IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DAX

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

    Пропускаш:

    1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

    2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

    3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

    4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

    До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

    Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
    Много приказки.... Някой знае ли колко е РЕ на DAX? S&P с 27 е подценено, защото Джърмани DAX е 38!?!?! Never, ever seen!
    IM d best

    Коментар


    • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

      Пропускаш:
      ....

      Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
      Коджа мерси.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
        Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?
        Пропускаш:

        1. Дивидентът бе съкратен за първи път от ВСВ с 66% и нагласите са, че след като се стабилизира пазара ще бъде увеличен и текущата доходност ще бъде над 12%.

        2. Компания с приличен баланс и макар да увеличи рязко дълга, това е заради по - големите кешови наличности, които дължи. Регистрираната загуба последното тримесечие е изцяло от обезценки, а заради търговският им отдел - хеджиране и спекула, реализираха добри резлултати, които компенсираха ниските цени на петрол. Достатъчно ресурс има, за да реализира нови инвестиции в "зелено".

        3. Конкретно спрямо твоят въпрос: всяка зелена компания е с мега надута оценка, понеже секторът е модерен и горещ, доходността е слаба, докато при "Шел" дори и след 18 млр. обезценки, активите са подценени и се плаща прилична цена.

        4. Също е най - добре диверсифицираната компания в сектора, със силни инвестиции в LNG. Цените на газта са ниски, но има предпоставки за обръщане на тренда. Световна верига на бензиностанции, вече и зарядни станции за ел. автомобили, широка гама от продукти.

        До тук позитивите, остава въпросът кой колко търпение има, понеже тази трансформация няма да е за 1-2 години, а ще трае десетилетия, през които може още промени да настанат. Всеки, който е в "ШЕЛ" изпуска як ръст в редица други сектори, което пък е моята основна причина да не скачам с двата крака все още. Текуща доходност е малко над 4% и не впечатлява, а току виж резнали и още дивидента.

        Обобщено: дългосрочно е солидна компания, на която може да се заложи, но не е инвестиция за нетърпеливи и търсещи по - бърза доходност.
        Last edited by k.o.; 16.09.2020, 23:21.
        Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

          Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".
          Аз извадих едни пари от Wirecard и ги набих в мидата баш когато се чакаше ръст и от тогава имам около 30 % спад, обаче алтернативата ако бях останал в картичката изглежда и сега по-зле, така че няма от какво да се оплаквам.
          Днес гледам ръст на цената на петрола с 5 %. Дали пък няма да се обърне тренда?
          Ако съдя от това, което наблюдавам професионално, в момента има сериозен ръст на вноса от Китай, корабите си плават препълнени с контейнери за Европа, а чувам и търсенето от щатите се вдига. Така че, не всичко е само в черни краски. Разбира се туризмът е сериозно ударен и това влияе на потреблението на горива във въздухоплаването, а вероятно и при МПС-тата, но дали това оправдава настоящите цени на акцията е важния въпрос.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от k.o. Разгледай мнение

            Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

            Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
            Абе това е така. Лошо няма. Аз също съм се "набил", но не обвинявам никого, нито мога да кажа че ме е яд.Станалото станало. Като не ми харесва продавам и това е. Ако ми се чака - чакам. Въпроса е там че Шел е компания с над 100 годишна история,и едва ли някаква КОВИД криза може да я фалира. Уважавам мнението на всеки, стига то да е аргументирано и да не е от типа "всички ше умрем".

            Коментар


            • Продължавам да не разбирам какво е атрактивното в Шела - петролна компания с 4% дивидент, която обявява, че вече не иска да е такава и ще става зелена. Защо направо не купите нещо зелено? Съвсем сериозен е въпросът. Какво пропускам?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mancev Разгледай мнение

                Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.
                Целия сектор цикли, а като погледнем баланс големите частни, единствено "Шеврон" са по - добре, ако говорим за свършване, от хилядите компании, тези двете ще са последните мохикани.

