Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
    Знам и точно затова ми се струва, че в момента не може нищо да се каже със сигурност освен, че предстоят големи промени в тази индустрия.

    За VW питам, защото имам акции там, купени след избухване на скандала и по принцип мисля да ги продавам средносрочно (до една-две години), точно защото нямам ясен поглед как ще се развият нещата


    Е няма как да знаем какво ще се случи и в каква последователност. Аз лично не бих заложил (парите си) на традицинен авто производител. Индустрията е в застой и спад на продажбите от 2017 мисля. На ръба сме на смяна на технологията. В старата ДВГ от която се правят печалбите в момента са наляти милиарди, които в един момент ще трябва са се отписват като загуби. В новата трябва да се инвестират също милиарди - батерии, софтуер и профсъюзи, с които трябва да се оправяш. Не знам, не ви дам причина защо трябва са се измъчвам

    Коментар


    • Знам и точно затова ми се струва, че в момента не може нищо да се каже със сигурност освен, че предстоят големи промени в тази индустрия.

      За VW питам, защото имам акции там, купени след избухване на скандала и по принцип мисля да ги продавам средносрочно (до една-две години), точно защото нямам ясен поглед как ще се развият нещата

      Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Не са от сигурните, но поне се опитват (или поне такива сигнали дават). VW - излизат с ID3, Порше с тайкан, след това сигурно и Макана ще го електрифицират, Ауди с И-трон и т.н. БМВ от друга страна са имали доста разработки, имат I-3 и въпреки това от лидери (заедно с тойота и нисан) се превръщат в изоставащи.
      Между другото не знам дали знаеш че първата дигитална камера е изобретена от кодак. Първият смартфон от нокиа и въпреки това тези компании са в историята. В еволюцията оцеляват не най-големите, а най-приспособимите.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от retro_69 Разгледай мнение

        Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"......
        Разбира се си прав, отделно, че всеки КЕФ-а го разбира и усеща различно.
        И този факт, не се ли взема предвид, прогнозите ще са неточни. Пък въпросния кеф дали ще е масов е трудно предвидимо.
        Най-ярко влиянието на кеф-а е видимо в музикалната индустрия.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от retro_69 Разгледай мнение

          Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"....Може да ползваш колата си само като уикенд-кола и пак си заслужава да я имаш ....Дава ти моментна свобода,а тя е безценна.....Ще натовариш фамилията и ще "прескочите" до близкия манастир на разходка ...Ще спрете на крайпътно заведение...Ако ви е кеф ще останете 2 часа,ако не 20 минути...Ако не ви се стои на манастира,ще прескочите до минералния басей на 30-40 км. и т.н , и т.н...... И дори и само 5000 пробег на година да имаш,пак си заслужава тази "нелогична финансова набутвация"....
          100% съгласен

          В САЩ и западна Европа проблемът с дългите пътувания вече е решен. При нас … да кажем че има място за подобрение

          Коментар


          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
            Подценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме )
            И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
            Със собствения апартамент е същото и т.н.
            .
            Трябва време и информираност. Нищо не се случва за ден или месец. Колкото повече електрички има на пътя толкова повече хора ще се сблъскват с тях и ще се говори. Собствениците ще отварят очите на незапознатите и така ...
            Причината на запад Теслата да се продава като топъл хляб е че самата кола дори икономически изпреварва всички конкуренти и стандаррта на живот им позволява да я купуват. При нас средната покупна цена е 10 хилки. няма как хората масово да си пазаруват НОВА Тесла

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
              Като цяло съм съгласен, макар че не ясно колко бързо ще се развият нещата. Специално самодвижещите се май няма да се появат много скоро въпреки големия напредък до сега.

              Но защо смяташ, че VW са от сигурните? Има ли конкретна причина?

