If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Баста Нямам повече време за губене с един ЕГ Отивай да спориш с Мерцедес
Не се знае кой некадърник от Мерцедес (като тебе) ги е писал тези простотии и не се знае кой журналист ги е преувеличил. Със сигурност си имат експерти, които ако видят какво е публикувано в медиите, ще се хванат за главата.
На мене ми е любопитно друго:
1. След като си тотален невежа по темата
2. След като твоя ИИ потвърди, че аз съм прав
3. След като самият твой ИИ започна да се увърта и да се отмята, когато му показа моите постинги
4. След като непрекъснато ме обиждаше и се подиграваше
... ще се извиниш ли или не? Ще изтриеш ли обидите или не.
4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
_______________________________________
Хайде малко да разведря атмосферата
Демек, ако само едно яко пиле се изцвъка изобилно върху мерцедеса или модула в соларен парк ще такова мамата на цялата префинена технология?
Ами запрашаването? Как ги почистват? Стана ми любопитно.
Въпросите са лаишки, не се впрягайте толкоз по това време
Едни пиле малко ще навреди, но ако се изсере например летяща крава и засенчи цялата клетка, електропроизводството драстично ще падне. Да не казвам чак до 0, ама едно 50 пъти ще падне. Зависи колко плътна е сянката. Ако е от стълб или сграда наблизо, ще падне поне с 90%. А ако сложите черен лист хартия върху една единствена клетка, ще падне със 100% (тоест ще спре да произвежда ток).
За да не се случва такъв драстичен ефект, клетките при модулите Канека са широки около 1 сантиметър и са високи почти 80 см. И тука зависи дали сянката е хоризонтална или вертикална. Ако модула се сложи така, щото клетките да са вертикални, една вертикална сянка например от стълб драстично ще срине електропроизводството. Ако модула е монтиран така, щото клетките да са хоризонтални, то тогава една хоризонтална сянка например от паркирана съседна кола пак ще срине тотално електропроизводството. При реалните електроцентрали клетките винаги се слагат да са вертикални, защото единствената възможна сянка е хоризонтална от предния ред с модули. При Мерцедеса ума ми го не побира как ще ги направят, след като в града има както хоризонтални, така и вертикални сенки.
Барби започна да се усеща, защото видя, че неговия ИИ жестоко се е издънил. И сега един след друг пуска на ИИ моите постинги и неговия ИИ започва да подсмърча и да се извинява. Продължава обаче да говори за 20% ефективност,, което означава, че ИИ е тотално некомпетентен и не е наясно какво е КПД-то на аморфните модули.
Ще кажа и още нещо, което не го знае нито невежата Барби, нито неговия ИИ. Реално колата на Мерцедес не е достатъчно само да се боядиса с фотоволтаична аморфна боя. Трябва след това тази боя с лазер да се нареже на клетки, и тези клетки да се свържат последователно с някакъв прозрачен проводник. И в зависимост от лазерното нарязване могат да се оформят клетки с една или друга физическа и визулана конфигурация. Така колата може да заприлича например на зебра (канеките така изглеждат) или да кажем на плочки за баня.
За запрашаването на панелите се разчита на дъжд и сняг и на наклона на панела. Ако той е по-голям от 10-11 градуса, панела се самопочиства. Ако обаче е хоризонтален, пепелта полепва по него, влагата я разкалва, и с времето се получава доста дебел кален слой, който може да намали електропроизводството например 2 пъти. При мерцедеса ще го има този проблем с покрива.
За Матеев, който ползва само руски език, ще преведем:
-----------------------
За да се изчисли годишното производство на слънчеви панели с ефективност 20% върху площ от 11 m², първо трябва да се оцени инсталираната мощност, а след това годишното производство.
1. Оценка на инсталираната мощност :
Стандартният соларен панел има мощност от около 235,3 Wp/m²[4]. При площ от 11 m² получаваме :
11 m² × 235,3 Wp/m² = 2588,3 Wp ≈ 2,59 kWp
2. Очаквано годишно производство:
Във Франция една фотоволтаична инсталация с мощност 1 kWp може да произвежда между 800 и 1500 kWh годишно в зависимост от региона и условията на слънчево греене[2]. Нека приемем средна стойност от 1150 kWh/kWp/година.
