IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приспадане на загуби от търговия с акции от облагаемия доход?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Според мен тези "доказателства", които се изискват от ЗДДФЛ при прилагане на СИДДО във връзка с дивидентите ги гледат само при проверка или ревизия.

    (5) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) Местните физически лица прилагат към годишната данъчна декларация по ал. 1 доказателства за размера на внесените в чужбина данъци и задължителни осигурителни вноски.
    (6) (Нова - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) За доходи от източник в чужбина, при облагането на които съгласно действаща данъчна спогодба се прилага метод за избягване на двойното данъчно облагане "освобождаване с прогресия", местните физически лица могат да не представят доказателства за размера на внесения данък по ал. 5.
    Шеста алинея в повечето случаи не може да се приложи, защото много рядко се ползва "освобождаване с прогресия", обикновено се прилага "обикновен данъчен кредит".

    В ЗДДФЛ няма изисквания какви да бъдат доказателствата, следователно може да се предположи, че приемат всякакви "доказателства".

    В друг закон обаче може да има нещо, което според НАП да е приложимо.

    В тази тема коментирахме статия за СИДДО, там пишеше нещо за доказателства, като имаше възможност да бъдат "други документи". Не знам дали е актуална информацията.

    Доказателства

    Чл. 138. (1) Към искането по чл. 137, ал. 1 се прилагат и писмени доказателства относно вида, основанието за реализиране и размера на съответния доход.
    (2) Доказателства по ал. 1 могат да бъдат:
    1. когато правото за получаване на конкретния доход произтича от договорно правоотношение - писмен договор, а ако няма такъв - доказателства за наличието на договорно правоотношение между платеца на дохода и чуждестранното лице;
    2. в случаите на доходи от дивиденти - решение на общото събрание на дружеството; купон за изплатен дивидент; извлечение от книга на акционерите, заверено от дружеството; копие от купюр или временно удостоверение; поименно удостоверение за безналични акции; извлечение от книгата за безналични акции или друг документ, удостоверяващ вида и размера на дохода, както и размера на участието на чуждестранното лице;
    3. при доходи от ликвидационен дял - документ, доказващ размера на направената инвестиция, краен ликвидационен баланс след удовлетворяване на кредиторите и документ, определящ разпределението на ликвидационния дял, а при разпределяне на ликвидационния дял в натура - решение на съдружниците или акционерите и документи, въз основа на които е определена пазарната цена на ликвидационния дял;
    4. при доходи от лихви върху вноски по чл. 134 и 190 от Търговския закон - решение на общото събрание, в което е посочен размерът или начинът на определяне на лихвата по тези вноски;
    5. при доходи от държавни, общински и други дългови ценни книжа, когато не са освободени от данъчно облагане - поименен сертификат за собственост с отразени в него лихви и/или отстъпки; купони за лихви по облигации или друг документ, удостоверяващ собствеността и размера или начина на определяне на лихвите;
    6. при лихви върху отпуснат заем - договор и доказателства за начислените лихви;
    7. при доходи от прехвърляне на:
    а) акции, облигации, търгуеми права на акции и други корпоративни права и ценни книжа, когато не са освободени от данъчно облагане по силата на закон - документ за прехвърляне на правата и документ, доказващ продажната цена и цената на придобиване;
    б) дялови участия - заверен препис от вписания в търговския регистър договор за продажба на дружествен дял, както и документи, доказващи цената на придобиване на този дял;
    в) друго движимо и недвижимо имущество, когато доходът от това имущество не е освободен от данъчно облагане - документи, доказващи цената на придобиване на това имущество и продажната цена.
    (3) Към искането по чл. 137, ал. 1 могат да се представят освен посочените в ал. 2 и всякакви други писмени доказателства, които биха послужили за изясняване и установяване на основанията за прилагане на съответната СИДДО и на вида, размера и основанието за реализиране на съответния доход.
    Освен това има и опростена процедура и не съм убеден, че цитираната спогодба изобщо е приложима във връзка със задължението за предоставяне на доказателства съгласно ЗДДФЛ.

    В нашия случай мисля, че този член изобщо не е приложим, защото не се налага да се прави искане за прилагане на СИДДО.

