Първоначално изпратено от bertram
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Оптимизъм на БФБ !!! архив 2
Collapse
Заключена.
X
X
-
-
браво бе полкихубав пост
Мене не ме интересува къде ще инвестират ПФ, НО..твърдо трябва да се махнат тези 5% на входа, а да има примерно 20% от постигната годишна доходност. Като са много печени и са на червено..няма да ми взимат 5% и ще се напънат малко тези шушляци ..пардон костюмари.
Би могло и да се въведе нещо от сорта ако ПФ изкара 100 лв доходност навън 20 кинта са за фонда, а ако изкара 100 кинта на БФБ - 30 кинта са за фонда.
НО не трябва да имат гарантирани приходи, защото спират да работят.
лекатова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Целта на ПФ е да осигурят пенсиите на родените през последните 40 години. Не е да подпомагат българската икономика. Тези пенсии могат да се осигурят с ниско рискови инвестиции и да кажем малък процент добре диверсифицирани по-рискови инвестиции. А не с купуване в голям мащаб от компании за които мажоритарите им дори не са си направили труда да осигурят достатъчно фри флоут за да станат интересни. А достатъчно фри флоут е такъв че някой да може да им вземе компанията ако те не я управляват добре.
Целта на предложението ПФ да инвестират в нашата борса задължително има само една цел - да надуе цените на вторичен пазар. Същото каквото направиха между 2005 и 2007 - видяхме до къде доведе това. Това не съживява икономика, това съживява набуталите се на върха.
Ако КФН умишлено се нагърби с балонизирането на нашия пазар то как ще се оправдае при следващия срив. Защото такъв ще последва и то точно когато тези ПФ ще трябва да плащат пенсии.
А да инвестират в непублични или държавни компании е откровено източване - брутална кражба на парите на пенсиите на осигурените. Защото всички знаем нашата действителност, нашите управляващи и нашата съдебна система.
Разрешаването на инвестиране в прекалено рискови експозиции е като покана за ела вълчо изяж ме. Аз лично нямам никакъв проблем да инвестират 70% в ДЦК и 30% в сигурни и доказали се компании, така пак ще помагат на нашата икономика. Но да инвестират в нещо в което аз лично не бих сложил пукнат личен лев вече имам сериозни проблеми. Това ще създаде огромни проблеми на бодещето на България. Защото тези бъдещи пенсионери ще трябва да получават пенсии. И какво ще е обяснението след 15 години. "Ами ние решихме да стимулираме родната икономика пък те взеха че инвестираха неблагоразумно"
Еми като си на кацата с мед и са ти отвързали ръцете, паднали са ти ограниченията и правиш каквото искаш много ясно че изкушението тази каца мед да се окаже празна преди да се наложи да се изпразва по предназначение става много голямо.
А на който му харесва Полша - ами да инвестира там. Да видим какво ще направи - защото поне при оценките на компаниите им там трудно можеш да се възползваш от неграмотността на една камара балъци.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеТова е пазар. Включително и решението къде трябва да инвестират ПФ трябва да е пазарно.
Минимум 50% от постъпленията на ПФ и сребърния фонд трябва да се инвестира в България. Тука трябва да се плащат преки и коствени данъци. Тука трябва да осигуряват нови работни места.
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеАз лично не съм навит да се задължават да ни надуват борсата. Защото това е целта на подобни поправки, да се балонизира борсата и да се източат парите на ПФ.
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеМакар че и техните искания да могат да инвестират в каквото си искат в чужбина има потенциал да доведе до същия резултат.Виж им доходноста на Алианц за последните 4 години и ще видиш, че са на едно от последните места по доходност между ПФ.
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеОсновното в пенсионната система трябва да е ПФ да не губят пари. Което няма как да стане като се хвърлят на супер рискови акции или пък инвестират голям процент в ниско ликвидни пазари като нашия.
Всички се възхищават на полската борса, но никой не прави връзка, че тамошните ПФ са задължени да инвестират в полша над 95% от постъпленията си. А поляците са 40 млн.
Нещата трябва да се разглеждат от всички страни за ползите и загубите при инвестиране в България или в чужбина на парите от ПФ и сребърния фонд
Коментар
-
Нашите ПФ мениджъри доказаха че са толкова зле, че трбява да имат сериозни регулации, включително задължителни лимити и пр.
Що за късогледство е да загърбиш тотално родния си пазар, да го мачкаш и игнорираш и да го докараш до сегашното положение.
А колко е близо до ума, че ако това не бе така, този пазар щеше да дава в момента много по-близки до реалността оценки и при 100-150% по-високи цени (справка останалите пазари в ЦИЕ), дори само 10% от активите ти да са в БГ акции, това дава допълнителни 10-15% положителна доходност. Т.е. за 24-месечния период който КФН обявява стойността на дяловете щеше да е +8-9% доходност, на фона на сегашните МИНУС 6-7%
Коментар
-
Първоначално изпратено от carrer Разгледай мнениеИзвинявайте, че го цитирах, ама смях, смях.....абе тези в ред ли са (у ред ли съ)Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Извинявайте, че го цитирах, ама смях, смях.....абе тези в ред ли са (у ред ли съ)
Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнениеВдигат първо хале на автозавода в Ловеч
Започна изграждането на първото хале на автомобилния завод на “Литекс моторс” АД в местността Корудере до ловешкото с. Баховица.
Към момента всички изкопни работи по терена с площ от 429 526 кв. м са приключили и е изградена площадка на кота 0. Отлети са и т. нар. стъпки, върху които ще бъдат застроени производствените, складовите, сервизните и административните сгради.
