Първоначално изпратено от 6000
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнениеПросто тоя актив има цена, която зависи от 4-годишен цикъл, който е към края си. И всеки го знае.
Верно си в параграф 22
Интересно е,че и Тесла и бития кон са с подобни графики на най-големите времеви периоди ,1 годишна свещ
И двете са с пречупен връх след масивно мечо поглъщане е термина, -65% и за двете през тази година 2022 г
Тази едногодишна свещ-мечо поглъщане казва,че тренда е чупен.Най-големия такъв
Отделно,по важно и за двете ти позиции е цикъла в който се намира ФЕД
И там е гредаLast edited by petrg5s; 13.07.2023, 06:50.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
BYD са пъти по силни от Тесла. Имат и по добро оптимизирано производство + батериите им са по силна страна продажбите им са даже също повече от на Тесла. Теслите ги зарежи.Китайците щяха да бутнат Епъл през Huawei,добре че ги резна Тръмп но сега BYD,нямат спирачка.
Навремето когато Huawei беше зад врата на Епъл си говорих с един мениджър от Техномаркет,оня ми вика отивам в завода и седи июедин китаец и всеки телефон се проверява през някаква огромна лупа за дефекти в дисплея всяка бройка. Процесорите им бяха Кирин,китайски .Без аналог .Телефоните им работеха без да забиват и без да лагват с години ,така че китайците са като мравките набарат ли някой сегмент го изяждат и завличат целия
Коментар
-
Терзиев,
Показа си дребната душица след като разбра колко пара е направил човека ..еей българина си не българин страшна работа сте !
С тоя петрол и с тия суровини 2022 година беше златното време сега ще има да чакаш.От 2020 затварянето до края на 2022 година беше златното време за суровини...сетил си се кога ама знаеш ли защо ,защото вече виждаш че няма от къде и какво затова ти казвам че тепърва мотиката ще те плесне здраво.Свикнал си на лесното ама то свърши
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
Ако "фундамент" е друга дума за "добив"; да, прав си. Няма.
Усилията по сваляне на жизнения стандарт на западния човек не са достатъчни да компенсират липсата.
Бая съм писал. Голям бик съм тука. Особено АЕМ - уникална кмпания. Оня ден буквално с пет удивителни ви казах да гребете Osisko.
Тезата ми е, че са много подценени. Не само те, добивачите по принцип. RIO например. Причините са различни - войната, изкривеният пазар на труда, инфлацията, липсата на инвестиции, загубата на технологиите...
---
Сега, иска ми се да напиша, че черното пише брутални глупости, защото е така. Много ви напомня на кака Иветка. Обаче от друга страна съм напълно наясно, че когато направиш пари почваш да си мислиш, че си умен и ги разбираш нещата. И аз се чувствам по-умен кога печеля. И при Тесла и при коня залогът е изключително на политически решения.
Не че нещата са чак толкова сложни. Важното е да се поеме риск. Нещо, което Кавръков отказва да разбере. И тука и в имотната тема. С безумните простотии на Бюфет малкият играч си остава пред кривата круша.
При все това и аз смятам, че Тесла няма конкуренция при тролейбусите и като компания е на светлинни години по-напред от Епъл.
0
Всичките сте много отворени щото до оня ден лихвите бяха 0.
И сега още лапите мухите със същите идеи.Искам да те видя когато средата трайно се форматира и смяната на лихвената политика почне да работи .Тогава ще те видя какви рискове може да поемеш
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение
Няма фундамент за нафтата
Усилията по сваляне на жизнения стандарт на западния човек не са достатъчни да компенсират липсата.
Първоначално изпратено от lobos Разгледай мнение
Дай едно мнение за златото само аз ли съм бичи настроен и по скоро за миньорите на злато
NEM
AEM
GOLD
RGOLD
AU
Тезата ми е, че са много подценени. Не само те, добивачите по принцип. RIO например. Причините са различни - войната, изкривеният пазар на труда, инфлацията, липсата на инвестиции, загубата на технологиите...
---
Сега, иска ми се да напиша, че черното пише брутални глупости, защото е така. Много ви напомня на кака Иветка. Обаче от друга страна съм напълно наясно, че когато направиш пари почваш да си мислиш, че си умен и ги разбираш нещата. И аз се чувствам по-умен кога печеля. И при Тесла и при коня залогът е изключително на политически решения.
Не че нещата са чак толкова сложни. Важното е да се поеме риск. Нещо, което Кавръков отказва да разбере. И тука и в имотната тема. С безумните простотии на Бюфет малкият играч си остава пред кривата круша.