              Не са от сигурните, но поне се опитват (или поне такива сигнали дават). VW - излизат с ID3, Порше с тайкан, след това сигурно и Макана ще го електрифицират, Ауди с И-трон и т.н. БМВ от друга страна са имали доста разработки, имат I-3 и въпреки това от лидери (заедно с тойота и нисан) се превръщат в изоставащи.
              Между другото не знам дали знаеш че първата дигитална камера е изобретена от кодак. Първият смартфон от нокиа и въпреки това тези компании са в историята. В еволюцията оцеляват не най-големите, а най-приспособимите.
              Last edited by ED; 23.01.2020, 12:40.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                Подценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме )
                И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
                Със собствения апартамент е същото и т.н.

                Водорода е готов като технология, но е много по-скъпа от течния метан, та ще е доста по-бавно от него.
                Електричките на сегашните батерии ще са преходен период, но той ще е катализатор за промените на пазарите, така че нефточалмите да го издухат в крайна сметка.
                Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"....Може да ползваш колата си само като уикенд-кола и пак си заслужава да я имаш ....Дава ти моментна свобода,а тя е безценна.....Ще натовариш фамилията и ще "прескочите" до близкия манастир на разходка ...Ще спрете на крайпътно заведение...Ако ви е кеф ще останете 2 часа,ако не 20 минути...Ако не ви се стои на манастира,ще прескочите до минералния басей на 30-40 км. и т.н , и т.н...... И дори и само 5000 пробег на година да имаш,пак си заслужава тази "нелогична финансова набутвация"....

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
                  Ама баш такситата-бизнеса не ги ползват?
                  Тея големи будали.
                  Преди 10-на вече години имаше зелени таксита, после и ел. таксита, сега и ел. тротинетки и все греда.
                  Ама нито едно не се наложи. Няма и да се наложи докато не стане по евтино или не забранят другите.
                  Нали по малко(нищо не) харчи, нали поддръжката по евтина, нали няма лихва, че да е скъпо да го изплащаш.
                  Що цената на КМ е по висока?
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    ..
                    Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, ..
                    Подценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме )
                    И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
                    Със собствения апартамент е същото и т.н.

                    Водорода е готов като технология, но е много по-скъпа от течния метан, та ще е доста по-бавно от него.
                    Електричките на сегашните батерии ще са преходен период, но той ще е катализатор за промените на пазарите, така че нефточалмите да го издухат в крайна сметка.

                    Коментар


                    • Като цяло съм съгласен, макар че не ясно колко бързо ще се развият нещата. Специално самодвижещите се май няма да се появат много скоро въпреки големия напредък до сега.

                      Но защо смяташ, че VW са от сигурните? Има ли конкретна причина?

                      Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      А може би от БМВ живеят със стара слава и не схващат, че като се променят нагласите на потребителя промените се случват много бързо и най-вероятно ще последват събата на Нокиа, Моторола, Блекбери, Саджем, Сименс, и безброй други! Помниш ли ги???

                      С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up.

                      Отделен е въпроса, че ако автономното движение се развие и наложи следващите 4-5 години всичките големи в момента са GAME OVER. Най-вероятно ще останат по-малки производители, които ще произвеждат за waymo (google), Епъл и китайските гиганти в автономното задвижване.

                      Коментар


                      • ED просто се е информирал за тенденциите. Никой не казва, че това ще стане утре

                        Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                        Не, не. Вие с колегата сатз определено не сте за тоя свят. Както се казва - чемодан, вакзал, Марс.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

                          Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
                          Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

                          За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.
                          Не, не. Вие с колегата сатз определено не сте за тоя свят. Както се казва - чемодан, вакзал, Марс.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                            Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
                            А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода
                            Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

                            Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
                            Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

                            За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                              ..

                              С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up....
                              Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
                              А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
                                А може би от БМВ живеят със стара слава и не схващат, че като се променят нагласите на потребителя промените се случват много бързо и най-вероятно ще последват събата на Нокиа, Моторола, Блекбери, Саджем, Сименс, и безброй други! Помниш ли ги???

                                С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up.

                                Отделен е въпроса, че ако автономното движение се развие и наложи следващите 4-5 години всичките големи в момента са GAME OVER. Най-вероятно ще останат по-малки производители, които ще произвеждат за waymo (google), Епъл и китайските гиганти в автономното задвижване.

                                Коментар

                                Working...
                                X