If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Каквото и гориво да сложиш на двг-то,включително и водород,КПД-то му е ниско!
Това е отживелица.
И е така, и не съвсем. Да припомня, че след парните коли последваха електромобилите, чак след това тия с ДВГ, каквото познаваме и до днес Е, тогава електромобилите бяха отживелица... ДВГ и до ден днешен е най-развит и колите с него имат най-голям пробег с едно зареждане.
Вяра трябва Гигов,вяра.
Разходи се до Калифорния и ще видиш,че туй дето го смяташ за фантасмагории,вече е настояще.
Друг е въпроса, че по наще географски ширини,няма да стане близкото бъдеще.
То само с вяра не става. Технически напредък трябва.
Трябва да има генерален пробив в капацитета на съхраняване на ел енергия. Сегашните начини са много скъпи и недостатъчно ефективни. Също трябва да се зарежда бързо. Кондензаторът наистина се зарежда мигновено, но това е за сметка на нищожния обем на енергията. Сега за сега електромобилът става само за градско ползване. Да минеш 30-40км, да отидеш на работа, да го включиш да се зарежда 8 часа и да се върнеш, след като си напазарувал в някой търговски център. Ако живееш в топло място като Калифорния, нямаш нужда от отопление. Разходите за експлоатация на електромобил са нищожни, което е огромно предимство. Цената на км пробег е в пъти по-ниска от ДВГ. Нямаш смяна на масла и филтри, а това са си 200лв отвсякъде.
Така че бих ползвал електромобил за градски нужди с удоволствие, през топлото време естествено.
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Вяра трябва Гигов,вяра.
Разходи се до Калифорния и ще видиш,че туй дето го смяташ за фантасмагории,вече е настояще.
Друг е въпроса, че по наще географски ширини,няма да стане близкото бъдеще.
Щото има големи субсидии. И големи привилегии - примерно да паркираш безплатно (или да влизаш безплатно) в центровете на градовете. В Лондон, примерно да влезе кола в Ситито е 15 паунда (или нещо близо). За електрички безплатно. В София колко ти е на час в синята зона - за електрички безплатно.
То и в Норвегия е така, чак се учудих като им видях дела на електричките в Норвегия.
Датчаните обаче имали проблеми с бюджета и се резнали от субсидиите на електричките - и оппс продажбите им се сгромолясали. Па и втора ръка станали евтини. Като не може да паркираш без пари у центъро по-хубаво си вземи една нормална кола, дето да може да джъткаш навсякъде.
Та много хора в Европа си ги вземат като втора кола, за да могат да паркират безплатно на работа.
За теб знам, че си фен на водорода и бяхме говорили на по кафе дори по темата, ако се не лъжа малко след кризата, но мисля, че е твърде сложен като бензиновия за използване. Ако на електромобилите падне цената, а тя вече слиза, ще го прати в историята заради поддръжката най-малко. Но бъдещето - близкото ще покаже.
Но ми е интересен новия камион на Мъск, освен като цена и като товар. Защото при камионите проблема е тежестта на батериите, които пък отнемат от тонажа на товара, а покрай камиони взех да се интересувам покрай заниманията си последната година. За кратки курсове до 50-100-120 км, би било перфектно, но ако има къде да се зареждат, защото един камион за зърно може да навърти няколко курса на ден и ги върти често. А мисля, че дори батериите на камиона на Тесла едва ли ще удържат и зависи колко бързо ще може да се зареждат.
Жейчо, освен че имаш интерес да ти ходят по сайтчето - си и потресаващо икономически неграмотен.
Гледай си носните кърпички там, като брокерче НИ явно не се справяш също.
ПП: ДВГ далеч не се ограничава с течни горива.
Каквото и гориво да сложиш на двг-то,включително и водород,КПД-то му е ниско!
Това е отживелица.
Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
В общи линии е вярно, кондензаторите много бързо се зареждат но нямат капацитета на батериите все още. Всъщност е въпрос на електропреносна инфраструктура и ако бъдещето е на автономните автомобили които всеки наема - извиква при нужда, то за градски условия може да се направи инфраструктура и зареждането да става за секунди. Друг е въпроса че бъдещето не е на градовете, не е на батериите или пък на кондензаторите а на реакторите а източник на енергия е Слънцето и реакторите ще бъдат тип изкуственно Слънце..някой,,някъде,,някога ще успее да запали такова и това е енергията която хората в бъдещето ще ползват - няма да е газ по тръби, няма да са батерии еднодневки произведени разбира се в Китай..от Панасоник. Възможно е реактора да е конструиран вече, но конструктора да не иска да го даде защото икономическата структура предполага че производството и търговията с реактори ще попадне в ръцете на днешните монополи и олигополи а мафията социализирала държавите ще плющи ползувателите с жестоки данъци под предлог че така събира пари за соц. които разбира се ще разпределя между своите членове и лидери.Така че малко литиевойонни батерийки, малко суперкондензатори и други кухи инвестиции в които мафията да се набута няма да навредят въобще и газопроводи и хъбове за тях също.
Жейчо, освен че имаш интерес да ти ходят по сайтчето - си и потресаващо икономически неграмотен.
Гледай си носните кърпички там, като брокерче НИ явно не се справяш също.
Преди 2 седмици някъде, говорих с приятел производител на електроника (и за автомобили, работи с някои от големите дилъри в бг) по темата. Според него, ще е вярно, но бъдещето по думите му не е в батериите, а в кондензаторите. Няколко дни по-късно пък друга умна глава, дър на науките, доцент и т. н. ми обяви на въпросите, че според него ще са еди кои си ........ батерии, които ще търпят още развитие и са евтини. Знам, че София се движеше или още се движи автобус на кондензатори. Като лаик по темата се опитах да почета малко по темата и поне да се опитам малко да вникна. Уви, липсва ми достатъчно научен или инженерен, личен потенциал, но доколкото разбрах - кондензаторите имат много плюсове пред батериите, но още не могат да осигурят достатъчно дългия пробег на батериите. Ако обаче се случи този скок който приятеля ми прогнозира, това ще значи коренна промяна в автомобилите. Вероятно двата вида ще се движат заедно известно време, но ако кондензаторите победят, на производителите на батерии е спукана работата, значи и на техните акции от един момент напред.
В последните модели обаче, се вижда това за което сме си писали тук преди няколко години. Вместо 1, някои от производителите слагат 4 двигателя, коeto изхвърля голяма част от частите. Ауди ще пускат подобна, а хърватите с техния спортен модел, който издуха Ферари, дори май не са имали колебания.
Фантасмагории... Таквиз ги плещеше преди години форексмастерът.
А през зимата кой ще духа на предното стъкло на електромобила? А на задното? А как ще се топлят пътниците? През лятото кое ще захранва климатика, за да ме спаси от горещината?
Ами ако отивам зимата на Нова година някъде в планината, кой ще ми гарантира, че няма да закъсам някъде? С енергия само за 300км, кое по-напред? Сега имам гориво за 800-900км. И мога да си нося още.
Че аз съм закъсвал на магистралата от Варна за Шумен... Вярно че беше преди 14-15 години, ама се върнах да спя във Варна, щото виелицата беше затрупала пътя.
И кой ще изгради мрежа от зарядни станции на всеки 30-40 км? И като тръгна за София и мина 250-300км ще спирам за презареждане и да пренощувам в Правец ли?
Вяра трябва Гигов,вяра.
Разходи се до Калифорния и ще видиш,че туй дето го смяташ за фантасмагории,вече е настояще.
Друг е въпроса, че по наще географски ширини,няма да стане близкото бъдеще.
Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....
Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
Фантасмагории... Таквиз ги плещеше преди години форексмастерът.
А през зимата кой ще духа на предното стъкло на електромобила? А на задното? А как ще се топлят пътниците? През лятото кое ще захранва климатика, за да ме спаси от горещината?
Ами ако отивам зимата на Нова година някъде в планината, кой ще ми гарантира, че няма да закъсам някъде? С енергия само за 300км, кое по-напред? Сега имам гориво за 800-900км. И мога да си нося още.
Че аз съм закъсвал на магистралата от Варна за Шумен... Вярно че беше преди 14-15 години, ама се върнах да спя във Варна, щото виелицата беше затрупала пътя.
И кой ще изгради мрежа от зарядни станции на всеки 30-40 км? И като тръгна за София и мина 250-300км ще спирам за презареждане и да пренощувам в Правец ли?
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....
Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
Да де , ама в мътната вода , рибари като Мъск извадиха бая шарани...дълго време още ше е мътна.
Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....
Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
Коментар