IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко помощ на тема: Търговия, Връзката производител-търговец на дребно

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от knave Разгледай мнение
    Правя доклад за университета относно това, как става връзката производител-търговец в България.
    Идеята е да се сравни търговската етика с другите държави, да се коментират проблемите и т.н.. Аз не съм навътре в тази тема, може ли някой по-вещ да ми помогне по следните въпроси:
    - Как даден производител/търговец на едро стига до големите супер марките - Метро, Кауфланд ... (Имат ли повечето добре функциониращ отдел "Покупки" (Purchasing Department), Как става връзката - телефон, e-mail, лична среща)
    - Kаква е политиката при върнатите стоки?
    - До каква степен се практикува продажбата "на консигнация"?
    - Какви проблеми би срещнал един български производител? (административни и др.)
    - Има ли легални спънки за чуждестранните вносители?

    Всякаква помощ и съвети са добре дошли. Благодаря предварително!
    Практиката е следната :

    1. Среща на 4 или повече очи с отдел покупки/ buyer/, предварително уговорена. За Метро едно от най-важните условия е продукта Ви да е известен на пазара и с наложена търговска марка, доставяне на необходимите количества на време. Кауфланд- цена, цена, цена, много трудно се работи с тях.
    2. Всичко се договаря и то доста трудно, стандартния начин е доставчика сам да проверява сроковете на годност и да ги заменя преди да е станало късно.
    3. Консигнация, почти не се практикува, но има вариант при който доставяте по-голямо количество стока и след края на промоцията си прибирате остатъка и продаденото се фактурира.
    4. Проблеми има много, един от тях е, че могат да поръчват много в периода на разсроченото плащане / 40-90 дни/ и от там доставчика да усети липсата на пари и стока едновременно, административните проблеми.................нищо страшно, документи, които по-принцип за да сте на пазара трябва да ги имате.
    5. Ако стоката идва от ЕС, няма проблеми всичко е същото даже е по-лесно от колкото от роден производител, не се води внос. Ако стоката е с произход извън ЕС има доста разправии, но всяка митническа агенция ще помогне срещу хонорар.

    Успех.

    Коментар


    • Малко помощ на тема: Търговия, Връзката производител-търговец на дребно

      Правя доклад за университета относно това, как става връзката производител-търговец в България.
      Идеята е да се сравни търговската етика с другите държави, да се коментират проблемите и т.н.. Аз не съм навътре в тази тема, може ли някой по-вещ да ми помогне по следните въпроси:
      - Как даден производител/търговец на едро стига до големите супер марките - Метро, Кауфланд ... (Имат ли повечето добре функциониращ отдел "Покупки" (Purchasing Department), Как става връзката - телефон, e-mail, лична среща)
      - Kаква е политиката при върнатите стоки?
      - До каква степен се практикува продажбата "на консигнация"?
      - Какви проблеми би срещнал един български производител? (административни и др.)
      - Има ли легални спънки за чуждестранните вносители?

      Всякаква помощ и съвети са добре дошли. Благодаря предварително!
    Working...
    X