Първоначално изпратено от rally
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Китай - зараждащата се нова СУПЕРСИЛА!!!
Collapse
X
-
http://georgipiskov.blogspot.com
-
Първоначално изпратено от rally Разгледай мнениеСветът е в най-голямата си депресия в историята. Потреблението навсякъде се свива и ще продължава да се свива. След като 90 процента от китайците не са виждали 100 долара месечно, то и вътрешното потребление там не може да се развива нормално. Подкрепяната с финансови и протекционистични магии икономика ще спре, когато и останалите 10 процента китайци усетят дебелия, за съжаление не знам точно кога.... Т.е. когато балонът там също се пукне. /Макар, че в УСА все още не се е пукнал, не забравяйте/. Това за света ще бъде нещо като изригването на Супервулкан. При последвалата го така наречената W-образна рецесия вратовете ни ще се изкълчат, гледайки нагоре към... "дъното" от февруари 2009 )) Ето и един полезен линк за случващото се в Китай, не си спомням дали съм го пускал в темата за недвижимите имоти, но и така да е, действа отрезвяващо. Седнете удобно и пийнете нещо успокоително преди това:
http://www.youtube.com/watch?v=0h7V3Twb-Qk
http://wallstreet.blog.bg/biznes/200...rogresa.439562
Коментар
-
Китай прави собствена орбитална станция
http://www.dnes.bg/technology/2010/1...comment-newest
Китай обяви официално старта на програма по създаване на обитаема орбитална станция, съобщава агенция Синхуа, цитирана от Lenta.ru. КНР възнамерява да приключи със сглобяването й до 2020 г.
В следващите четири години в орбита трябва да бъдат изведени основните модули на станцията, както и втората лабораторна част. За изпращане на модулите на станцията в Космоса ще се използват китайски ракети-носители Long March 2F и космически кораби Shenzhou.
През 2011 г. КНР възнамерява да изпрати в Космоса два безпилотни модула, които също ще влязат в състава на станцията. Първи в орбита ще се отправи модулът Tiangong-1 (в превод от китайски – „Небесен дворец“), с маса 8,5 тона. За втората половина на 2011 г. е предвидено скачването на Tiangong-1 с кораба Shenzhou-8. Сглобяването на модула Tiangong-1 е приключено през август 2010 г.
Впоследствие към станцията ще се скачат корабите Shenzhou-9 и Shenzhou-10, с всеки от които в орбита ще се отправят по двама или трима тайконавти (китайски астронавти). В отряда, от който ще се избират екипажите на тези кораби, има и две жени.
През 2003 г. Китай стана третата страна, която изпрати сама човек в Космоса. Пет години по-късно тайконавт за първи път направи излизане в Открития космос (макар че някои аналитици се усъмниха, че видеозаписът от това събитие е автентичен).
Създаването на орбитална станция трябва да завърши тристепенната програма на Китай по развитие на пилотирана космонавтика.
Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Светът е в най-голямата си депресия в историята. Потреблението навсякъде се свива и ще продължава да се свива. След като 90 процента от китайците не са виждали 100 долара месечно, то и вътрешното потребление там не може да се развива нормално. Подкрепяната с финансови и протекционистични магии икономика ще спре, когато и останалите 10 процента китайци усетят дебелия, за съжаление не знам точно кога.... Т.е. когато балонът там също се пукне. /Макар, че в УСА все още не се е пукнал, не забравяйте/. Това за света ще бъде нещо като изригването на Супервулкан. При последвалата го така наречената W-образна рецесия вратовете ни ще се изкълчат, гледайки нагоре към... "дъното" от февруари 2009 )) Ето и един полезен линк за случващото се в Китай, не си спомням дали съм го пускал в темата за недвижимите имоти, но и така да е, действа отрезвяващо. Седнете удобно и пийнете нещо успокоително преди това:
http://www.youtube.com/watch?v=0h7V3Twb-Qk
Коментар
-
ЗДравейте на всички.
2007 година излезна доклад който показа, че 75 милиона китайци имат доход от над 6000 долара на месец.
А отнсотно дали са суперсила, ами определено са и не от днеска а от преди 10-тина години.тогава свалиха(преземиха) един АУАКС минавал им покрай територията.
Бая скандал стана тогава и даже в САЩ искаха да почнат война защото това СССР в най-силните си години не си го е позволявала, а някакви жълтури ги направиха за смях.
