IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инвестор.бг (4IN / IBG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от EquityPrivate Разгледай мнение
    Аз влезнах в темата след като говорих тия дни с Н и той спомена, че имало ДСФ на Инвестор.бг пуснат във форума.
    Припомнихме си и славните времена от преди 3 години когато се разрази спора между ОББ и Елана относно оценката на Железопътна инфраструктура АД и която намери отражение и тук във форума.
    Аз не съм пускал скоро "таблици" не защото не ги следя Монбат и Софарма (даже напротив, следя всичките публични инвестиции на един хедж фонд в България), а поради заигравката с други компании на други пазари. Иначе се надявам да намеря скоро време да пусна един модел на Монбат. Още повече пък може да се окаже от помощ за потенциалните инвеститори във Франкфурт или Варшава

    Коментар


    • Първоначално изпратено от e$trade Разгледай мнение
      Какво стана с проектите зип.бг и старт в Турция? Някакви числа за това какво е инвестирано в тези проекти - очевидно губещи и без перспектива за приходи или някакви ползи от тях?
      Да не забравяме и rss.bg!

      Също така netkelner.bg отдавна е продаден, а piron.bg се сля с blog.bg.

      Иначе за горните три сайта (турския старт, зип и рсс) най-вероятни нищо няма да се прави по тях. Понякога пробиването в дадена област става по метода на опита и грешката и специално тези проекти явно ще си останат в графата "хубава идея, ама...".

      Коментар


      • Какво стана с проектите зип.бг и старт в Турция? Някакви числа за това какво е инвестирано в тези проекти - очевидно губещи и без перспектива за приходи или някакви ползи от тях?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от vatla Разгледай мнение
          въведени ли са правата от увеличението ?
          Правата се търгуват от вчера и би трябвало да ги виждаш в платформата си за търговия.
          "The most valuable commodity I know of is information." Gordon Gekko

          Коментар


          • въведени ли са правата от увеличението ?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от H Разгледай мнение
              Като спомена К**а, неговите ДСФ-и обикновено са точни, което, за съжеление, не мога да кажа за този, който си качила.
              Аз влезнах в темата след като говорих тия дни с Н и той спомена, че имало ДСФ на Инвестор.бг пуснат във форума.
              Припомнихме си и славните времена от преди 3 години когато се разрази спора между ОББ и Елана относно оценката на Железопътна инфраструктура АД и която намери отражение и тук във форума.
              Аз не съм пускал скоро "таблици" не защото не ги следя Монбат и Софарма (даже напротив, следя всичките публични инвестиции на един хедж фонд в България), а поради заигравката с други компании на други пазари. Иначе се надявам да намеря скоро време да пусна един модел на Монбат. Още повече пък може да се окаже от помощ за потенциалните инвеститори във Франкфурт или Варшава

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                Проявявам огромен интерес по въпроса, затова ще се радвам да получа малко повече информация, а и предполагам не само аз.
                Ок ще разбия в няколко точки проблемите на традиционните медии:

                1. Традиционна грешка на вестниците например е, че си мислят, като качат офлайн съдържанието в интернет, те вече са онлайн! Вестникът обаче, съдържа новините от вчера, а онлайн потребителите искат да са информирани на минутата и новините от вчера вече са тотално закъсняли в интернет.
                2. Друг проблем е, когато си мислят, че същият екип може да прави едновременно офлайн и онлайн съдържание. Тук има няколко проблема:
                - Онлайн журналистите се борят да публикуват всичко на минутата, а офлайн журналистите са нагласени да предават съдържание за 5-6 часа вечерта.
                - В интернет се пише кратко и бързо, а грешките не са фатални, защото веднага могат да се оправят. Офлайн журналистите пишат дълго и задълбочено и три пъти проверяват за грешка, защото излезели грешно в печат не може да се оправи.
                - В интеренет никой не чете дълги материали и усилията за един задълбочен анализ в повечето случай не се оценяват от пазара.
                3.Като цяло онлайн журналистика е лоу кост модел и никога дори и водещите онлайн медии няма да могат да си позволят такива раздути екипи с каквито работят офлайн медиите. Не случайно Рупърт Мърдок се опитва да въведе платения модел при онлайн новините, но аз лично смятам това за тотално грешен ход, обречен на провал.
                4. При вестниците е супер важно само заглавието на главната страница, защото то продава вестника, докато при онлайн журналистиката борбата е за всеки клик и поне 1/3 от времето на журналиста отива да мисли добро заглавие!
                5. Офлайн журналистите и медиите не разбират от уеб2 (форуми, коментари и т.н.) и трудно управляват този процес.
                6. При офлайн журналистиката главният редактор по усет определя за какво да се пише и за какво да не се пише, докато при нас например постоянно се правят анализи, кое се чете и клика и редакционната политика се нагажда въз основа на желанията и интереса на публиката.


