Ооох, този форум май е доста счупен/бъгнат. Не знам какво стана, но системата реши да ми публикува поста в момента, в който го пиша. Та явно ще си ги пиша първо на Notepad... :|
Така! Започвам отначало, защото нямам идея какво стана с предния пост.
Първо, благодаря на всички за отговорите!
Доколкото усещам ceneto изказва мнение от гледната точка на технически трейдър. Аз не съм такъв и не планирам да бъда такъв. Да, не разбирам техническото трейдване, но за мен то е много по-близо до хазарта. Ще използвам терминологията и ще нарека себе си фундаментален трейдър. Търгувам само неща, за които знам и най-микроскопичните детайли и за които ежедневно следя всички новини и т.н.
Сега нека да вкарам малко контекст, за да ви се изяснят намеренията ми и защо задавам такива въпроси.
Аз съм от "късметлиите" (отстрани е лесно да го наречеш късмет), които решиха да се качат на TSLA влакчето достатъчно рано - точно в началото на годината. Притежавам реални акции. Тъй като освен собственик на TSLA акции, съм и софтуерен инженер и имам добър опит и в аутомотив средите, смея да твърдя, че знам какво се случва с този бизнес и съм достатъчно вещ, за да направя реалистична прогноза за развитието на тази компания, на акциите и и на целия автомобилен пазар в контекста на EV революцията, която скоро ще спре да изненадва неразбиращите материята.
Брокерът, към който съвсем скоро ще си прехвърля акциите, предлага използването на акциите като обезпечение за CFD търговия. Естествено не 1:1, а 1:2 (мога да ползвам като обезпечение половината цена от акциите си). Примерът в конкретиката на TSLA означава, че ако небето не се срути или не настане ядрена война (или Мъск вземе да се гътне), тези акции скоро няма да спрат да се покачват. Да, в момента цената им изпреварва времето и както и преди изглежда като балон, но в средносрочен план (разбирайте 2-3 години) теукщата цена ще изглежда както цената им отпреди година ви изглежда днес.
Планирам да отворя CFD позиция отново за TSLA, която да е обезпечена с реалните акции, а марджинът, който смятам да заложа да бъде достатъчен, за да оцелее при моментен спад от 50% (което според мен е 99% само хипотеза и едва ли може да се стигне до такава волатилност надолу в реалния свят и в контекста на TSLA). Осъзнавам, че по този начин залагам всичко спечелено досега и че ако паднат под 50% или ще трябва да намеря допълнително покритие на позицията или да изгубя всичко. Но също така пресмятам за себе си, че и най-песимистичната И реалистична прогноза е цената на тези акции да се качи с поне 20-30% до края на 2021 (четете $700-$800 на акция).
Та, ако на теория оставя позицията отворена цяла година и лихвата си тече, то накрая просто ще махна 3-4% от натрупаната печалба (която залагам, че е мин 20%) и всички би трябвало да са щастливи.
Естествено, това е наай-голият скелет на цялата стратегия и тя може да се оптимизира като позицията се разцепи на по няколко месеца, в зависимост от движението на цената през годината. Въпрос на сметки и на това какво точно ще се случи. Но основният фокус на стратегията е че не искам краткосрочната волатилност надолу изобщо да ме бърка.
Така! Започвам отначало, защото нямам идея какво стана с предния пост.
Първо, благодаря на всички за отговорите!
Доколкото усещам ceneto изказва мнение от гледната точка на технически трейдър. Аз не съм такъв и не планирам да бъда такъв. Да, не разбирам техническото трейдване, но за мен то е много по-близо до хазарта. Ще използвам терминологията и ще нарека себе си фундаментален трейдър. Търгувам само неща, за които знам и най-микроскопичните детайли и за които ежедневно следя всички новини и т.н.
Сега нека да вкарам малко контекст, за да ви се изяснят намеренията ми и защо задавам такива въпроси.
Аз съм от "късметлиите" (отстрани е лесно да го наречеш късмет), които решиха да се качат на TSLA влакчето достатъчно рано - точно в началото на годината. Притежавам реални акции. Тъй като освен собственик на TSLA акции, съм и софтуерен инженер и имам добър опит и в аутомотив средите, смея да твърдя, че знам какво се случва с този бизнес и съм достатъчно вещ, за да направя реалистична прогноза за развитието на тази компания, на акциите и и на целия автомобилен пазар в контекста на EV революцията, която скоро ще спре да изненадва неразбиращите материята.
Брокерът, към който съвсем скоро ще си прехвърля акциите, предлага използването на акциите като обезпечение за CFD търговия. Естествено не 1:1, а 1:2 (мога да ползвам като обезпечение половината цена от акциите си). Примерът в конкретиката на TSLA означава, че ако небето не се срути или не настане ядрена война (или Мъск вземе да се гътне), тези акции скоро няма да спрат да се покачват. Да, в момента цената им изпреварва времето и както и преди изглежда като балон, но в средносрочен план (разбирайте 2-3 години) теукщата цена ще изглежда както цената им отпреди година ви изглежда днес.
Планирам да отворя CFD позиция отново за TSLA, която да е обезпечена с реалните акции, а марджинът, който смятам да заложа да бъде достатъчен, за да оцелее при моментен спад от 50% (което според мен е 99% само хипотеза и едва ли може да се стигне до такава волатилност надолу в реалния свят и в контекста на TSLA). Осъзнавам, че по този начин залагам всичко спечелено досега и че ако паднат под 50% или ще трябва да намеря допълнително покритие на позицията или да изгубя всичко. Но също така пресмятам за себе си, че и най-песимистичната И реалистична прогноза е цената на тези акции да се качи с поне 20-30% до края на 2021 (четете $700-$800 на акция).
Та, ако на теория оставя позицията отворена цяла година и лихвата си тече, то накрая просто ще махна 3-4% от натрупаната печалба (която залагам, че е мин 20%) и всички би трябвало да са щастливи.
Естествено, това е наай-голият скелет на цялата стратегия и тя може да се оптимизира като позицията се разцепи на по няколко месеца, в зависимост от движението на цената през годината. Въпрос на сметки и на това какво точно ще се случи. Но основният фокус на стратегията е че не искам краткосрочната волатилност надолу изобщо да ме бърка.
Коментар