IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
    Alonso, ще се опитам да покажа недостатъците на теорията за скок на петрола до 100$ за барел. В момента никой не оспорва, че има свръх капацитет в индустрията. Този капацитет натиска цената надолу. При нормалните пазари има цикличност при която за 7-8 години този свръх капацитет се изчиства, чрез фалити и амортизации на текущите ДМА, което е предпоставка за започване на нов възходящ цикъл. При петрола и въглищата се появява един структурен проблем, който пречи на възстановяването. Когато заместиш една стара кола с нова, то новата има около 20 процента по-нисък разход на гориво. Следователно за да имаме ръст на петрола, трябва да имаме ръст на произвежданите коли, при това с много. Това противоречи на логиката ти, че продажбите на автомобили могат само да се свиват и автомобилните компании са скъпи. Отделно с годините дела на електроавтомобилите и водородните двигатели ще расте. Това допълнително ще натиска потреблението и ще пречи на покачването на цената. Получава се ситуация при която изчистването на производственият свръх капацитет в индустрията се компенсира от свиване макар и много бавно в потреблението, което не може да доведе до скок на цената. В края на цикъла на свиване на обема пак си със свръх производство. След като за да имаме някакъв ръст в цената на петрола в дългосрочен план е необходим огромен ръст на произвежданите автомобили, то не е ли по-добре да си купиш автомобилни компании? Ще носиш по-малък риск и ще имаш по-големи потенциални печалби.
    Всички неща които казваш са верни. Това което казваш ще стане но аз някакси не мога да го видя в близките поне 5-6 години.Един автомобил може да се сменя на една година а може да се кара и 50 години ако се поддържа. Това за разхода което казваш винаги съм се чудил. Навремето жигулитата горях по 7-8 на 100 а сега 30 години по-късно аз все не мога да падна под 10 а уж иновации Понеже съм учил двигатели си спомням че още преди 30 години имаше обявена нобелова награда за сваляне на КПД-то класическият ДВГ с половин процент и не знам от тогава някой да я е взимал тази награда
    Освен това в момента е яко изкривено всичко Акциза е над 50% от цената на петрола. Ако всички минат на електроавтомобили това значи много рязък спад в бюджетите и ще се наложи да измислят някаква компенсация. Представи си че бензина ти е един лев в момента. Ще мислиш ли за елекрически автомобил или водороден двигател? Аз проблема по-скоро го виждам в огромният ръст на производство който се очертава отколкото в скорошната липсата на потребление на петрол. Това е един огромен пазар и много голяма част от доходите на населението на земята отива за петрол и производните му. Този доход се разпределя между производителите. Гоемият хикс е ще се разберат ли те помежду си или не. Грубо казано ако сме да кажем трима човека, които си делим общо примерно 9000 лева дали ще се разберем да си делим по 3000 всеки или ще си правим сечено и ще докараме до там да свалим прихода на 3000 лева , като двама от нас да фалират а третият да взима тези 3000 лева.
    Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

    Коментар


    • Има логика в това което казваш

      Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение
      Както се казва - малко усилие да си седиш на ръцете ...
      Някой по-назад в темата беше писал, че е по-важно човек да се обоснове защо е направил дадена сделка а не , че направил такава или някакъв профит .... В тоя ред на мисли да кажа за една такава. След дълго изчакване (повече от година) отново си напълних здраво кошницата с PBR. Защо сега ? Разбира се като любител на "дънния риболов" съм преценил момента за удачен, независимо, че някои банки вече им дават цел 3 $
      Висок риск формиран от : политическа нестабилност + корупционен скандал в самата компания + висок дълг + лошо управление + възможност за стачки + ниски цени на петрола + възможни още по ниски + соц. дотиране на горивата на вътрешния пазар за сметка на компанията ...и какво ли още не ...
      Предимства - след като в недостатъците е включено всичко възможно, то положителни неща почти не останаха. И ето за мен това е първия индикатор , че цената е близо до дъното . ..
      Както се казва в такава среда лесно могат да ни изненадат с положителни новини ... Няма да ги изброявам - всеки знае какво трябва да се направи. Но нещата в Бразилия вече не стоят на фундамент а на сантимент - или сериозни реформи или революция. И понеже управляващите там социалисти отдавна са станали капиталисти залагам на първото.
      Иначе пазара показва , че пружината е пренатегната - когато петрола се качи с 1-2% , акцията скача с 5 ..
      И най-важното - за Бразилия PBR е емблема, почти като техен гебр...Могат да се лишат от всяка друга компания, но не и тази...Още - освен стабилизиращите им планове включващи всякакви щуротии (за широката публика) могат да се принудят да направят партийно с някои от голямата петица ..
      Относно финансовите им отчети - за мен няма смисъл да се четат и дискутират, щом като последния не можаха да го нагодят няколко месеца.
      Времето ще покаже дали риск/профит си е заслужавал. Взех ги на 4.6 и няма да ги разтоварвам преди 10.
      Има логика в това което казваш.
      Аз не съм се интересувал от тази компания към момента но си прав. Още повече моите очаквания са че петрола и сурвините ще въстановят значително след като има яснота около ФЕД.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
        Vomma, не оспорва, че в краткосрочен план за моменти може да цената на петрола може да ходи до 60 долара, но по всяко време може да падне и доста под 40. Проблемите, които пиша са дългосрочни. Отделно пропускате, че в даден момент цената на петрола ще направи своето дъно, но това няма да разреши проблемите на петролните компании. Първо имаш лимит от към спад на цена свързана със себестойността. Точно когато стане ясно, че сме го стигнали и всички се успокоят ще се включи вторият удар. Ще почне да намалява физическият обем на производството. Това е много неприятно. Доколкото си спомням по класификацията на бостънската консултантска група не трябваше да се инвестира в свиващи се сектори.
        Продължавам да не разбирам защо дългосрочните фенове на петрола не си купуват автомобилни производители вместо добивни компании.
        a аз те питам обратното: ако мислие 4е несто е стигнало зенита си, засто не го short- nesh.

