IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • БТВ Новините, Бум на Онлайн Продажби, Проблеми и забавяне на пратки при всички куриерски фирми.

    СПИДИ е номер 1

    п.п Очаквам много силно Q4 и много силен 12-ти месец на 2020

    Коментар


    • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение

      Ето как стоят нещата, според моите наблюдения:
      Спиди предлагат на на част от фирмите много ниски цени, колегата Осло по-долу го потвърди сам , може би без да иска се изпусна, с цел да хванат пазарен дял.

      Хващат въпросния пазарен дял и в нормални условия се справят криво-ляво задоволително.
      Сега, персоналът им като изстискан лимон ли е или не - тяхна си работа, това е между фирмата и служителите...

      Преди всичко искам да кажа, че нямам акции на Спиди, за да не бъда разбран накриво! Ще ти опиша как аз виждам нещата като техен корпоративен клиент от 2009 г. /наскоро договряхме нови условия и ми се наложи да изнамеря договора/. През онази година решихме да преустановим огромна част от разносната ни търговия и да започнем да работим с куриери. Имах срещи с всяка една куриерска компания в Бг, тъй като оборотът ни беше за около 1500 - 2000 лв/ месец и избрахме Спиди не защото бяха най-евтините. 2 компании дадоха по-ниски предложения, но не бяха гъвкави. Имам предвид, че първо куриерът им се бавеше да дойде /обхващаше по-големи райони поради по-малкото им пратки/ и отделно нямаха система за бързо въвеждане на пратки - всяка товарителница се пишеше всеки път. По този начин 1 колега от нашата фирма си губеше минимум 30 мин в диктуване всеки ден. Имаше и чат-пат обърквания. Към днешна дата работим 95% със Спиди, около 4% с Еконт и 1% са всички останали куриери. Работим и с други освен Спиди, защото договрите ни с част от нашите клиентите са такива, че транспорта се поема от тях самите и те предпочитат други куриери. Сравнението в качеството, количеството и бързината на обслужване е от земята до небето в полза на Спиди! Може би това със забавянето на пратките зависи от човека на Спиди в дадения район, но ние НИКОГА не сме имали забавяне и от час дори! За мен това е индивидуален пропуск на техен служител /тоест техен подизпълнител, тъй като куриерите на Спиди са външни фирми!/. Тоест те са подизпълнители на Спиди, а не техни служители! Това според мен прави огромната разлика във всичко! Еконт правят франчайз в даден район и пак е подизпълнител, но тук идва огромната разлика, защото този район е на франчайз, но той си има собственик, който от своя страна наема хора НА ЗАПЛАТА! В нашият район куриерът на Еконт е на твърда заплата и въобще не го интересува дали ще събере 20 или 200 пратки. Вика "абе ще ми дадат някакво бонусче ако събера повече, но то въобще не отговаря на работата". За мен оттук идва огромната разлика и никой никога няма да може да настигне Спиди, докато не заинтересува подобаващо хората, които разнасят пратките подобаващо. В Спиди всяко кашонче носи пари на този, който го разнася, при останалите ти тече надник! Това е все едно да се борят комунизма и капитализма за КПД - повече от ясно е кой ще спечели.

      Пътека се прави камък по камък!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ДесеткиЛевове Разгледай мнение

        Странно че чакаш толкова много за автомат. Иначе ти явно си мислиш че ако има неустойки, това ще ускори сроковете за доставка. А то просто ще се увеличат цените за доставка, за да могат да се покриват неустойките, а сроковете ще си останат същите щото няма как магически да увеличат няколко пъти бройката на куриерите в пиков сезон.
        И аз щях да съм нервен ако чаках 8 дни за доставка но все пак съм приел че за 3 лева не могат да ми осигурят мигновена телепортация. Интерсно ми е и колко мислиш че трябва да е неустойката за такава услуга. Имай предвид че дори и за нещо толкова жизненоважно като спрян ток, неустойката е от сорта на 10 лева на ден. Колко трябва да е за недоставени навреме чехли?
        Ох, отговарям ти и спирам, че ми омръзна да пиша за тези юнаци. То това си е териториална особеност на фирмите от всякакви браншове тук, не са сами.

        Писах по-долу - пледирам за АДЕКВАТНИ КУРИЕРСКИ УСЛУГИ.
        Не ме интересуват цените. Искам качество и да не съм принуден да ползвам услугите на фирми - хибриди между куриери и третокласни разносвачи на всякакви боклуци.

