Аз като си водя списъци за задачки или покупки, правя си бюджети и планирам разни варианти на парично развъртане, да не би да съм станал милионер? Забравям, та затова. Понякога и записките не си ги намирам.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Водите ли списък със задачи?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеСъздадох тази тема и се оказа, че малцина водят списък, но попаднах на изследвания в САЩ че 81% от богатите имат дневен to do list, и само 19% от бедните (вероятно домакини си водят списък с покупки и манджи)
Така че сега ако позволите да се заям
Който не води списък е беден
Скоро прекарах един ден с предприемачи. Цял ден им звъняха телефоните, нищо не записваха, звъняха и те. По едно време на единият му върнаха обаждане. Той обаче не помнеше защо е звънял. След около половин час се сети. Те управляваха около 30 души в различни екипи, значителен брой техника, процеси и направления. Ако имаха ред, щеше да са много по-напред с материала, сигурен съм.
Друг познат, фермер, ми се похвали, че не пише никога. Когато някой от селото иска сено или жито му ги дава, те пък му връщат със земя под наем на нисък наем и манджа с грозде. Даже няма обикновен тефтер за водене на задачи, услуги, взел, дал.
После разбрах, че при 90% от фермерите е така.
99% от хората нямат списък на притежанията. Наскоро един познат се похвали, че си е намерил ХХ ХХХ лв. забравени от 2007 г. в банка, която не посещава. Случайно отишъл и го попитали „какво ще правите с наличностите“. Той „какви наличности?“.
Това води до тотална неефективност. Например ненужни имоти, автомобили, непочистени мазета, тавани и т.н. вехтошарници. Също глоби, пропуснати ползи, грешки с голям финансов ефект и тотални тактически и стратегически пропуски. Защото има изследвания, че само 1% по-голяма ефективност в дългосрочен план води до разлика от ... милион пъти. Примерно по-неефективния ще фалира, а другият с 1% по-ефективен, ще стане многомилиарден бизнес. Ако вие сте с малко по-организирани от някой друг, то вие ще сте мнооого по-напред в парите и всичко.
и т.н. и т.н. и т.н.
http://zaparite.blogspot.bg/2015/11/81-19.html
Коментар
-
Създадох тази тема и се оказа, че малцина водят списък, но попаднах на изследвания в САЩ че 81% от богатите имат дневен to do list, и само 19% от бедните (вероятно домакини си водят списък с покупки и манджи)
Така че сега ако позволите да се заям
Който не води списък е беден
Скоро прекарах един ден с предприемачи. Цял ден им звъняха телефоните, нищо не записваха, звъняха и те. По едно време на единият му върнаха обаждане. Той обаче не помнеше защо е звънял. След около половин час се сети. Те управляваха около 30 души в различни екипи, значителен брой техника, процеси и направления. Ако имаха ред, щеше да са много по-напред с материала, сигурен съм.
Друг познат, фермер, ми се похвали, че не пише никога. Когато някой от селото иска сено или жито му ги дава, те пък му връщат със земя под наем на нисък наем и манджа с грозде. Даже няма обикновен тефтер за водене на задачи, услуги, взел, дал.
После разбрах, че при 90% от фермерите е така.
99% от хората нямат списък на притежанията. Наскоро един познат се похвали, че си е намерил ХХ ХХХ лв. забравени от 2007 г. в банка, която не посещава. Случайно отишъл и го попитали „какво ще правите с наличностите“. Той „какви наличности?“.
Това води до тотална неефективност. Например ненужни имоти, автомобили, непочистени мазета, тавани и т.н. вехтошарници. Също глоби, пропуснати ползи, грешки с голям финансов ефект и тотални тактически и стратегически пропуски. Защото има изследвания, че само 1% по-голяма ефективност в дългосрочен план води до разлика от ... милион пъти. Примерно по-неефективния ще фалира, а другият с 1% по-ефективен, ще стане многомилиарден бизнес. Ако вие сте с малко по-организирани от някой друг, то вие ще сте мнооого по-напред в парите и всичко.
и т.н. и т.н. и т.н.
http://zaparite.blogspot.bg/2015/11/81-19.html
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mr.Profit Разгледай мнениеПолзвам any.do от известно време. За андроид е и съм доволен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от SOFIX Разгледай мнениеКато прочетох заглавието реших, че авторът на темата е Мариян
Иначе списъци не правя.
задачите не са ми приоритет
Коментар
-
Водя списъци за пазаруване.
Отвратително е да се прибереш от магазина и да установиш, че е свършил хайвера и да трябва отново да се тътриш 5 км. до хоремага.
Затова всичко, което свършва, като наличност се записва.
GSM-а ми напомя да не забравя да взема хартиеният списък, преди да тръгна на пазар.
А Компа вади съобщение да не забравя да си "навия" напомнячката на GSM-a.
Коментар
-
Водя списъци за пазаруване, както и за текущи и може да се каже стратегически задачи, понякога просто идеи. Преди няколко години прехвърлих воденето на списъци в едно приложение за смартфон и компютър - Evernote (без да му правя реклама). Има добри възможности, но е важна организацията на бележките, според мен. Там съм направил и бележка с необходима информация която трудно се помни и е добре да ти е под ръка (смени на личен лекар, дати за плащания на сметки и др. такива)
Все още не мога да се откажа напълно от хартиен носител обаче, за ежедневните неща.
Помагат много бележките...
Коментар
-
Първоначално изпратено от SOFIX Разгледай мнениеКато прочетох заглавието реших, че авторът на темата е Мариян
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеЗдравейте
Водите ли си списък със задачи?
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеИ то какъв?
Само "да купя хляб, да подновя гражданската и т.н."
Или стратегически "да помисля какво да правя с ....."
- един списък за пазар със съответните подсписъци в него - какво ще се купи от супермаркета, какво ще се купи от пазара за плодове и зеленчуци, какво ще се вземе от магазина за месо; от магазина за риба .............. не купувам всичко от един магазин, а ползвам специализираните
- втори списък водя за задачи свързани с обикаляне на града - например през април до 10 число едната кола трябва да мине технически преглед - трябва да сменя маслото на двигателя и всички филтри; трябва да сменя спирачната течност и т.н.
- трети списък със задачи които трябва да се свършат по къщата --- ел.техник; строителен майстор, водопроводчик
- списък с предстоящи срещи - например с адвоката, среща в кмета на района; плащане на данъците до края на април (ползване на 5% отстъпка); подаване на данъчна декларация, декларация в НСИ и търговски регистър; и т.н.
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеКак го поддържате?
на ум? на хартия? на компютър? или направо в облак?
- в компютъра останалите задачи
- в GSM-а записвам напомняния
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеОт колко годишен си водите списък със задачите?
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеМислите ли, че това е съществено или не? (воденето на списък със задачите)
Коментар
-
Първоначално изпратено от Fiscalist Разгледай мнениеИначе за следене на неотложни задачи в работата бележките в календара на outlook са незаменими.мненията ми не са препоръка за покупко-продажба!
Коментар
Коментар