        Коментар


        • Vomma, не оспорва, че в краткосрочен план за моменти може да цената на петрола може да ходи до 60 долара, но по всяко време може да падне и доста под 40. Проблемите, които пиша са дългосрочни. Отделно пропускате, че в даден момент цената на петрола ще направи своето дъно, но това няма да разреши проблемите на петролните компании. Първо имаш лимит от към спад на цена свързана със себестойността. Точно когато стане ясно, че сме го стигнали и всички се успокоят ще се включи вторият удар. Ще почне да намалява физическият обем на производството. Това е много неприятно. Доколкото си спомням по класификацията на бостънската консултантска група не трябваше да се инвестира в свиващи се сектори.
          Продължавам да не разбирам защо дългосрочните фенове на петрола не си купуват автомобилни производители вместо добивни компании.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
            Тя войната не е спирала. Имаш война в Ирак, Сирия, Либия, Русия и Украйна воюват и цените пак падат. Тоест дори и безпрецедентната политическа нестабилност в основните производителки на петрол не може да доведе до покачване на цената а до реален срив. Възможно ли е проблемите на петролният пазар да са довели до нестабилността а не обратното?
            Отделно пропускате и шистовият добив, който е изключително ефективна тапа за покачване на цената над 60$ за барел.
            Нека да разгледаме какво би било политическото поведение на повечето играчи. За да има покачване на цената е необходим картел, който да свие производството. Проблема идва от това, че за да е ефективен освен ОПЕК в него трябва да участват минимум САЩ или Русия. По възможност и двете. Последните години разбиха митологията, че имам недостиг на петрол. Оказа се, че поне в краткосрочен план имаме излишък. Обаче стана видимо, че в дългосрочен план потреблението ще пада поради по-ефективните ДВГ двигатели, електроавтомобилите и водородните двигатели. Резултата е, че производителките на петрол осъзнаха, че поне половината от открития и неразработен петрол ще остане завинаги във земята. Това води до състезание, кой първи ще успее да го изкопае и натиска цената надолу. Просто ако някой свие производството, то другите ще продадат и за него няма да остане нищо. Затова всеки се опитва да изпревари другият. Преди време Iv_max се чудеше защо САЩ са разблокирали находища.
            но пазара откликва на новини когато те добиат пове4е цвет. сега нестата стават официални. това е като с китаи: вси4ки знаем 4е в момента имат проблеми, но те не се кристализираха, доката акциите не се скапаха. говорим само за кракти периоди. лонг терм ис анотер стори

