Отдавна не съм писал в този форум но постояно следя мненията. По въпроса за Ел Мобилите съм се изказвал по- скоро скептично. Този път ще се опитам да съм по-балансиран.
Сравнявайки ЕлМобила с Автомобил с ДВГ несъмнено се очертава едно безспорно предимство - пъргав.
Що се отнася до автономноста нещата значително се подобряват, но все пак се представя по -ле. Е поне вече не е в пъти по-зле.
Относно екологията, може да се каже, че решава някакви екологични проблеми в локален мащаб. В глобален опбаче е неутрален или може би дори малко по-вреден. Що се отнася до еко-проблемите в локален мащаб, които решава, то за тези проблеми си има алтернативи, Ако сте загрижени за екология-а на София да речем, вместо да си купувате ЕлМобил можете просто да пътувате с Метро, Трамвай, Тролей или пеша. Държавата вместо да дава субсидии за ЕлМобили, да даде безплатни карти за Градския ЕлТранспорт и т.н..
Относно "грамадната енергийна" ефективност на ЕлМобила, то в нея вярват основно хора които смятат, че тока идва от контакта. Тези дето знаят откъде всъщност идва тока, са нясно, че и да има някакъв плюс за ЕлМобила то е в проценти и то едноцифрени.
Цената няма нужда да я коментираме. Литиевите батерий ще ги прескочим.
Като цяло ЕлМобила взет сам за себеси и като личен избор си е сериозна и достойна конкуренция на ДВГ, но чак да има някакви бог зае какви предимства, дето да му гарантират бъдеща доминация и изместване на ДВГ аз лично не забелязвам.
Що се отнася обаче до ЕлМобила като стратегически избор на голяма общност(мегаполис, държава, съюз от държави), считам че ЕлМобила ще загуби. Дълго е да се обяснява какви точно са проблемите. По-важното е, че сегашния бум от продажби на ЕлМобили много скоро ще започно да показва точно тези проблеми.
Накратко казано колкото повече се вмества ЕлМобила в глобалната транспортна структура, толкоз по-явни ще започнат да стават недостатъците му имено в този контекст. А те са такива, че ако не се подхожда разумно, разочарованието може да люшне драматично махалото в обратна посока и да помете и доброто, което ЕлМобилите все пак донесоха.
ПП
В казармата имах един приятел, шофьор на як Джуган(ЗИЛ-157). Най-голям шофьорски кеф обаче изпитваше от карането на едно БГ електрокарче. Кефеше се на пъргавината и маневреноста. Така че двубоят ЕлМобил-ДВГ съм го наблюдавал в ембрионална фаза.
Сравнявайки ЕлМобила с Автомобил с ДВГ несъмнено се очертава едно безспорно предимство - пъргав.
Що се отнася до автономноста нещата значително се подобряват, но все пак се представя по -ле. Е поне вече не е в пъти по-зле.
Относно екологията, може да се каже, че решава някакви екологични проблеми в локален мащаб. В глобален опбаче е неутрален или може би дори малко по-вреден. Що се отнася до еко-проблемите в локален мащаб, които решава, то за тези проблеми си има алтернативи, Ако сте загрижени за екология-а на София да речем, вместо да си купувате ЕлМобил можете просто да пътувате с Метро, Трамвай, Тролей или пеша. Държавата вместо да дава субсидии за ЕлМобили, да даде безплатни карти за Градския ЕлТранспорт и т.н..
Относно "грамадната енергийна" ефективност на ЕлМобила, то в нея вярват основно хора които смятат, че тока идва от контакта. Тези дето знаят откъде всъщност идва тока, са нясно, че и да има някакъв плюс за ЕлМобила то е в проценти и то едноцифрени.
Цената няма нужда да я коментираме. Литиевите батерий ще ги прескочим.
Като цяло ЕлМобила взет сам за себеси и като личен избор си е сериозна и достойна конкуренция на ДВГ, но чак да има някакви бог зае какви предимства, дето да му гарантират бъдеща доминация и изместване на ДВГ аз лично не забелязвам.
Що се отнася обаче до ЕлМобила като стратегически избор на голяма общност(мегаполис, държава, съюз от държави), считам че ЕлМобила ще загуби. Дълго е да се обяснява какви точно са проблемите. По-важното е, че сегашния бум от продажби на ЕлМобили много скоро ще започно да показва точно тези проблеми.
Накратко казано колкото повече се вмества ЕлМобила в глобалната транспортна структура, толкоз по-явни ще започнат да стават недостатъците му имено в този контекст. А те са такива, че ако не се подхожда разумно, разочарованието може да люшне драматично махалото в обратна посока и да помете и доброто, което ЕлМобилите все пак донесоха.
ПП
В казармата имах един приятел, шофьор на як Джуган(ЗИЛ-157). Най-голям шофьорски кеф обаче изпитваше от карането на едно БГ електрокарче. Кефеше се на пъргавината и маневреноста. Така че двубоят ЕлМобил-ДВГ съм го наблюдавал в ембрионална фаза.
Коментар