Хубу - разбрах разликата, но за останалото говориш теоретически. Обстоятелствата около автомобилните компании днес са такива, каквито са били и преди година.
За глупачеството - ще си послужа с твоят пример. Когато съм купил нещо за 100 кинта, то е изгубило 25% от стойността си и вече се оценява на 75 кинта, то значи аз съм сглупил. Но когато това същото нещо е добавило 25% към реалната си стойност, но въпреки това някакви "трейдъри", които довчера са търгували нещото на 80 кинта, днес - след новината за добавянето на 25% стойност, започват да го търгуват за 75 - тогава е съвсем очевидно, че идиотите са ТЕ.
Все едно Монетов (дето също ми опонира) след месец, ако златцето удари 1400 кинта, да вземе да си продаде напальоните по 900 кинта за тройунция, защото можело да паднат.
А инвестицията винаги изкарва пари - без значение дали я наричаш спестителство или инвеститорство. Когато една акция ти носи 5% дивидент, те са си 5%, без значение дали имаш 1 акция или 1 000 000 акции. Разликата е в мащабът, но само дотам.
За глупачеството - ще си послужа с твоят пример. Когато съм купил нещо за 100 кинта, то е изгубило 25% от стойността си и вече се оценява на 75 кинта, то значи аз съм сглупил. Но когато това същото нещо е добавило 25% към реалната си стойност, но въпреки това някакви "трейдъри", които довчера са търгували нещото на 80 кинта, днес - след новината за добавянето на 25% стойност, започват да го търгуват за 75 - тогава е съвсем очевидно, че идиотите са ТЕ.
Все едно Монетов (дето също ми опонира) след месец, ако златцето удари 1400 кинта, да вземе да си продаде напальоните по 900 кинта за тройунция, защото можело да паднат.
А инвестицията винаги изкарва пари - без значение дали я наричаш спестителство или инвеститорство. Когато една акция ти носи 5% дивидент, те са си 5%, без значение дали имаш 1 акция или 1 000 000 акции. Разликата е в мащабът, но само дотам.
Коментар