуникация към клиентите:

                    “Г-жо/г-не, моля да ни извините за причиненото неудобство.

                    Поради оптимизиране на системата за обслужване на клиенти изпитваме известни затруднения.”

                    Въздържайте се от всякакви други коментари и предположения.”

                    В същия мейл има и предупреждение, че служителите, които си позволят да изнесат всякаква друга информация, ще бъдат най-строго наказвани.

                    Междувременно проблемите с Мтел се задълбочават. Спира да работи и информационната система *88. При опит да се позвъни, следва автоматично записаният отговор, че всички обаждания на този номер са безплатни. Следва отново предложението за проверка на сметка, изразходвани минути и мегабайти. И отново отказ на системата, ако поискате това да бъде направено с автоматично записаното съобщение:
                    „Мтел въведе нова клиентска платформа възможно е смяната на системата да доведе до временни неудобства за вас, за което поднасяме своите извинения, благодарим ви за разбирането.
                    Моля да ни извините, услугата ни е временно недостъпна както в автоматичното меню, така и при свързването със сътрудник, екипът на Мтел прави всичко възможно за възстановяването, благодарим ви за разбирането.”
                    Хакерска атака
                    Първата версия, свързана със срива на компютърната система на Мтел, бе, че има хакерска атака. Информацията за това се разпространява предимно из интернет-форумите. От началото на проблемите с Мтел до момента по-големите медии предпочитат да стоят встрани от проблема и публикуват единствено официалната позиция на компанията.

                    Според десетки потребители обаче в Мтел премълчават какви са причините за проблема.
                    „Имало е опит да се хакнат два от най-големите сървъри на Мтел, източени са десетки хиляди данни за абонати на компанията. В момента там не знаят кой от клиентите какви сметки има, нито пък какви са личните му данни, много голяма част от информацията се въвежда наново и заради това е целият срив”, твърди във форум анонимен интернет – потребител, подписал се като хакерът.

                    “Истината за проблемите е съвсем друга и е сведена до знанието само на ръководните органи в компанията. Преди около две седмици хакери атакуват мрежата на Мтел, източват личните данни на милиони абонати, а след това напълно изтриват и унищожават системата на Мтел. Ръководството на компанията взема решение да замаскира напълно инцидента с въвеждането на някаква измислена авангардна система за обслужване на клиентите. И, разбира се, заради тази уж „авангардна“ система компанията не е в състояние да даде никаква информация на абонатите за текуща сметка, остатък безплатни минути, че и по-зле, заради нанесената хакерска атака, компанията не е в състояние да издаде и коректни фактури, поради което вземат решение изобщо процедурата по издаването на фактурите да бъде спряна за неопределено време. Операторите от *88 са инструктирани да отговарят със стандартно извинително съобщение. В момента специалисти от известна антивирусна компания работят по възстановяването на системата, но не се ангажират с конкретно време за възстановяване на нанесените щети”, коментира друг потребител, който твърди, че и в момента работи в телекомуникационната компания.
                    Опит за кражба?
                    Новата компютърна система, която трябва да заработи в Мтел, е на офшорната кипърска компания с представителство у нас „Амдокс”. Фирмата е експерт в комуникационен софтуер, работила е в реструктурирането на телекомуникационните мрежи и във Франция. Заради това и от Мтел се спират на нея, така е поне според официалната информация. Според източници на “ШОУ” въвеждането на нова компютърна програма е минало без предварителен конкурс и на практика продуктите на “Амдокс” са внедрени по нареждане на ръководството на компанията. В България “Амдокс” работи от няколко години и е лидер за бранша си, смята се и за една от най-добре платените фирми - за сравнение месечната заплата на позиция директор на софтуерни продукти е 11 667 лева. Въпреки че името на фирмата е споменавано неколкократно от Мтел, като една от причините за проблемите, до момента от компанията “Амдокс” няма официално становище за срива на софтуера. През последните два дни пак в интернет бе разпространено изключително любопитната информация, която дава друго обяснение на проблема. Източникът отново е анонимен, като този път се представя за служител на „Амдокс България”:

                    „Външно вмешателство в “Амдокс”-платформата е довело до срива. По време на внедряването на платформата „Амдокс“, ръководството на Мтел наредило на IT отдела да извърши „вмешателство“ в платформата в частта, свързана с отчитането на разговорите и по-конкретно в „десетичната запетая“ с цел натрупване на допълнителна печалба на фирмата, която възлизала на стойност към 150 000 лв. Досега тази сума била редовно гарантирана от старата система. На практика това означава, че от всеки разговор са прибирани нищожни суми, по-малко от стотинка, но при наслагване, се е получавала доста сериозна сума.
                    Специалисти от IT отдела установили, че платформата „Амдокс“ не търпи външно вмешателство, но от ръководството на Мтел настояли манипулацията да бъде извършена на всяка цена. И така родните „спецове“ решили да побългарят системата, като направили хибрид между старата и новата платформа. В края на месец август стартирали хибрида, който довел до пълен срив на данните, които вече били прехвърлени в платформата „Амдокс“. Същевременно станал и непоправим гаф в бекъп сървърите. Това е причината, поради която в момента абонатите на договор (предплатените “Прима“ карти не са засегнати) изпитват редица затруднения, свързани с проверка на минути, текуща сметка, липса на фактури и други услуги. Абсурдно е в момента Мтел да си измива ръцете с „Амдокс“! Позицията относно екстремната ситуация е повече от неадекватна, тъй като вместо да тушира недоволството на клиентите, го провокира с неясни и непълни отговори, без да поема ангажимент за конкретен срок и точна дата, в която проблемите ще бъдат отстранени”, твърди служителят на „Амдокс”.

