Първоначално изпратено от Misho ILIEV
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
NYSE
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеБристол Майер и Джонсън и джонсън вече имат лекарства на пазара - не особено успешни. Има още една по-малка, забравих и името която мисли да пуска лекарство, но то е с толкова лоши характеристики че реално не е конкуренция за никой.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеЕ, аз не казвам, че Силата се пробужда е отделен продуктова пазар. Но Дисни имат абсолютен "монопол" върху този конкретен филм.
А това е просто не е вярно. Не си наясно как се разграничват отделните продуктови пазари. Но не ти и трябва
Но филмите са просто един начин потребителите да си харчат парите за забавления. Реално конкуренция на всяко филмово студио са и издателствата на книги, ресторантите, концертите, телевизията. За едни хора е важно да гледат даден филм, но за повечето хора не им пука. И ако имат нещо по-добро да правят дадена вечер ще направят друго.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеОставяйте го този хепатит. Казвайте кой работи по Зика. Това ще е шлагера за годината
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеИма още най-малкото три компании, които разработват.
Коментар
-
Е, аз не казвам, че Силата се пробужда е отделен продуктова пазар. Но Дисни имат абсолютен "монопол" върху този конкретен филм.
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеРеално Дисни се конкурира с всяко едно друго забвление което храта могат да правят вечер.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеЕ то не остана вече кой да влиза. Следващите години не се очаква никакво ново лекарство от нов играч.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеОкей, ще стискам палци да им се повиши печалбата. (Продължавам да не съм сигурен обаче дали да стискам палци да влязат още конкуренти с още по-ниски цени, за да могат Гилиъд да максимизират още повече. )
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеВсъщност само при почти хоризонтална крива на търсенето си заслужава веднага да се произвежда максимума. Т.е. ако цената е дори малко по-висока търсенето да пада значително. Това е например кривата при продукти с ниско качество, голям обем и лесно заместими. Като нискокачествени дрехи, храни и така нат. При тотално нееластична крива или близо до вертикала доминантната стратегия е да държиш висока цена до като можеш. При петролните компании е подобна. Ако кривата на търсенето ти е наклонена. Както е в повечето случай при качествени стоки които можеш да потребяваш но може и да не потребяваш, можеш да се движиш по нея като с намаление на цената се увеличава и търсенето.
Коментар
-
Всъщност само при почти хоризонтална крива на търсенето си заслужава веднага да се произвежда максимума. Т.е. ако цената е дори малко по-висока търсенето да пада значително. Това е например кривата при продукти с ниско качество, голям обем и лесно заместими. Като нискокачествени дрехи, храни и така нат. При тотално нееластична крива или близо до вертикала доминантната стратегия е да държиш висока цена до като можеш. При петролните компании е подобна. Ако кривата на търсенето ти е наклонена. Както е в повечето случай при качествени стоки които можеш да потребяваш но може и да не потребяваш, можеш да се движиш по нея като с намаление на цената се увеличава и търсенето.
Коментар
-
При дисни това е ценова дискриминация по време. Не монопол. Ценовата дискриминация влиза в кратък период в определението за монопол, но за един много кратък период - и само за най-големите фенове. за всички останали е реално съвършена конкуренция, където ти получаваш цената, а не я определяш.
Разликата между монополно положение и краткосрочно използване на ценова дискриманация е огромна. Дисни щеше да има монопол, ако нямаше алтернативни продукти на междузведни войни. Но алтернтативни продукти има много. Реално Дисни се конкурира с всяко едно друго забвление което храта могат да правят вечер.
Коментар
-
Лично моето мнение за спада на цената е точно защото инвеститорите не знаят кривата на търсенето. И няма как да я знаят. И поради причина приемат най-лошия възможен вариант за нееластична крива на търсенето. И съответно за спад на общия пазар и за спад на общата печалба в целия сектор. Това веднага означава че при падащ пазарен дял - което е неизбежно при влизане на нови конкуренти ти пада значително и печалбата.
Но данните от последната година просто опровергават това допускане за нееластичност. Поне в сегмента 90000 -70000. Естествено може пък в сегмента 70000-50000 да се окаже нееластична. Това си е риск. Но по-вероятния сценарии е да си запази еластичността.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнениеТова е малко теоретично. Ти предполагаш, че Гилиъд не са продавали на максимизиращата печалбата цена във всеки един сегмент от пазара макар да са били монополисти.
И това те са правили, така както Уолт Дисни прави ценова дискриминация с Междузвездни войни - първо ще го пусне на 17 евро да обере най-нетърпеливите фенове, после след няколко месеца на 15, после на 12 и накрая за 8 да вземе паричките и на най-бедните фенове.
Само че при Гилиъд не е ясно дали това е добра стратегия, защото има много повече несигурност относно пазарната им сила в бъдеще. Така че не ясно защо ако са могли да имат много по-голяма печалба с по-ниски цени преди, не са грабнали бързо тези пари, а чакат надявайки се, че новите market entrants ще влизат в "правилното" време с "правлините" продукти и на "правилната" цена, така че да могат Гилиъд да максимизират максимално.
Дисни от друга страна си имат абсолютен монопол и контрол върху пазара и те естествено могат спокойно да играят тази игра, както правят всички в музикалния и филмовия бранш.
Това е теоретично, защото е теория. Но тази теория си е доказано действаща.
Реално няма особена несигурност за бъдещата и пазарна сила. Всяко едно лекарство се разработва с години. Реално дори и към момента на пускане на Совалди, Гилиъд са знаели характеристиките на всичките си бъдещи конкуренти. Защото данните от проучванията за ефикасност на дадено лекарство са публични.
Ако още в началото бяха пуснали на ниска цена - и да си максимизират общия обем на печалбата за кратък период, просто щяха да си намалят общия обем на печалбата в дълъг период. Щяха да излекуват повече хора, на по-ниска цена, но това нямаше да откаже конкуренцията да си вкара лекарствата отново на по-ниска цена. Но намаленията щяха да тръгнат не от 90000 а да кажем от 20000.
Общия пазар на лекарства за хепатит така реално щеше да бъде смален. Общия пазар дефиниран като "брой болни*процент на взимащи лекарството*цена на лекарство". И когато влезе конкуренция това наистина щеше да им удари профит маржините жестоко. Реално единственотокоето щяха да постигнат е да направят конкуренцията си доста слабо печеливша, но и те самите щяха да печелят доста по-малко след като конкуренцията влезе.
Правилната стрнатегия когато имаш монопол е винаги да мислиш за максимизиране на печалбата от общия пазар и да сваляш постепенно цената по кривата на търсенето. Ако кривата на търсенето ти е силно еластична към цената това със сигурност ще ти донесе по-високи печалби от това директно да се бориш за максимална абсолютна сума на печалбата от самото начало. Ако кривата на търсенето ти е нееластична е друго нещо. Тогава правилната стратегия би била точно да вземеш максимума от самото начало.
А кривата на търсенето е определено доста еластична, тъй като след намаленията от миналата година - когато Аббви влезе в пазара печалбата на Гилиъд в абослютно изражение нарастна значително. Въпреки отстъпките и загуба на 6-7% пазарен дял.
Коментар
-
С други думи, не мисля, че Гилиъд празнуват и пият шампанско всеки път когато нов играч им се бърка в пазара.
Но да видим отчетите на Гилиъд за Q2 и Q3 как ще бъдат. Това ще покаже дали теоретичния ти модел работи на практика. Може и да си прав, но ме съмнява силно. И изглежда, че и пазарът се съмнява.
Коментар
Коментар