При посещението си в САЩ китайският президент(а може и да е бил и премиерът им) на въпроса на един от журналистите"не ви ли притеснява една евентуална ядрена война със САщ" китаеца заяви "ЧЕ то войната вече е спечелена от нас.Аз мога да си позволя 5 милиона жертви на ден,а америка неможе !"
Така че вие си правете сметка кои кои е?
ЛЕк и успешен ден на всички
Коментар
-
ето какво говорят данните за Китай:
Те са 1.3 млрд
800 млн живеят с по доларче на ден
300 млн американци произвеждат 4 пъти повече,
200 милиона японци произвеждат колкото тях г/д
80 млн германци изнасят колкото тях (почти де)
100 място по БВП на глава от населението
Множество огромни държавни компании, които биха фалирали в една нормална пазарна икономика заради дългове, но държавните банки ги финансират
Суперсила - да, но след мин. 30 години
Коментар
-
Възможностите на Китай не подлежат на съмнение. И аз не се притеснявам от това. Притеснявам се от европейският Китай - Турция
http://www.investor.bg/news/article/107499/335.htmlhttp://georgipiskov.blogspot.com
Коментар
-
Китай напира към Източна Европа, Западът роптае
Китай засилва икономическата си мощ в Европа. Особено източноевропейските държави се нуждаят от пари, които новата световна сила може да им осигури. Някои икономисти и политици се притесняват от задаващата се хегемония.
В Полша китайците строят отсечка от магистралата между Варшава и Лодз - това е първият голям проект в ЕС, спечелен от китайски концерн. Причината: неговата оферта е с 30% по-евтина от тази на конкуренцията. От гледна точка на Европейското сдружение на строителите, става дума за ярко нарушение на принципите на конкуренцията. Китайският концерн можел да предложи въпросната сензационна оферта, само защото получава държавни субсидии в размер на 500 милиона долара - твърди председателят на сдружението Улрих Пецолд.
Западът губи състезанието с китайските фирми
Китай редовно задминава цялата си западноевропейска конкуренция в региона, понякога благодарение на съмнителни методи - гласи един от изводите на Източната комисия на германската икономика:
"Естествено е, че Китай се възползва от кризата на индустрията в Западна Европа, за да си спечели пазарни дялове на Изток. Срещу предоставянето на изгодни кредити не би могло да се възрази, ако те имаха някакво пазарно-икономическо обяснение, но случаят не е такъв. Китайците предлагат например заеми с по 1,5 или 2% лихва и то фиксирана за срок от 15 години, а това е нещо, което не е оправдано от гледна точка на пазарните принципи" - пояснява Клаус Манголд от Източната комисия на германската икономика.
Необичайно изгодните условия на китайските кредити ги превръщат в изключителна съблазън за закъсалите източноевропейски икономики. Полша, чийто брутен вътрешен продукт през 2009 година нарасна независимо от кризата, е затисната от значителна безработица. Ясно е, че китайските предложения идват тъкмо навреме. Гърция също приема китайските инвестиции с благодарност - особено след като западните инвеститори почти й обърнаха гръб. Още през 2007 г. правителството в Атина сключи стратегическо партньорство с Китай, което включва отпускането на заеми и експлоатацията на контейнерните пристанища в Пирея и Солун.
В Сърбия китайците започват през 2011 г. да строят нов мост над Дунава. Китайска банка отпусна на Черна Гора милионен кредит за строежа на нови кораби. В Хърватия китайците се споразумяха за съвместното изграждане на новото летище в Загреб, а в Божурище край София ще се строи китайска индустриална зона. В Румъния Китай инвестира в изграждането на ветрогенераторни паркове, инфраструктура, селско стопанство и минно дело.
Какви интереси преследва Пекин в тези страни? Експертът за Китай в Германското дружество за външна политика Еберхард Зандшнайдер е убеден, че редом с печеленето на нови пазари, става дума и за постепенно стратегическо позициониране за бъдещето. Подобно развитие не радва всички западноевропейци. Германската канцлерка Меркел настоя китайските фирми да получават достъп до раздаването на обществени поръчки в ЕС само ако отговарят на строги критерии, така че да се изключи възможността за китайски държавен дъмпинг. В същото време експертът Зандшнайдер препоръчва по-голяма предпазливост в обвиненията срещу Китай:
"Ние в Европа се намираме в класически дом от стъкло, така че не бива първи да хвърляме камъка... Докато в ЕС има огромно количество държавни субсидии в множество сфери, не можем да имаме претенции към китайското правителство за това, че се опитва глобално да позиционира фирмите си, подкрепяйки ги финансово" - казва той.Last edited by модератор; 27.10.2010, 18:29.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Не може - пък и няма смисъл - да си "№1" във всичко. Неестествено е, някакси.