За нашата инсталация с мощност 2,59 kWp очакваното годишно производство ще бъде :
Ефективността от 20 % вече е взета предвид в предишните изчисления, тъй като оценките на производството се основават на търговски слънчеви панели, които обикновено имат ефективност между 15 и 22 %[1].
Така че изчисленото годишно производство за соларни панели с 20% ефективност на площ от 11 m² ще бъде около 2978,5 kWh годишно или приблизително 2979 kWh/година.
Важно е да се отбележи, че тази приблизителна оценка може да варира в зависимост от фактори като географско положение, ориентация на панелите и местни метеорологични условия[1][2].
Виж червените цифри. Те са грешни, а именно:
1. Ефективността (КПД-то) на аморфните панели не е 20%, а 6.5%.
2. Ефективната видима площ на колата от позицията на слънцето в плоскостта на видимост не е 11 кв.м., а максимум 5 кв.м.
3. Сметките са направени по грешен начин и важат само за моно и поли-кристални модули.
4. Соларната мощност на колата за аморфни панели ще е 1000 * 5 * 0.065 = 325 Wp (радиация 1000 W/кв.м. облъчва 5 кв.м., на които има боя с КПД 6.5%)
5. Следователно средногодишното електропроизводство за региона на България е 1350 * 0.325 = 438.75 kWh (за Франция ще е подобно)
6. Това е почти 7 пъти по-малко от твоите пишман сметки на невежа
7. Ами засенчванията - хайде намали 2 пъти киловатчасовете
8. Ами замърсяването на колата - хайде намали с още 10%
9. И каква стана тя? Ами истинската цифра е 15 пъти по-ниска от твоятаЛЪЖЛИВА НЕКОМПЕТЕНТНА ЦИФРА
10. Да не казвам, че ако боята е тъмна и ламарината на колата се нагрее до 50-60 градуса, заради високата температура електропроизводството ще падне поне с още 4-5%
4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
_______________________________________
Хайде малко да разведря атмосферата
Демек, ако само едно яко пиле се изцвъка изобилно върху мерцедеса или модула в соларен парк ще такова мамата на цялата префинена технология?
Ами запрашаването? Как ги почистват? Стана ми любопитно.
Въпросите са лаишки, не се впрягайте толкоз по това време
Драги ми барби, искаш ли да ти дам файла на един слънчево-енергиен одит, писан от мене преди 15-20 години? В този одит подробно са описани всички фактори, влияещи на електропеоизводството. Говорим за поне 15-20 фактора и за всеки един от тях има формули, диаграми, начини как да се изчисли и т.н. Това е цял един научен труд - няма друг такъв в България.
Знаеш ли колко много фактори има още, които да намалят електропроизводството на колата? Да ти ги изреждам ли - прозрачност на въздуха, засенчване от линията на хоризонта (планини или сгради), които влияят силно на утрешното и вечерното засенчване, път на слънцето през цялата година, промяна на наклона на равнината на слънцето през годината, влияние на температурата на модулите върху електропроизводството, влияние на наклона на панелите, оптимален наклон за максимизиране на годишното електропроизводство, влияние на азимута на плоскостта на панелите, влияние на КПД-то на панелите, промяна на КПД-то с температурата, стареене на панелите с времето, позиция на панелите (Latitude и Longitude), коиято също влияе на видимия от даденото място наклон на равнината на слънцето, а от там и на електропроизводството, влияние на замърсяванията на модулите, влияние дори и на самото стъкло на модулите, защото то също намалява електропроизводството, самопоччистване на модулите от валежите - как и кога го има и кога го няма (при хоризонтални модули или при модули с наклон по-малък 11 градуса).