    Опростена процедура
    Когато платец начислява на чуждестранно лице доходи, подлежащи на облагане с данък при източника, с общ размер до 500 000 лв. на годишна база, искане за прилагане на СИДДО не се подава, а получателят на дохода следва да предостави на платеца:
    • удостоверение, че е местно лице по смисъла на конкретната СИДДО за съответната година/години, през която/които е реализиран доходът;
    • декларация, че е действителен получател на дохода и последният не е реализиран чрез място на стопанска дейност в България;
    • удостоверение, доказващо представителната власт на лицето/лицата подписвали горната декларация.
    Дали не е приложим и някой друг закон, който казва, че трябва документите да им е бит печат и да са преведени от преводач, който се е заклел, че преводът му е верен, дали трябва да се ползва нотариална заверка и т.н. не мога да кажа.

    Би било много тъпо ако има такива изисквания, в днешно време никой не бие печати, освен нотариусите и някои фирми за преводи. И нотариусът как ще разбере, че му дават истински документ като никой няма да бие печат? Пък и да е бит печат каква файда, като всеки може да си направи печат и да го бие?

    Ако погледнем обективно нещата, а не буквоядски, ще стане ясно, че биенето на печати (от нотариуси, преводачи) е безсмислено, защото в Интернет има публично достъпна информация за брутните дивиденти на публично търгуваните корпорации (решение на общото събрание на дружеството, където пише колко е брутната сума на дивидента). Служител на НАП би могъл просто да вземе тази публично достъпна информация и да изчисли колко е удържания данък в чужбина като сравни брутната сума на дивидента с реално получената от данъкоплатеца. Ако е удържан данък 5% или повече и има СИДДО, в което пише, че се ползва "обикновен данъчен кредит", значи в България данък дивидент не се дължи.

    А може и още по-просто - достатъчно е само да се види къде е установен емитента на акциите. Ако е САЩ - значи данък не се дължи в България, защото данъчната ставка в САЩ е най-малко 10% за дивидентите, от което следва, че в България данък не се дължи.

    Но има вероятност от НАП да изровят от някъде някой член от друг закон, в който член пише, че документите следва да са преведени от заклет преводач и да има бити печати. И евентуално нотариална заверка, апостил и други анахронизми.

    До сега на някой правили ли са проблем от НАП във връзка с това, че няма бити печати на "доказателствата" и че са на английски?

    * * *

    Чл. 1. С този кодекс се уреждат производствата по установяване на задълженията за данъци и задължителни осигурителни вноски, както и по обезпечаване и събиране на публичните вземания, възложени на органите по приходите и публичните изпълнители.
    Документи на чужд език
    Чл. 55. (1) При поискване от орган по приходите субектът е длъжен да представи съставен на чужд език документ, придружен с точен превод на български език, извършен от заклет преводач.
    (2) В случаите, когато документът не е представен с точен превод в определения срок, органът по приходите може да извърши превод за сметка на субекта.
    (3) От датата на писменото искане по ал. 1 до датата на представянето на превода срокът за завършване на съответното производство спира да тече.
    Писмени обяснения на трети лица
    Чл. 57. (1) С писмени обяснения могат да се установяват факти от значение за ревизията, които са възприети от трето лице.
    (2) Писмени обяснения от трети лица се допускат само за установяване на:
    1. достоверността или авторството на данни от технически носител и неподписани документи;
    2. обстоятелствата, за доказването на които законът изисква писмен документ, ако документът е загубен или унищожен не по вина на ревизираното лице или третото лице, както и за установяването на факти и обстоятелства, за доказването на които законът не изисква писмен документ;
    3. фактите и обстоятелствата, за които не са съставени документи, когато е имало задължение за това, или са съставени документи, които не отразяват действителни факти и обстоятелства.
    (3) Органът по приходите уведомява писмено лицето за правото му да откаже да даде писмени обяснения при условията на чл. 58, както и че може да бъде призован да даде свидетелски показания пред съда при условията на ал. 2.
    (4) Обясненията на третите лица се преценяват с оглед на всички други данни и като се взема предвид тяхната заинтересованост от резултата на ревизията, съответно качеството им на свързани лица с ревизирания субект.
    (5) Писмените обяснения се подписват от лицата, които са ги дали, и от органа по ал. 1.
    (6) Не се допускат писмени обяснения от лица, които поради физически или психически недостатъци не са способни да възприемат правилно фактите, имащи значение за случая, или да дават достоверни обяснения за тях.

