IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Погледнах набързо MAERSK и според мен е "престъпление" да се купува нещо, което при този бул рън е спаднало със 17% само преди няколко сесии. Няма НИКАКВИ признаци за формиране на дъно - като големи обеми например, които да показват ,че фондовете купуват. Значи ако се търси нещо пребито, по-добре да се насочите към Biotech /XBI/. Други дъноподобни, но вече с ясни признаци за растеж са CVNA, GYC... и много други. Имам от споменатите, не е препоръка за покупко-продажби.
    Колкото до ралито очаквам да продължи до януари. Яростно и бясно се купува. И всъщност възможно е цялата 2024 да е така, защото мечия пазар продължи ТВЪРДЕ много време.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
      За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.

      Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.

      В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.

      Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.

      Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.

      Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото
      Може да изчакаш следващия отче преди да решиш да добавяшт, но при толкова много кораби, много нови навлизащи на пазара и ниска цена на превоза, няма причина за оптимизъм следващите 1-2 тримесечия или повече, те и самите шефове си го казват, виж последния transcript.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение
        Assen123

        Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.
        Догодина ще има рефинансирания, тогава ще си проличи. D/E над 2 си е повишен риск, и ако interest coverage е под 3 ще излиза доста скъпо финансирането на нов дълг. Може да ликвидират активи, да разводняват акционерите и др такива, все неща, които ще се отразят негативно на цената.

        Коментар


        • Assen123

          Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.

          Коментар


          • За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.

            Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.

            В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.

            Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.

            Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.

            Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото

            Коментар


            • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

              Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки
              Не се съмнявам в немските колиби, нито във финовете. Има още бая нагоре. Просто ми трябват пари и тези не са обвързани с деривати и няма да плащам данъци. Бих продал желязото Х, но там е дериват, покрит от друг дериват. Но си прав, че предвид концентрацията ми в тръби, може малко да разтоваря. Там е данъчен проблемът.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
                Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки

                Коментар


                • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                  Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
                  Така усещаш ли ,полека лека как това дето до оня ден си правил и вървеше вече...не върви и прозорците стават все по малко и все по тесни...Това важи за всеки който е правил търговия при евтините пари ,сега вече си иска да имаш добър опит,а не всеки има такъв

                  Коментар


                  • Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от tetris12 Разгледай мнение

                      нисък P/E не винаги означава добър margin of safety
                      Точно. Особено при свръхцикличните раздробени сектори като превозите. Баш на върха са с безумно ниско съотношение.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение
                        Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                        Плюсовете, които виждам:
                        - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                        - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                        - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                        - нисък дълг, т.е. стабилни финанси
                        нисък P/E не винаги означава добър margin of safety

                        Коментар


                        • Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                          Плюсовете, които виждам:
                          - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                          - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                          - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                          - нисък дълг, т.е. стабилни финанси

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
                            Със сигурност валидни аргументи, в интерес на истината тук стъпвам само защото от една страна наистина искам да махна изцяло кеша, финансовите книги поне официалните са ок, нивото на дълг изцяло мина през филтрите.

                            В детайлите на бизнеса не съм влизал и не мисля поне за момента.


                            Това последното е основното когато си даваш парите в някой бизнес .Ако не си в час със това какво прави тази компания ,дали сектора е устойчив във времето ,колко е волатилен и още куп други детайли къде си тръгнал ?Мани ги тия книги ,Дания е Дания заради Ново и Маерск ...но това не означава че Маерск ще ти носи добри печалби..вземи прочети малко за този сектор...аз лично поне се запознах преди седмица ,две

                            Коментар


                            • Със сигурност валидни аргументи, в интерес на истината тук стъпвам само защото от една страна наистина искам да махна изцяло кеша, финансовите книги поне официалните са ок, нивото на дълг изцяло мина през филтрите.

                              В детайлите на бизнеса не съм влизал и не мисля поне за момента.



                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

                                Какво точно те интересува?

                                След кратко проучване мисля че намерих къде да паркирам останалия кеш и този път ще е в сектор за който не знам особено много - МАЕРСК. Днес направих първа покупка - предполагам до края на Януари ще съм завършил с покупките.
                                Добър е залогът и аз съм мисил за тях, но предпочетох сухите превози. Тука има известна вероятност от пълно изтриване.

                                Коментар

                                Working...
                                X