                Единствено го разбирам, че ако се е набухал в "ШЕЛ" си е много яд, че целият пазар нагоре, а тези са мартенски нива и не иска да отлепи до едно 16 - 17 поне. За рев обаче ще стане, ако пак съкратят дивидента.
                Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
                  Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
                  Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
                  Ще 'свърши' книгата казваш Айде малко по-сериозно.

                  Коментар


                  • Много е тежка играта при Шел, как пък тази книга се оказа най-голямото лайнo на целия пазар. Дори книжа на авиокомпании, на boeing и други, които са най-пряко пострадаха от намаленото пътуване със самолети, са доста по-добре. След като пазарите се възстановиха и много от тях надминаха нивата от февруари.2020 , тази книга е 3 пъти по-ниско от преди пандемията.
                    Не препоръчвам влизане сега, защото при едно спадане на пазара (в Сащ), тази книга ще свърши. Който не бърза, да изчака някаква турболенция на пазара и книгата ще отиде на 11. (говоря за холандската емисия). Вземете само последните 3 дни при ръстове на пазара в щатите, тази книга не може да стигне 12.00, може да си представите за какъв булшит става дума
                    Last edited by ПИЧ; 16.09.2020, 12:45.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение

                      +1
                      Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
                      Зависи какъв % ти е от портфейла и колко риск искаш да поемаш. В момента новините в петролния сектор са мега отвратителни и всичко от запаси до бъдещо потребление не допринася за оптимизъм в сектора. Възможно е да сме около дъното, единствено реално затваряне на области, карантини и т.н. би подействало унищожително и смъкнало бързо цената още, иначе пътят трябва да мине през леко стабилизиране и покачване в идните месеци.
                      Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Todor Sabev Разгледай мнение

                        Тук ирачите се наиграха първо с банките след тва с картичката като от време на време прескачаха до БФБ .
                        Са че гледаме играчите у темата NYSE.
                        Хаха, заради скапаната картичка се загубиха ценни люде, ще изтъкна Protokol, но той може би ще направи някоя временна почивка, като MJ с бейзбола. Невероятна измама бе това, номер 1 на европейска борса в цялата й история.

                        Темата бе по - съдържателна от NYSE, но и големият екшън се премести отвъд океана и никой не му се занимава с Bayer, Daimler или Intesa за центове, като дабъли и требъли се правят в САЩ.

                        Има го и момента, че като дойде отрезвяване, Bayer няма да изгуби още 50% и да иде на 27 евро, а Apple, Tesla, Zoom и други мега звезди имат много какво да дадат, като милиони в паника тръгнат да събират остатъци от инвестициите си.
                        Мнението ми не е препоръка за покупко - продажба на ценни книжа.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение

                          +1
                          Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?
                          И аз на това се надявам. Зависи колко си готов да чакаш. Към момента най-вероятно има и много по-добри алтернативи, но като цяло на тези цени мисля че не е лошо като вариант. Друг е въпроса че в последно време по никакъв начин не ми се получава да "целя" тренда, и не се наемам да прогнозирам каквото и да било.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
                            Ще взема като Архитекта сам да си говоря в тая тема, защо няма коментатори, няма ли играчи на европаейския пазар ?
                            Тук ирачите се наиграха първо с банките след тва с картичката като от време на време прескачаха до БФБ .
                            Са че гледаме играчите у темата NYSE.
                            Last edited by Todor Sabev; 15.09.2020, 23:24.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ПИЧ Разгледай мнение
                              Ще взема като Архитекта сам да си говоря в тая тема, защо няма коментатори, няма ли играчи на европаейския пазар ?
                              +1
                              Чудя се дали да си взема още малко Шел, да усредня загубата. На тази цена, ако почнат след време пак да дават стабилен дивидент, ще е добре. Какво мислите?

                              Коментар


                              • Ще взема като Архитекта сам да си говоря в тая тема, защо няма коментатори, няма ли играчи на европаейския пазар ?

                                Коментар

                                Working...
                                X