If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Програмата Макрон: "Възраждане" - "Renaissance" (France) за парламентарните избори през 2024 г. се фокусира върху няколко основни области:
1. Жилища:
- Създаване на гаранция за наем с цел улесняване на наемането[1].
- Създаване на фонд за енергийно обновяване на жилищата за средната и работническата класа[1].
- Освобождаване от такси за прехвърляне на имоти за 1 милион млади хора, които купуват първото си жилище[1].
2. Икономика и бизнес :
- Намаляване на таксите върху заплатите над минималната работна заплата[1].
- Увеличаване на тавана на бонуса "Макрон" до 10 000 евро годишно, без такси и данъци[1].
- Административно опростяване за ДСИЦ и МСП[1].
3. Данъчно облагане:
- Без увеличение на данъците[2]
- По-ниски публични разходи за справяне с дефицита[2]
4. Здравеопазване:
- Разширяване на допълнителното здравно осигуряване до 1 евро на ден за определени категории (пенсионери, студенти, самостоятелно заети лица, търсещи работа)[2].
5. Пенсии:
- Пенсионната реформа от 2023 ще се запази [2].
6. Екология:
- Ангажимент за намаляване на емисиите на парникови газове с 55% в сравнение с 1990 г.[1].
- Предвижда се изграждането на 8 ядрени реактора[1].
7. Местни власти:
- Без намаляване на оперативните субсидии за местните власти[1].
- Опростяване на териториалния "милион"[1].
Тази програма е продължение на действията на правителството на Атал, насочени към фискална стабилност, административно опростяване и целенасочени мерки за средната и работническата класа.
Програмата на Националния сбор (RN) - Rassemblement National (RN) (Бардела - Ле Пен) за парламентарните избори през 2024 г. е насочена към няколко основни области:
1. Покупателна способност: RN предлага да се намали ДДС върху енергията и да се деиндексират социалните помощи и пенсиите[1][5].
2. Сигурност: Партията иска да "върне в ред нашите улици и институции"[3].
3. Имиграция: RN поддържа твърда позиция, като предлага да се затворят границите и да се спре имиграцията[5].
4. Икономика и заетост: Партията иска да "разгърне творческата енергия на страната" и да насърчи колективния просперитет[3].
5. Данъчно облагане и управление на публичните сметки: Изправена пред високо ниво на дълга и публичен дефицит, RN предлага мерки за възстановяване на публичните финанси[1].
6. Европа: RN вече не призовава за напускане на Европейския съюз, а иска да го превърне в "Европейски съюз на нациите" с рязко намаляване на правомощията на ЕС[4]. Партията също така иска:
- да потвърди превъзходството на френската конституция над европейските стандарти
- Да промени институционалната архитектура на ЕС
- Изключване на всякакво прехвърляне на дипломатически и отбранителни правомощия към ЕС
- Налагане на мораториум върху преговорите за нови споразумения за свободна търговия
- Промяна на мандата на Европейската централна банка
7. Пенсии: RN предлага пенсиониране на 60 години за тези, които са започнали работа рано[5].
8. Демокрация: Партията подкрепя въвеждането на референдум по гражданска инициатива[5].
9. Околна среда: RN предлага до 2035 г. да отпадне забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене и да се премахнат зоните с ниски емисии[3].
Тази програма има за цел да предложи политическа алтернатива във Франция, като се съсредоточи върху националния суверенитет, реформата на ЕС и конкретни икономически и социални мерки[1][3][4].
Икономическата програма на Новия народен фронт (ННП) - Nouveau Front Populaire (NFP)
(марксисти, троцкисти, сталинисти, маоисти, путлеристи, зелени тикви и т.п.)
за парламентарните избори през 2024 г. включва няколко ключови елемента:
1. Разходи и инвестиции :
- Разходи в размер на 25 млрд. евро през 2024 г.[1]
- 100 милиарда евро мащабни инвестиции през 2025 г., по-специално в образованието, екологичния преход, здравеопазването и младежта[1].
2. Социални мерки:
- Отмяна на пенсионната реформа[1]
- Отмяна на реформата на осигуряването за безработица[1]
- Увеличаване на APL [1]
- Въвеждане на вид автономен доход за младите хора[1]
- Увеличаване на минималната работна заплата[1]
3. Данъчно облагане:
- Възстановяване на данъка върху богатството[1]
- Ново облагане на свръхпечалбите[1].
- Увеличаване на данъка върху доходите от 4 на 14 данъчни ставки[3]
- Премахване на плоския данък върху капиталовите доходи[3].
- Повторно въвеждане на данък при напускане на страната, за да се възпрепятства изнасянето на данъци[3].
4. Други мерки :
- Спешни инвестиции в образованието [1]
- Данъчно облагане на финансовите транзакции (от 2026 г.)[1].
НФП прогнозира, че тези мерки ще доведат до растеж от 2027 г. нататък, като спомогнат за намаляване на публичния дефицит[1]. Общата стойност на програмата се оценява на 125 млрд. евро за 2024 г. и 2025 г.[3].
Важно е да се отбележи, че тази програма предизвика критики, особено по отношение на потенциалното ѝ въздействие върху данъчната тежест и публичните финанси[3][5]. Някои икономисти смятат, че тя би могла значително да увеличи данъчната тежест във Франция[3].
