Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    Човек, ако вярваш на рекламата - значи не си българин... ))..., но като ти гледам общите приказки - българин си, бе... ))
    Какви общи приказки бре?
    Аз като ги гледах да ги карат по улиците на L.A.,преди 5години ти не си знаел,че има ел коли сигурно,пфуууу....
    Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


      Ще ме умориш, бе човек! Не знаеш ли за какво е дискусията? Какво правиш в темата тогава? ))
      Не,ти ще ме умориш.

      И ти не знаеш каква е темата,не аз.

      Ти казваш-крият нещо не казват данни за колите.

      Аз ти отговарям,че колите са на пътя вече и няма скрито покрито.

      А,ти ме питаш след това що не били конкурентни!!!

      Е кой не е в час Аз или Ти?
      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

        Не се правете на улави!!!

        Има елекрички,и електрички!

        Лиифъ,е за града,кой не знае,няма работа с тези коли!

        Де беше оня швед дето направил 400 000км на теслата,а?

        Човек, ако вярваш на рекламата - значи не си българин... ))..., но като ти гледам общите приказки - българин си, бе... ))

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
          nio писа: Малко интересно инфо. Преди няколко дни имах вызможност да направя едно по-продылжително пытуване с Лииф. При потегляне показа 164 км заряд, но напредване на километрите нещата се промениха. При половин батерия бях минал 90 км и оставаха още 94. При това обырнете внимание на средната скорост! След две междинни зареждания за по час-два успях да измина в този ден общо 245 км.

          Между другото днес става един месец от регистрацията и за това време сым изминал 4082 км.


          Хайде честито. На мен както се прибирам от германия до бг някой ще каже ли колко дни ми трябват да се прибера- 2200км

          Затова няма да тръгваш на дълъг път... Иначе - си носи последствията... ))

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            nio писа: Малко интересно инфо. Преди няколко дни имах вызможност да направя едно по-продылжително пытуване с Лииф. При потегляне показа 164 км заряд, но напредване на километрите нещата се промениха. При половин батерия бях минал 90 км и оставаха още 94. При това обырнете внимание на средната скорост! След две междинни зареждания за по час-два успях да измина в този ден общо 245 км.

            Между другото днес става един месец от регистрацията и за това време сым изминал 4082 км.


            Хайде честито. На мен както се прибирам от германия до бг някой ще каже ли колко дни ми трябват да се прибера- 2200км
            Не се правете на улави!!!

            Има елекрички,и електрички!

            Лиифъ,е за града,кой не знае,няма работа с тези коли!

            Де беше оня швед дето направил 400 000км на теслата,а?
            Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

              Кой да е конкурентен и на какво?

              Ще ме умориш, бе човек! Не знаеш ли за какво е дискусията? Какво правиш в темата тогава? ))

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                И защо не са конкурентни СПОРЕД ТЕБ?
                Кой да е конкурентен и на какво?
                Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                Коментар


                • nio писа: Малко интересно инфо. Преди няколко дни имах вызможност да направя едно по-продылжително пытуване с Лииф. При потегляне показа 164 км заряд, но напредване на километрите нещата се промениха. При половин батерия бях минал 90 км и оставаха още 94. При това обырнете внимание на средната скорост! След две междинни зареждания за по час-два успях да измина в този ден общо 245 км.

                  Между другото днес става един месец от регистрацията и за това време сым изминал 4082 км.


                  Хайде честито. На мен както се прибирам от германия до бг някой ще каже ли колко дни ми трябват да се прибера- 2200км

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                    Абе човек,ти говориш сякаш за някой концепт,дето мислят да го пускат след 10 години.

                    Неква параноя те гони....

                    Няма никви тайни,електричките се продават и са по пътищата от години.

                    Кой какво крие според теб?

                    Ползвай Гугъл и им виж тт данните,що за конспирации в главата ти.....

                    Криели били ще ме умориш.....


                    И защо не са конкурентни СПОРЕД ТЕБ?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                      Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...

                      Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...

                      Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...

                      Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...

                      Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...

                      Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.

                      Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...

                      ... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...

                      Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:

                      1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.

                      2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...

                      Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???

                      Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?

                      Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/

                      Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...



                      Абе човек,ти говориш сякаш за някой концепт,дето мислят да го пускат след 10 години.

                      Неква параноя те гони....

                      Няма никви тайни,електричките се продават и са по пътищата от години.

                      Кой какво крие според теб?

                      Ползвай Гугъл и им виж тт данните,що за конспирации в главата ти.....

                      Криели били ще ме умориш.....
                      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                        Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
                        Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

                        Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

                        Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
                        Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!

                        Някои други хора - цитират някого, без ПО СЪЩЕСТВО да вземат отношение по цитирания пост.

                        Аз определям това като най-обикновено празнословие.

                        Ако нямаш какво конкретно да кажеш по темата - недей да спамиш.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                          Нямам време за обширен /НЕПРЕДУБЕДЕН/ анализ.

                          Само до тук /с цитата/ - си много в грешка.! Окачване нямаш ли на тая кола? Спирачки? Кормилен механизъм? Трансмисия? КОМПЮТЪР?...

                          И на всичко отгоре - ще "ПОДМЕНИМ" всичко на електромобили!!! Хайде, бе! И пАри Ше се намерАт, а и българчето - Ше купува, та Ше се къса! /не се хващайте за последната ми дума - проблемите, които не виждате - са в СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!/

                          БАТЕРИЯТА!!! Но и всичко горе, а и още...

                          Моля, НЕ ОПРОСТЯВАЙ НЕЩАТА!

                          Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...

                          Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...

                          Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...

                          Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...

                          Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...

                          Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.

                          Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...

                          ... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...

                          Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:

                          1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.

                          2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...

                          Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???

                          Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?

                          Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/

                          Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                            Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
                            Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

                            Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

                            Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
                            Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
                            А бе чета в този линк който пуснах че цената за наем на батерия за туизи в германия била 50 евро на месец и батерията не се продава. Ако и с другите марки е така/предполагам наистина може да се говори за "почти" революзия

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                              Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

                              Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

                              Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

                              Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


                              п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
                              ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!
                              Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
                              Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

                              Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

                              Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
                              Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
                              Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                              Коментар


                              • Има разни форуми, дал съм линк към немски форум има и английски/уса форум за теслите- доколкото го погледнах днес батерията е проектирана да издържи около 320000км. По данни от форумите 45000$/40000евро е 84кВ батерия, четох че разработвали някаква супер/дупер/хипер батерия за около 120-130000 $ но по голям капацитет. Имаше някакъв който се хвалеше че батерията му паднала само с 8% за 1,5години, но не трябвало да се изтощава под 30%/ то и за другите батерии е така. Тоест ако ти дават да минеш ориентировъчно 500км, трябва да смяташ 30% по малко. Иначе количките на ток си ги бива, днес гледах едно рено, пикап, няма шум, няма дим, супер е, проблема е че трябва да я зареждаш всяка вечер

                                Тук имало даже форум и един пич обяснява разни работи като собственик

                                http://www.ecars.bg/forum/Renault-Tw...-na-reno-tuizi

                                и сайта http://www.ecars.bg/, а форума сами ще го видите
                                Last edited by v_tin; 21.10.2017, 21:35.

                                Коментар

                                Working...
                                X