            и помни: пазара не е рационален в каси периоди

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Vomma Разгледай мнение
              това е така, но петрола е и полит4ески продукт. една малка по голема воина в сириа с у4астието на франциа, германиа и русиа, сте тласне цената. те да не отиват да берат йагоди там
              Тя войната не е спирала. Имаш война в Ирак, Сирия, Либия, Русия и Украйна воюват и цените пак падат. Тоест дори и безпрецедентната политическа нестабилност в основните производителки на петрол не може да доведе до покачване на цената а до реален срив. Възможно ли е проблемите на петролният пазар да са довели до нестабилността а не обратното?
              Отделно пропускате и шистовият добив, който е изключително ефективна тапа за покачване на цената над 60$ за барел.
              Нека да разгледаме какво би било политическото поведение на повечето играчи. За да има покачване на цената е необходим картел, който да свие производството. Проблема идва от това, че за да е ефективен освен ОПЕК в него трябва да участват минимум САЩ или Русия. По възможност и двете. Последните години разбиха митологията, че имам недостиг на петрол. Оказа се, че поне в краткосрочен план имаме излишък. Обаче стана видимо, че в дългосрочен план потреблението ще пада поради по-ефективните ДВГ двигатели, електроавтомобилите и водородните двигатели. Резултата е, че производителките на петрол осъзнаха, че поне половината от открития и неразработен петрол ще остане завинаги във земята. Това води до състезание, кой първи ще успее да го изкопае и натиска цената надолу. Просто ако някой свие производството, то другите ще продадат и за него няма да остане нищо. Затова всеки се опитва да изпревари другият. Преди време Iv_max се чудеше защо САЩ са разблокирали находища.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
                Alonso, ще се опитам да покажа недостатъците на теорията за скок на петрола до 100$ за барел. В момента никой не оспорва, че има свръх капацитет в индустрията. Този капацитет натиска цената надолу. При нормалните пазари има цикличност при която за 7-8 години този свръх капацитет се изчиства, чрез фалити и амортизации на текущите ДМА, което е предпоставка за започване на нов възходящ цикъл. При петрола и въглищата се появява един структурен проблем, който пречи на възстановяването. Когато заместиш една стара кола с нова, то новата има около 20 процента по-нисък разход на гориво. Следователно за да имаме ръст на петрола, трябва да имаме ръст на произвежданите коли, при това с много. Това противоречи на логиката ти, че продажбите на автомобили могат само да се свиват и автомобилните компании са скъпи. Отделно с годините дела на електроавтомобилите и водородните двигатели ще расте. Това допълнително ще натиска потреблението и ще пречи на покачването на цената. Получава се ситуация при която изчистването на производственият свръх капацитет в индустрията се компенсира от свиване макар и много бавно в потреблението, което не може да доведе до скок на цената. В края на цикъла на свиване на обема пак си със свръх производство. След като за да имаме някакъв ръст в цената на петрола в дългосрочен план е необходим огромен ръст на произвежданите автомобили, то не е ли по-добре да си купиш автомобилни компании? Ще носиш по-малък риск и ще имаш по-големи потенциални печалби.
                Подкрепям напълно!Някакъв скок може да има ако теорията за намаляване количеството на световните запаси от нефт се окаже вярно,но това едва ли е така на този етап.Отделно новите автомобили постепенно подобряват кпд-то си и консумират все по малко гориво същото важи изобщо за двигателите с вътрешно горене в смисъл не само автомобилните!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
                  Alonso, ще се опитам да покажа недостатъците на теорията за скок на петрола до 100$ за барел. В момента никой не оспорва, че има свръх капацитет в индустрията. Този капацитет натиска цената надолу. При нормалните пазари има цикличност при която за 7-8 години този свръх капацитет се изчиства, чрез фалити и амортизации на текущите ДМА, което е предпоставка за започване на нов възходящ цикъл. При петрола и въглищата се появява един структурен проблем, който пречи на възстановяването. Когато заместиш една стара кола с нова, то новата има около 20 процента по-нисък разход на гориво. Следователно за да имаме ръст на петрола, трябва да имаме ръст на произвежданите коли, при това с много. Това противоречи на логиката ти, че продажбите на автомобили могат само да се свиват и автомобилните компании са скъпи. Отделно с годините дела на електроавтомобилите и водородните двигатели ще расте. Това допълнително ще натиска потреблението и ще пречи на покачването на цената. Получава се ситуация при която изчистването на производственият свръх капацитет в индустрията се компенсира от свиване макар и много бавно в потреблението, което не може да доведе до скок на цената. В края на цикъла на свиване на обема пак си със свръх производство. След като за да имаме някакъв ръст в цената на петрола в дългосрочен план е необходим огромен ръст на произвежданите автомобили, то не е ли по-добре да си купиш автомобилни компании? Ще носиш по-малък риск и ще имаш по-големи потенциални печалби.
                  това е така, но петрола е и полит4ески продукт. една малка по голема воина в сириа с у4астието на франциа, германиа и русиа, сте тласне цената. те да не отиват да берат йагоди там

