IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение
    Assen123

    Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.
    Догодина ще има рефинансирания, тогава ще си проличи. D/E над 2 си е повишен риск, и ако interest coverage е под 3 ще излиза доста скъпо финансирането на нов дълг. Може да ликвидират активи, да разводняват акционерите и др такива, все неща, които ще се отразят негативно на цената.

    Коментар


    • Assen123

      Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.

      Коментар


      • За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.

        Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.

        В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.

        Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.

        Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.

        Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото

        Коментар


        • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

          Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки
          Не се съмнявам в немските колиби, нито във финовете. Има още бая нагоре. Просто ми трябват пари и тези не са обвързани с деривати и няма да плащам данъци. Бих продал желязото Х, но там е дериват, покрит от друг дериват. Но си прав, че предвид концентрацията ми в тръби, може малко да разтоваря. Там е данъчен проблемът.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
            Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
            Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки

            Коментар


            • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
              Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
              Така усещаш ли ,полека лека как това дето до оня ден си правил и вървеше вече...не върви и прозорците стават все по малко и все по тесни...Това важи за всеки който е правил търговия при евтините пари ,сега вече си иска да имаш добър опит,а не всеки има такъв

              Коментар


              • Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).

                Коментар


                • Първоначално изпратено от tetris12 Разгледай мнение

                  нисък P/E не винаги означава добър margin of safety
                  Точно. Особено при свръхцикличните раздробени сектори като превозите. Баш на върха са с безумно ниско съотношение.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение
                    Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                    Плюсовете, които виждам:
                    - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                    - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                    - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                    - нисък дълг, т.е. стабилни финанси
                    нисък P/E не винаги означава добър margin of safety

                    Коментар


                    • Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                      Плюсовете, които виждам:
                      - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                      - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                      - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                      - нисък дълг, т.е. стабилни финанси

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
                        Със сигурност валидни аргументи, в интерес на истината тук стъпвам само защото от една страна наистина искам да махна изцяло кеша, финансовите книги поне официалните са ок, нивото на дълг изцяло мина през филтрите.

                        В детайлите на бизнеса не съм влизал и не мисля поне за момента.


                        Това последното е основното когато си даваш парите в някой бизнес .Ако не си в час със това какво прави тази компания ,дали сектора е устойчив във времето ,колко е волатилен и още куп други детайли къде си тръгнал ?Мани ги тия книги ,Дания е Дания заради Ново и Маерск ...но това не означава че Маерск ще ти носи добри печалби..вземи прочети малко за този сектор...аз лично поне се запознах преди седмица ,две

                        Коментар


                        • Със сигурност валидни аргументи, в интерес на истината тук стъпвам само защото от една страна наистина искам да махна изцяло кеша, финансовите книги поне официалните са ок, нивото на дълг изцяло мина през филтрите.

                          В детайлите на бизнеса не съм влизал и не мисля поне за момента.



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

                            Какво точно те интересува?

                            След кратко проучване мисля че намерих къде да паркирам останалия кеш и този път ще е в сектор за който не знам особено много - МАЕРСК. Днес направих първа покупка - предполагам до края на Януари ще съм завършил с покупките.
                            Добър е залогът и аз съм мисил за тях, но предпочетох сухите превози. Тука има известна вероятност от пълно изтриване.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

                              Какво точно те интересува?

                              След кратко проучване мисля че намерих къде да паркирам останалия кеш и този път ще е в сектор за който не знам особено много - МАЕРСК. Днес направих първа покупка - предполагам до края на Януари ще съм завършил с покупките.
                              Ти луд ли си ?
                              Тоя бизнес като изключим годината след Ковид и до миналата реално е супер зле.Мега цикличен и много под пазарните очаквания. Прочети преди да се набиеш

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

                                Какво точно те интересува?

                                След кратко проучване мисля че намерих къде да паркирам останалия кеш и този път ще е в сектор за който не знам особено много - МАЕРСК. Днес направих първа покупка - предполагам до края на Януари ще съм завършил с покупките.
                                може би избързваш, прекалено много контейнери, догодина влизт още доста, в същото време работата и печалбата намаляват, а разходите са високи.

                                Коментар

                                Working...
                                X