Дизеловите двигатели могат да се конвертират на газ, при чисто газова конверсия трябва да има запалителни свещи. Другия вариант е на две горива - газ и дизел едновременно, за този вариант дават че остава 30% от разхода на дизелово гориво и 70% от разхода на гориво вече е газ. Мощността леко се повишава. КПД на такъв двигател ще е поне 40%, може и 50. Но е трудна конверсия, особенно да мине на газ само. КПД е по висок, защото газта е със 110 октаново число и степента на компресия може да се повиши без да има проблеми с преждевременно запалване на горивната смес. И двигателите работят по тихо и по меко, с по малко натоварване на частите. Съответно издържат повече пробег да се навърти до износване.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
https://www.youtube.com/watch?v=uEEBq1AXhJw 1400km (870 mile) EV v Diesel challenge! There was just $5 between them...the results surprised!
Коментар
-
Американската газова асоциация заяви, че възможната забрана на газовите печки за готвене е „безразсъдна идея“, не се основава на „здрава наука“
Измислиха доклад за опасностите за децата от газта, видиш ли ?
Или газта ще става кът ?
Е що, Китай и Индия могат да им препродат газ на по-високи цени обаче,
Тъпотиите на Байдън нямат край.
- 1 like
Коментар
-
https://www.auto-data.net/en/nissan-...utomatic-34789, това е модел 2017 г. и е електрическа трансмисия, двигателя задвижва генератор за ток, с този ток се задвижва електродвигател който върти колелата. Разхода е 2.6 литра за 100км пробег и наистина е толкова, има батерия с капациет колкото е капацитета на редовен автомобилен акумулатор - 1 киловатчас , но е за много цикли и е тежка..по тежка от оловен акумулатор. Да се чудиш бигойл как не са гръмнали този който го е измислил. Фактически електрическа трансмисия има при влаковете много отдавна. Тези ще ги спират от производство сега за да правят само пълни електрички. КПД с ток от електроцентрали, топлоцентрали е малко над 20%, КПД на ДВГ с постоянен режим на работа е 50%, газовите турбини и те са с толкова, толкова е и на горивните клетки които работят с метан. Само за водород клетките може да се направят да гонят 90 и няколко процента.
Коментар
-
Между 1970 г. и 2020 г. комбинираните емисии на шестте общи замърсители (PM2,5 и PM10, SO2, NOx, VOCs, CO и Pb) са намалели със 78 процента. Този напредък се случи, докато икономическите показатели на САЩ остават силни.
Намаляването на емисиите доведе до драстични подобрения в качеството на въздуха, който дишаме.
Между 1990 г. и 2020 г. националните концентрации на замърсители на въздуха са се подобрили със 73 процента за въглероден оксид, 86 процента за олово (от 2010 г.), 61 процента за годишен азотен диоксид, 25 процента за озон, 26 процента за 24-часови концентрации на груби частици, 41 процента за годишните фини частици (от 2000 г.) и 91 процента за серен диоксид. (За повече информация за тенденциите вижте сайта Air Trends на EPA.)
По-чистият въздух и по-чистата околна среда са свързани с по-високия стандарт на живот, а не с по-ниския, както ни убеждават днешните "зелени".
Действителните числа доказват, че Земята не „умира“.
Въздухът днес е по-чист, отколкото през 1900 г. На практика повечето фактори са положителни.
Прогнозите за Деня на страшният съд са фалшиви.
Просто една прослойка прави пари от страха на хората - страха продава най-добре.
- 1 like
Коментар
-
А от газ да правиш водород и да правиш въглероден диоксид само ако си глупав, има вариант с пиролиза при която метана се разпада на въглерод и водород, въглерода го продаваш и изкарваш по зависи колко е чист, а този е убийственно чист може и по 20 долара килограма. Вместо да изкарат 1.6 ще изкарат 21.6. От чист консерватизъм тези нови неща се приемат като опит за бъркане в джоба да ти вземат парите, не те са да ти напълнят джобовете с пари.