Отново съм впечатлен от качествените отговори на моя приятел ИИ
И аз преценявам ситуацията както ИИ, но ИИ го казва по-добре. И по-бързо
-------------------------------------------------------------------------------------
Според наличната информация реакцията на левите избиратели спрямо кандидатите на Националното събрание (RN) на втория тур на парламентарните избори през 2024 г. обещава да бъде сложна:
Основните леви партии, обединени в Nouveau Front Populaire (NFP), призоваха за създаване на "републикански фронт" срещу RN. Редица кандидати на НФП, които се класираха на трето място, вече оттеглиха кандидатурите си, за да застанат на пътя на крайната десница[1].
Въпреки това идеята за "републикански фронт" изглежда ерозира. Социологическите проучвания показват нарастващо нежелание сред левите избиратели да следват системно инструкциите за гласуване, за да блокират РН[2].
Културата на "републиканския фронт" остава по-дълбоко вкоренена в левицата, отколкото в други политически семейства. Един политолог отбелязва, че това е "нещо, което е доста дълбоко вкоренено в левицата и често е прилагано"[1].
Въпреки това поведението на левите избиратели може да варира в зависимост от местните конфигурации. Някои от тях може да са по-склонни да гласуват за кандидат от президентското мнозинство, отколкото обратното[1].
Много високата избирателна активност (66,71 %) на първия тур може да повлияе и на поведението на втория тур, като има потенциал за значителна мобилизация на левите избиратели срещу РН[2].
В обобщение, въпреки че има официален призив за републикански фронт от страна на левите партии, действителното поведение на избирателите остава несигурно и може да варира в зависимост от избирателните райони и кандидатите в надпреварата.
Според прогнозите, базирани на резултатите от първия тур, ето кои са основните тенденции за втория тур на парламентарните избори във Франция през 2024 г:
Националният сбор (RN) е в силна позиция, като според прогнозите то ще има между 250 и 300 места в Националното събрание[3]. По този начин RN ще се доближи до абсолютно мнозинство от 289 места.
Новият народен фронт ("NFP") и левите сили би трябвало да представляват втората политическа сила, като прогнозите са за между 130 и 170 депутати[3].
Президентското мнозинство (ENS: "Renaissance", "MoDem", "Horizons") би претърпяло сериозен спад, като от сегашните 250 места ще спадне до прогнозни между 65 и 105 места[3].
Републиканците (LR) биха могли да спечелят между 30 и 50 места[3].
Очаква се между 24 и 30 места да получат кандидати от други политически групи[3].
Важно е да се отбележи, че тези прогнози остават несигурни, по-специално поради потенциално големия брой тройни резултати на втория тур[2]. Поведението на избирателите и евентуалното оттегляне на кандидатите в тези конфигурации може да окаже значително влияние върху крайните резултати.
Освен това въпросът за "републиканския бараж" срещу RN е поставен по различен начин, отколкото на предишните избори. Социологическите проучвания показват нарастващо нежелание сред избирателите да следват инструкциите да гласуват като бараж, особено сред левите избиратели спрямо кандидатите на Макрон[1].
Следователно тези прогнози предполагат политически пейзаж в дълбока рекомпозиция, с потенциално мнозинство на RN в Националното събрание, което би представлявало сериозна промяна във френския политически живот.
Никой не го би навремето по тиквите да напускат толкова *. Да се оправят. Разказвай какво се случва.
Нищо ново не се случва във Франция :-)
40 години съм тук, смених 10 правителства, няколко президента, а Франция си е все Франция
Борсата се успокои, след като се разбра, че червената сган отива на боклука
Ще се въведе повече ред и дисциплина в детската градина и пак напред
На много места ще има балотажи с 2 или 3 партии.
Както по времето на "Front National" на Jean-Marie Le Pen,
така и сега партиите на червената сган, както и полезните идиоти отдясно
апелират за "голямо обединение" срещу крайната десница
"Rassemblement national"
на втория тур на изборите във Франция.
Мюсюлманите във Франция са основния контингент от гласоподаватели на червената сган.
Така че може и пак да продължим да приемаме по 500 000 нелегални емигранти,
да експулсираме по-малко от 5% от тях,
да ги храним и лекуваме с нашите данъци (само 50% от французите плащат данъци)
и да се наслаждаваме на тяхните нрави и обичаи
Никой не го би навремето по тиквите да напускат толкова *. Да се оправят. Разказвай какво се случва.
На много места ще има балотажи с 2 или 3 партии.
Както по времето на "Front National" на Jean-Marie Le Pen,
така и сега партиите на червената сган, както и полезните идиоти отдясно
апелират за "голямо обединение" срещу крайната десница
"Rassemblement national"
на втория тур на изборите във Франция.
Мюсюлманите във Франция са основния контингент от гласоподаватели на червената сган.
Така че може и пак да продължим да приемаме по 500 000 нелегални емигранти,
да експулсираме по-малко от 5% от тях,
да ги храним и лекуваме с нашите данъци (само 50% от французите плащат данъци)
и да се наслаждаваме на тяхните нрави и обичаи
Въпреки дискусията след дебата в САЩ, подкрепата за двамата кандидати за президент остава почти непроменена, показва проучване на Ipsos.
След дебата 46,7% от потенциалните гласоподаватели са заявили, че биха обмислили да гласуват за Байдън, което е с 1,6 процентни пункта по-малко в сравнение с преди дебата.
Подкрепата за Тръмп също почти не се е променила, като е нараснала от 43,5 на сто на 43,9 на сто.
Коментар