IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

    Не ти изглежда оптимално? Ти май не си виждал/чувал че Теслата е най-икономичната електрическа кола... има сравнения и Тесла е №1 по икономичност. Затова има и най-голям пробег въпреки че има вече алтернативи със същия капацитет на батерията а доста по нисък обсег.
    Споровете за безсмислени. По естествен път потребителите на Електрички ще стават все повече заради по-добрите характеристики и ниска цена.

    Човека е теоретик, който не търси решения, а споделя знания от преди 30 години. Прогресът за него е утопия.

    А това че Тесла с всичко постиганто до момента опровергава всеки критик от самото си създаване няма значение

    Хората не разбраха, че е лоша идея да залагаш срещу доказан иноватор и предприемач.

    Коментар


    • Малко да разведря темата. Ето един соларен бус, който съм го правил/модифицирал още преди 10 години. Монтирах на покрива му 3 соларни панела, които зареждат не само стартерния акумулатор, но и още 2 други акумулатора с общ капацитет 300 Ah. Буса се използваше за ходене на къмпинг или на поляните, където се събираха моделисти с радиоуправляеми самолети и хеликоптери.

      Винаги имах енергия в излишък за каквото си поиска човек - осветление, отопление (ако се спи на поляната), кафе, както и зареждането на акумулаторите на моделите на десетки моделисти. Наскоро го продадох този бус на друг ентусиаст, но сега ще си правя много по-модерен и по-усъвършенстван.

      Ето малко снимки, за да се накефите:












      Last edited by Mateev; 08.09.2020, 14:41.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        При това положение не е далеко времето, когато едно 30-40% от енергийната система на всяка една страна ще бъдат стотици хиляди малки соларни централки..
        Само една забележка, няма да са част от системата а от ундърграунда. Ще е спорт като варенето на ракия да речем. Сигурен съм че ще сме от първенците.
        Неможе да има енергийна система базирана на спорадично работещи източници на ел енергия. От гедна точка на сегашната Ел енергийна система всички Възстановяеми ЕЦ-ове е крайно неприятен проблем, понеже дестабилизират електроснабдяването, зад се предпазва системата от сривове поради отпаднае на солаен парк при заоблачаване, останалта(стабилната част -ТЕЦ, АЕЦ и т.н.) трябва да работи с голям резерв, т.е. ненапълно натоварена. В резултат веднъж плащаме скъп зелен ток, втори пут плащаме за "резерва" който трябва да се подържа зарада нестабилноста на зеления ток.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
          Има 3млрд литра гориво потребление.
          3млрдх10квчаса =30тв часа=2 АЕЦ козлодуй= 4реактора.
          Има няма 20млрд€ + още толкова за инфраструктура.
          Ами 2-3млн коли по 100к = 200-300млрд-а. Ау то трябва 3-4 години само за електрички да работим. Няма и да ядем и после едно благоденствие ще настане. До 8 година когато трябва да сменим всички коли че батериите ще са капут. Пак 3-4 години глад.
          А ние що да не си сложим въжето да се не мъчим
          Ужас, добре че в САЩ и Европа а скоро и в Китай инфраструктурата е вече готова и се ползва от години:
          https://www.tesla.com/findus

          Коментар


          • Има 3млрд литра гориво потребление.
            3млрдх10квчаса =30тв часа=2 АЕЦ козлодуй= 4реактора.
            Има няма 20млрд€ + още толкова за инфраструктура.
            Ами 2-3млн коли по 100к = 200-300млрд-а. Ау то трябва 3-4 години само за електрички да работим. Няма и да ядем и после едно благоденствие ще настане. До 8 година когато трябва да сменим всички коли че батериите ще са капут. Пак 3-4 години глад.
            А ние що да не си сложим въжето да се не мъчим
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

              На практика я има. При тесла това са две двойки зъбни колела с потресаващи размери. ЗА разлика от обикновения ДВГ обаче, да речем ТАТА НАНАО, можеш след като ускориш автомобла до определена скорост да превключиш предавките на скоростната кутия към оптимално за условията съотношение на предавките. Конкретно при ТЕСЛА въпросния редуктор е оразмерен за макс ускорение при мин скорост(потегляне) в резултата когато караш със скорост от 100 km/h си в половжение на шофьор кращ навтор скорост със 100 км/h. От тесла естествено това са го прикрили добре зад разни абракадабри.
              На мен това въобще не ми изглежда като оптимално.
              Не ти изглежда оптимално? Ти май не си виждал/чувал че Теслата е най-икономичната електрическа кола... има сравнения и Тесла е №1 по икономичност. Затова има и най-голям пробег въпреки че има вече алтернативи със същия капацитет на батерията а доста по нисък обсег.

