IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Отдавна не съм писал в този форум но постояно следя мненията. По въпроса за Ел Мобилите съм се изказвал по- скоро скептично. Този път ще се опитам да съм по-балансиран.
    Сравнявайки ЕлМобила с Автомобил с ДВГ несъмнено се очертава едно безспорно предимство - пъргав.
    Що се отнася до автономноста нещата значително се подобряват, но все пак се представя по -ле. Е поне вече не е в пъти по-зле.
    Относно екологията, може да се каже, че решава някакви екологични проблеми в локален мащаб. В глобален опбаче е неутрален или може би дори малко по-вреден. Що се отнася до еко-проблемите в локален мащаб, които решава, то за тези проблеми си има алтернативи, Ако сте загрижени за екология-а на София да речем, вместо да си купувате ЕлМобил можете просто да пътувате с Метро, Трамвай, Тролей или пеша. Държавата вместо да дава субсидии за ЕлМобили, да даде безплатни карти за Градския ЕлТранспорт и т.н..
    Относно "грамадната енергийна" ефективност на ЕлМобила, то в нея вярват основно хора които смятат, че тока идва от контакта. Тези дето знаят откъде всъщност идва тока, са нясно, че и да има някакъв плюс за ЕлМобила то е в проценти и то едноцифрени.
    Цената няма нужда да я коментираме. Литиевите батерий ще ги прескочим.
    Като цяло ЕлМобила взет сам за себеси и като личен избор си е сериозна и достойна конкуренция на ДВГ, но чак да има някакви бог зае какви предимства, дето да му гарантират бъдеща доминация и изместване на ДВГ аз лично не забелязвам.
    Що се отнася обаче до ЕлМобила като стратегически избор на голяма общност(мегаполис, държава, съюз от държави), считам че ЕлМобила ще загуби. Дълго е да се обяснява какви точно са проблемите. По-важното е, че сегашния бум от продажби на ЕлМобили много скоро ще започно да показва точно тези проблеми.
    Накратко казано колкото повече се вмества ЕлМобила в глобалната транспортна структура, толкоз по-явни ще започнат да стават недостатъците му имено в този контекст. А те са такива, че ако не се подхожда разумно, разочарованието може да люшне драматично махалото в обратна посока и да помете и доброто, което ЕлМобилите все пак донесоха.

    ПП
    В казармата имах един приятел, шофьор на як Джуган(ЗИЛ-157). Най-голям шофьорски кеф обаче изпитваше от карането на едно БГ електрокарче. Кефеше се на пъргавината и маневреноста. Така че двубоят ЕлМобил-ДВГ съм го наблюдавал в ембрионална фаза.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Вместо да си губиш времето с броене на коли по улицата вземи да се отпуснеш малко. Запазвай маса в Schweizerhaus-а и поръчвай едно Stelze, после ще благодариш.

      .....

      Тоя е гоУЕм наивник! ))

      Щял съм да му благодаря! Алоууу, малкия - кога си ял за първи път джолана /штелце/ в Австрия?

      Ама, дали пък си го хапвал с най-добрата биричка, а? БудвайзерЧЕ - оригинал! /чешка, но пък е НАЙ-ДОБРАТА за Австрия/))


      Ще ми благодариш ти, защото отдавна съм в тия усещания! Ти се концентрирай в твоите ЩЕ-та, дето НЯКОГА ЩЕ СЕ СЛУЧВАТ... ))





      /с извинения към модерацията за спама в темата..., може би трябваше постът ми да е в съседната тема, но пък онзи, който ме "учи" - може и да не погледна в нея... ))/

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        BTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч
        Ами май и теслите са по 350-400 коня, та това се отнася и за тях. Или е забрана само за двг, как мислиш- защото според твоят пост е само за двг, за електричките сигурно няма ограничения, може да си карат с по 250-300- няма проблем , а??