                  Коментар


                  • Alonso, ще се опитам да покажа недостатъците на теорията за скок на петрола до 100$ за барел. В момента никой не оспорва, че има свръх капацитет в индустрията. Този капацитет натиска цената надолу. При нормалните пазари има цикличност при която за 7-8 години този свръх капацитет се изчиства, чрез фалити и амортизации на текущите ДМА, което е предпоставка за започване на нов възходящ цикъл. При петрола и въглищата се появява един структурен проблем, който пречи на възстановяването. Когато заместиш една стара кола с нова, то новата има около 20 процента по-нисък разход на гориво. Следователно за да имаме ръст на петрола, трябва да имаме ръст на произвежданите коли, при това с много. Това противоречи на логиката ти, че продажбите на автомобили могат само да се свиват и автомобилните компании са скъпи. Отделно с годините дела на електроавтомобилите и водородните двигатели ще расте. Това допълнително ще натиска потреблението и ще пречи на покачването на цената. Получава се ситуация при която изчистването на производственият свръх капацитет в индустрията се компенсира от свиване макар и много бавно в потреблението, което не може да доведе до скок на цената. В края на цикъла на свиване на обема пак си със свръх производство. След като за да имаме някакъв ръст в цената на петрола в дългосрочен план е необходим огромен ръст на произвежданите автомобили, то не е ли по-добре да си купиш автомобилни компании? Ще носиш по-малък риск и ще имаш по-големи потенциални печалби.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение
                      Както се казва - малко усилие да си седиш на ръцете ...
                      Някой по-назад в темата беше писал, че е по-важно човек да се обоснове защо е направил дадена сделка а не , че направил такава или някакъв профит .... В тоя ред на мисли да кажа за една такава. След дълго изчакване (повече от година) отново си напълних здраво кошницата с PBR. Защо сега ? Разбира се като любител на "дънния риболов" съм преценил момента за удачен, независимо, че някои банки вече им дават цел 3 $
                      Висок риск формиран от : политическа нестабилност + корупционен скандал в самата компания + висок дълг + лошо управление + възможност за стачки + ниски цени на петрола + възможни още по ниски + соц. дотиране на горивата на вътрешния пазар за сметка на компанията ...и какво ли още не ...
                      Предимства - след като в недостатъците е включено всичко възможно, то положителни неща почти не останаха. И ето за мен това е първия индикатор , че цената е близо до дъното . ..
                      Както се казва в такава среда лесно могат да ни изненадат с положителни новини ... Няма да ги изброявам - всеки знае какво трябва да се направи. Но нещата в Бразилия вече не стоят на фундамент а на сантимент - или сериозни реформи или революция. И понеже управляващите там социалисти отдавна са станали капиталисти залагам на първото.
                      Иначе пазара показва , че пружината е пренатегната - когато петрола се качи с 1-2% , акцията скача с 5 ..
                      И най-важното - за Бразилия PBR е емблема, почти като техен гебр...Могат да се лишат от всяка друга компания, но не и тази...Още - освен стабилизиращите им планове включващи всякакви щуротии (за широката публика) могат да се принудят да направят партийно с някои от голямата петица ..
                      Относно финансовите им отчети - за мен няма смисъл да се четат и дискутират, щом като последния не можаха да го нагодят няколко месеца.
                      Времето ще покаже дали риск/профит си е заслужавал. Взех ги на 4.6 и няма да ги разтоварвам преди 10.
                      Браво ! Страхотно мнение. Това за мен е смисълът на този форум. Когато се опишат доводите имаш възможност да чуеш обратно мнение и да си свериш часовника ако бъркаш някъде. Сигурен съм че си заслужава, човек да си купи петрол в момента и то под формата на добивни компании за да са по-ниски разходите при дългосрочни позиции. Прочетох още снощи мнението ти и дълго мислех и търсих слабо звено в логиката ти. Някои казват, че петролната ера свършва и че петрола ще пада още и може би са прави. Аз обаче съм убеден че това ще стане някой ден но няма да е скоро. В най-лошият случай петрола ще направи минимум скок на умряла котка до поне 100$ и ще имаш възможност да излезеш поне на 100% от инвестицията си до 2 години. Специално за браса смятам че е добре да диверсифицираш с още поне 2 петролни компании защото не се знае докога ще дълбаят и дали няма да се случат фалити междувременно. На отчета не знам колко може да се вярва, но те специално имат огромен дълг сравнен със собственият им капитал и това си е доста опасно. Колко процента от капитала мислиш да инвестираш в петробрас? За мен е удачно минимум 20% да са в петролни компании, като на този етап не трябва да надвишават 5% и да се добавя през един два месеца по още 5% независими от това накъде върви цената
                      Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                      Коментар


                      • хмм сега немците се впуснха с руснаците. време е петрола да се ка4ва.

