IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
    Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
    То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
    Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 19:26.

    Коментар


    • Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
      Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
        Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...
        Че Айзък Азимов е Класика бе, алоу. Лошо няма. Виж, вие тримата, с какво бихте могли да изненадате света, сам се чудя. Работата е там, че, папагали бол...

        П.П. Под "папагали", НЯМАМ ПРЕДВИД Трейдърко, ами един друг.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
          По-добре? Аз, като гледам тези тук, дето се заяждат, вече, се питам: " - А за кого "по-добре?" Работата е там че, за някои, "по-добре за хората", е жива присъда и почват да крякат, да врякат, шум до небето... Освен това, кривата на консумацията, ако и да може донейде да се коригира, разни фактори ще я дърпат настрани но, кривата на генерацията просто няма да смогва. ФЕЦ не са панацея, ВетрЕЦ са вятър работа (днес има, утре не) и, единствените що-годе, устойчиво и предвидими, ВЕЦ, също няма да смогват. Няма да е лесно, не. За жалост.
          Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 16:22.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

            Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...

            Коментар


            • Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
                Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?
                Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

                Last edited by Имхотеп; 30.03.2021, 15:19.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Ами не, от Шопия.
                    И къде се срещнахте, в гаража, нали?

                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Ами не, от Шопия.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Не бе. От някаква си БАН.
                        От института в Горна Оряховица?

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Supertrader, представи си диск за ъглошлайф. А сега - стек от такива, еднакви, един върху друг. Сто бройки. Или двеста.
                          А сега, че всеки от тях, е един елемент, а стекът- модул
                          Представи си, късо съединение в точка от обема на някой диск и с вектори, си обозначи посоките и пътя, по които, количеството топлина (пропорционално на обема), трябва да напусне елемента. И с колко повърхност, разполага за целта. Дали е от КС или от нормална работа, особено значение няма, май. А сега - съпротивлението на електродите: Веднъж за тока, и после-за топлината. Поради щото, не са точно еднакви.
                          Представи си, след това, че електродите са общи: Един за два елемента, един над друг (напр.биметални пластини. Доста тънки). Представи си фактор на формата (безразмерна величина, диаметър върху дължина/дебелина, височина на елемента). Стойности от 10 към 20 и нагоре.
                          Представи си във всичко това, И централния цилиндричен надлъжен отвор ПРЕЗ СТЕКА. Отстоянията до него, контактната му площ с течността на охлаждането И т.н.и т.п.
                          А сега, си представи стойностите на всички тези числа, за дълъг един, навит фишек, като тези 18650/4680...
                          После, си представи, топлината (и колко може да се отдели) и пътя, който има да пътува през собствената дебелина на един, два и повече елементи до навън. Напреко и надлъжно... И преставаш да се притесняваш за термален runaway, за различната плътност на тока по дължина, за примачкването на електродите в зоната на огъване при намотаване, за ръста на дендритите при различната напрегнатост на ел.поле, за останалите кристалографски изменения по електродите, за мех.напрежения в сепараторите и т.н.
                          Т.е., и VW, и Тoyota, Fоrd, GM, Mercedes и т.н са важни и печките на нафта, си пътуват. Абе, става интересно.
                          Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 08:15.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Този професор да не е от горнооряховския университет?
                            Не бе. От някаква си БАН.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Току-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
                              И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
                              Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
                              Нещо от вида.
                              Този професор да не е от горнооряховския университет?
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Pyramid, не е само Фоксваген, Тойота въобще не е за подценяване и може да извади бързо производство на електромобили с което да изненада само тези които са лесни за изненади. Като навлизаха мобилните технологии в един момент последните които се включиха се оказа че ползват най високото ниво последно създадени техноогии. Така че ако нямаш скрити зайчета които да извадиш от ръкава си може и да изостанеш.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X