                Мога да изброя още поне 7-8 неща, но мисля, че и от горното се вижда, че двете журналистики само на пръв поглед си приличат, но де факто са доста далеч една от друга!
                Last edited by Алекси Андонов; 16.02.2011, 14:43.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                  Проявявам огромен интерес по въпроса, затова ще се радвам да получа малко повече информация, а и предполагам не само аз.
                  Журналистът в интернет трябва да е много бърз, да пише без много да се замисля, защото времето е дефицитно, а на сайта трябва да има текучество на новини. Това значи че просто трябва да е много добре подготвен и да разбира малко по-дълбоко нещата (за да може материалът да е добър).

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Алекси Андонов Разгледай мнение
                    Не е случайно, че традиционните медии не успяват в интернет, защото не разбират някои основни и фундаментални разлики между традиционната и интернет журналистиката. (Ако има интерес ще обясня точно какво имам в предвид)
                    Проявявам огромен интерес по въпроса, затова ще се радвам да получа малко повече информация, а и предполагам не само аз.
                    Last edited by ivandavidov; 16.02.2011, 13:31.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
                      Съгласен съм, че мениджмънта на инвестор наситина е много добър и това е голям плюс, но не мисля, че това е сериозно конкурентно предимство, което представлява някаква бариера (barrier to entry) за конкуренцията.
                      За да е по ясно какви са бариерите пред конкуренцията ще ги разделя на две. Бариери пред навлизането в уеб 1 сектора (редакторско съдържание създадено от Инвестор.бг) и бариери пред навлизането в уеб 2 сектора (съдържанието създадено от потребители (форуми, блогове, снимки и т.н.))

                      1. Какви са бариерите пред навлизане в уеб 1 сектора?
                      Както вече споменах лидерите в редакционното съдържание имат огромно предимство при съотношението разходи приходи за единица съдържание. При един вестник например има голяма разлика в разходите в зависимост от това съдържанието от 1000 или от 100 000 души се чете, защото трябва да се напечатат и разпространят 100 пъти повече вестници. В интернет го няма този допълнителен разход. Разходите за поддържането на един новинарски сайт, който се чете от 100 000 души са почти същите, както разходите за поддържането на новинарски сайт четен от 1000 души, при положение, че нивото на двата сайта е еднакво!
                      С разрастването на съдържанието и екипите входната бариера за нашите конкуренти, които искат да ни бият в новинарския бизнес става все по голяма!
                      Наличието на пари обаче не е достатъчно да ни пребори конкуренцията, защото е нужно огромно ноу хау как се прави интернет журналистика. Не е случайно, че традиционните медии не успяват в интернет, защото не разбират някои основни и фундаментални разлики между традиционната и интернет журналистиката. (Ако има интерес ще обясня точно какво имам в предвид)

                      2. Какви са бариерите пред уеб 2 сектора?

                      Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
                      Аз съм потребител само на инвестор.бг от вашето портфолио и като такъв смея да твърдя, че добавената стойност, която вашият сайт ми дава е форума (сентимент индикатор за българския фондов пазар).
                      Много хора са се опитвали да ни откраднат форума, но всички опити са били неуспешни. Същото е и с най-голямата блогерска общност в блог.бг, потребителите в Аха или Снимка.бг или стотиците редактори в Старт.бг

                      Предимството, че ние сме били първи в много общности и сме създали голяма критична маса от потребители затруднява много работата на конкурентите и изправя пред тях огромни бариери за навлизане в сектора.

                      Съгласен съм, че сигурно всеки наш сайт има някви недостатъци, но това, че сме лидери ни поставя в много удобна ситуация да се коригираме и лесно да парираме всякакви опити на конкурентни сайтове да ни задминат.

                      След увеличението на капитала, един доста важен елемент за нашата конкурентноспособност ще бъде, че ние ще разполагаме с най-много пари за разширение на бизнеса, в сравнение с нашите основни конкуренти!
                      Last edited by Алекси Андонов; 16.02.2011, 13:31.

                      Коментар


                      • Както вече споменах конкурентните предимства на Инвестор.бг са силните марки в поне 8 сегмента и добрият мениджмънт!
                        Съгласен съм, че мениджмънта на инвестор наситина е много добър и това е голям плюс, но не мисля, че това е сериозно конкурентно предимство, което представлява някаква бариера (barrier to entry) за конкуренцията.