                        само правилната опционна стратегие требва да се измисли

                        Коментар


                        • Iv_max, четох внимателно писанията ти. Според мен има няколко проблема с тях. На първо място всички преекспонират влиянието на покачването на лихвите в САЩ. На пазара има много страх и той вече го е калкулирал. Спора не е дали ще се вдигнат а в кой момент между септември и януари.
                          По отношение на Китай съм тотално несъгласен. Според теб едно забавяне примерно от около 7 на 4 процент не би било проблем защото пак ще имаме голям ръст. Според мен пък точно това е проблема. Цялата им икономика е една огромна пирамида, която не би могла да работи при по-нисък растеж. Опасенията са, че забавяне на ръста ще доведе до тотално сриване на цялата пирамида и от там свиване на икономиката им. Все едно да очакваш КТБ да работи без ръст на депозитите. Ми ... няма как. Освен това в Китай целият фондов пазар е калкулирал продължаващ ръст на икономиката и печалбите на компаниите. В случай, че се окаже, че дългосрочно ръста ще бъде три пъти по-малък, то това ще срути целият им пазар. Докато при американският пазар проблема с оценките дойде от поскъпващият долар, който изяде част от печалбите на интернационалните компании, то при Китай проблема може да е огромен. Освен това след корекцията американският пазар изглежда приемлив като стойност. Пазара масово очаква тотален срив и едва ли не световна рецесия. За мен идва огромно преразпределяне на богатство между държави, региони и сектори в икономиката. Просто човек трябва да внимава от коя страна застава.
                          Продължавам да вярвам, че САЩ стоят в центъра на световната икономика. Според мен трябва да се играе по следният начин: когато са във възходяща фаза като 1980-2000 акции, когато са в структурна криза като 2000-2011 суровини. Сега пак в акции. Тези неща не приключват за 4-5 години а продължават минимум 12-13 понякога дори 20. Така, че след някоя друга корекция пак ще има възходящ тренд. Предният път през периода 1980-2000 година S&P 500 поскъпна около 15 пъти за 20 години. После суровините около 5-6 пъти за десетина години и сега пак растат акциите. Ако човек не му се търгува и има друга работа просто трябва да вземе правилно два три завоя през живота си. Примерно през 1980 да купи S&P 500, през 2000 година да го подаде и да купи ЕТФ върху суровини, като през 2011 отново да се върне в S&P 500. Първо ще е взел 15 пъти, после 5 и ако през следващият двайсет годишен период ще вземе още поне 10 пъти. Ще е докарал 750 пъти върху парите си за период от 50 години. Не е необходимо даже да търгува. Изисква се просто да хване правилно дългосрочните цикли на американската икономика. По пътя нагоре има и корекции, като през 1987 например, но какво ти пука. Трудното е да разбереш, кога е корекция, макар и 20 процентна и кога е структуропроменяща за икономиката. Проблема в теорията ти е, че не става ясно какво е структуропроменящото за американската икономика и защо изведнъж тя ще обърне посоката и от растеж ще мине към забавяне и евентуално спад. Проблема със "скъпите" акции може да се разреши чрез леко поевтиняване на долара, леко спадане на цените на акциите или леко покачване на очакванията за печалбите.
                          Навън виждам само подценяване на проблемите пред развиващите се пазари и суровините,особено петрола, и преекспонирането им за САЩ и Европа. На моменти ми идва леко нерационално.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение
                            Както се казва - малко усилие да си седиш на ръцете ...
                            Някой по-назад в темата беше писал, че е по-важно човек да се обоснове защо е направил дадена сделка а не , че направил такава или някакъв профит .... В тоя ред на мисли да кажа за една такава. След дълго изчакване (повече от година) отново си напълних здраво кошницата с PBR. Защо сега ? Разбира се като любител на "дънния риболов" съм преценил момента за удачен, независимо, че някои банки вече им дават цел 3 $
                            Висок риск формиран от : политическа нестабилност + корупционен скандал в самата компания + висок дълг + лошо управление + възможност за стачки + ниски цени на петрола + възможни още по ниски + соц. дотиране на горивата на вътрешния пазар за сметка на компанията ...и какво ли още не ...
                            Предимства - след като в недостатъците е включено всичко възможно, то положителни неща почти не останаха. И ето за мен това е първия индикатор , че цената е близо до дъното . ..
                            Както се казва в такава среда лесно могат да ни изненадат с положителни новини ... Няма да ги изброявам - всеки знае какво трябва да се направи. Но нещата в Бразилия вече не стоят на фундамент а на сантимент - или сериозни реформи или революция. И понеже управляващите там социалисти отдавна са станали капиталисти залагам на първото.
                            Иначе пазара показва , че пружината е пренатегната - когато петрола се качи с 1-2% , акцията скача с 5 ..
                            И най-важното - за Бразилия PBR е емблема, почти като техен гебр...Могат да се лишат от всяка друга компания, но не и тази...Още - освен стабилизиращите им планове включващи всякакви щуротии (за широката публика) могат да се принудят да направят партийно с някои от голямата петица ..
                            Относно финансовите им отчети - за мен няма смисъл да се четат и дискутират, щом като последния не можаха да го нагодят няколко месеца.
                            Времето ще покаже дали риск/профит си е заслужавал. Взех ги на 4.6 и няма да ги разтоварвам преди 10.
                            браво. много свестно мнение без глупости, вапреки 4е не сам сагласен. на 3 сте ги 4акаме, но засто тоз пуст мерак да се буатате в бразил. по добре един Норилс Никел или Газпром на 4 долара

