IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Бууум, изритаха ме от половината позиция в GOGL. Срамота, ама в такъв пазар стоповете не ги местя. При нормални обстоятелства щях да купувам на тези нива.

    ... Мъск е егати щастливото овчарче. По-скоро бих го оприличил на амбулантен търговец

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
      Ясно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.

      Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.

      Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.
      Има и нещо друго много важно - лидерството. Елън Мъск си е лидер отвсякъде и е мотор от класа за бизнеса. Питай около тебе някой дали знае кой е лидера на Мерцедес, Фолксваген или Пежо. Аз лично нямам никаква идея.

      Коментар


      • Коментар


        • Ясно е че Тесла са хванали един бизнес модел който в последните 15 години започна да се репликира навсякъде - Епъл, Дайсън и други оперирарт на него. Скъп продукт, само 2-3 модела и затваряме цикъла със съпътстващи продукти - дали ще е Епъл Клауд, Тесла Застраховка или Дайсън аксесоари.

          Според мен проблема пред Тесла е колко бърз ще е прехода към електрически автомобили - говорим масово от една страна и от друга - качеството на въпросните коли. Качвал съм се в Тесли и не мога да разбера защо ги водят Луксозни - в някой от тях съм виждал сглобки който скърцат. Другия проблем с автомобилостроенето е че просто в този момент не е много ясно какво точно ще е бъдещето = шернати коли, публични ли или нещо друго. Да не говорим за проблема с батерийте където освен ако няма някое ново решение просто не можем да направим толкова батерии така че да не стане факт солидното поскъпване на някой метали.

          Аз лично чакам с нетърпение да видя ще има ли ИПО на Порше и ако да как ще се развие и на колко ще оцени компанията.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение

            В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.
            Тук не са ясни нещата... Гледай Нокия и Епъл!
            Тесла е колата на цифровата епоха.

            Коментар


            • Нямам идея за след пет години. Имам идея, че дори да залагаш на някоя европейска компания, да я купуваш сега е лоша идея. Барем изчакай едно ПОНЕ еднж 20 30% ангебот.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                Европа е приключила. Да се купува нещо европейско за дългосрочно е меко казано странно. В най-добрия случай компанията ще бъде повлечена надолу от общия пазар и/или инфлацията ще я задържи на "стабилна" цена... в евро.
                В кой аспект точно? Когато говорим за машиностроене,транспорт, строителни материали, автомобили, потребителски стоки, фармация, биотехнологии, хранителна индустрия - водещите международни компании са или Европа или Япония.

                С изключение на тех индустрията Европа има водещи компании във всеки един сектор за който се сетиш с много по разумно корпоративно управление което не е вързано до степен на фанатизъм с цената на акциите. В този ред на мисли ако сега Тесла е "водеща" по отношение на електическите коли - гледай какво ще стане с Ауди/Порше до 5 години от сега.

                Коментар


                • Европа е приключила. Да се купува нещо европейско за дългосрочно е меко казано странно. В най-добрия случай компанията ще бъде повлечена надолу от общия пазар и/или инфлацията ще я задържи на "стабилна" цена... в евро.

                  Коментар


                  • Отиваме към ниско месечно затваряне - поне за момента. И въпреки че темата е за Американски акции ще поспамя малко с един личен фаворит който е базиран в Европа - става дума за Хермес Интернешанъл.

                    Френска компания, за мен един от най-чистите примери за ъпър луксозен сегмент с най-високите брутни маржове в индустрията и с баланс като крепост. Екуитито им расте постоянно, високи кешови резерви и практически отрицателен нетен дълг. Фамилна компания с над 55% собственост която след като успя преди години да спре враждебното изкупуване от страна на Аранулт от гледна точка на собственост е бетон.

                    Дори по време на пандемията загубиха едва 6.5% от приходите си, на следващата година наваксаха солидно. Не са засеганти от веригата на доставките защото за разлика от Найк който шият в Азия, те си произвеждат нещата в Европа. Последно таргет групата им е хора който обикновенно не са на заплата и инфлацията по скоро ще ги засегне положително.

                    Спрямо върха си са надолу с около 40%, П/Е им е доста високо, но то за тях си е нещо традиционно. Разбира се акцията може да спадне още но за подобна съвкупност от фактори за мен са твърд бай енд холд.

                    Коментар


                    • Колегата добре го е казал. По принцип и преди сплита се качва. За последните 5 дни е околло +6,5 %, за последните 10 дни и малко повече. Т.е. може да се каже, че на практика съм позакъснял.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение

                        целта е ясна, но какво общо има със слита?
                        След сплит ,обикновенно имат възможност и е по лесно на повече инвеститори да влязат.Почти винаги цената в началото се покачва,щото цената така да се каже е "ниска".

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Awful Разгледай мнение
                          Някой обмисля ли да вземе GOOGL преди сплита с цел да изкара някой лев. Как ви се струва тази идея?
                          целта е ясна, но какво общо има със сплита?
                          Last edited by petyob; 28.06.2022, 23:25.

                          Коментар


                          • Време е да финализираме Браун и Естее с последните 1/3 от позиция. Малко избързвам особено с Есте но има и такива дни.

                            Коментар


                            • Някой обмисля ли да вземе GOOGL преди сплита с цел да изкара някой лев. Как ви се струва тази идея?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                                Пак аз ще съм контрата. Discovery естествено е по-добър избор от MC/Visa, които пък са по-добър избор от всякакви финтех фигни (майчице, познавам хора, които държат paysafe!!!)... обаче в дни като този е твърдо за продажба. Всички подобни са за разкарване. Discovery са не само инфраструктура, но и заемодател, което ги излага на по-висок риск. Не бих пипал и с лайняна пръчка освен за някаква бърза спекула след рязък спад.

                                DFS по принцип ми е един от най-големите каръци изобщо. 2020-та ми избяга за няколко цента на около 27-28 долара. Сглупих, че не коригирах поръчката, а ситуацията беше повече от нарисувана. Ако ти се търси назад във форума, ще видиш, че единствено аз обяснявах колко перспективни са банките и финовете като цяло. Сега е съвсем друга бира.
                                Не мисля че си контра, просто може би фокуса ти е на по динамично управление. За мен при 30% спад на пазара момента е добър за подбор на качествени компании със солиден баланс и бизнес модел за нещо доста в бъдещето. Това което се пропуска когато си на по високи обороти е че в крайна сметка пазарните корекции ги има, имало е и ще ги има. По същество обаче те са чист пазарен шум - акциите падат, новините са негативни и всичко е арамагедон. Някъде насред Армагедона и ясната визия че сме в Армагедон /обикновенно новините имат прекрасно обяснение за това/ цените на акциите започват да се повишават. И правят това напук на новините и Армагедона. Постфактум когато вече цената се е отлепила, новините ще сменят тона обаче тогава вече ще е видно че това е било корекция.

                                Естественно много компании няма да възстановят, някой сектори ще се представят по добре от други но то това винаги си е било нещо нормално.

                                И ако за ДСФ е позиция която е по рискова - капитализацията е по малка, акцията е волтилна то за шорт на Апъл е равно на финансово самоубийство, освен ако не е с опция за да капнеш загубата. При все че не съм фен на Апъл по някъкви незнайни за мен причини бранд лоялтито им е нечовешко. За масов продукт е направо необяснимо поне за мен, обаче си е факт. Затворили са екосистемата и с тези маржове просто не виждам преди края на това десетилетите кой ще ги свали от трона в САЩ. След 2030 може би нещо в роботика, космически пътувания /най вече добив на минерали/ - ще видим.

                                Коментар

                                Working...
                                X