Консултантните на трите мобилни оператора са некомпетентни
Според мен това е фирмена политика, защото "некомпетентността" им винаги е в ущърб на клиентите и в интерес на операторите.Това е злоумишлено подвеждане на доверчивите клиенти в лабиринта на добре подвеждащи практики. Особенно ако искате да прекратите договора си,който след изтичане на първоначлният срок ,става автоматично безсрочен.
Консултантите в клиентските центрове на трите мобилни оператора – Мтел, Глобул и Виваком често се затрудняват да отговорят на основни потребителски въпроси. Те търсят информация по сайтовете и в брошурите или направо дават грешен отговор. Това показа проучване на принципа "Таен клиент", което Асоциация "Активни потребители" проведе в десетки офиси в София.
Сред най-слабите места в компетентността на служителите са въпросите, свързани с интернет трафика, който мобилните оператори предлагат като част от стандартните си тарифни планове (как се измерва преносът на данни, колко е цената на мегабайт и т.н.). Други въпроси, на които консултантните "засичат" или дават грешен отговор, са: "Каква е цената на SMS в роуминг?" и "Как става тарифирането на разговорите?". Обикновено първите 60 секунди от разговора се плащат като една минута, а след това се отчита на секунда, но според някои консултанти е точно обратното – т.е. нямат представа за какво става дума.
Неблагоприятна за потребителите тенденция, която асоциацията установи е, че служителите на мобилните оператори рядко познават в детайли различните тарифни планове и услуги, но се стремят да отклонят вниманието на клиента към други продукти и промоции, към брошурата, сайта, телефоните за информация и други.
Когато са достатъчно компетентни за съответния тарифен план или за условията на дадена промоция, се случва служителите да премълчават неизгодните характеристики на продукта или да спестят информацията, че преференциалните условия важат само за определен период. В отделни случаи потребителят е принуден неоснователно да чака, поради "ангажираност" на персонала, въпреки че в офиса няма други клиенти.
С проучването Асоциация "Активни потребители" си постави няколко цели – да провери какво е качеството на обслужване, ясна и обективна ли е информацията, която се дава на потребителите, какво е отношението към клиента, времето за обслужване и други. Резултатите са задоволителни по отношение на отзивчивостта към клиентите – консултантните са усмихнати, любезни и готови да помогнат. Препоръката на "Активни потребители" е компаниите да инвестират повече в тяхното обучение и ниво на компетентност.
http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=21401
Сред най-слабите места в компетентността на служителите са въпросите, свързани с интернет трафика, който мобилните оператори предлагат като част от стандартните си тарифни планове (как се измерва преносът на данни, колко е цената на мегабайт и т.н.). Други въпроси, на които консултантните "засичат" или дават грешен отговор, са: "Каква е цената на SMS в роуминг?" и "Как става тарифирането на разговорите?". Обикновено първите 60 секунди от разговора се плащат като една минута, а след това се отчита на секунда, но според някои консултанти е точно обратното – т.е. нямат представа за какво става дума.
Неблагоприятна за потребителите тенденция, която асоциацията установи е, че служителите на мобилните оператори рядко познават в детайли различните тарифни планове и услуги, но се стремят да отклонят вниманието на клиента към други продукти и промоции, към брошурата, сайта, телефоните за информация и други.
Когато са достатъчно компетентни за съответния тарифен план или за условията на дадена промоция, се случва служителите да премълчават неизгодните характеристики на продукта или да спестят информацията, че преференциалните условия важат само за определен период. В отделни случаи потребителят е принуден неоснователно да чака, поради "ангажираност" на персонала, въпреки че в офиса няма други клиенти.
С проучването Асоциация "Активни потребители" си постави няколко цели – да провери какво е качеството на обслужване, ясна и обективна ли е информацията, която се дава на потребителите, какво е отношението към клиента, времето за обслужване и други. Резултатите са задоволителни по отношение на отзивчивостта към клиентите – консултантните са усмихнати, любезни и готови да помогнат. Препоръката на "Активни потребители" е компаниите да инвестират повече в тяхното обучение и ниво на компетентност.
http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=21401
Коментар