        Има известна разлика между документи, лекарство и чехли, нали
        Тоест, като имаш лиценз за куриер и се ангажираш с доставка на следващия ден - да бъдеш така добър да си извършваш почтено услугата.

        И понеже няма как да стане това органично, то е дошло крайно време да се регламентира неустойка от властите.

        Примерно: Куриерска услуга 12 лв, ангажимент за доставка на следващия ден. Закъснява 3 дена - неустойка 3х12лв - 36 лева.
        Дали ще започнат да са по-стриктни?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение

          И аз да изкажа мнение ни в клин, ни в ръкав, но защо смяташ, че правят дъмпинг? Доколкото помня работят с марж 10%, което никак не е дъмпинг при този вид дейност. Не споря, просто искам ако бъркам в нещо да го разбера преди евентуално да купя тук.
          Ето как стоят нещата, според моите наблюдения:
          Спиди предлагат на на част от фирмите много ниски цени, колегата Осло по-долу го потвърди сам , може би без да иска се изпусна, с цел да хванат пазарен дял.

          Хващат въпросния пазарен дял и в нормални условия се справят криво-ляво задоволително.
          Сега, персоналът им като изстискан лимон ли е или не - тяхна си работа, това е между фирмата и служителите...

          Доколкото си спомням изместиха Еконт, като доставчик на ОЛХ и Емаг. Браво на Еконт, че не им се вързаха на дребните хитринки и им оставиха най-евтината и проблемна клиентела!

          Хубаво де, ама идва пазарното натоварване и те издишат, то това не е издишане, ами тотална издънка и хаос. Да не може куриер да достави пратката си за 7-10 дена /в моя случай офис София - Автомат на Спиди -София/ Извинявайте, ама ТОВА КУРИЕР ЛИ Е?! Това е нездрава алчност да се заграби пазарен дял, пък после клиентите - да се оправят...

          За тези, които ме пращат да ползвам друга услуга на друг куриер - аз бях ПРИНУДЕН да ползвам Спиди, защото фирмата, от която чакам пратка, ползва само техните услуги, а ги ползва, защото са дали най-ниски цени... Иначе ползвам услугите на друг куриер.

          Ето тук е изкривен пазара, защото те дават ниски цени, но понякога не извършват КУРИЕРСКА УСЛУГА, а някакъв третокласен разнос.

          И затова ми хрумна идеята, че трябва законодателно да се уредят неустойките за забава при куриерските доставки.

          Тези неустойки, ще регулират пазара на куриерски услуги да бъде почтен и да си спазва ангажимента - навременна доставка.


          Коментар


          • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение

            Точно на Автомат чакам 8-ми ден.

            Отдел за рекламации на Спиди...може би е нещо, като да се оплачеш на арменския поп

            А по телефона връзка със Спиди хахахахахах- сигурно по-лесно ще се свържа с Макрон.

            Трябва законодателно въведена неустойка за забави извън форсмажор - не само за Спиди, а и за целия бранш барабар с неповторимите Български пощи

            Тогава ще ми е интересно да им видим и коефициентите...
            Странно че чакаш толкова много за автомат. Иначе ти явно си мислиш че ако има неустойки, това ще ускори сроковете за доставка. А то просто ще се увеличат цените за доставка, за да могат да се покриват неустойките, а сроковете ще си останат същите щото няма как магически да увеличат няколко пъти бройката на куриерите в пиков сезон.
            И аз щях да съм нервен ако чаках 8 дни за доставка но все пак съм приел че за 3 лева не могат да ми осигурят мигновена телепортация. Интерсно ми е и колко мислиш че трябва да е неустойката за такава услуга. Имай предвид че дори и за нещо толкова жизненоважно като спрян ток, неустойката е от сорта на 10 лева на ден. Колко трябва да е за недоставени навреме чехли?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ДесеткиЛевове Разгледай мнение

              Няма нужда да чакаш "регулаторите", спидито имат опция да си искаш обратно парите за доставка при закъснение. Също имат и опция за пренасочване към офис или автомат, ако толко ти трябва бързо пратката.
              Точно на Автомат чакам 8-ми ден.

              Отдел за рекламации на Спиди...може би е нещо, като да се оплачеш на арменския поп

              А по телефона връзка със Спиди хахахахахах- сигурно по-лесно ще се свържа с Макрон.