                        Реално погледнато вашите наложени марки са вашето конкурентно предимство.

                        При PE 46.5 и forward PE 56, би ми се искало да има нещо, което би затруднило сегашната и потенциалната Ви конкуренция да яде от пазарния Ви дял.

                        P.S.
                        Аз съм потребител само на инвестор.бг от вашето портфолио и като такъв смея да твърдя, че добавената стойност, която вашият сайт ми дава е форума (сентимент индикатор за българския фондов пазар). Би било добре да развиете статистическата финансова част на сайта, която е с голям потенциал.
                        Veni, Vidi, Vici

                        Коментар


                        • Здравейте, това са материали на IAB (Interactive Advertising Bureau), които се използват за определяне на тенденциите пред интернет пазара у нас.



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Silver Fox Разгледай мнение
                            Липсата на значително конкурентно предимство (продукт, услуга, технология, know-how etc.), както и фокусирането изцяло на бг пазара (който е много малък) трудно може да ме накара да платя над 50 лева за 1 лев печалба.

                            Що се отнася до потребителите на българските уеб мейли не знам от каде би могъл да дойде ръст, при положение, че според цитираното проучване те представляват около 85%.
                            Както вече споменах конкурентните предимства на Инвестор.бг са силните марки в поне 8 сегмента и добрият мениджмънт!
                            Размерът на българския пазар има значение само ако някой иска да инвестира 10 или 20 милиона долара! При положение, че искаш да инвестира примерно 100 000 долара няма никакво значение дали дадената компания струва 10 милиона долара или 15 милиарда долара!
                            При инвестиция от 100 000 долара въпросът е не колко голям е българският пазар, а какъв е потенциалът му за растеж!
                            както се вижда от долната графика в Българията разходите за реклама на интернет юзер са 5-6 пъти по малки спрямо централна Европа, което крие огромен потенциал за растеж!


                            Растежа на българските мейли, ще дойде от това, че все още 40% от българите ползват интернет, плюс от увеличените разходи за реклама на юзер!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от orchis Разгледай мнение
                              Като цяло точно така стоят нещата, само дето не е много ясно дали тактиката "колкото повече - толкова повече", представена тук образно като забиване на колчета, е най-правилната. Аз лично не виждам как някой може да е най-добър във всяка една област, а и не мисля че може да се получи някаква значителна синергия между сайт като Investor.bg и aha.bg .
                              Мисля си че в бъдеще доста сериозно ще се усети и конкуренцията на по-традиционните медии като сайта на bTV например. Те имат много повече потенциал да привлекат широката публика и огромна възможност да промотират сайтовете си.

                              Което разбира се не означава, че акциите на инвестор няма да поскъпват, а нали затова сме тук
                              Напротив, синергията е значителна! В началото точно благодарение на високия рич на сайтове като Старт.бг и Аха.бг успяхме да запознаем интернет публиката с нашите новинарски проекти. Според данни на Gemius групировката Инвестор.бг достига до 54% от интернет публиката, което е огромна сила!!! В момента какъвто и проект да пуснем, без много усилия и разходи може да го рекламираме на 54% от ползващите интернет в България!
                              Не подценявай публиката на Аха.бг! 60% от потребители там са над 18 годишни и голяма част от тях са вишисти! Дори сайт като Инвестор.бг може да се рекламира успешно сред тази публика! Освен това в Аха може да правим абсолютно таргетирани рекламни кампании! Например може да ти пуснем банера само на софиянци, мъже, между 25 и 50 години с висше образование!

                              От 10 години много хора ми разправят колко страшно ще стане, когато традиционните медии влезнат в интернет, но на практика нито в България, нито в чужбина традиционните медии успяват да направят нещо успешно в интернет. Причините за неуспеха на традиционните медии в интернет са много и комплексни, но ако трябва с две думи да обясня, те нямат фокус и опит в инернет!
                              Упешен пробив на традиционни медии в Интернет става единствено чрез изкупувания, но и там успехът не е гарантиран. Например Нюз Корпорейшън на Руперт Мърдок купи за 1 милиард долара Myspace.com и от тогава сайта е само надолу!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от orchis Разгледай мнение
                                . Аз лично не виждам как някой може да е най-добър във всяка една област, а и не мисля че може да се получи някаква значителна синергия между сайт като Investor.bg и aha.bg
                                ...спомням си, че като гледах, преди време, репорта на аhа от Нилсен бях шокиран колко много юзери на сайта инвестор.бг посещават аhа...точно в този пример има синергия

                                Коментар

                                Working...
                                X