Въобще сметки, сметки, сметки, и аз знам и мога да ги направя и съм ги правил за над 300 централи. Мога да ги направя и за колата на Мерцедес, но повярвай ми - те ще останат много разочаровани. Ти също и твоят недообучен ИИ, която явно е скаран с тази материя (ти също).
Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:12.
Причина: Спазвайте добрия тон!
Добре ... стига празни приказки
Може да впечатлиш някого в селската кръчма в Етъра, но не минават пред мен
Покажи ни къде са тези грешни сметки, грешно зададени въпроси към ИИ,
грешни отговори от него, грешни цифри и
въобще тотални лъжи и простотии по темата.
Аз съм ги проверил, верни са
Получих подобна производителност от панелите (520 Wc/panel),
които сам си инсталирах (6000 Wc при мен и 6000 Wc при сина ми)
И сянка пада върху тях, и облаци има често около Париж
Ще пратя твоите "мисли" на Mercedes-Benz, те ще ти отговорят
Аз няма да си губя времето да те чета
И ти отговарям само заради другите читатели на темата
1. Първо не е Wc, a Wp
2. Директната слънчева радиация на повърхността на земята върху 1 кв.м. площ, перпендикулярна на оста към слънцето, е 1000 W/кв.м. в ярък слънчев ден през юни при незамърсен със смог въздух.
3. При облачно време върху панелите пада само дифузна радиация от всяка една точка на небето, като сумарно тя не надхвърля 150 W/кв.м. Тоест 6 пъти по-малка радиация, а от там и 6 пъти по-малко електропроизводство.
4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
5. В градска среда засенчването на колата ще е повече от 50% от времето - сгради, стълбове, дървета и т.н. Това със сигурност ще намали поне 2 пъти годишното електропроизводство от 1250 kWh.kWp.
6. КПД-то на боята ще е поне 2-3 пъти по-ниско от КПД-то на един модул с кристални клетки (моно или поли). Знам го това, защото знам как е измислена боята. Тя е измислена още преди 20 години от фирмата Канека. Тази фирма произвеждаше модули с тази боя, като технологията се нарича АМОРФНИ панели. Бяха много евтини, но КПД-то им беше повече от 3 пъти по-ниско от кристалните панели. Затова и фирмата Канека фалира, но технологията се знае, така че Мерцедес не са измислили нищо ново.
Нека сега да направим равносметка:
1. От по-лошо КПД - 3 пъти по-малко електропроизводство
2. От засенчвания в градска среда - 2 пъти по-малко електропроизводство
3. От това, че ефективната осветена площ в равнината, перпендикулярна към слънцето, е 2 пъти по-малко от необходимите 8 кв.м. на киловат - още 2 пъти по-ниско електропроизводство
4. От замърсявания на повърхността на колата - още 10% по-ниско електропроизводство
-----------------------------------------------
Резултат - 1350 / 3 / 2 / 2 * 0.9 = 100 kWh годишно електропроизводство на колата, ако е с аморфна фотоволтаична боя и ако се ползва в градска среда. Хайде нека засенчването да е по-малко и всичко друго да е идеално и пак 100-те kWh няма ка да станат 200 ...
Ха сега къде са твоите 3000 kWh, къде са моите 100 или хайде 200 kWh ????????????????????????????????
Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:11.
Причина: Спазвайте добрия тон!
Матеев пак се изложи с грубия си език и невежество
За Матеев, който ползва само руски език, ще преведем:
-----------------------
С 3000 kWh енергия един електромобил може да измине значително разстояние. .
Абе...киловатчасовете в годишен план не са 3000. Цяло щастие ще е, ако надхвърлят 1000. Всички сметки на ИИ са ГРЕШНИ, повтарям - ГРЕШНИ. Не ми ги разправяй тези простотии на мене, след като ежедневно гледам електропроизводството на около 30-40 електроцентрали и ми е пределно ясно колко могат да произведат в годишен план.
За региона на България 1 kWp инсталирана мощност в годишен план може да произведе максимум 1250-1300 kWh електроенергия. И това при положение, че панелите са наклонени под оптимален наклон от 30 градуса. И това при положение, че няма абсолютно никакви засенчвания. Нито едното, нито другото е възможно при една лека кола.