        Къде ви намират такива умници

        Коментар


        • Tesla с 250% ръст на продажбите в Европа

          Европейският автомобилен пазар преживява интересни времена, като представянето на дизеловите и електрическите возила никога не са били по-различни. През юни 2019 продажбите на дизели в Европа спадат с 21% и делът им се свива до 31% от целия пазар. В същото време електрифицираните модели отчитат ръст с 20%, но все още държат скромен дял – общо 7,5%.

          Спадът при дизелите все още е по-голям от ръста на електрифицираните коли, въпреки че има марки – като Tesla, които отчитат рекорден ръст. Американската марка увеличи продажбите си през юни с 250% - до 14 106 коли в Европа.

          Tesla Model 3 вече е №1 по продажби сред plug-in автомобилите с 11 256 бройки, следват Renault Zoeс 4 795 продажби и Mitsubishi Outlander PHEV с 3 528 бройки.

          През юни миналата година най-голям дял на пазара в Европа са имали бензиновите автомобили – 57%, сега той се е увеличил до 60 процента. За една година делът на дизелите е спаднал от 36 на 31 процента, а електрифицираните plug-in возила са увеличили дела си от 5,7 на 7,5 процента.

          Що се отнася до чистите електромобили, то ръстът при тях е 104% на годишна база до 33 800 продадени коли. Но пък plug-in хибридите записват спад през юни – с 39% до 12 660 коли.

          Коментар


          • Porsche се отказа от дизела. Окончателно

            Корабите може и да продължат дълго време да се задвижват от дизелови агрегати, обаче при автомобилите е въпрос на време да се забравят.

            Германският производител Porsche прекрати производството на последните си два модела, оборудвани с дизелови двигатели - Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel

            Пред британското издание главният изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блюм, обяви, че дизеловите автомобили не са важни за компанията

            Съответно Porsche ще удвои пари, които да инвестира в електрификацията на моделната си гама

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
              Днес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена
              Вместо да си губиш времето с броене на коли по улицата вземи да се отпуснеш малко. Запазвай маса в Schweizerhaus-а и поръчвай едно Stelze, после ще благодариш.

              Елементарната сметка показва, че при средна продължителност на живота от 15-20 години на един автомобил ще са необходими десетина години за подмяната на авто-парка в по-богатите държави (В оптимистичния случай 5-7 години).
              Не знам колко Тесли се регистрират във Виена годишно, но като се има предвид, че до Март месец се продаваха само Тесла S и X, които са по над 100 хиляди евро е нормално да не видиш много на пътя. При над 700 хиляди регистрирани автомобили във Виена ми е интересно как очакваш мнозинството да са Тесли

              И за да съм по-ясен, при промяна на тенденции е безсмислено да следиш вече регистрираните и в движение автомобили (или да ги броиш по улиците ). Броят се НОВИТЕ продажби. БМВ и Мерцедес едва ли се интересуват от продадените вече коли, а по-скоро от търсенето на НОВИ такива. А то се развива експоненциално за EV и Тесла и видимо спада за ДВГ. При положение че новите продажби на Тесла М3 изпреварват два пъти тези на сравними БМВ, Ауди и Мерцедес в развитите пазари е въпрос на време да станат масови електричките!!!

              BTW наскоро в Австрия въведоха ограничение на максималната скорост на магистралата до 100км/ч за ДВГ автомобили. Интересно ми е как ще се забавляват австрийците в Аудито или БМВто със 100 км/ч

              Коментар


              • Днес реших да направя обзор /за себе си/ на марките ЛЕКИ автомобили, които се търкалят по улиците на една от най-богатите столици на Европа... Виена не е лош град, ама защо така НЕ разчитат на моите любими електромобили? Раздвоен съм! Няколко /може би/ десетина хиляди леки автомобили - видях - ама все с двигатели с вътрешно... Знаем ги, да не се отклонявам в обяснения...

