If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Аз като си водя списъци за задачки или покупки, правя си бюджети и планирам разни варианти на парично развъртане, да не би да съм станал милионер? Забравям, та затова. Понякога и записките не си ги намирам.
Създадох тази тема и се оказа, че малцина водят списък, но попаднах на изследвания в САЩ че 81% от богатите имат дневен to do list, и само 19% от бедните (вероятно домакини си водят списък с покупки и манджи)
Така че сега ако позволите да се заям
Който не води списък е беден
Скоро прекарах един ден с предприемачи. Цял ден им звъняха телефоните, нищо не записваха, звъняха и те. По едно време на единият му върнаха обаждане. Той обаче не помнеше защо е звънял. След около половин час се сети. Те управляваха около 30 души в различни екипи, значителен брой техника, процеси и направления. Ако имаха ред, щеше да са много по-напред с материала, сигурен съм.
Друг познат, фермер, ми се похвали, че не пише никога. Когато някой от селото иска сено или жито му ги дава, те пък му връщат със земя под наем на нисък наем и манджа с грозде. Даже няма обикновен тефтер за водене на задачи, услуги, взел, дал.
После разбрах, че при 90% от фермерите е така.
99% от хората нямат списък на притежанията. Наскоро един познат се похвали, че си е намерил ХХ ХХХ лв. забравени от 2007 г. в банка, която не посещава. Случайно отишъл и го попитали „какво ще правите с наличностите“. Той „какви наличности?“.
Това води до тотална неефективност. Например ненужни имоти, автомобили, непочистени мазета, тавани и т.н. вехтошарници. Също глоби, пропуснати ползи, грешки с голям финансов ефект и тотални тактически и стратегически пропуски. Защото има изследвания, че само 1% по-голяма ефективност в дългосрочен план води до разлика от ... милион пъти. Примерно по-неефективния ще фалира, а другият с 1% по-ефективен, ще стане многомилиарден бизнес. Ако вие сте с малко по-организирани от някой друг, то вие ще сте мнооого по-напред в парите и всичко.
Създадох тази тема и се оказа, че малцина водят списък, но попаднах на изследвания в САЩ че 81% от богатите имат дневен to do list, и само 19% от бедните (вероятно домакини си водят списък с покупки и манджи)
Така че сега ако позволите да се заям
Който не води списък е беден
Скоро прекарах един ден с предприемачи. Цял ден им звъняха телефоните, нищо не записваха, звъняха и те. По едно време на единият му върнаха обаждане. Той обаче не помнеше защо е звънял. След около половин час се сети. Те управляваха около 30 души в различни екипи, значителен брой техника, процеси и направления. Ако имаха ред, щеше да са много по-напред с материала, сигурен съм.
Друг познат, фермер, ми се похвали, че не пише никога. Когато някой от селото иска сено или жито му ги дава, те пък му връщат със земя под наем на нисък наем и манджа с грозде. Даже няма обикновен тефтер за водене на задачи, услуги, взел, дал.
После разбрах, че при 90% от фермерите е така.
99% от хората нямат списък на притежанията. Наскоро един познат се похвали, че си е намерил ХХ ХХХ лв. забравени от 2007 г. в банка, която не посещава. Случайно отишъл и го попитали „какво ще правите с наличностите“. Той „какви наличности?“.
Това води до тотална неефективност. Например ненужни имоти, автомобили, непочистени мазета, тавани и т.н. вехтошарници. Също глоби, пропуснати ползи, грешки с голям финансов ефект и тотални тактически и стратегически пропуски. Защото има изследвания, че само 1% по-голяма ефективност в дългосрочен план води до разлика от ... милион пъти. Примерно по-неефективния ще фалира, а другият с 1% по-ефективен, ще стане многомилиарден бизнес. Ако вие сте с малко по-организирани от някой друг, то вие ще сте мнооого по-напред в парите и всичко.
Водя списъци за пазаруване.
Отвратително е да се прибереш от магазина и да установиш, че е свършил хайвера и да трябва отново да се тътриш 5 км. до хоремага.
Затова всичко, което свършва, като наличност се записва.
GSM-а ми напомя да не забравя да взема хартиеният списък, преди да тръгна на пазар.
А Компа вади съобщение да не забравя да си "навия" напомнячката на GSM-a.
Водя списъци за пазаруване, както и за текущи и може да се каже стратегически задачи, понякога просто идеи. Преди няколко години прехвърлих воденето на списъци в едно приложение за смартфон и компютър - Evernote (без да му правя реклама). Има добри възможности, но е важна организацията на бележките, според мен. Там съм направил и бележка с необходима информация която трудно се помни и е добре да ти е под ръка (смени на личен лекар, дати за плащания на сметки и др. такива)
Все още не мога да се откажа напълно от хартиен носител обаче, за ежедневните неща.
Помагат много бележките...
Водя, на годишна база задължително. На месечна и седмична - когато има време за това. Задължително на хартия. Смисъл виждам на 100 %. Кефа от това да видиш отметките на задачите в края на годината и да усещаш, че си жив и вървиш и риеш е неописуем.
Само "да купя хляб, да подновя гражданската и т.н."
Или стратегически "да помисля какво да правя с ....."
няколко вида списъци водя
- един списък за пазар със съответните подсписъци в него - какво ще се купи от супермаркета, какво ще се купи от пазара за плодове и зеленчуци, какво ще се вземе от магазина за месо; от магазина за риба .............. не купувам всичко от един магазин, а ползвам специализираните
- втори списък водя за задачи свързани с обикаляне на града - например през април до 10 число едната кола трябва да мине технически преглед - трябва да сменя маслото на двигателя и всички филтри; трябва да сменя спирачната течност и т.н.
- трети списък със задачи които трябва да се свършат по къщата --- ел.техник; строителен майстор, водопроводчик
- списък с предстоящи срещи - например с адвоката, среща в кмета на района; плащане на данъците до края на април (ползване на 5% отстъпка); подаване на данъчна декларация, декларация в НСИ и търговски регистър; и т.н.
вече не си спомням дали в ученическите години водех списъци със задачи (едва ли тогава съм имал толкова ангажименти), но след като се уволних от казармата почти веднага започнах със списъците .............. в началото ги водех на хартия; после минах на органайзер; след това в GSM и PC
Коментар