Отделно, щатите си имат и други грижи - за начало, да си разчистят бакиите в конвенционалната енергетика, да речем, а, така също, в навиците за харчене. Защото, те са измежду най-усилено манипулираните да харчат, да харчат, да харчат...а, дали има смисъл - да не мислят. Е, налага се.
Коментар
-
САЩ започват да губят ВЕИ надпреварата с Азия
http://www.investor.bg/news/article/105956/337.html
Китай и още няколко азиатски страни скоро ще поставят истинско предизвикателство пред САЩ в надпреварата за създаването на индустриални възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), ако Вашингтон не осигури повече стимули за местния бизнес и възможност за рискови капиталовложения. Това стана ясно при изслушване на Конгреса в сряда, съобщава Ройтерс.
Позицията на САЩ, някога лидер в енергийните иновации, сега е застрашена не само от Китай, но и от Южна Корея, Малайзия и Филипините, тъй като не се осигуряват достатъчно стимули за финансиране на развитието на алтернативните източници на енергия. Това е заявил Рави Висванатан от международната компания New Enterprise Associates.
По думите му тези страни са изпреварили САЩ в развитието на вътрешното производство на слънчеви и вятърни технологии, както и на нови видове батерии.
Китай вече има пазарен дял от над 50% при соларните панели и компаниите в страната търсят възможности за износ на вятърни турбини.
Сенатът не успя да прокара климатичния законопроект, с който да се определят цените за търговия с разрешителни за въглеродните емисии, затова ще трябва да приеме закони, които ще създадат възможност за развитие на алтернативните енергийни източници, заявява експертът.
Сенаторът Джеф Бингман представи тази седмица законопроект, който ще изисква доставчиците на ток да включват минимални количества алтернативна енергия чрез въвеждането на Федерален стандарт за електроенергията. Бъдещето на този законопроект обаче за момента не е ясно.
Много щати вече развиват собствени ВЕИ стратегии, но в повечето случаи те нямат законови механизми или санкции, които да гарантират финансирането им, според Марк Фултън, ръководител на звеното за изследване на климатичните промени на Deutsche Bank.
Не всички са съгласни, че една федерална ВЕИ стратегия е добра идея, твърди Джеймс Сенсънбренър, високопоставен републиканец от комисията за енергийна независимост и проблемите, свързани с глобалното затопляне. Според него определянето на ВЕИ равнища в енергийния микс в края на краищата ще навреди на индустрията, тъй като победителите няма да са стимулирани да развиват по-евтини и сигурни източници на енергия.
Фултън се противопоставя на това, като твърди, че петролната и газовата индустрия получават доста повече субсидии, отколкото производителите на алтернативна енергия, а ВЕИ технологиите ще поевтинеят в процеса на развитието им.
Несигурността в САЩ по отношение на това кога ще мине законопроектът за климата, който ще сложи началото на CO2-пазара, както и политическото движение в Калифорния срещу правителствената програма за емисиите, обезкуражава инвеститорите да разгърнат дългосрочно вложенията си в алтернативна енергия, подчертава Фултън.
Германия, Япония и Китай са развили специални фондове, с които насърчават местното производство на алтернативни ВЕИ-технологии, но САЩ тепърва поставят началото, коментират експерти.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Силата на Китай е евтината работна ръка. Когато се изнася производство от там, то отива във Виетнам, Филипините, където работната ръка е още по-евтина. В БГ 1 работник струва 3 пъти повече отколкото в Китай. Отделно нямаме ноу-хау, суровини, квалифицирана работна ръка, репутация на качествен или евтин производител.
Единствено могат да врътнат сделчица с Бойко държавата да им изкупува ток на 4-5 пъти пазарната цена.
Коментар
-
Предлагаме на Китай заводи и пристанища
24 Септември 2010 | 08:26
Инвестиции в промишленост, инфраструктура и пристанища предложи премиерът Бойко Борисов на китайския си колега Уън Дзибао на срещата им в Ню Йорк.
Това, в което трябва да убедим азиатския гигант, е, че България е финансово стабилна страна, с ниски данъци и балансирана политика, разказа Борисов.