                Маршрутът ми беше в централната част... Сега - може би съвсем основателно - някой ще попита, какво разбирам под централна част... Прав ще е /ако попита/... Е, за мен - в най-натовареното време, когато може да се обърне внимание на почти всяко превозно средство - централни улици в града са между Виенския университет, пред Ратхаус и Императорския театър, край Фолскгартен и Австрийския парламент, Виенската държавна опера, Карлсплац, Карлскирхе, Виенският технически университет... и те - така - правя една голяма обиколка...

                Мога да кажа, че преобладават БМВ - с двигател с вътрешно..., мерцедес - с двигател с вътрешно... /това са най-често срещаните автомобили!/, после: ауди - с двигател с вътрешно..., не знам защо и сеат има доста често срещащи се, пак с двигател с вътрешно..., фолксваген - пак с двигател с вътрешно горене..., тойота..., с двигател с вътрешно... Модели не споменавам, за да не разводнявам инфото за тая така БОГАТА столица в Европа...

                За да не ощетим любителите на електромобилите, длъжен съм да кажа, че между тия около 10 000 автомобили имаше и /представяте ли си!/ - и е-лек-трич-ки! Автомобилът на бъдещето присъства и в тая голяма европейска столица! Не съм изненадан! Слабо присъства, но все пак - това е началото!

                Ще почна отзад - напред! Видях една Тесла да се зарежда срещу Виенската държавна опера - опънала един около 4-метров син кабел... Наоколо няма хора, но това е измамно усещане... Собственикът се кьори отнякъде и чака да се зареди!... Бяла Тесличка - снимал съм я, но снимката няма да пускам, защото зная, че ми вярвате - има една Тесла във Виена! Като бялата лястовица, която Моканина тръгва да търси...

                Ще кажете - абе ти па как видЕ 10 000 леки автомобила? Признавам: може повече да са билЕ! Па, моЕ да има и втора Тесла, де - Виена не е малка столица!

                Друго - за тия 10 000 двигателя с вътрешно горене? 3 - Смарта, 4 - Тойоти /такси/, 1 фолксваген... Да съм пропуснал нещо, лЕ?

                Ми то - моето - като статистическа извадка излезе: тия се виждат, които се карат, нале? Много малък този процент на електричките, а на Теслата - още по-малък!

                .................................................. ..................................

                Така е: хората си имат нови-новенички автомобили - може би - повечето са дизели? Е, защо им е да купуват - например четвърти автомобил в семейството? А и защо пък трябва да е ДВА - ТРИ ПЪТИ по-скъп /като Теслата!/ - от настоящият, който им върши много добра работа!

                .................................................. ...................................

                Мисля, че последните изводи са част от мисленето и на хората, които ни убеждават в "предимствата" на Теслата... Все пак те, самите никога няма да имат средствата и желанието да си купят Тесла..., ама продажбите в Щатите билЕ...

                За безопасността на литиево-йонните батерии няма да говоря. За цената им пак няма да говоря. За падането на капацитета на литиево-йонните батерии след третата година - не!

                А дизелчето - след третата година е в своя зенит!
                Last edited by безимeн; 15.08.2019, 00:39.

                Коментар


                • ED - много са проблемите пред електромобилите и включително и общественното мислене може да се негативира спрямо тях защото използваните литиевойонни акумулатори може да продължат да се трупат. По принцип не са токсични но на практика понеже се е случвало в тях да протичат нежелани химични реакции са доста токсични. То да не се обърне срещу тях общественното мислене и да не им сложат як еко данък ако продължава развитието в същия дух като до момента.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    На общественото съзнание му трябва време и повечко коли на пътя за да видят колко по-добри са електричките и в частност Теслите.

