IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Етажна собственост - разходи на собствениците

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от tbm2.net Разгледай мнение
    Трябва да спазвате също периода през, който НЕ трябва да се свикват общи събрания по памет мисля беше периода от 15 юли до 15 септември или от 15 юни до 15 август. Пише го в закона просто трябва да се ровнете. Или изчакайте до 16-ти септември и тогава го насрочете.
    То може тогава, но само в неотложни случаи. Отделно не пречи преди това да го насрочат, но да е след 15.9 самото ОС ако не е неотложно.

    Коментар


    • Тоова е правилният начин!

      Първоначално изпратено от Jekata Разгледай мнение
      След като имате го подсетете за свикването на общо събрание поне веднъж годишно. Утвърдете си месечните такси с редовно свикано събрание, а след това разглезените пенсионери да бъдат погнати от съдия-изпълнител. Ако много се дърпа се съберете 20 % идеални части с искане за общо събрание. Ако не го насрочи, тогава го прехвърляте към общината. Има си ги нещата в закона. Багажа да им даде управителя срок 1 месец да изчезне, после да дирят Михаля. Сега също има тая институция и се нарича община. Пробвайте с факта, че нямате общи събрания, че нямате реален управител, та да им треснат по една блага глоба и нещата ще се канализират.
      Трябва да спазвате също периода през, който НЕ трябва да се свикват общи събрания по памет мисля беше периода от 15 юли до 15 септември или от 15 юни до 15 август. Пише го в закона просто трябва да се ровнете. Или изчакайте до 16-ти септември и тогава го насрочете.

      Коментар


      • След като имате го подсетете за свикването на общо събрание поне веднъж годишно. Утвърдете си месечните такси с редовно свикано събрание, а след това разглезените пенсионери да бъдат погнати от съдия-изпълнител. Ако много се дърпа се съберете 20 % идеални части с искане за общо събрание. Ако не го насрочи, тогава го прехвърляте към общината. Има си ги нещата в закона. Багажа да им даде управителя срок 1 месец да изчезне, после да дирят Михаля. Сега също има тая институция и се нарича община. Пробвайте с факта, че нямате общи събрания, че нямате реален управител, та да им треснат по една блага глоба и нещата ще се канализират.
        Last edited by Jekata; 05.09.2010, 15:29.

        Коментар


        • Реално няма Управител. Преди години едно общо помещение бе дадено за ползуване на фирма. Фирмата пое всички разходи по потдръжката на входа - чистачка, осветление, асансьори, околоблоково пространство. Включително и основен ремонт на покрива, камери на паркинга. И ако не дай си боже някой ден фирмата реши да се изнесе, ще почне революция. Всички са толкоз разглезени, и свикнали с това статукво, че не ми се мисли!!
          http://georgipiskov.blogspot.com

          Коментар


          • Управител нямате ли?

            Коментар


            • Напротив можете

              Напротив можете да проведете НАПЪЛНО ЛЕГИТИМНО събрание дори да сте 5 човека от 63 апартамента във вашето ЕПК. Ако няма необходимия кворум се изчаква един час след обявения предварително в поканите и обявлението и събранието се провежда. Каквото се реши на това събрание - това е закона. След това можете да започнете процедура по изпращане на нотариални покани към по-големите длъжници във входа. Знам много добре, че не е лесно, защото се занимаваме и с такава дейност, но има начин как да се решат проблемите.

              Коментар


              • Закона е добре написан. Само дето има входове с по 63 апартамента, като моя. От които около 20 са необитаеми(собствениците са ги купили за препродажба, или са в чужбина). Други 10 -15 се обитават от пенсионери, дето не дават една стотинка за нищо, а на събрание е абсурд да дойдат. На междуетажните площадки ненужен багаж - стари мебели стоят с години. Реално не може да се проведе легитимно събрание, и да се изберат легитимни органи. Според мен трябва в закона да залегнат по-големи права на кметката администрация. Или да се създаде някакъв орган - инспекция, с правомощия да налага санкции, да инспектира веднъж годишно, с две думи контрол!!
                http://georgipiskov.blogspot.com

                Коментар


                • Събранието каквото реши - това е закона.

                  Общото събрание на собствениците може да вземе решение да се осъдят некоректните съседи. Събарнието се свиква чрез писмени покани, които се връчват на член от семейството, ако в имота няма никой се залепва на входната врата на видно място поканата и се счита за връчена когато това е направено най-малко 24 часа преди насроченото събрание. Най-добре е да стане доста по-раничко за да няма неразбрали също така е добре когато се връчват поканите да сте 2-3 съседи от етажната собственост за да си бъдете свидетели в случай на възражение на по-късен етап от страна на съседа, който ще се направи на неразбрал. На събранието може дори и 5 човека да сте - каквото решите - това е закона. Ако поканите и уведомлението за събранието е направено по надлежния ред и опишете всяко решение в протокол ще се справите.

