IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
    Един път подложих на стрес-тест литиева батерия.

    Екранът на Киндъла се спука и беше за хвърляне. Какво-какво, айде да видим ние тая батерия. А тя е несменяема.
    Отворих му капака, хвърлих го в тенджера с вода. Нищо. О, така ли? Сипнах щедро отгоре сол и, както разбирате, тя бурно се разреди за около половин минута. Накрая беше се издула и потъмняла на някои места. Но не гръмна
    Емпиризма се е изчерпал, като самостоятелен метод за опознаване на света, някъде между времето на Галилео Галилей и Исак Нютон.
    Така например при твоя тест, зада съотнесеш резултата към Батерия за автомобил трябва да отчетеш, че батерията ти тежи 100гр и е поставена във 1 литър вода.
    Аналогичния тест с автомобилна батерия с тегло 500Кг. Би трябвало да се проведе в съд с 5000 литра вода. Т.е. в малък резервоар с обем 5 кубически метра. Ами при случай пробвай, едва ли ще се запали или гръмне. Този обем вода ще държи температурата на батерията относително ниска. От значение е и формата на батерията. В твоя случай е била сравнително плоска. Т.е. с голяма разсейваща повърхност.
    Що се отнася до това, че само се е издула имай предвид, че ако увеличиш линейните размери 10 пъти здравината на стените ще се увеличи 100 пъти, но обема и теглото на съдържаемото в обема вещество ще се увеличи 1000 пъти. А интензивноста на процесите в увеличения обем ще са пропорционални имено на обема. т.е ще са 1000 пъти по интензивни, при само 100 пъти увеличена здравина.
    Накратко казано моделирането и симулирането са си наука.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
      Battery не виждам да има връзка със батарея.

      На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
      Нямат литий.
      Ето я връзката https://www.merriam-webster.com/dictionary/battery
      2[ Middle French batterie, from battre to beat ] military

      a: a grouping of artillery pieces for tactical (see TACTICAL sense 1a(1)) purposesa battery of cannon from the Revolutionary War
      b: the guns of a warshipthe starboard battery
      Поначало това което наричаме "батерийка от 1.5В" е галваничен елемент. Когато са в пакет по 3 зада се получи по високо напрежение се нарича Батерия.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Ако се замислиш, т.нар.от теб „ентусиасти”,са по-добрите критици. Предлагат изход, вместо да приемат нещата за даденост, а свойствените им ограничения - за норма.
        Да, нещата са двойствени.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

          Но възможно е и обратното обяснение​​, критиците на новото да имат по-добро въображение.
          И докато ентусиаста вижда напред с въображението си само това, което му се иска и което подклажда още повече ентусиазма му, то критикът и консерваторът да вижда повече, включително и отрицателни възможности, опасности.

          В този смисъл критиците са направили не по-малко от ентусиастите за успешното развитие на новото.
          Ако се замислиш, т.нар.от теб „ентусиасти”,са по-добрите критици. Предлагат изход, вместо да приемат нещата за даденост, а свойствените им ограничения - за норма.

          Коментар


          • Един път подложих на стрес-тест литиева батерия.

            Екранът на Киндъла се спука и беше за хвърляне. Какво-какво, айде да видим ние тая батерия. А тя е несменяема.
            Отворих му капака, хвърлих го в тенджера с вода. Нищо. О, така ли? Сипнах щедро отгоре сол и, както разбирате, тя бурно се разреди за около половин минута. Накрая беше се издула и потъмняла на някои места. Но не гръмна

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Едва ли

              Повечето хората имат учудваща липса на въображение, затова и нововъведенията са така критично отхвърляни в началните етапи на навлизането им.
              Но възможно е и обратното обяснение​​, критиците на новото да имат по-добро въображение.
              И докато ентусиаста вижда напред с въображението си само това, което му се иска и което подклажда още повече ентусиазма му, то критикът и консерваторът да вижда повече, включително и отрицателни възможности, опасности.

              В този смисъл критиците са направили не по-малко от ентусиастите за успешното развитие на новото.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                Battery не виждам да има връзка със батарея.

                На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
                Нямат литий.
                Какъв литий? Това са прости акумулатори с олово и киселина. Май в колата имам точно такъв. Absorbent Glass Mat.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                  нека приобщим и любознателните съфоромци.
                  Нека го пишем с "у", че така много избива на ромци

                  Коментар


                  • Battery не виждам да има връзка със батарея.

                    На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
                    Нямат литий.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от krakatau Разгледай мнение

                      Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
                      Думата батерия е побългарен вариант на оргиналната дума батарея. Това означава група от еднородни съоражения. В артелерията това са оръдия. В ел техниката са ел технически елменти. Разговорното "батерия" обикновено се асоциира с група от галванични елементи, но може да е и група от кондензатори. В зависимост от свързването на елементите в групата имаме батерия от последователно свъзани елементи. Например акумулатора на лекия автомобил е акумулаторна батерия от 6 последователно свързани елмента с цел получаване на по-високо напрежение. Ако искаме по-голям капацитет на батерията се използва паралелно свързване тогава обаче напрежението е по ниско..
                      Сигурен съм че повечето от активните участници са наясно с това, но нека приобщим и любознателните съфоромци.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                        Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                        Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                        Знаеш ли, какво следва при КС на суперкондензаторна батерия? Ей там, вече, загазваш.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                          Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                          Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
                          Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
                          Другото, че токът растял от температурата - още по-тъпо ми звучи...
                          Не знам, отборът на спецялистите е мощен в таз темица
                          кой учил, кой недоучил, но с мнение за мельони
                          мам си джейсън

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
                            Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Бе вие също нямате данни за експерт?

                              И претенции също.
                              Last edited by RUBLA; 28.08.2019, 21:29.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Шансът е вероятност, умножена по това, дали си или не си си пуснал фиш, по броя на пуснатите. Много се разливаш, виж там, да не се изплискаш съвсем.
                                „Експерт”. ХА !
                                Бе вие също нямате данни за експерт?

                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X