                    Иначе за троицата и в момента съм сигурен че им е напечено ксто гледат как им се яде от канчето. Обаче с излизането на СУВчето Модел У - болката ще е неописуема. Като паднат рязко продажбите ще се почнат и уволненията на CEOта. БМВ е най-за ужалване.
                    Като гледам как се мотаят японците и те ще берат душа.
                    Рено-Нисан са най-напред с материала, благодарение на Карлос Гон. Япончетата за благодарност му спретнаха преврат. Да се оправят.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Излизането на Model Y, пикапа на Тесла и Тесла Семи ще е момента на експлозията и point of no return в общественото съзнание.
                      На общественото съзнание му трябва време и повечко коли на пътя за да видят колко по-добри са електричките и в частност Теслите.

                      Иначе за троицата и в момента съм сигурен че им е напечено ксто гледат как им се яде от канчето. Обаче с излизането на СУВчето Модел У - болката ще е неописуема. Като паднат рязко продажбите ще се почнат и уволненията на CEOта. БМВ е най-за ужалване.
                      Като гледам как се мотаят японците и те ще берат душа.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        За Германия продажби намирам тук
                        https://www.best-selling-cars.com/ge...ds-and-models/

                        Относно субсидията. Тя подслажда покупката но на практика в случая с Тесла няма почти никакво значение, т.к те продават във високия сегмент. Виж какво се случва в САЩ. От 7к субсидията вече е хиляда и нещо, а продажбите продължават да растат в сегмента на седана където продажбите спадат всяка година.
                        С увеличаването броя коли на пътя все повече хора ще се докосват до колата и всички предразсъдъци ще отпадат лесно. Ефекта на доминото ще е потресаващ за традиционните производители
                        Излизането на Model Y, пикапа на Тесла и Тесла Семи ще е момента на експлозията и point of no return в общественото съзнание.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                          Всъщност в кои държави като изключим бг няма премия за електроаутото, единствено по тамошните продажби може да се хване дали електрокарите са конкуренция защото на всички е ясно че премията изкривява пазара



                          Regarding the Tesla Model S & X, their behavior is far less impressive, as both are below their category’s top 5. Although, the Model S is recovering ground, now in #6, only 32 units behind the #5 Porsche Panamera.
                          За Германия продажби намирам тук
                          https://www.best-selling-cars.com/ge...ds-and-models/

                          Относно субсидията. Тя подслажда покупката но на практика в случая с Тесла няма почти никакво значение, т.к те продават във високия сегмент. Виж какво се случва в САЩ. От 7к субсидията вече е хиляда и нещо, а продажбите продължават да растат в сегмента на седана където продажбите спадат всяка година.
                          С увеличаването броя коли на пътя все повече хора ще се докосват до колата и всички предразсъдъци ще отпадат лесно. Ефекта на доминото ще е потресаващ за традиционните производители
                          Last edited by ED; 14.08.2019, 14:43.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Ot къде е тази снимка която си пуснал че аз намирам доста по различна информация
                            German Brands Recover Ground In German Electric Car Market — April EV Sales ReportMay 18th, 2019 by Jose Pontes

                            The German plug-in electric vehicle (PEV) market continued on the right track in April, having scored 7,771 registrations. Fully electric vehicles (BEVs) grew at a faster pace, +50% year over year (YoY), than plug-in hybrids (PHEVs), +14% YoY, contributing to an all-electric share in 2019 of 67%, far above the 2018 result of 53%.

                            With the mainstream market stagnant (-3%), the increase in PEV sales meant its market share grew t0 2.5% in April, with BEVs alone hitting 1.5%. The year-to-date (YTD) plug-in vehicle share is now 2.5% (1.5% BEV).

                            Looking at April best sellers, the Renault Zoe managed to outsell the Tesla Model 3, which remained in chill mode throughout the month (after a Ludicrous March). The American midsized sedan had to be content with the #4 spot in April, losing out to the aforementioned Renault model as well as the #2 BMW i3 hot hatch and the evergreen #3 Mitsubishi Outlander PHEV.

