Силен старт на финансовата 2025 година за Shelly растеж малко над очакванията
• Консолидираните приходи нарастват с 28.9% до 26.5 млн. евро (51.8 млн. лева);
• EBIT нараства с 23.0% до 6.7 млн. евро (13.0 млн. лв.) - EBIT маржа достига 25.2 % което е
над средносрочния план;
• Нетна печалба на ниво Група нараства с 23.6% до 5.6 млн. евро (11.0 млн. лв.);
• Допълнително подобрение на оборотния капитал, дължащо се на оптимизиране на
веригата на доставките, по-ниски нива на складовите наличности и по-стриктно
управление на вземанията;
• Ръст на потребителската база на Shelly Cloud до над 2.0 милиона абоната (31 декември
2024 г. 1.9 милиона);
• Потвърдени перспективи за 2025 г: Ръст на приходите до между 145 и 155 млн. евро (284-
303 млн. лв.) и увеличение на EBIT до между 35 и 40 млн. евро (68-78 млн. лв.);
Волфганг Кирш, изпълнителен директор на Shelly Group, за развитието на бизнеса:
„Финансовата година 2025 започна успешно. Положителното развитие във всички региони,
силното търсене на нашите продукти и продължаващата диверсификация на предлагането на
нашите продукти от „направи си сам“ до професионални потребители, подчертават силата на
нашата стратегия и ни дават импулс за следващите тримесечия. Особено окуражаващо е посилното от очакваното увеличение на броя на потребителите на премиум услуги през мобилното
приложение. Освен това мерките ни за оптимизиране на оборотния капитал дават все по-голям
резултат. На фона на макроикономическите и специфичните за отрасъла предизвикателства сме
уверени за остатъка от годината, през който очакваме отново да надминем пазара.
Потвърждаваме насоките си за 2025 г., както и средносрочните си цели за 2026 г..“
• Консолидираните приходи нарастват с 28.9% до 26.5 млн. евро (51.8 млн. лева);
• EBIT нараства с 23.0% до 6.7 млн. евро (13.0 млн. лв.) - EBIT маржа достига 25.2 % което е
над средносрочния план;
• Нетна печалба на ниво Група нараства с 23.6% до 5.6 млн. евро (11.0 млн. лв.);
• Допълнително подобрение на оборотния капитал, дължащо се на оптимизиране на
веригата на доставките, по-ниски нива на складовите наличности и по-стриктно
управление на вземанията;
• Ръст на потребителската база на Shelly Cloud до над 2.0 милиона абоната (31 декември
2024 г. 1.9 милиона);
• Потвърдени перспективи за 2025 г: Ръст на приходите до между 145 и 155 млн. евро (284-
303 млн. лв.) и увеличение на EBIT до между 35 и 40 млн. евро (68-78 млн. лв.);
Волфганг Кирш, изпълнителен директор на Shelly Group, за развитието на бизнеса:
„Финансовата година 2025 започна успешно. Положителното развитие във всички региони,
силното търсене на нашите продукти и продължаващата диверсификация на предлагането на
нашите продукти от „направи си сам“ до професионални потребители, подчертават силата на
нашата стратегия и ни дават импулс за следващите тримесечия. Особено окуражаващо е посилното от очакваното увеличение на броя на потребителите на премиум услуги през мобилното
приложение. Освен това мерките ни за оптимизиране на оборотния капитал дават все по-голям
резултат. На фона на макроикономическите и специфичните за отрасъла предизвикателства сме
уверени за остатъка от годината, през който очакваме отново да надминем пазара.
Потвърждаваме насоките си за 2025 г., както и средносрочните си цели за 2026 г..“
Коментар