Коментар
-
v_tin, не може да имаш атомни електроцентрали и да ти е скъп водорода произведен с такъв ток, тока от атомни електроцентрали като стойност на горивото е много евтин. А на руснаците атомните реактори са им безумно евтини, те си ги произвеждат. Ако реактора им струва 5 милиарда и работи 50 години, това е по 100 милиона на година и той може да произвежда 1 гигаватчас, т.е. един гигават за един час. това са 1000 по 1000 киловатчаса, по 5 цента да е тока50 хиляди на час, по 24 часа - 1.2 милиона на ден, за 300 дена са 360 милиона, ако реактора е натоварен 100%. Но постоянен товар няма в мрежата, затова когато няма товар се произвежда водород и се компресира - съхранява в съдове под налягане, 1 кг водород е 36 киловатчаса - 1.80 долара за килограм.
Коментар
-
Стоимость производства "зелёного водорода" по странам мира
"Зелёным водородом" считается водород полученный электролизом воды с использованием электроэнергии от ВИЭ.
На диаграмме желтый цвет соответствует СЭС (солнечные панели); синий- наземным ВЭС ("ветряки"). Цифры по состоянию на 2021 г.
Самый недорогой "зелёный водород" можно получить в Бразилии, благодаря дешёвой эл/энергии, где-то за $0,02 /кВт*ч, от местных ВЭС.
Но будем иметь в виду, что стоимость эл/энергии произведённого одним и тем же источником будет разной в разных странах по абсолютно понятным экономическим и даже политическим причинам.
Кроме того, существует такое понятие, как объективно разные геоклиматические условия на любых территориях и в разных странах.
Кроме того, стоимость производства чего-либо, тем более водорода с помощью ВИЭ, совсем не означает реальную возможность производства. По крайне мере, в нынешнее время. Как и транспортировки на дальние расстояния.
В России, по расчётам ИНЭИ РАН, дают такие цифры:
при использовании эл/энергии СЭС стоимость производства "зелёного водорода" будет составлять $12/ 1 кг; ВЭС - $7,5/1 кг.
Альтернативой "зелёному водороду" является "голубой водород", получаемый паровой конверсией метана с захоронением выбросов СО2. Его стоимость в России составит $1,6/1 кг.
Еще один вариант чистого водорода- электролиз воды с использованием эл/энергии от АЭС. В России, по данным ИНЭИ РАН, стоимость такого водорода составит $3,2 / 1 кг.
(источник: Bloomberg BNEF)
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=4SAwzNqbRKs, за разхода на електромобилите и на двг автомобилите зимата при много ниски температури. Този човек е съвсем честен, обърнете внимание какво казва за двг автомобилите през зимата - истина е, лапат гориво като змейове ако са толкова ниски температурите, 20 литра на 100. Трябва енергия, съответно трябва да се произвежда много енергия и евтино, друг начин няма.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ne на мен, на колега поляк му взеха книжката. Тази сутрин валеше съвсем ситен дъжд , а беше под нулата и съответно покрай колите всичко замръзнало. Аз паднах 2 пъти докато сваля пласмасовото покривало на стъклото. Той обясняваше че 4 пъти паднал- 2 пъти скочил / паднал в канавката, и още два пъти отишъл в нивата. Умряхме от смях с него тази сутрин. И да наистина е студено
Дали ако се увият с плат гумите, като с бинт, лента няма да стане да е стабилно върху лед ? Не знам. Вълнен ако е държи на леда, не изкуствен.Last edited by DS66; 19.12.2022, 23:22.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеv_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеv_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ne зарежда батерията за 2 часа, а на 2 дни- когато е топло я зарежда на 3 дни- три пъти ходи до работа и се връща. В студа на 2 дни. Останалото не знам, колелото стои на студа, може би ако го вкара на топло да държи батерията, но.....Това е положениетоLast edited by Pyramid; 19.12.2022, 22:19.
- 1 like
Коментар
Коментар