При все това и аз смятам, че Тесла няма конкуренция при тролейбусите и като компания е на светлинни години по-напред от Епъл.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Тесла е даже повече от устойчива компания, което не може да се каже за цената на акциите й, където виждаме сериозни пропадания и също толкова сериозни покачвания. Но компанията има много устойчив фундамент и е много повече от Епъл като перспектива - автомобили, софтуер, батерии, енергетика, роботика и пр. За Туитър съм съгласен, че Илон не е съвсем наясно какво прави и честно казано не знам защо му беше да се занимава със социални мрежи? Но ..... Тесла няма никаква, ама никаква конкуренция и тук изобщо не споделям мнението, че има такава. Единствените, които се доближават до тях са BYD, но ако се вгледаме в цифрите ще видим, че повечето си кеш правят от хибриди и батерии, а не от електрически автомобили. При електрическите автомобили Тесла няма конкуренция - 1.3 млн. автомобила конвертира в 13 млрд. долара net income. Това е в пъти по-добър резултат от резултатите на всяка една компания в сектора. Следва енергетиката и Мегапак, където също са абсолютни доминанти и без конкуренция. Плюс 50.000 зарядни станции по света и пълен монопол върху зареждачките. И черешката на тортата - FSD или full self driving и супер компютъра DOJO, като двете заедно реално са първия пример за изкуствен интелект. По отношение на софтуера даже не са пред конкуренцията, защото за да бъдат пред нея, тя трябва да съществува, а такава няма. Преди две седмици CEO-то на Форд Джим Форли просто го призна с половин уста. До няколко години просто всички автопроизводители ще трябва да се принудят да лицензират този софтуер от Тесла, ако искат да продават автомобили. При сегашните стойностти на щатския долар очаквам към края на десетилетието Тесла да прави 120-130 милиарда щатски долара net income годишно.
Навремето когато Huawei беше зад врата на Епъл си говорих с един мениджър от Техномаркет,оня ми вика отивам в завода и седи июедин китаец и всеки телефон се проверява през някаква огромна лупа за дефекти в дисплея всяка бройка. Процесорите им бяха Кирин,китайски .Без аналог .Телефоните им работеха без да забиват и без да лагват с години ,така че китайците са като мравките набарат ли някой сегмент го изяждат и завличат целияLast edited by nkavrakov1982; 12.07.2023, 23:11.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
Тесла е неустойчиво компания .Нали виждаш какво стана с Туитър Мъск го погреба.Тесла беше революция която вече ще бъде полека лека изядена от конкуренцията .Останалите играчи ще влязат с нови решения и за батериите и за цените и за всичко.Това е .Мъск няма нищо което е някаква тайна.Епъл има уникален софтуер без аналог за копиране например ,други компании са хегемони с лукса ,Мъск и Тесла направиха каквото можаха но нямат нищо което да е устойчиво напред
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Това е уместен въпрос, но както отговорих на колегата по-долу, когато остава почти половин година до халвинга на биткойн, тогава обикновено не е правилния момент за продажба, т.е. малко съм в ситуация на Параграф 22 без полезен ход. Просто тоя актив има цена, която зависи от 4-годишен цикъл, който е към края си. И всеки го знае. За Тесла признавам, че има и елемент на фенщина, но тя е незначителна в сравнение с напълно безпристрастния ми анализ на компанията. Моята оценка за тях до края на десетилетието, включваща автомобили, батерии, енергетика и зарядни, софтуер е в диапазона 3-3.5 трилиона долара при сегашната стойност на щатския долар, т.е. евентуален паритет с Епъл или малко над тях. Ако им се случи проекта с роботите Оптимус и роботизираните таксита, тогава тази оценка отива по две. Но за последните две е малко с пожелателен характер.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Аз и сега не се оплаквам от живота си, но просто смятам, че сега не е правилния момент за продажба, защото сме почти на половин година от халвинга. Разбира се, всичко е възможно в този живот, включително и да бъде криминализирано владението на биткойн в световен мащаб, което ще доведе до неговия тотален и необратим срив без изгледи за възстановяване. Да сме живи и здрави
Коментар
-
Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение
Ами ако имаш прекалено голяма експозиция не трябва ли да продадеш малко, че да ребалансираш? Отделно, тъй като явно не смяташ да продаваш, нормално е мнението как Тесла и криптото постоянно ще се качват. Така, че е по скоро е пристрастно отколкото обективно.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
Към днешна дата имаш поне 500 000 лева в биткойн.Това е огромна сума .Не знам защо ги държиш ,според мен ги продай и си живей живота.Все някога това ще свърши.Блек Рок просто искат да изтискат на макс още от тази мания
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Говоря за времето преди дотком балона - за BlackRock. На Коледа 2016г. купих 10 биткойна, които не съм продавал, макар, че в началото на 2018г. ме беше много яд, че не го направих, защото тогава имаше много сериозен срив. При последния бул рън също не продадох, защото аз не разбирам от технически анализи и не търгувам ежедневно / нещо, което мнозина от коментиращите тук очевидно правят /, респективно ми беше трудно да преценя кога да продавам. Днес не купувам, защото експозицията ми в биткойн е прекалено голяма на фона на общите ми инвестиции. Всички яйца не трябва да са в една кошница, както всички вие тук знаете. Купувам само TSLA
Коментар
-
Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
Говоря за времето преди дотком балона - за BlackRock. На Коледа 2016г. купих 10 биткойна, които не съм продавал, макар, че в началото на 2018г. ме беше много яд, че не го направих, защото тогава имаше много сериозен срив. При последния бул рън също не продадох, защото аз не разбирам от технически анализи и не търгувам ежедневно / нещо, което мнозина от коментиращите тук очевидно правят /, респективно ми беше трудно да преценя кога да продавам. Днес не купувам, защото експозицията ми в биткойн е прекалено голяма на фона на общите ми инвестиции. Всички яйца не трябва да са в една кошница, както всички вие тук знаете. Купувам само TSLA
Коментар
Коментар