    Според мен от чл. 1 ("производствата по установяване на задълженията за данъци") следва, че чл. 55 е приложим само когато НАП правят проверка или ревизия и има искане за предоставяне на документи. В останалите случаи (когато просто се подават "доказателства" в годишната декларация) чл. 55 не е приложим.

    Не вярвам, че служител на ИП в чужбина или който и да е друг орган би се съгласил да състави документ с подпис за да бъде предоставен на НАП без данъкоплатецът да си плати за това солено. (Затова цитирах чл. 57.)
    Last edited by vstoykov; 05.03.2020, 16:09.
    Два прости метода за легално намаляване на данъците

    Коментар


    • Първоначално изпратено от jori Разгледай мнение
      Няма ли до него друго поле за загубите - ако е печалба се изчислява едното поле, ако е загуба другото? Сигурен ли си че попълваш секцията за търговия с акции?
      Ако искаш си качи справката от брокера за удържания данък дивидент. Как ще реагират на английския - ми тоя въпрос не те касае в периода на подаване, ако искат пояснения ще си кажат.
      На първо място се извинявам се за създадената суматоха! Проверих нещата, след като jori се усъмни. Това което съм изписал се отнася за Приложение 8. Там се попълват доходите от дивиденти в чужбина, но сделките с акции се посочват в Приложение 5. Загубите се приспадат както трябва.

      Относно удържания данък дивидент имам същите опасения като Petar.
      1) справката от брокера в никакъв случай не минава за официален документ пред НАП;
      2) ако изпратиш документ на друг език на НАП, дори няма да го пголеднат, а ще поискат да бъде преведен от заклет преводач на български език.

      Ако човек изпрати подобен документ на НАП може да влезе в по-високи разходи покрай превода и т.н. А не можеш да ги откажеш, ако вече си декларирал дохода..
      Патова ситуация. Платил си данък при източника, но като го декларираш тук може да се вкараш във високи документални разходи. Няма да се учудя да е по-изгодно, човек да стисне зъби и да плати отново 5% данък и в България, отколкото да търси официални документи, които НАП би приел и да ги превежда.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от jori Разгледай мнение
        Няма ли до него друго поле за загубите - ако е печалба се изчислява едното поле, ако е загуба другото? Сигурен ли си че попълваш секцията за търговия с акции?
        Ако искаш си качи справката от брокера за удържания данък дивидент. Как ще реагират на английския - ми тоя въпрос не те касае в периода на подаване, ако искат пояснения ще си кажат.
        Ще ти отговорят че им трябва официален документ, и ако е на Американски да се преведе и да се легализира!

        Коментар


        • И от мен 1 въпрос.
          В справката от IB за дивидентите има две колони с дати: ReportDate и ExDate, като ReportDate е след ExDate. ExDate е ex dividend date т.е. ако купиш на и след нея няма да получиш дивидент, по друг начин казано тогава дивидента е вече на твое име въпреки че още не са влезли пари в сметката ти.
          ReportDate може би е когато са ти влезнали в сметката. Предполагам че ExDate е по-правилно да се ползва за данъчни цели, но тъпото е че и двете колони от справката за 2019 съдържат дати от 2018 и 2020. По принцип не ми се плаща данък за сбъркан период но пък ако ги изтрия или оставя невключени може да се изтълкува зле. А не ми се плаща защото може би се дублират в справките със съответните години.
          А възможно ли е правилния начин да е - да се включват в данъка ако поне 1 и от двете колони е от данъчната 2019?
          Т.е. кое те задължава да платиш данък - това че дивидента е в справката за 2019 или това че колоната ExDate или ReportDate съдържа 2019?
          Last edited by jori; 04.03.2020, 21:59.

