Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 19:26.
-
Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнениеНезнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...
П.П. Под "папагали", НЯМАМ ПРЕДВИД Трейдърко, ами един друг.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 16:22.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...
Коментар
-
Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнениеСъобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?
Last edited by Имхотеп; 30.03.2021, 15:19.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеАми не, от Шопия.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Не бе. От някаква си БАН.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Supertrader, представи си диск за ъглошлайф. А сега - стек от такива, еднакви, един върху друг. Сто бройки. Или двеста.
А сега, че всеки от тях, е един елемент, а стекът- модул
Представи си, късо съединение в точка от обема на някой диск и с вектори, си обозначи посоките и пътя, по които, количеството топлина (пропорционално на обема), трябва да напусне елемента. И с колко повърхност, разполага за целта. Дали е от КС или от нормална работа, особено значение няма, май. А сега - съпротивлението на електродите: Веднъж за тока, и после-за топлината. Поради щото, не са точно еднакви.
Представи си, след това, че електродите са общи: Един за два елемента, един над друг (напр.биметални пластини. Доста тънки). Представи си фактор на формата (безразмерна величина, диаметър върху дължина/дебелина, височина на елемента). Стойности от 10 към 20 и нагоре.
Представи си във всичко това, И централния цилиндричен надлъжен отвор ПРЕЗ СТЕКА. Отстоянията до него, контактната му площ с течността на охлаждането И т.н.и т.п.
А сега, си представи стойностите на всички тези числа, за дълъг един, навит фишек, като тези 18650/4680...
После, си представи, топлината (и колко може да се отдели) и пътя, който има да пътува през собствената дебелина на един, два и повече елементи до навън. Напреко и надлъжно... И преставаш да се притесняваш за термален runaway, за различната плътност на тока по дължина, за примачкването на електродите в зоната на огъване при намотаване, за ръста на дендритите при различната напрегнатост на ел.поле, за останалите кристалографски изменения по електродите, за мех.напрежения в сепараторите и т.н.
Т.е., и VW, и Тoyota, Fоrd, GM, Mercedes и т.н са важни и печките на нафта, си пътуват. Абе, става интересно.Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 08:15.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Този професор да не е от горнооряховския университет?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТоку-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
Нещо от вида.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Pyramid, не е само Фоксваген, Тойота въобще не е за подценяване и може да извади бързо производство на електромобили с което да изненада само тези които са лесни за изненади. Като навлизаха мобилните технологии в един момент последните които се включиха се оказа че ползват най високото ниво последно създадени техноогии. Така че ако нямаш скрити зайчета които да извадиш от ръкава си може и да изостанеш.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
Коментар