                            But the surprise of the month came in #9, with the Porsche Panamera PHEV scoring 291 deliveries, a new record for the Porsche nameplate. After the WLTP hiccup, it seems the German sports sedan is back on top of its form, something that provides good signs for the career of the upcoming Porsche Taycan.
                            Rank Model Sales
                            1 Renault Zoe 939
                            2 BMW i3 762
                            3 Mitsubishi Outlander PHEV 663
                            4 Tesla Model 3 514
                            5 Volkswagen e-Golf 489
                            The German PEV market is known for close races and constant changes, and last month was no exception. First of all, the Tesla Model 3 is still the leader, but the Renault Zoe is just 43 units behind, so it will be an interesting race to follow in the coming months.

                            Also, the BMW 225xe Active Tourer and Hyundai Kona EV were up one spot, to #6 and #7, respectively, while another BMW, the 530e (329 registrations, a year best), also won one position and is now in #10.


                            The Daimler Group had a positive month, with the Mercedes E300e/de PHEV jumping to #14, thanks to 284 deliveries, the Uber Black model’s best result in 15 months, while both Smart models climbed in the ranking. The Fortwo EV climbed one place, to #8, thanks to428 deliveries, while its slightly bigger Forfour EV brother jumped three spots, to #12, thanks to 280 registrations. Both of those are year-best performances for the models.

                            Outside the top 20, we should mention the record 85 deliveries of the Jaguar I-PACE, with the British Sports-Crossover-SUV-Thingy now at #22, just 24 units from knocking on the top 20’s door.
                            Rank Model April YTD YTD Segment Share
                            1 Tesla Model 3 514 3,699 12%
                            2 Renault Zoe 939 3,656 12%
                            3 BMW i3 762 2,929 9%
                            4 Mitsubishi Outlander PHEV 663 2,260 7%
                            5 VW e-Golf 489 1,735 6%
                            6 BMW 225xe Active Tourer 476 1,501 5%
                            7 Hyundai Kona EV 296 1,271 4%
                            8 Smart Fortwo ED 428 1,253 4%
                            9 Audi e-Tron 174 1,214 4%
                            10 BMW 530e 329 1,031 3%
                            11 Nissan Leaf 165 982 3%
                            12 Smart Forfour ED 280 736 2%
                            13 Mini Countryman PHEV 141 722 2%
                            14 Mercedes E300e/de 284 663 2%
                            15 Hyundai Ioniq Electric 137 613 2%
                            16 Kia Soul EV 60 544 2%
                            17 Porsche Panamera PHEV 291 471 2%
                            18 Kia Niro PHEV 78 439 1%
                            19 Volvo XC60 PHEV 108 400 1%
                            20 Hyundai Ioniq PHEV 54 323 1%
                            + Others 1,103 4,612 15%
                            = TOTAL 7,771 31,054 100%
                            In the brand ranking, BMW (18%, up 1 percentage point) is the leader, with Tesla closest in the rear view mirror with 14% share (down 2 percentage points), ahead of the #3 Renault (11%, down 1 percentage point).

                            Off the podium, we have Volkswagen, Hyundai, and Mitsubishi, all with 7% share. Tesla Model 3 & the ICE Competition
                            Rank Model 2019 Sales
                            1 Mercedes C-Class 21,595
                            2 Audi A4 17,905
                            3 BMW 3 Series 12,053
                            4 Audi A5 6,699
                            5 BMW 4 Series 3,883
                            6 Tesla Model 3 3,699
                            One of the question marks around the Model 3 in Europe has been the impact it’s going to have on foreign turf, on this side of the Atlantic — will it disrupt the PEV and gasoline/diesel sedan market in the same way that it is doing in the US, or will it be more subdued since it’s playing away from home?

                            The answer is now being written. Comparing the Model 3’s YTD deliveries against sales of its midsize premium competitors, we can see that the local heroes are still significantly ahead, with only the end-of-cycle BMW 4 Series close to being surpassed.

                            Nevertheless, in a backdrop of falling sales (midsize cars are down 11% YoY), the Tesla Model 3’s performance is impressive, especially considering that the car has given a couple of months’ head start to the competition.