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнение
                              ами аз нямам проблем с това,че глупака трябва да си плати за незнанието на този,който знае.интелекта си има цена,то на тва е изграден капитализма.
                              кой не знае как да си структурира деривативна стратегия,плаща на друг,дето знае.
                              проблема се крие съвсем другаде, не в допълнителното товарене с комисионни.
                              той е в това,че маркет мейкър,който е монополист, прави бъкет на деривативни сделки -ТОЙ ИГРАЕ СРЕЩУ ТЕБ!
                              за тва и преди 6 - 7 години във темата асен1975 знахарства се опитвах да ти обясня това,ма тогава не ме разбра,защото университета не учи,както всички си мислят-опита учи!да са ше се опитам пак да ти обясня,вече трябва да си натрупал достатъчно опит.
                              така :

                              първо искам от теб да осъзнаеш кво е оупън интерест,знам,че си го учил,ама трябва да го разбереш-прочети го пак добре и внимавай да не го назубриш,а да го осмислиш.не е чак толкова просто нещо,колкото изглежда.не искам да го знаеш,искам да го разбираш!
                              после искам да прочетеш кво е MAX PAIN .
                              след като си готов с тези термини,продължи да четеш по надолу:

                              деривативния маркет се дели на два вида от гледна точка на маркет нейкинг:
                              1.индипендънт маркет мейкинг ,където играчите го правят,а работата на маркет мейкъра е да подържа делта нючръл портфолио чрез синтетично купуване продаване на акции и да пуска оупън интерест,чрез райтване на опции.

                              2. монополен (екзотичен) маркет мейкинг,където маркет мейкъра не поддържа делта нючръл потрфолио,защото е монополист.там играта е да ти създава всякакви екзотоки,и после да игра срещу теб


                              индипендънт маркет мейкинг имаш САМО В САЩ!отделно имаш 6 различни опшънс ексчейнджа ( борси ) .
                              навсякъде другаде по света,не само,че нямаш дори и един ексчейдж,ами инвестиционната банка,емитираща дериватива има тотален монопол над него!

                              са да видиме как макс пейн влиае на маркет мейкъра в двата случая:

                              1.индипендънт маркет мейкинг- маркет мейкъра поддържа делта нючръл портфолио-всичките съществуващи деривативи върху ъндърлайна по оупън интерест клонят към нула.разбира се,тва е изключително трудно да се поддържа,съответно при приближаване към близка давност на дадена верига деривативи,маркетмейкъра започва да кърви оупън интерест.кървене е секъндъри дериватив на грийкс,в случайя релативността между гамата и тетата.- ускорението на ъндърлайна,спрямо времето на давност.
                              войната при него е фундамента на ъндърлайна,спрямо падежа- ако има достатъчно напрупан ОИ в даден страйк,той може да рискува временно и бързо да го засили към страйка,който му трябва.ама не забравяй,че ако прави такава игра,може и да загуби- имаш играчи,които точно това дебнат .
                              виж кво е джели ролл.тва е стратегия,която се използва за игра против мах пейн,

                              са да видиме кво прави маркетмейкъра в еуропата:

                              ами той прави кво си иска!чака ви да се съберете достатъчно "спекуланти" и понеже не прави делта нючръл портфолио,оупън итреста е там,където има най много натрупани делти.
                              изключително проста игра- блъска индърлайна в противоположна посока на натрупаните делти,всички кредит стратегии,каквато е и твойта,влизат в марджин кол,блъска индърлайна до ниво,което натиска "тейдърите" да затварят позицийките и кат ги изхвърли от играта,връща ъндърлайна обратно.

