Първоначално изпратено от bota156
Разгледай мнение
За сериозните и комплексни бизнеси - много им се иска на някой да е така (на тези, които разработват AI глупости), но реално продуктите им са напълно ненужни. Аз пък очаквам целият този хайп около AI най-после да стихне и отново да се почне да се работи сериозно, че сега IT-отделите само пречат на бизнеса и са като раздути паразити.
Ето ти един адски прост пример - една фактура е съставена от X реда (отнася се за X броя договора примерно). Осчетоводена е обаче сумарно, като ревенюто не е букнато в правилните сметки според типа на договора, а е в някаква обща сметка цялото. VAT също е начислен в общата сметка, а е трябвало поотделно, защото има различни VAT-кодове с различни сметки. Идва ДДС одит. CFO-то писка, защото иска да знае аджеба какъв е източникът на оборотите. Задачата е - да се оправи кашата. В базата имаш над 100 милиона транзакции - някой сбъркани, някой ОК, при някой липсва ключ към договора, при някои не е ясно от коя фактура произлизат...ДДС-то частично разбито, но има и случаи в които е разбито за отделни позиции, но за други сумарно и всичките в общ документ....И още стотици знайни и незнайни неточности.
Типичното счетоводство в 90% от компаниите. Идва CFO-то и иска да му направиш дашборди, различни KPI в реално време, да си ги гледа когато е в кенефа. Не го интересува качеството на данните, затова ти плаща.
Напиши ми код за 1 ден да те видя...Никакъв шанс и за 1 месец и за 10 години. Просто защото код се пише на базата на някакви правила, на някакъв алгоритъм. А тук правила няма, трябва човешки мозък, който да схване за какво иде реч. В такъв случай един умен младеж (или девойка) с математическа мисъл е 100 пъти по-ценен от който и да било програмист, инженер или архитект.
Който е работил с реални клиенти и бизнеси, ще ме разбере много добре. Естествено, за просто IT горните неща са тъмна Индия, на тях задачата им е да си продадат смотаните лицензи за глупостите и да цоцат поддръжка. 99% от ИТ компаниите произвеждат абсолютно ненужен боклук, който се припокрива с продуктите на още 1000 като тях и битката е да се покаже кой е по-по-най. А реално полза от тях няма. Тръгваш с огромни очаквания, даваш X милиона за внедряване, после плащаш на консултанти да ти оправят кашите и се оказва, че си можел и сам да си ги направиш нещата без този смотан IT продукт. Но вече късно. Затова и секторът е твърде раздут, а много компании тръгват в грешната посока подлъгани от хайпа, че уж могат да пестят разходи, а реално плащат много повече за да оправят кашите в последствие.
Коментар