          Коментар


          • Няма ли до него друго поле за загубите - ако е печалба се изчислява едното поле, ако е загуба другото? Сигурен ли си че попълваш секцията за търговия с акции?
            Ако искаш си качи справката от брокера за удържания данък дивидент. Как ще реагират на английския - ми тоя въпрос не те касае в периода на подаване, ако искат пояснения ще си кажат.
            Първоначално изпратено от qnidopi Разгледай мнение
            Захванах се да попълвам данъчната си декларация ...
            Last edited by jori; 04.03.2020, 21:19.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от qnidopi Разгледай мнение
              Захванах се да попълвам данъчната си декларация и попаднах на следните проблеми:
              Затворените сделки се въвеждат ред по ред, като си има автоматично поле "Положителна разлика между колона 6 и колона 7" (това са съответно цената на покупка и цената на продажба). Когато има печалба тя се калкулира коректно. Тук идва голямото НО. При сделки реализирали загуба полето (както подсказва името му) остава 0 и не иска да стане отрицателно. Съответно накрая има обощаващо поле, което показва сумата от печалбите, върху които дължим данък, но не отчита сумата на загубите. И приспадането не се получава.

              Молба към тези, които са подавали ГДД: как сте го преодолявали и сте си приспадали загубите?
              Също така, какви документи сте прилагали за това че в САЩ са ви удържали данък върху дивидентите. В указанията на приложение 8 е написано: "Към годишната данъчна декларация е необходимо да се приложат доказателства за размера на внесения в чужбина данък.." единственото което имам е справка от брокера ми, и то на англисйки. Не знам как ще реагират ако им изпратя документ на език различен от български.
              Явно се изисква да се декларират само положителните резултати. Също като заемите от физически лица. За да ти контролират наличностите, че да не може да се крие много от дохода.

              Коментар


              • Захванах се да попълвам данъчната си декларация и попаднах на следните проблеми:
                Затворените сделки се въвеждат ред по ред, като си има автоматично поле "Положителна разлика между колона 6 и колона 7" (това са съответно цената на покупка и цената на продажба). Когато има печалба тя се калкулира коректно. Тук идва голямото НО. При сделки реализирали загуба полето (както подсказва името му) остава 0 и не иска да стане отрицателно. Съответно накрая има обощаващо поле, което показва сумата от печалбите, върху които дължим данък, но не отчита сумата на загубите. И приспадането не се получава.

                Молба към тези, които са подавали ГДД: как сте го преодолявали и сте си приспадали загубите?
                Също така, какви документи сте прилагали за това че в САЩ са ви удържали данък върху дивидентите. В указанията на приложение 8 е написано: "Към годишната данъчна декларация е необходимо да се приложат доказателства за размера на внесения в чужбина данък.." единственото което имам е справка от брокера ми, и то на англисйки. Не знам как ще реагират ако им изпратя документ на език различен от български.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от georgwell Разгледай мнение
                  Здравейте,
                  интересува ме конкретно къде точно в ЗДДФЛ е засегнат въпроса от заглавието на темата?

                  Нека започна с кратко описание на ситуацията в която се намирам ...

                  - Служител съм във Българска фирма която се явява дъщерно дружество на компания базирана в САЩ, на която и предстои да направи скорошно IPO
                  - Като служител на тази фирма, разполагам с известно количество стокови опции (RSU's) които стават "ликвидни" (конвертират се в акции) в деня на IPO'то и в последстие ще мога да продам след 6-месечния "lock-down" период следващ IPO'то.

                  Технически това означава, че ми предстоят 2 данъчни събития:

                  1. Момента в който опциите станат "ликвидни" (деня на IPO'то, като данакът е базиран на отварящата цена в този ден)
                  2. Момента в който реша да ги продам (като данакът е базиран на цена в деня на продажба)

                  Беше ми обяснено, че данъците по 1'вото данъчно събитие ще бъдат автоматично удържани и преведени към НАП. (чрез продаване на част от опцийте за да покрият данакът от 10%).

                  Данакът, върху евентуалната печалба по 2'рото данъчно събитие ще трябва да се погрижа сам, като подам данъчна декларация след като ги продам.

                  Тук идва въпроса, какво става ако при 2'рото събитие същност реализирам загуба вместо печалба? Мога ли да приспадна или поискам да ми се въстанови данакът върху реализираната загуба? (данък който реално е платен авансово при 1'вото събитие)

                  Попаднах на следната статия където има споменато нещо по въпроса:

                  http://www.elana.net/bg/trading-news...mi-dohodi.html

                  > Имаме ли право да приспадаме своите загуби от облагаемия доход?
                  > Облагаемият доход се изчислява, като загубата от търговия с финансови инструменти се приспада от печалбата от същите. Важно е да се има предвид, че загубата от търговия с финансови инструменти не може да намали общия облагаем доход на физическото лице, което то е получило от други източници, а само от източник финансови инструменти. Например, печалбата от търговия с компенсаторни инструменти може да се намали от загуба от доходи от сделки с чуждестранна валута и т.н.