Той подчерта, че това е една от най-важните му срещи в Щатите, където участва в редовната сесия на ООН. По думите му България предлага на китайския бизнес вложения в промишленост, пътна инфраструктура и пристанища, като атрактивни инвестиции.
Само преди седмица Съветът на Европа реши, че контактите с Китай стават приоритет за ЕС, на всякакво ниво, но най-вече в областта на икономиката и финансите, каза още Борисов. За нас е добър знак, че китайците избраха да разговарят първо с нас от страните членки, допълни той.
Премиерът разчитал на интерес към нас, не само заради геостратегическото ни положение, но и като територия удобна за бизнес и инвестиции. На срещата китайският премиер води със себе си 14-членна правителствена делегация, а ние сме с външния министър Николай Младенов, допълни Борисов.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Китайски компании поглеждат на запад – към Източна Европа
Китайският бизнес гледа на Източна Европа като на трамплин, преди да стъпи на пазарите на Запад
http://www.investor.bg/news/article/104539/335.html
Договорът на ZTE на стойност 200 млн. евро за изграждането на мобилната мрежа на унгарското подразделение на Telenor е най-новата от редица китайски сделки в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), пише FT.
Сделката, обявена в понеделник, е пример за нарастващото влияние на китайския бизнес в региона, на който някои компании гледат като на изпитателно поле или трамплин за стъпване на пазара в Западна Европа.
Наред с продажбата на електроника китайските компании строят мостове в Полша, финансират електроцентрали в Сърбия и произвеждат автомобили в България, пише изданието. Само с Унгария Китай отчете търговски обмен от 6,2 млрд. долара през 2009 г.
И въпреки че на практика не е част от новите пазари на Европа, Гърция също очаква постъпления от милиарди евро от корабостроене и договори в строителството.
По-голямата част от тази дейност обаче е много по-ограничена по обем и с по-ниска рентабилност от често спорните сделки на Китай в Африка и Централна Азия. Също така тя е концентрирана в няколко сектора – най-вече електроника, автомобилостроене и инфраструктура.
Въпреки това Китай се превръща все повече в първият избор в региона, тъй като засегнатите от рецесията компании в ЦИЕ търсят по-евтини изпълнители, а изпадналите във финансови затруднения правителства се стремят да пресекат низходящия тренд в капиталовите постъпления чрез привличането на свежи преки чуждестранни инвестиции.
Също така китайските компании се сблъскват със сравнително по-малко протекционизъм и препятствия в ЦИЕ в сравнение със САЩ.
Наред с това те разполагат с добри инфраструктурни връзки и квалифициран персонал, което увеличава шансовете им за развитие в региона още повече.
Положителен факт е също, че въпреки скорошното забавяне потреблението в Източна Европа се очаква в крайна сметка да се възстанови, като през следващите години тези икономики ще се повишават по-бързо в сравнение с по-развитите западни конкуренти.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
-
Мега ж.п. проект обединява Източна Азия
http://financebg.com/?act=news&news_id=15360
Източна Азия в най-скоро време ще стартира мегапроект, чрез който ще бъдат изградени ж.п. връзки между всички страни в региона.Споразумението бе подписано от транспортните министри на Китай, Виетнам, Тайланд, Камбоджа, Лаос и Бирма. Ж.п. магистралата ще следва траекторията на една от най-големите реки в света - Меконг, преминавайки през територия с общо население над 300 млн. души. Понастоящем железопътните инфраструктури на страните по приетото съглашение нямат връзка едни с други, с изключение на трасета, съединяващи Китай и Виетнам. В Лаос пък изобщо няма железопътен транспорт. Планира се проектът да премине през четири етапа. Първият е изграждането на ж.п. връзка между столиците на Тайланд и Камбоджа - Бангкок и Пномпен. Вторият - Пномпен - Хошимин (Виетнам), третият - Хошимин - Ханой, като само този етап ще струва над 1 млрд. долара. При четвъртия и последен етап Ханой ще бъде свързан с китайските градове Кунмин и Нанкин. За реализирането на проекта ще бъдат използвани множество от съществуващите или изграждащи се понастоящем ж.п. трасета. За подобряването им и изграждането на връзки помежду им ще са нужни допълнителни 7 млрд. долара. Очаква се към 2025 г. общата ж.п. система да превозва годишно 3,2 млрд. пасажери и 23 млн. тона товари.Мнението ми не е препоръка!!!
Коментар
Коментар