                  Коментар


                  • Re: Предназначение на средствата на собствениците в жилищен

                    Първоначално изпратено от peshomansz
                    Според новия закон за управление на етажната собственост в сила от 01.05.2009 г. могат ли събраните финансови средства срещу подписка на собствениците да се използват за завеждане на дело на отделен собственик или те са само за ремонти на общите части на сградата? Не трябва ли дело срещу даден собственик да се извършва само с лични средства, а не от общите пари в касата?
                    Много общо е питането.Зависи за какво е това дело .Ако е за изваждане от сградата на собственик или обитател по реда на чл. 45 от Закона за собствеността за определен срок с решение на общото събрание може.
                    [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                    Коментар


                    • Предназначение на средствата на собствениците в жилищен блок

                      Според новия закон за управление на етажната собственост в сила от 01.05.2009 г. могат ли събраните финансови средства срещу подписка на собствениците да се използват за завеждане на дело на отделен собственик или те са само за ремонти на общите части на сградата? Не трябва ли дело срещу даден собственик да се извършва само с лични средства, а не от общите пари в касата?

                      Коментар


                      • Само ако почнат да си сбират глобите, а не за хвърлен фас 1000 лв глоба. Тресни му 20, ама на мига. Ако няма - 24 ч. арест да видим дали утре ще го мята и то през прозореца на колата.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Jekata
                          РЗС-то мисля може да го намерите в кадастъра. Там с нотариален акт ви дават и плана на блока. Интересно обаче срока какъв е ако нито е имало събрание скоро, а блока е на 5 г. да речем.
                          На нас РЗС не ни трябва. На когото му трябва да си го вземе от там. Писна ни от бюрократичния рекет на държавата. Впрочем в Закона за търговския регистър има един показателен текст: чл. 23 (4) Ако е посочен ЕИК съдът, държавните органи, органите на местното самоуправление и местната администрация и лицата, на които е възложено упражняването на публична функция организации, предоставящи обществени услуги, включително банките, нямат право да изискват доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър, и представянето на актове, обявени в търговския регистър.
                          Логиката е същата, нали?

                          За провеждането на ОС:
                          ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ на ЗУЕС
                          § 2. Когато в етажна собственост не е провеждано общо събрание повече от една година, свикването на такова събрание и вписването в книгата за собствениците се извършва в срок 6 месеца от влизането в сила на закона.
                          § 3. Кметът на общината или района в тримесечен срок от изтичането на срока по § 2 организира провеждането на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на етажна собственост, където не са свикани такива събрания и не са избрани такива органи поради липса на инициатива на собствениците и обитателите на съответната етажна собственост.

                          Заб.: Законът влезе в сила на 1 май, а 6-месечният срок изтече на 1 ноември.
                          Тримесечният срок по §3 изтича на 1 февруари. Наближава шоу.

                          Коментар


                          • РЗС-то мисля може да го намерите в кадастъра. Там с нотариален акт ви дават и плана на блока. Интересно обаче срока какъв е ако нито е имало събрание скоро, а блока е на 5 г. да речем.

                            Коментар


                            • Благодаря за изказаното мнение. На мен проблемът ми е изискването всеки от собствениците да участва, както в гласуването, така и в ремонтите съобразно дела си в идеалните части. Сега трябва да се ремонтира покрива и ми се искаше да се определи кой колко дължи съобразно дела му. Има и то не малко апартаменти, които не са обитавани и оттук идва целият проблем. Отделно изобщо не съм сигурен дали записаните в нотариалния ми акт проценти идеални части са само частите от входа на нашия блок или и от съседния вход (общо сме 2 входа). Ето защо ми се искаше да имам данни за ид.ч. на всички собственици. Така че ако някой може да даде съвет ще съм много благодарен.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от JJF
                                Искам да попитам и още нещо. Част от апартаментите в нашия блок не се обитават и няма как да разбера техните собственици какви дялове от общите части притежават. Може ли да ми кажете към кого да се обърна, за да получа информация? Звънях в Агенцията по кадастъра, но там ми казаха, че имат информация за апартаменти, които са регистрани през последните 2 г. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека даде съвет, че още отсега ударих на камък
                                Изготвянето на Книга на собствениците е въпрос на деклариране на данни от самите собственици. Управителят не може да носи отговорност за недекларирани данни. В книгата всеки обект (апартамент) трябва да бъде на отделна страница. Подготвяте страницата, като записвате: "Не са предоставени данни".
                                Самата книга не е обект на регистрация в общината. Там се носи само заявление по образец, придружено с регистрационна карта - също по образец. Проблемът на тази рег. карта е изискването да се напише общата РЗС, което е невъзможно. Имайте предвид, че срокът за подаване на това заявление е до 14 дни след провеждане на общото събрание за избор на управител и контрольор.

                                Коментар

                                Working...
                                X