                            Also interesting to see: not all models are being affected in the same way by the arrival of the Model 3 and the overall category’s falling sales. While the Audi A4/A5 and BMW 4 Series are experiencing two-digit drops, Mercedes C-Class sales are flat, with the Mercedes model surpassing the Audi A4 and becoming the class’s best seller. This confirms what we have seen in other markets — Mercedes resisting well the Model 3’s approach while BMW and Audi suffer. Apparently, these are fairly different segments or consumer groups despite being in the same class and having similar pricing.


                            ААААААААА извинявай сега погледнах по добре, инфото било за холандия, те колко човека са там - май са колкото българия- 6-7 милиона, е все отнякъде трябва да се започне революцията
                            17 милиона са холандците и са сравними с най-голямата германска провинция - NRW като икономика. В Германия картинката все още е различна заради силните позиции на германската троица, но тя и там вече усеща натиска на Тесла.

                            Коментар


                            • Всъщност в кои държави като изключим бг няма премия за електроаутото, единствено по тамошните продажби може да се хване дали електрокарите са конкуренция защото на всички е ясно че премията изкривява пазара



                              Regarding the Tesla Model S & X, their behavior is far less impressive, as both are below their category’s top 5. Although, the Model S is recovering ground, now in #6, only 32 units behind the #5 Porsche Panamera.
                              Last edited by v_tin; 14.08.2019, 12:36.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                [SIZE=16px]Някой разправяше, че в Европа Тесла нямали шанс да пробият. Както се и очакваше започват от по-богатите пазари и вече в Холандия са #1 в mid-size премиум сегмента като продават два пъти по-вече от следващия
                                Ot къде е тази снимка която си пуснал че аз намирам доста по различна информация
                                German Brands Recover Ground In German Electric Car Market — April EV Sales ReportMay 18th, 2019 by Jose Pontes

                                The German plug-in electric vehicle (PEV) market continued on the right track in April, having scored 7,771 registrations. Fully electric vehicles (BEVs) grew at a faster pace, +50% year over year (YoY), than plug-in hybrids (PHEVs), +14% YoY, contributing to an all-electric share in 2019 of 67%, far above the 2018 result of 53%.

                                With the mainstream market stagnant (-3%), the increase in PEV sales meant its market share grew t0 2.5% in April, with BEVs alone hitting 1.5%. The year-to-date (YTD) plug-in vehicle share is now 2.5% (1.5% BEV).

                                Looking at April best sellers, the Renault Zoe managed to outsell the Tesla Model 3, which remained in chill mode throughout the month (after a Ludicrous March). The American midsized sedan had to be content with the #4 spot in April, losing out to the aforementioned Renault model as well as the #2 BMW i3 hot hatch and the evergreen #3 Mitsubishi Outlander PHEV.

                                But the surprise of the month came in #9, with the Porsche Panamera PHEV scoring 291 deliveries, a new record for the Porsche nameplate. After the WLTP hiccup, it seems the German sports sedan is back on top of its form, something that provides good signs for the career of the upcoming Porsche Taycan.
                                Rank Model Sales
                                1 Renault Zoe 939
                                2 BMW i3 762
                                3 Mitsubishi Outlander PHEV 663
                                4 Tesla Model 3 514
                                5 Volkswagen e-Golf 489
                                The German PEV market is known for close races and constant changes, and last month was no exception. First of all, the Tesla Model 3 is still the leader, but the Renault Zoe is just 43 units behind, so it will be an interesting race to follow in the coming months.

                                Also, the BMW 225xe Active Tourer and Hyundai Kona EV were up one spot, to #6 and #7, respectively, while another BMW, the 530e (329 registrations, a year best), also won one position and is now in #10.