                    Репортер на “ШОУ” направи опит да се свърже с представител на софтуерната компания, но оттам отказаха да се ангажират с официално становище.
                    следва
                    Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!

                    Коментар


                    • Виж, това НЕ Е успокоение.
                      Защото,
                      1.Или М-Тел играят на дребно, което ги квалифицира като кокошкари,
                      2.Или са се опитали да я играят, въпреки ангажимента, който са поели сплямо Amdocs, което ги квалифицира като груби нарушители на международното право и бизнес-етика,
                      3.Или са избрали система, за която са били наясно, че може да манипулират /и, вероятно, именно с това намерение, в последствие, са човъркали в нея/ което ги квалифицира като преднамерени крадци и мошеници
                      4.Не е изключено и да не са догледали, какво точно купуват а, значи, излиза, че са некомпетентни,
                      5. Има и още тълкувания на темата, но, и те не са благоприятни за тази компания като бизнес-субект. Разбира се, че не приравнявам към нея нейните наемни служители, които си пазят хляба, като изпълняват нарежданията на началствата, ама тези нареждания едва ли идват от читави люде...
                      Last edited by модератор; 09.10.2010, 19:32.

                      Коментар


                      • Явно не са само МТел...

                        http://www.networkworld.com/news/201...g-rollout.html

                        Коментар


                        • BTW, до днес, въпреки твърденията на някои хора, още не съм си получил инфо за дължимите суми за периода Август-Септември, фактурата за който трябваше да е езлязла на 29.09.2010.
                          До момента, приятелите закъсняват с 10 дни...
                          За извинение от тяхна страна бих приел нулева сума за посочения период - щом могат да не забелязват няколко милиона месечно, къде съм аз с моите 20 лв ?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от коки Разгледай мнение
                            Какво става в М-тел? Ще има ли компенсации за неуредиците?
                            http://e-vestnik.bg/?p=10081&cp=1#comments
                            За моята сметка която трябваше да излезе на 27.09 не мога да получа никакво инфо.Не може една имаща себе си за сериозна компания като Мтел да се подиграват вече колко време с клиентите си, оправдавайки се със смяна на софтуер. Това тяхното е далеч по гнусно и си го правят сами, отколкото всякакви слухове.
                            Може, коки, може. М-Тел може.
                            И Глобул може, и Виваком-също. както знаеш, идиотите нямат свършване.
                            И ние ще сме идиоти, ако им пращаме SMS с ЕГН, и докато им даваме евалла за всяка плоска глупост с "спечели ..само с/у 1 SMS 1,20 лв.".
                            Затова, аз не "играя" и не пращам за щяло и нещяло. Има си Интернет, той е къде-къде по-приятна среда.

                            Коментар


                            • Какво става в М-тел? Ще има ли компенсации за неуредиците?
                              http://e-vestnik.bg/?p=10081&cp=1#comments
                              За моята сметка която трябваше да излезе на 27.09 не мога да получа никакво инфо.Не може една имаща себе си за сериозна компания като Мтел да се подиграват вече колко време с клиентите си, оправдавайки се със смяна на софтуер. Това тяхното е далеч по гнусно и си го правят сами, отколкото всякакви слухове.
                              Last edited by коки; 07.10.2010, 16:36.
                              Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!

                              Коментар


                              • М-Тел се отказаха от придобиване и изграждане на система за мобилни плащания с ++ред характеристики като, вместо това, предпочитат да се занимават с узаконяване кражбата на лични данни в комбина с Виваком /не знам, дали и Глобул е в тези лайна, затова не ги соча с пръст, нямам техен тлф/ напоследък, пращайки подлъгващи SMS-и "за милиони", дето си пращаш само ЕГН-то и...
                                И, после, ти лепват такава дълга досадна рекламна "опашка", че няма измъкване. Връх на тъпнята е, ако им се хванеш. Все ми е пред очите спекулацията с едни черни мерцедеси на Глобул, 100/100 ли беше, как беше...
                                Относно сметките, които още не са уточнили - надявам се, все накак, да се справят. Където са изгубили информация /или др.твърдения от подобен вид/ ще надпишат, колко им сърце даде. Голямо е, много дава. Както дава, междувременно, да трупат десетки и стотици милиони пропуснати ползи единствено от простотия и малоумие.

                                Коментар

                                Working...
                                X