“Труд” първи огласи тази пролет, че “Маркан” ООД спечели чрез конкурс правото да строи автозавода на “Литекс моторс” АД. Подизпълнители на гигантския градеж са “Монтаж строителни конструкции” АД-Казичене и “Хоризонт Иванов” ЕООД-Плевен.
Очакванията са през февруари 2011 г. първите 1000 автомобила да слязат от производствените линии.
Миналата есен в присъствието на премиера Бойко Борисов “Литекс комерс” АД и “Грейт Уол моторс” GWM подписаха финалния договор за строителството на автомобилния завод до ловешкото с. Баховица. Финализирането на проекта, в който основни акционери са “Литекс комерс” и GWM, бе предхождано от подписването на 18 контракта, касаещи договарянето на цялостната дейност на завода.
Първоначалната инвестиция ще е 80 млн. евро, а на по-късен етап тя ще надхвърли 300 млн. евро. В автозавода ще работят до 1800 души, от тях до 400 ще са чуждестранни експерти.
Предвижда се той да заработи до 18 месеца. Очакванията са пусковият срок да бъде спазен, въпреки че тази зима изкопната дейност бе прекратена за месец-два заради голямата снежна покривка.
Според президента на “Литекс комерс” Гриша Ганчев голям мерак за този проект имало в Русия, Белгия и Словакия. Китайците се отказали от Белгия заради по-скъпата работна ръка и земята, от Русия пък - поради искането на “братушките” да получават по 5000 евро за всяка произведена кола. На финала останали словаците и “Литекс” и нашата компания спечели заради по-ниските данъци в България.
Първоначалната идея била заводът да е край морско пристанище. “Избра се Ловеч, защото надделяха местният патриотизъм и усилието да върнем на града славата му на столица на българската автомобилна индустрия”, каза Гриша Ганчев.
Коментар
-
Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнение
Очакванията са през февруари 2011 г. първите 1000 автомобила да слязат от производствените линии.
Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнениеПредвижда се той да заработи до 18 месеца. Очакванията са пусковият срок да бъде спазен, въпреки че тази зима изкопната дейност бе прекратена за месец-два заради голямата снежна покривка.自由西藏
Коментар
-
Pivoley - прозрачността може само да помогне. Тук имаше достатъчно случаи, при които някой има неблагоразумието да се похвали със собствените си покупки и после да почне да се изказва негативно за други позиции. При първото разминаване на любимите позиции на "майстора", той бива подложен на унищожителна критика... Същото ще става и със фондовете - представи си ситуация - фондът Х обявява, че е купил днес акция Y, а в края на предния ден е имало подозрителна активност по позицията - не може да се сложи спирачка на коментарите в Интернет. Самата прозрачност не е панацея, но страхът от разкриване на схемата ще действа възпиращо - вярно ще измислят нещо друго но това е друга тема...Мненията ми не са препоръка за покупко продажба на акции.
Коментар
-
Вдигат първо хале на автозавода в Ловеч
Започна изграждането на първото хале на автомобилния завод на “Литекс моторс” АД в местността Корудере до ловешкото с. Баховица.
Към момента всички изкопни работи по терена с площ от 429 526 кв. м са приключили и е изградена площадка на кота 0. Отлети са и т. нар. стъпки, върху които ще бъдат застроени производствените, складовите, сервизните и административните сгради.
“Труд” първи огласи тази пролет, че “Маркан” ООД спечели чрез конкурс правото да строи автозавода на “Литекс моторс” АД. Подизпълнители на гигантския градеж са “Монтаж строителни конструкции” АД-Казичене и “Хоризонт Иванов” ЕООД-Плевен.
Очакванията са през февруари 2011 г. първите 1000 автомобила да слязат от производствените линии.
Миналата есен в присъствието на премиера Бойко Борисов “Литекс комерс” АД и “Грейт Уол моторс” GWM подписаха финалния договор за строителството на автомобилния завод до ловешкото с. Баховица. Финализирането на проекта, в който основни акционери са “Литекс комерс” и GWM, бе предхождано от подписването на 18 контракта, касаещи договарянето на цялостната дейност на завода.
Първоначалната инвестиция ще е 80 млн. евро, а на по-късен етап тя ще надхвърли 300 млн. евро. В автозавода ще работят до 1800 души, от тях до 400 ще са чуждестранни експерти.
Предвижда се той да заработи до 18 месеца. Очакванията са пусковият срок да бъде спазен, въпреки че тази зима изкопната дейност бе прекратена за месец-два заради голямата снежна покривка.
Според президента на “Литекс комерс” Гриша Ганчев голям мерак за този проект имало в Русия, Белгия и Словакия. Китайците се отказали от Белгия заради по-скъпата работна ръка и земята, от Русия пък - поради искането на “братушките” да получават по 5000 евро за всяка произведена кола. На финала останали словаците и “Литекс” и нашата компания спечели заради по-ниските данъци в България.
Първоначалната идея била заводът да е край морско пристанище. “Избра се Ловеч, защото надделяха местният патриотизъм и усилието да върнем на града славата му на столица на българската автомобилна индустрия”, каза Гриша Ганчев.МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1anti Разгледай мнениеОсвен компенсаторките и епизодични изсипвания повечето акции все още са надценени според мен на текущи нива. така че умната. Не е прероръка...освен за четене на отчети и съобразяване с българската среда- мажоритари, фрии флот, ликвидност и т.н. и т.н.
тръгнат ли яко нагоре.. значи и софика ще отлепитова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1anti Разгледай мнениеОсвен компенсаторките и епизодични изсипвания повечето акции все още са надценени според мен на текущи нива. така че умната. Не е прероръка...освен за четене на отчети и съобразяване с българската среда- мажоритари, фрии флот, ликвидност и т.н. и т.н.
Коментар
-
Първоначално изпратено от joda1 Разгледай мнение
Коментар
Коментар