              Трябва законодателно въведена неустойка за забави извън форсмажор - не само за Спиди, а и за целия бранш барабар с неповторимите Български пощи

              Тогава ще ми е интересно да им видим и коефициентите...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение

                Кире, аз съм си казал цената - 72-80 кинта, като много пъти писах, че очаквам ЕБИТДА около 60-65 милки, което прави точно такава цена при 8xEV - но това са си мои мисли и сметки, ще видим дали ще се реализират
                Ние хубаво го смятаме 8 пъти ЕБИТДА, но има една подробност. От миналата година има промяна в счетоводния стандарт за отчитане на разходите за активи взети на лизинг. За Спиди това трябва да са складовете, които ползва.
                Ако преди разходите за складове бяха част от оперативните и не влизаха в ЕБИТДА, сега се отчитат като амортизация на сградите и влизат в ЕБИТДА.

                Спекулирам определено, но може това да се вземе предвид от французите, защото стандартът е бил друг, когато са се съгласили на опцията.

                Ефектът за тази година ще бъде към 7,5 млн. лв.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от mechka 429 Разгледай мнение

                  Яко секта тука
                  Тцъ, уважаема мечка във всичките ви варианти на стръвница, утешилка и числова стойност - тук никога не е било и няма да бъде секта, просто няма как да стане. Тук не викаме НАЙ, не се обясняваме как тръстваме в тоя или оня, не обясняваме как ахаааа и дЕвидента от Молдова иде или изпреварваме Амазон - напротив, тук всеки си има здрава логика и най-вече - чуждото мнение се толерира, което го няма по другите теми!

                  Тракиец, абсолютно си прав - като цена, условия и сървис Спиди са без конкуренция, това е безспорен факт и си личи от резултатите. Да, има и недоволни клиенти, но ще идат, ще пробват другаде и пак ще се върнат тук като клиенти, просто няма по-добра алтернатива - ти си го описал отлично.

                  Пъпеш, Хъмпи ти е казал какво да направиш, ако имаш проблеми - опции има. Все пак оставя гадно чувство това, че не успяха да поемат целия трафик, но да се надяваме, че ще си вземат поуката. За нас като акционери е супер, че има толкова голям оборот
                  Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение


                    тоест изкривяват пазара и правят дъмпинг, преследвайки нездраво по-голям пазарен дял

                    И аз да изкажа мнение ни в клин, ни в ръкав, но защо смяташ, че правят дъмпинг? Доколкото помня работят с марж 10%, което никак не е дъмпинг при този вид дейност. Не споря, просто искам ако бъркам в нещо да го разбера преди евентуално да купя тук.
                    Пътека се прави камък по камък!

                    Коментар


                    • Препоръки и рекламации

                      https://www.speedy.bg/bg/opinions

                      Поздрави

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                        нЕма проблем
                        тогава ще започне цената на доставката да е ПАЗАРНА
                        тоест поръчваш в пиков ден (с доставка в понеделник, който е най-натоварения всяка седмица, защото събира поръчки от събота, неделя и петък)
                        и по празници (след 3-4 почивни дни)
                        и по Черен петък

                        Така вътре ще се сложат следните надценки - натовареност, скорост на желана доставка. И пич, може нещо за 3 лв. да ти дойде с цена на доставка 100 лв. Направо ще те намерят в гората, в парка, в солариума, където си. И ще ти го подадат в ръце и дори целувка ще ти ударят

                        Щом си готов за истинската игра, да действаме!

                        Драги Осло, ти опитвайки се да защитаваш Спиди, потвърждаваш точно моята теза, а тя е,

                        че цената на услугата им не е пазарно формирана, тоест изкривяват пазара и правят дъмпинг, преследвайки нездраво по-голям пазарен дял

                        И не, черният петък не е форсмажор.

                        Нека цената бъде пазарна...и нека има регламентирани в закона неустойки за ненавременна доставка.

                        Къде съм писал, че искам ниски цени за куриерска услуга!?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение


                          Те да сложат регулаторите една достойна неустойка за неспазени поети куриерски ангажименти, пък да видим как прекрасните коефициенти ще се пооправят. В момента тази фирма прави нелоялен дъмпинг на пазара, обещавайки куриерска услуга за един ден, а впоследствие чакаме по 10 дена.