При КПД-то на съвременните панели за инсталирането на 1 kWp фотоволтаици са необходими 8 кв.м. Колата е с по-малка площ, а освен всичко друго КПД-то на боята ще е драстично пониско от КПД-то на съвременен моно или поли-кристален модул.
Недей да ми твърдиш, че колата е 11 кв.м. Това е дърта лъжа, плод разбира се на твоето невежество. Верните квадратни метри са тези, които ги "вижда" слънцето. Затова недей да броиш прозорците, недей да броиш и задната заст на врати и калници и въобще недей да броиш истинската площ на покриви и капаци. Виж колко е площта на проекцията - ето това е истинската площ. За олигофрени - всеми една снимка, премери площта на това, което го виждаш в плоскостта на снимката, и после виж площта на всички плоскости, и ще откриеш, че ефективната площ на колата в плоскостта на видимост не надхвърля 4-5 кв.м. В годишен план такава площ ще произведе около 600-650 kWh електроенергия, ако е с монокристални модули, но заради по-лошото КПДна боята произведената електроенергия няма да е повече от 500 kWh. А сега добави и засенчващите обекти, които в градска среда са изключително много, и ако със засенчването в годишен план произведеш повече от 300 kWh ще е цяло чудо.
Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 23:10.
Причина: Спазвайте добрия тон!
Сбъркал си човека, с когото спориш. Аз може да се каже че съм бащата и идеолога на българския соларен бизнес. Аз създадох първия и единствен соларен форум. Аз въведох терминологии на Български език в соларните технологии. Аз построих първата фотоволтаична централа. Аз проектирах около половината централи в България и изградих около 1/3 от всички централи в България. Аз създадох първият проект и така създадох стил за другите проектанти със знания как се проектира фотоволтаична електроцентрала. Аз създадох първият и май единственият Слънчево-енергиен одит от около 80 листа хартия с изчисления, таблици и диаграми, и после този одит го копираха всички други проектанти. Попитай всеки един собственик на централа в България кой е безспорният експерт по въпроса и ще чуеш моето име.
И в момента започва да спори със грешни сметки, грешно зададени въпроси към ИИ, грешни отговори от него, грешни цифри и въобще тотални лъжи и простотии по темата. Не мога да повярвам, че това се случва.
слънчева боя ?
---------------------------
Наскоро Mercedes-Benz представи революционна иновация в областта на електрическите превозни средства: слънчева боя, която може да генерира електричество за зареждане на автомобилните батерии[1][2]. Тази технология, обявена през декември 2024 г., обещава да предложи до 12 000 км безплатен пробег годишно при оптимални условия на слънчева светлина[2][4].
## Как работи и какви са нейните характеристики
Соларната боя на Mercedes използва особено тънки и леки фотоволтаични клетки, интегрирани в слой с дебелина само 5 микрометра[2][4]. Тези клетки са проектирани така, че да улавят слънчевата енергия през целия ден, независимо от метеорологичните условия, и да я преобразуват в електричество за зареждане на акумулатора на автомобила[2].
**Твърдения за производителност:**
- До 12 000 км допълнителен пробег годишно при оптимални условия[2][4].
- Около 33 км пробег средно на ден[4].
- В Щутгарт, където климатичните условия са средни, тази технология може да покрие до 62% от дневните енергийни нужди за пътуване от 52 км[4].
## Ползи и потенциално въздействие
Тази иновация може да има значително въздействие върху устойчивата мобилност:
1. Намаляване на зависимостта от станции за зареждане[2].
2. Намален въглероден отпечатък за потребителите[2].
3. Насърчаване на въвеждането на електрически превозни средства[2].
4. Намалени разходи за енергия за собствениците на жилища[2].
## Пазарни перспективи
Въпреки че Mercedes-Benz представи някои убедителни прототипи, точният график за пускане на пазара все още не е разкрит. Първоначалните оценки сочат поетапно въвеждане от 2026 г.[2]. Междувременно производителят ще продължи с тестовете и подобренията, необходими за осигуряване на максимална надеждност и ефективност на тази технология[2].