                              от там се появяват и АНАЛизаторите- от блумберг ,през маркетуоч,зирохедж и незнамсищоси,та чак и до колегите в този форум-
                              един ще ти каже,мерцедес паднали,защото от китай били излезнали лоши новини,
                              другия ще ти каже,че фед са глупаци и за тва
                              трети,че в гърция саркози е пръднал и за тва меркел се е насрала и т.н.
                              дори и ти ще си намериш някакво "обяснение " , което ще е "модерно" за момента.

                              та ако искаш да се занимаваш с деривативи,използвай само щатския маркет и само ванила опции. всичко друго е бъкет- отваряне на дериватив веднага светка ламБата на "риск" мениждмънта в монополистта на продукта и работата му е да ти крои шапката
                              и кат говореше за даймлер да те светна още нещо:
                              можеше да ги играеш до преди 4 години- те И на американската борса и евро инвестмънт банката нямаше как да хитрее ,щот ше направи арбитраж между евро и щатските деривативи и ще и смъкнат гащите,ама вече от 4 години мерцедес се делистваха от сащ
                              на теб ще оставя на предцениш защо
                              е наи-после малко свестен език . помни 4е не знаес днес от коиа страна сам

                              основен проблем при екзотиките е 4е пове4ето от тези продукти имат гарантиран елемент. така 4е идва един момент когато банкта не може туко така да те преебе и банката е ебана (имасе силен такав монент около 2003- 2005 кадето неколко фреснки банки ги утепаха). но засто: в US имаш около 1 трилион УСД продукти с гаранциа (variable annuity product). За да се хеджират тарсат далгосро4ни опции с нисак стрике което изкуствено то вдига skew and implied vola

                              отделно когата банкат продава такива продукти, те са short vega i short skew. какво става: пазара както ти каза пада заради неква модна новина, акциите падат, волатилността избухва. банките са short vola i short skew:

                              Short skew + equity markets decline = short vega

                              банката по4ва да се пита: какво става с моита Vanna (Vanna measures size of skew position) и по4ват да покрива вега позициата си. и бутат имплиада осте нагоре. или на англииски 4е кирилицата ме измоири:

                              structured products leaves the bank of the product effectively short an OTM put. A short OTM put is short skew and short volga. structured products tend to buy visually cheap options (ie, OTM options) and sell visually expensive options (ie, ATM
                              options), leaving the bank with a long ATM and short OTM volatility position. As OTM options have more volga (or vega convexity) than ATM options the seller is short volga. The embedded option in structured productsis floored, which causes the seller to be short skew (as the position is similar to being short an OTM put).

                              като знес 4е този пазар е огромен, некои бива много ебан, но това се редко некви тапи ретаилери, а воинта е между банките за волатилност както i insurance/hedge funds. затова много се отрадпнаха и ликвидността спадна.

                              отделно за плаин продукти емисиите са малки и там винга си лонг пут или кол. като ретаилер не може да shortish structured prodcuts.

                              Goldman, UBS, Deutsche itn минават през EUREX ili в зависимост каде е акцииата. Но продукти с една посока са малки (кол/пут). банкат не си струва да бута целиа пазар за една мисиа 25м нотионал. и таи като като реатил си само лонг при този вид, делта е упрвлаема, но не и при структурираните неста

                              За Даимлер: open interes be предимно мегду 65 и 70 путс отепреди 5 месеца. така 4е... , а 4е хорате използва FX arbitarge в унделаинга е дневно. просто има дупки

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от VDAX Разгледай мнение
                                разбира се, 4е зад вески инструмент от подобен вид, седи комбинациа от опции или други деривати. НО за да не си изложен на вси4ки рискове сварзани с тези деривате, един инвестор може да купи целиа пакет. тогава праисинга е бинарен резултат: или, или.

                                разбира се банката касира за това комисионна, но купува4а полу4ава хибридна форма на далг с висок купон, кам силен ундерлаинга и може да купи ундерлаинга на ниска цена безда губи купона, ако пута при падеж е кикнат.

                                сам знаес 4е има стотици подобнис структури. има хилади такива инструмент. това e za lazy investor с о4акване и които не зане да упрввлева отеделнте легови, засто като 4уе гриикс и се нааква.