                          Нищо лично към никого - пожелавам ви успешни печалби!
                          Няма нужда да чакаш "регулаторите", спидито имат опция да си искаш обратно парите за доставка при закъснение. Също имат и опция за пренасочване към офис или автомат, ако толко ти трябва бързо пратката.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                            Каквото и да си говорим, ако нямате акции тук, значи сте хейтъри и т.н. - познато, нали
                            Да си кажа и аз какво ме движи - очакванията за отлично тримесечие, което да избие рибата, търговото от франсетата и най-вече много сериозната подкрепа, която има акцията на нива около 58 кинта, както се видя и днес. Тапата на 60 кинта скоро май ще падне и пътят към 70 през януари остава открит - може и да са празни мечти това, ще видим.
                            Яко секта тука

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Иво Орозов Разгледай мнение
                              Груев, очаквам пакета да е по-ниско, да не кажа доста по-ниско, от текущата цена. Не се ангажирам с точна цена. И се надявам тогава да се закача. А не ми се иска да отварям репо за тази позиция при евентуална покупка, защото я водя към инвестиционни, а не за спекула позиции. Вътрешно разделение един вид.
                              Също така може след време да вляза и на по-висока цена, ако така преценя.
                              Тук имам едни 15тина % изкарани, без да смятам дивидента.
                              А и се оглеждам за алтернативи. Все си мисля някой около Коледа ще разпродаде нещо.
                              Мерси за отговора - винаги е хубаво, когато човек е искрен, казвам го без ирония. А и е напълно възможно да се случи точно това, което ти очакваш. Аз съм в подобна ситуация като теб - купени са на 50 кинта средна, без да смятам дивидента, но мисля да си ги държа, дори и пакетът да мине на по-ниска цена от сегашната, което си е вероятна ситуация Успех на теб и дано закачиш нещо читаво!

                              Кире, аз съм си казал цената - 72-80 кинта, като много пъти писах, че очаквам ЕБИТДА около 60-65 милки, което прави точно такава цена при 8xEV - но това са си мои мисли и сметки, ще видим дали ще се реализират
                              Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение

                                И да сложи, което не виждам как ще се случи, ще важи занапред - дотогава ще сме продали на франсетата и кой откъде е. Ти гледай лешперко, че колкото повече чета из форума, толкова повече хора обявявят как това им била акция номер 1 в портфейла и т.н., а многото маймуни на клона знаеш какво го правят.

                                някои хора наистина не знаят каква фирма е Шпидиту и я сравняват с разни гаражни производители на крушки и релета с китайски части. Досега, подчертавам досега, компанията се развива повече от отлично и скоро ще отвее Еконт и в България, като включим и дъшерните, на консолидирана база и с резултатите от чужбина, вече го е отвяла. А без куриери сме за никъде - може да пробвате Български пощи, ако искате

                                А че имат проблем и не бяха подготвени за този наплив в началото на декември - имат, и то сериозен, което не е добре за имиджа. И определено трябва да работят в тази насока сериозно!
                                И при мен има забавяне на 1 от 3 пратки. Не съм сигурен дали се дължи на куриера или търговецът не е успял да обработи всички пратки от Черния петък, защото при тях кампанията беше също много интензивна в рамките на 3 дни. Но подобно беше положението 2016-а или 2017-а, когато пах имаха забавяне. Тогава освен с наплива се оправдаваха и със снега!

                                Но, ако гледаме на ситуацията като търговец нещата изглеждат различно. Правя си онлайн магазин и търся куриер да разпраща пратките, на кого бих си доверил? Имам опит с по-малките тип ЛеоЕкспрес, Европът, Тип топ, MB&M (забравих им новото име) и на повече услугите им са посредствени. Не изпращат СМС, не ти казват кога ще дойде пратката. Обаждат ти се по телефона и казват, слезте пред входа, след 5 минути сме пред вас.Да не говорим за недостатъчното покритие.
                                Може би Еконт - виждам, че се опитват да правят изнесени офиси. Колата спира на улицата и дава пратките на 3-5-10 човека. Може би ще изградят нужния капацитет, но за момента цената им е висока, а услугата не отговаря на нея. Искат да си плащаш за всичко допълнително.

                                На този фон, всеки трябва да си прецени дали услугите и цените на Спиди са ок за нивото на нашия пазар. Имам акции.

                                Коментар

                                Working...
                                X