                  Също така, в тази статия се разглежда и разликата м/у физическо и юридическо лице от гледна точка на пренасянето на тази загуба за следващи години:

                  > Приспадането важи ли и за загуби, постигнати през минали години?
                  > За физическите лица загубата от финансови инструменти се приспада само от печалби от финансови инструменти, само за съответната данъчна година. Данните се изчисляват година за година, не се взима информация от предишни години, тоест не може да се пренася данъчна загуба от предходни години, както е при юридическите лица.

                  Това значи ли че, ще съм в по изгодна позиция (ако продавам опциите в рамките на няколко години) да се регистрирам като фирма, за да мога да приспадна евентуални загуби? Ако да, то като какъв би следвало да се регистрирам и с какъв предмет на дейност?

                  Ще се радвам много ако някой може да даде компетентно мнение по въпроса или да ме насочи към счетоводител или данъчен експерт който да даде малко светлина по въпроса

                  Благодаря!
                  Опциите ли ще продаваш или акциите? Опциите ти предполагам са за покупка на акции на 0 щ.д или на друга цена. Ти си знаеш. Когато ги упражниш ще имаш на практика безплатно придобиване на акции, които към този момент ще се търгуват на някаква цена. 10 те процента е нормално да ти ги удържат и те ще бъдат 10% върху цялата стойност на акциите. Това е един вид непарично възнаграждение. След това вече, когато решиш да продадеш ще реализираш печалба или загуба. Ако продадеш над цената на придобиване - плащаш данък за разликата. Ако излезеш на загуба спрямо цената на придобиване - не можеш да приспадаш. Ако обаче купуваш и продаваш ще ти се гледа цялостния резултат от сделките с тези акции.

                  Виж и за какви точно опции става дума. Опциите си имат страйк и експирейшън. Да не пропуснеш да ги упражниш!
                  Last edited by Наивник; 02.05.2019, 23:29.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от georgwell Разгледай мнение
                    Здравейте,
                    интересува ме конкретно къде точно в ЗДДФЛ е засегнат въпроса от заглавието на темата?

                    Нека започна с кратко описание на ситуацията в която се намирам ...

                    - Служител съм във Българска фирма която се явява дъщерно дружество на компания базирана в САЩ, на която и предстои да направи скорошно IPO
                    - Като служител на тази фирма, разполагам с известно количество стокови опции (RSU's) които стават "ликвидни" (конвертират се в акции) в деня на IPO'то и в последстие ще мога да продам след 6-месечния "lock-down" период следващ IPO'то.

                    Технически това означава, че ми предстоят 2 данъчни събития:

                    1. Момента в който опциите станат "ликвидни" (деня на IPO'то, като данакът е базиран на отварящата цена в този ден)
                    2. Момента в който реша да ги продам (като данакът е базиран на цена в деня на продажба)

                    Беше ми обяснено, че данъците по 1'вото данъчно събитие ще бъдат автоматично удържани и преведени към НАП. (чрез продаване на част от опцийте за да покрият данакът от 10%).

                    Данакът, върху евентуалната печалба по 2'рото данъчно събитие ще трябва да се погрижа сам, като подам данъчна декларация след като ги продам.

                    Тук идва въпроса, какво става ако при 2'рото събитие същност реализирам загуба вместо печалба? Мога ли да приспадна или поискам да ми се въстанови данакът върху реализираната загуба? (данък който реално е платен авансово при 1'вото събитие)

                    Попаднах на следната статия където има споменато нещо по въпроса:

                    http://www.elana.net/bg/trading-news...mi-dohodi.html

                    > Имаме ли право да приспадаме своите загуби от облагаемия доход?
                    > Облагаемият доход се изчислява, като загубата от търговия с финансови инструменти се приспада от печалбата от същите. Важно е да се има предвид, че загубата от търговия с финансови инструменти не може да намали общия облагаем доход на физическото лице, което то е получило от други източници, а само от източник финансови инструменти. Например, печалбата от търговия с компенсаторни инструменти може да се намали от загуба от доходи от сделки с чуждестранна валута и т.н.

