IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение

    Гемията
    е потънала на 60 процента от върха. Докато индексите са доста близо да олтайм хай.
    За да се държи така акцията има причина.А не говорим за акция свързана със сурвинният цикъл където нещата могат също да седят различно.


    При дъна на индексите се купуват тези които най - много отскачат и тези които не правят нови дъна докато индексите правят.

    А не се прави обратното
    .
    Акцията вероятно ще потегли на горе но въпроса е кога и от каква цена и при корекциите на индексите дали няма пак да прави нови дъна.
    Гемията въобще не е потънала просто заради увеличените доставки след Ковида гемията се движеше над водата

    Сега просто се връща към нормалното си състояние и цените се връщат към нивата от преди ковида

    За тези дето са нямали поглед върху транспорта да поясня един контейнер от Китай до София от средна цена 2000 долара стигна цена 14 000 - Сега цената пак е близка до 2000 долара и е нормално и Маерск да се върне на нивата от преди ковида

    А който иска нека да чака пак да стане 14000 долара транспорта на един контейнер

    Още преди година като почнаха да падат цените на превозите му казах на Терзо да бяха от летящите гемии на него не му се верваше
    Last edited by 6000; 18.11.2023, 22:32.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение
      Погледнах набързо MAERSK и според мен е "престъпление" да се купува нещо, което при този бул рън е спаднало със 17% само преди няколко сесии. Няма НИКАКВИ признаци за формиране на дъно - като големи обеми например, които да показват ,че фондовете купуват. Значи ако се търси нещо пребито, по-добре да се насочите към Biotech /XBI/. Други дъноподобни, но вече с ясни признаци за растеж са CVNA, GYC... и много други. Имам от споменатите, не е препоръка за покупко-продажби.
      Колкото до ралито очаквам да продължи до януари. Яростно и бясно се купува. И всъщност възможно е цялата 2024 да е така, защото мечия пазар продължи ТВЪРДЕ много време.
      Гемията
      е потънала на 60 процента от върха. Докато индексите са доста близо да олтайм хай.
      За да се държи така акцията има причина.А не говорим за акция свързана със сурвинният цикъл където нещата могат също да седят различно.


      При дъна на индексите се купуват тези които най - много отскачат и тези които не правят нови дъна докато индексите правят.

      А не се прави обратното
      .
      Акцията вероятно ще потегли на горе но въпроса е кога и от каква цена и при корекциите на индексите дали няма пак да прави нови дъна.
      Last edited by Майстора233; 18.11.2023, 21:20.

      Коментар


      • Погледнах набързо MAERSK и според мен е "престъпление" да се купува нещо, което при този бул рън е спаднало със 17% само преди няколко сесии. Няма НИКАКВИ признаци за формиране на дъно - като големи обеми например, които да показват ,че фондовете купуват. Значи ако се търси нещо пребито, по-добре да се насочите към Biotech /XBI/. Други дъноподобни, но вече с ясни признаци за растеж са CVNA, GYC... и много други. Имам от споменатите, не е препоръка за покупко-продажби.
        Колкото до ралито очаквам да продължи до януари. Яростно и бясно се купува. И всъщност възможно е цялата 2024 да е така, защото мечия пазар продължи ТВЪРДЕ много време.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
          За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.

          Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.

          В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.

          Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.

          Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.

          Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото
          Може да изчакаш следващия отче преди да решиш да добавяшт, но при толкова много кораби, много нови навлизащи на пазара и ниска цена на превоза, няма причина за оптимизъм следващите 1-2 тримесечия или повече, те и самите шефове си го казват, виж последния transcript.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение
            Assen123

            Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.
            Догодина ще има рефинансирания, тогава ще си проличи. D/E над 2 си е повишен риск, и ако interest coverage е под 3 ще излиза доста скъпо финансирането на нов дълг. Може да ликвидират активи, да разводняват акционерите и др такива, все неща, които ще се отразят негативно на цената.

            Коментар


            • Assen123

              Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.

              Коментар


              • За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.

                Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.

                В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.

                Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.

                Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.

                Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото

                Коментар


                • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

                  Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки
                  Не се съмнявам в немските колиби, нито във финовете. Има още бая нагоре. Просто ми трябват пари и тези не са обвързани с деривати и няма да плащам данъци. Бих продал желязото Х, но там е дериват, покрит от друг дериват. Но си прав, че предвид концентрацията ми в тръби, може малко да разтоваря. Там е данъчен проблемът.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                    Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
                    Е, че то Гранд сити тъкмо почват възход с първа цел 11.00. Даже и аз си взех преди скока в деня преди отчета. Имам и Unicredit и засега върви добре. Бих продал тръби като TDW, която се счупи лошо, RIG също е на пързалката. Ще им трябва доста време за възстановяване. Без препоръки

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                      Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).
                      Така усещаш ли ,полека лека как това дето до оня ден си правил и вървеше вече...не върви и прозорците стават все по малко и все по тесни...Това важи за всеки който е правил търговия при евтините пари ,сега вече си иска да имаш добър опит,а не всеки има такъв

                      Коментар


                      • Налага се да продавам, колкото и да не ми се иска. Нафта и тръби няма да е. Златарите на тези нива също. Чуденката е между банки и колиби. Главно между Сити (wash ми е слабост) и немски колиби (Grand City, че Воновия май имат повече потенциал).

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от tetris12 Разгледай мнение

                          нисък P/E не винаги означава добър margin of safety
                          Точно. Особено при свръхцикличните раздробени сектори като превозите. Баш на върха са с безумно ниско съотношение.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение
                            Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                            Плюсовете, които виждам:
                            - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                            - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                            - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                            - нисък дълг, т.е. стабилни финанси
                            нисък P/E не винаги означава добър margin of safety

                            Коментар


                            • Дали MAERSK ще се представи по-добре от пазара, не се наемам да прогнозирам. Според мен след 10-ина години ще се огледаме назад и ще установим, че е донесла добри дивиденти и/или цената ще се е вдигнала. Дали си струва да се купува, и дали това да стане сега или по-късно, СССП.
                              Плюсовете, които виждам:
                              - ниско съотношение цена/печалба, т.е. добър margin of safety
                              - голяма компания, т.е. има добри шансове да оживее
                              - нужен/непреходен бизнес, поне до откриване на евтина телепортация или като минимум евтин въздушен превоз
                              - нисък дълг, т.е. стабилни финанси

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Assen123 Разгледай мнение
                                Със сигурност валидни аргументи, в интерес на истината тук стъпвам само защото от една страна наистина искам да махна изцяло кеша, финансовите книги поне официалните са ок, нивото на дълг изцяло мина през филтрите.

                                В детайлите на бизнеса не съм влизал и не мисля поне за момента.


                                Това последното е основното когато си даваш парите в някой бизнес .Ако не си в час със това какво прави тази компания ,дали сектора е устойчив във времето ,колко е волатилен и още куп други детайли къде си тръгнал ?Мани ги тия книги ,Дания е Дания заради Ново и Маерск ...но това не означава че Маерск ще ти носи добри печалби..вземи прочети малко за този сектор...аз лично поне се запознах преди седмица ,две

                                Коментар

                                Working...
                                X