Това нововъведение на Mercedes-Benz може да доведе до революция в производството на електрически автомобили, като предложи практично и екологично решение на предизвикателството, свързано с пробега на електрическите превозни средства.
Quelle est la durée de vie de la peinture solaire Mercedes
Quels modèles de Mercedes seront les premiers à intégrer cette technologie
Comment la peinture solaire affecte-t-elle la performance globale du véhicule
Quels sont les coûts associés à l'installation de cette peinture solaire
La peinture solaire est-elle compatible avec toutes les carrosseries de Mercedes
Дотук добре - ако приемем, че цялата кола е боядисана с фотоволтаична боя, и тя зарежжда акумулатора, при идеални условия наистина е възможно да се добави такъв пробег на ден (около 33 km), обаче производителя премълчава няколко много важни момента.
1. Колата трябва да е паркирана на слънце, а не на сянка. Да, ама 100% от водачите предпочитат паркиране на сянка и спират на слънце само ако няма сенчесто паркомясто.
2. Разликата между директната (на слънце) радиация и дифузната (на сянка или когато слънцето е зад облак) е 7-8 пъти, Тоест на сянка 33-те километра ще станат САМО 4 км.
3. При ярък слънчев ден през месец юни (най-голяма радиация), на слънце и под оптимален ъгъл (около 30 градуса) получената енергия в рамките на деня е около 6 пъти фотоволтаичната мощност на панелите (боята).
4. Да, ама ъгъла по т.3 не е опитмален (вертикални врати и калници и хоризонтални покрив и предни/задни капаци).
5. Да, ама част от площта на колата е на сянка (калници от другата страна на слънцето.
6. Да, ама през всички останали месеци, различни от юни, среднодневното количество енергия е по-малко, като през декември е 7-8 пъти по-малко, защото от 1000 слънчевата радиация пада на 400 W/кв.м., а деня декември е 2.5 пъти по-кратък спрямо юни.
7. Да, ама не всеки ден е слънчев. Има облачни дни, има дни с валежи (дъжд и сняг), като през есенно-зимния-пролетен сезон тези дни са доста повече спрямо летния сезон.
8. Замърсяване на колата също ще отнема част от енергията.
Следователно ако приемем, че 33km пробег на ден е реално измерен при идеални условия (лято и на слънце), то в годишен план цифрата 12 000 километра е дърта лъжа. По-скоро цифрата в годишен план ще е около 4 000 - 5 000 км, и то само ако колата винаги се паркира на слънце, при това целодневно е огрявана без засенчване от дървета, сгради, стълбове и други засенчващи обекти. Да, ама такива условия има само ако колата я паркирате в полето на някоя поляна. В градска среда обаче ситуацията драстично се влошава и тези 5 000 км. бих ги намалил на 2-3 хиляди заради засенчването през част от деня. Тоест икономията в пари ще е по-малко от 100 лв. в годишен план и заради нея трябва да се направи саможертва колата винаги да се паркира на слънце. Не вярвам някой, който е имал пари да купи електрическа кола, заради 100 лв. на година да се жертва винаги спира на слънце, и после да му е гадно, като се качи в колата, и да похарчи повече пари заради допълнителната енергията на климатика за охлаждане.
Учудвам се, че ИИ не успя да го съобрази всичко това, в резултат на което даде ГРЕШЕН ОТГОВОР за годишните километри. Учудвам се, че великия барби също не го съобрази и с Copy-Paste излъга читателите на форума.
GPT прави перфектен технически анализ на графиките и то по добре от който и да е трейдър или анализатор. Само трябва да му дадеш извадка от данните във формат Time Series (може и да са само последователни ценови стойности, без време) и му казваш какъв анализ искаш и веднага ти изкарва цяла статия с подробен анализ. Разпознава модели, форми, трендове, всичко. Само дето не може да прави точни прогнози за бъдещето
Коментар