If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nqkoj ot vas da e 4uval 4e tezi subsidii sa samo za toz kojto obrabotva zemjata ,a ne za sobstvenika !!!
Да, така е... Но е логично повишената доходност от обработването на земята в следствие на субсидиите да доведе до нарастване на търсенето на земя за обработка, като това повишено търсене ще рефлектира върху повишение на наемната цена на земята.... ...все пак годната за обработка земя е ограничен ресурс...
Освен това съществува възможност от АТЕRA самите те да се регистрират като земеделски производители и да вземат директно субсидиите, при условие, че поддържат земята в добро състояние (каквото намерение вече изразиха).
Видял си пазарна поръчка малко преди да се изпълни - Кобоса не би трябвало да ги показва въобще защото се изпълняват веднага но това си е от темата бъгове на Кобоса
Мненията ми не са препоръка за покупко продажба на акции.
Сумата през първата година по самата Схема за единно плащане на площ е 391 млн. лева, като над 118,045 млн. лв. ще бъдат националните доплащания, които представляват 25% от Фонда за развитие на селските райони от втория стълб. По този начин се получава сума над 14 лв. преки плащания на декар за първата година, припомни министър Кабил.
Земеделските стопани ще получат двете суми - 10 лв. по Схемата за единно плаща на площ и около 4 лв. по националните доплащания, паралелно, а не едновременно, защото източникът на финансиране е различен, уточни министър Кабил.
Излиза, че само от субсидии доходноста на д-ка ще се повиши с около 14 лв. за тази година, отделно дохода от обработването на земята, който средно е около 20-40 лв. за декар... ... как мислите, дали цената на земята ще остане под 200 лв. за декар, при условие, че този вид актив може да носи около 35-55 лв./годишно?
Чл. 24г. (Нов - ДВ, бр. 13 от 2007 г.) (1) Замяната на земеделски земи от държавния поземлен фонд със земеделски земи на граждани, юридически лица или общини се извършва по писмено предложение на заинтересованите лица. Предложението не обвързва министъра на земеделието и горите за извършването на замяна.
(2) Когато с предлаганата замяна на земеделски земи се постига уедряване на поземлени имоти, не се прилагат ограничения за размер на земеделските земи - предмет на замяната.
(3) Министърът на земеделието и горите се произнася с предварително писмено становище по предложението за замяна в едномесечен срок. Когато становището е положително, в него се посочват и условията за извършване на замяната.
(4) Замяна на земеделски земи по ал. 1 не се извършва, когато земите - собственост на граждани, юридически лица или общини, са обременени с ипотека или други тежести, отдадени са под наем или под аренда, намират се в санитарно-охранителни зони, няма пряк пътен достъп до тях, както и в други случаи, определени с правилника за прилагане на закона , или замяната не е в интерес на държавата.
(5) За подготовка на замяната се комплектува преписка с документите, удостоверяващи правото на собственост върху имотите, подлежащи на замяна, техните оценки, спазването на законните изисквания и на условията по ал. 3.
(6) За извършване на замяната министърът на земеделието и горите издава заповед. В едномесечен срок от съобщаването на заповедта заинтересованото лице заплаща дължимите данъци, такси, разноски и други плащания.
(7) В едномесечен срок след заплащането на сумите по ал. 6 въз основа на заповедта се сключва писмен договор. Договорът се вписва в службата по вписванията по местонахождение на имотите за сметка на заявителя. Нотариална форма не е необходима.
(8) Когато заявителят не е заплатил дължимите суми в срока по ал. 6 или не се е явил, за да подпише договора в срока по ал. 7, се смята, че се е отказал от сключването на сделката.
(9) Замяната на земеделски земи от общинския поземлен фонд със земеделски земи на граждани, юридически лица и държавата се извършва с решение на общинския съвет след представяне на мотивирано становище на общинската служба по земеделие и гори.
(10) Уедрените земеделски земи, придобити чрез замяна със земеделски земи от държавния поземлен фонд или от общинския поземлен фонд, не могат да се раздробяват чрез разпоредителни сделки за срок 10 години от извършването на замяната.
Доцент , който се представя за оценител на активите на ATERA коментира днес пред студентите си , че средната пазарна цена на декар е 240 лева , което значи около 1,5 лв активи/акция. Как ще коментирате това твърдение ?
Krank, за това съм напълно съгласен. Именно свръхочакванията и последвалото разочарование на повечето инвеститори доведе до този спад при АДСИЦ-ите. Според мен дългосрочно това дружество дава добри възможности, отделно от плюсовете за диверсификацията на портфейла.
Коментар