              Коментар


              • https://a.d-cd.net/f4f65e1s-1920.jpg
                Ето така изглежда "редуктора" на Теска Модел С
                Повече подробности тук https://www.drive2.ru/b/469150067773669997/

                Коментар


                • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                  Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
                  Батериите както вече обяснихме са много по-евтини от ДВГ+Скоростна кутия.
                  И ще паднат още (батериите): Искаш 25 kWh - заповядай. Искаш 50 - няма.проблем, искаш 82- ама разбира се! Поизгубил си 5-10kWh - сменяш 10 микромодула за 100 долара и си карай. Цяла батерия, сменяш рядко, а поради устройството ѝ, ТОВА става само със замяна на едни фишеци, в същия корпус. Станало късо в един елемент - не му стига силата да се самозапали, макс., да изплюе капка-две противозапалващ се композит, а, при изтощаване на (останалите) модули , и този, пострадалият, пак сам се включва да добута до сервиза, а вкл/изкл.с елментарни диодни ключове. Разрешими са проблемите. Зависи, как и откъде ги гледа човек.
                  ...както и кой гледа, за да види.
                  Last edited by Pyramid; 08.09.2020, 14:19.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                    Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай.
                    Ама даже и това постижение да го вкарат в масото производсто, ще е напредък, 44 км не са малко, и то безплатно, от бог Ра
                    Отделно хибрида на Приуса автономно дава допълнителни км, само на батерия.
                    Ами ето, една трета от човечеството ще са доволни и на тоя вариант, избягвайки негативите на пълния електрик.
                    Мене ме топли, какви са ми личните бенефити и щаденето на природата.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                      Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                      Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                      Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.
                      Да, това е лошата новина. КПД-то на соларните панели никога няма да се повиши, но за сметка на това масовото им производство ги направи много евтини така, че човек може да ги използва под път и над път. Всъщност към днешна дата вече са по-скъпи самите конструкции, на които се монтират панелите.

                      При това положение вероятно никога няма да станат основен енергиен източник, но като спомагателен с цел икономия на енергия винаги ще са номер 1. Например всяка една бензиностанция или зарядна станция ще покрие покрива си, както и навесите си над паркинга, със соларни панели. Същото важи и за всеки един покрив или южна стена на новостроящите се сгради. Буквално ще се отвори мода от типа "щом комшията има, трябва и аз да си сложа".

                      При това положение не е далеко времето, когато едно 30-40% от енергийната система на всяка една страна ще бъдат стотици хиляди малки соларни централки. Същото важи и за всички транспортни средства - от колите, през ТИР-овете та чак до корабите и самолетите. Какъв е проблемът всяка една свободна площ да се покрива с панели. Няма да произведат много, но ще помагат на основното електропотребление.
                      Last edited by Mateev; 08.09.2020, 14:21.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                        Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                        Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                        Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.
                        Че 25% малко ли е? Това са 25% безплатна енергия, това че ти заема място на покрива кой го грее? Хората в САЩ например зареждат Теслите от соларни панели вече доста години.
                        Има цели ютуб канали посветени на темата, има и зарядни станции с панели на тях:
                        Ето пример който ми идва без да търся дори:
                        https://electrek.co/2019/07/18/tesla...power-battery/
                        Обществена зарядна станция на Тесла, с множество колонки с батерии и соларен покрив. Работи идеално.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                          Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
                          .
                          На практика я има. При тесла това са две двойки зъбни колела с потресаващи размери. ЗА разлика от обикновения ДВГ обаче, да речем ТАТА НАНАО, можеш след като ускориш автомобла до определена скорост да превключиш предавките на скоростната кутия към оптимално за условията съотношение на предавките. Конкретно при ТЕСЛА въпросния редуктор е оразмерен за макс ускорение при мин скорост(потегляне) в резултата когато караш със скорост от 100 km/h си в половжение на шофьор кращ навтор скорост със 100 км/h. От тесла естествено това са го прикрили добре зад разни абракадабри.
                          На мен това въобще не ми изглежда като оптимално.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                            Двигател = по евтин и по издръжлив на електричките. И това е единственото им предимство
                            Скоростна кутия - еднакво
                            Горивна система - ДВГ - помпа + бидон. Дали има и 100лв и се продава за 1000 примерно.
                            Батерии и кабели - поне 10к€ себестойност а се продава за 40-50к€. Колкото чисто нова електричка. Имаме сингъл поинт ъф фейлиър - ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. Хем ужасно скъпо, хем неразрешим (не искат да го решават и да е ремонтопригодно)
                            Като се развали - колата освен за боклука - рециклиране за друго не става. Камо ли селски майстор с чук и тел да я оправи.
                            Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
                            Батериите както вече обяснихме са много по-евтини от ДВГ+Скоростна кутия.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                              Пак е помощ, може и да добавят и повече КПД за няколко години експерименти..
                              Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                              Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                              Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Нали в тази тема вече смятахме колко енергия би потреблявал целия транспорт на България, ако стане електрически. Ами максимум 300-400 MW допълнителни мощности
                                .................................................. .................................................. .......
                                Голям майтап ще стане, ако производителите по света не се договорят за стандартизиран куплунг, с който се зареждат техните коли.
                                Пропуснал съм кога сте го смятали, но ако хората са готови да си зареждат колите по 24 часа, сигурно ще може и без допълнителни мощности. Ама не ми изглежда реалистично.
                                Що се отнася до майтапа с куплунгите, все не ми остава време да стигна до него, но май е почнал. Доколкото знам засега са 11.

                                Коментар

                                Working...
                                X