                                The Daimler Group had a positive month, with the Mercedes E300e/de PHEV jumping to #14, thanks to 284 deliveries, the Uber Black model’s best result in 15 months, while both Smart models climbed in the ranking. The Fortwo EV climbed one place, to #8, thanks to428 deliveries, while its slightly bigger Forfour EV brother jumped three spots, to #12, thanks to 280 registrations. Both of those are year-best performances for the models.

                                Outside the top 20, we should mention the record 85 deliveries of the Jaguar I-PACE, with the British Sports-Crossover-SUV-Thingy now at #22, just 24 units from knocking on the top 20’s door.
                                Rank Model April YTD YTD Segment Share
                                1 Tesla Model 3 514 3,699 12%
                                2 Renault Zoe 939 3,656 12%
                                3 BMW i3 762 2,929 9%
                                4 Mitsubishi Outlander PHEV 663 2,260 7%
                                5 VW e-Golf 489 1,735 6%
                                6 BMW 225xe Active Tourer 476 1,501 5%
                                7 Hyundai Kona EV 296 1,271 4%
                                8 Smart Fortwo ED 428 1,253 4%
                                9 Audi e-Tron 174 1,214 4%
                                10 BMW 530e 329 1,031 3%
                                11 Nissan Leaf 165 982 3%
                                12 Smart Forfour ED 280 736 2%
                                13 Mini Countryman PHEV 141 722 2%
                                14 Mercedes E300e/de 284 663 2%
                                15 Hyundai Ioniq Electric 137 613 2%
                                16 Kia Soul EV 60 544 2%
                                17 Porsche Panamera PHEV 291 471 2%
                                18 Kia Niro PHEV 78 439 1%
                                19 Volvo XC60 PHEV 108 400 1%
                                20 Hyundai Ioniq PHEV 54 323 1%
                                + Others 1,103 4,612 15%
                                = TOTAL 7,771 31,054 100%
                                In the brand ranking, BMW (18%, up 1 percentage point) is the leader, with Tesla closest in the rear view mirror with 14% share (down 2 percentage points), ahead of the #3 Renault (11%, down 1 percentage point).

                                Off the podium, we have Volkswagen, Hyundai, and Mitsubishi, all with 7% share. Tesla Model 3 & the ICE Competition
                                Rank Model 2019 Sales
                                1 Mercedes C-Class 21,595
                                2 Audi A4 17,905
                                3 BMW 3 Series 12,053
                                4 Audi A5 6,699
                                5 BMW 4 Series 3,883
                                6 Tesla Model 3 3,699
                                One of the question marks around the Model 3 in Europe has been the impact it’s going to have on foreign turf, on this side of the Atlantic — will it disrupt the PEV and gasoline/diesel sedan market in the same way that it is doing in the US, or will it be more subdued since it’s playing away from home?

                                The answer is now being written. Comparing the Model 3’s YTD deliveries against sales of its midsize premium competitors, we can see that the local heroes are still significantly ahead, with only the end-of-cycle BMW 4 Series close to being surpassed.

                                Nevertheless, in a backdrop of falling sales (midsize cars are down 11% YoY), the Tesla Model 3’s performance is impressive, especially considering that the car has given a couple of months’ head start to the competition.

                                Also interesting to see: not all models are being affected in the same way by the arrival of the Model 3 and the overall category’s falling sales. While the Audi A4/A5 and BMW 4 Series are experiencing two-digit drops, Mercedes C-Class sales are flat, with the Mercedes model surpassing the Audi A4 and becoming the class’s best seller. This confirms what we have seen in other markets — Mercedes resisting well the Model 3’s approach while BMW and Audi suffer. Apparently, these are fairly different segments or consumer groups despite being in the same class and having similar pricing.


                                ААААААААА извинявай сега погледнах по добре, инфото било за холандия, те колко човека са там - май са колкото българия- 6-7 милиона, е все отнякъде трябва да се започне революцията
                                Last edited by v_tin; 14.08.2019, 12:29.

                                Коментар

                                Working...
                                X