                    Също така, в тази статия се разглежда и разликата м/у физическо и юридическо лице от гледна точка на пренасянето на тази загуба за следващи години:

                    > Приспадането важи ли и за загуби, постигнати през минали години?
                    > За физическите лица загубата от финансови инструменти се приспада само от печалби от финансови инструменти, само за съответната данъчна година. Данните се изчисляват година за година, не се взима информация от предишни години, тоест не може да се пренася данъчна загуба от предходни години, както е при юридическите лица.

                    Това значи ли че, ще съм в по изгодна позиция (ако продавам опциите в рамките на няколко години) да се регистрирам като фирма, за да мога да приспадна евентуални загуби? Ако да, то като какъв би следвало да се регистрирам и с какъв предмет на дейност?

                    Ще се радвам много ако някой може да даде компетентно мнение по въпроса или да ме насочи към счетоводител или данъчен експерт който да даде малко светлина по въпроса

                    Благодаря!
                    физическо лице не може да приспада загуби от минали години

                    Коментар


                    • Приспадане на загуби от търговия с акции от облагаемия доход?

                      Здравейте,
                      интересува ме конкретно къде точно в ЗДДФЛ е засегнат въпроса от заглавието на темата?

                      Нека започна с кратко описание на ситуацията в която се намирам ...

                      - Служител съм във Българска фирма която се явява дъщерно дружество на компания базирана в САЩ, на която и предстои да направи скорошно IPO
                      - Като служител на тази фирма, разполагам с известно количество стокови опции (RSU's) които стават "ликвидни" (конвертират се в акции) в деня на IPO'то и в последстие ще мога да продам след 6-месечния "lock-down" период следващ IPO'то.

                      Технически това означава, че ми предстоят 2 данъчни събития:

                      1. Момента в който опциите станат "ликвидни" (деня на IPO'то, като данакът е базиран на отварящата цена в този ден)
                      2. Момента в който реша да ги продам (като данакът е базиран на цена в деня на продажба)

                      Беше ми обяснено, че данъците по 1'вото данъчно събитие ще бъдат автоматично удържани и преведени към НАП. (чрез продаване на част от опцийте за да покрият данакът от 10%).

                      Данакът, върху евентуалната печалба по 2'рото данъчно събитие ще трябва да се погрижа сам, като подам данъчна декларация след като ги продам.

                      Тук идва въпроса, какво става ако при 2'рото събитие същност реализирам загуба вместо печалба? Мога ли да приспадна или поискам да ми се въстанови данакът върху реализираната загуба? (данък който реално е платен авансово при 1'вото събитие)

                      Попаднах на следната статия където има споменато нещо по въпроса:

                      http://www.elana.net/bg/trading-news...mi-dohodi.html

                      > Имаме ли право да приспадаме своите загуби от облагаемия доход?
                      > Облагаемият доход се изчислява, като загубата от търговия с финансови инструменти се приспада от печалбата от същите. Важно е да се има предвид, че загубата от търговия с финансови инструменти не може да намали общия облагаем доход на физическото лице, което то е получило от други източници, а само от източник финансови инструменти. Например, печалбата от търговия с компенсаторни инструменти може да се намали от загуба от доходи от сделки с чуждестранна валута и т.н.

                      Също така, в тази статия се разглежда и разликата м/у физическо и юридическо лице от гледна точка на пренасянето на тази загуба за следващи години:

                      > Приспадането важи ли и за загуби, постигнати през минали години?
                      > За физическите лица загубата от финансови инструменти се приспада само от печалби от финансови инструменти, само за съответната данъчна година. Данните се изчисляват година за година, не се взима информация от предишни години, тоест не може да се пренася данъчна загуба от предходни години, както е при юридическите лица.

                      Това значи ли че, ще съм в по изгодна позиция (ако продавам опциите в рамките на няколко години) да се регистрирам като фирма, за да мога да приспадна евентуални загуби? Ако да, то като какъв би следвало да се регистрирам и с какъв предмет на дейност?

                      Ще се радвам много ако някой може да даде компетентно мнение по въпроса или да ме насочи към счетоводител или данъчен експерт който да даде малко светлина по въпроса

                      Благодаря!
                    Working...
                    X