                                by the way: ти си от малкото тук с които може да се води нормален разговр

                                ами аз нямам проблем с това,че глупака трябва да си плати за незнанието на този,който знае.интелекта си има цена,то на тва е изграден капитализма.
                                кой не знае как да си структурира деривативна стратегия,плаща на друг,дето знае.
                                проблема се крие съвсем другаде, не в допълнителното товарене с комисионни.
                                той е в това,че маркет мейкър,който е монополист, прави бъкет на деривативни сделки -ТОЙ ИГРАЕ СРЕЩУ ТЕБ!
                                за тва и преди 6 - 7 години във темата асен1975 знахарства се опитвах да ти обясня това,ма тогава не ме разбра,защото университета не учи,както всички си мислят-опита учи!да са ше се опитам пак да ти обясня,вече трябва да си натрупал достатъчно опит.
                                така :

                                първо искам от теб да осъзнаеш кво е оупън интерест,знам,че си го учил,ама трябва да го разбереш-прочети го пак добре и внимавай да не го назубриш,а да го осмислиш.не е чак толкова просто нещо,колкото изглежда.не искам да го знаеш,искам да го разбираш!
                                после искам да прочетеш кво е MAX PAIN .
                                след като си готов с тези термини,продължи да четеш по надолу:

                                деривативния маркет се дели на два вида от гледна точка на маркет нейкинг:
                                1.индипендънт маркет мейкинг ,където играчите го правят,а работата на маркет мейкъра е да подържа делта нючръл портфолио чрез синтетично купуване продаване на акции и да пуска оупън интерест,чрез райтване на опции.

                                2. монополен (екзотичен) маркет мейкинг,където маркет мейкъра не поддържа делта нючръл потрфолио,защото е монополист.там играта е да ти създава всякакви екзотоки,и после да игра срещу теб


                                индипендънт маркет мейкинг имаш САМО В САЩ!отделно имаш 6 различни опшънс ексчейнджа ( борси ) .
                                навсякъде другаде по света,не само,че нямаш дори и един ексчейдж,ами инвестиционната банка,емитираща дериватива има тотален монопол над него!

                                са да видиме как макс пейн влиае на маркет мейкъра в двата случая:

                                1.индипендънт маркет мейкинг- маркет мейкъра поддържа делта нючръл портфолио-всичките съществуващи деривативи върху ъндърлайна по оупън интерест клонят към нула.разбира се,тва е изключително трудно да се поддържа,съответно при приближаване към близка давност на дадена верига деривативи,маркетмейкъра започва да кърви оупън интерест.кървене е секъндъри дериватив на грийкс,в случайя релативността между гамата и тетата.- ускорението на ъндърлайна,спрямо времето на давност.
                                войната при него е фундамента на ъндърлайна,спрямо падежа- ако има достатъчно напрупан ОИ в даден страйк,той може да рискува временно и бързо да го засили към страйка,който му трябва.ама не забравяй,че ако прави такава игра,може и да загуби- имаш играчи,които точно това дебнат .
                                виж кво е джели ролл.тва е стратегия,която се използва за игра против мах пейн,

                                са да видиме кво прави маркетмейкъра в еуропата:

                                ами той прави кво си иска!чака ви да се съберете достатъчно "спекуланти" и понеже не прави делта нючръл портфолио,оупън итреста е там,където има най много натрупани делти.
                                изключително проста игра- блъска индърлайна в противоположна посока на натрупаните делти,всички кредит стратегии,каквато е и твойта,влизат в марджин кол,блъска индърлайна до ниво,което натиска "тейдърите" да затварят позицийките и кат ги изхвърли от играта,връща ъндърлайна обратно.

                                от там се появяват и АНАЛизаторите- от блумберг ,през маркетуоч,зирохедж и незнамсищоси,та чак и до колегите в този форум-
                                един ще ти каже,мерцедес паднали,защото от китай били излезнали лоши новини,
                                другия ще ти каже,че фед са глупаци и за тва
                                трети,че в гърция саркози е пръднал и за тва меркел се е насрала и т.н.
                                дори и ти ще си намериш някакво "обяснение " , което ще е "модерно" за момента.

                                та ако искаш да се занимаваш с деривативи,използвай само щатския маркет и само ванила опции. всичко друго е бъкет- отваряне на дериватив веднага светка ламБата на "риск" мениждмънта в монополистта на продукта и работата му е да ти крои шапката
                                и кат говореше за даймлер да те светна още нещо:
                                можеше да ги играеш до преди 4 години- те И на американската борса и евро инвестмънт банката нямаше как да хитрее ,щот ше направи арбитраж между евро и щатските деривативи и ще и смъкнат гащите,ама вече от 4 години мерцедес се делистваха от сащ
                                на теб ще оставя на предцениш защо

                                Коментар

                                Working...
                                X