IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да създам фирма, какви са ми разходите?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от rover
    Аз плащам на счетоводителка ( изключително опитена и съвестна) от 1991 година. Детето ми е обучавано от нея три години. Цената на труда им е доста ниска. За ДДС фирма - 240 лева. И не искат дори един час на фирма социална осигуровка да им платят. Адвокатите и архитектите например са разрешили тези въпроси със задължителни минимални такси. В счетоводството се намесват аматьори, пенсионери и какви ли още не, без никакви знания, побиват цените, ама като дойде проверката и почнат глобите, тогава направилите икономия се усещат. Има някакъв съюз на счетоводителите - ама си е като нищо.

    Без добро счетоводство - заникъде не сме.
    Безусловно съм съгласен че за смислен бизнес трябва качествена счетоводна услуга. Просто в конкретния случаи който коментираме, размера на дохода не му дава възможност да си я позволи..............пък и няма особен смисъл.

    За Инспекция по труда си в грешка.
    Не проверяват самоусигуряващи се лица, като самоусигуряваш той дори може да избере за намаляване на разходите да не се осигурява за осигуритерлни рискове като "Общо заболяване и майчинство"...тоест без болнични!
    Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

    Коментар


    • Човека говори за бизнес в размер на 500 лева месечно без заети лица.Няма ДДС, няма заплати, няма инспекция по труда, няма НОИ ..

      ================================================== ===

      Има НОИ, има и Инспекция по труда. Направиха проверка на една шивачка, работеща сама. Провериха и замерванията. Случайно бях там. Обясниха ми, че и на кварталния обущар правят проверки и проверяват например каква е осветеността. Аргументи за това - ако чука ( пирони) на тъмно - ще си увреди зрението и после Здравната каса трябва да му плаща лечението. Има някаква логика. Иначе дребните минават по-лесно, няма спор.
      Партия была, есть и будет есть!

      Коментар


      • Аз плащам на счетоводителка ( изключително опитена и съвестна) от 1991 година. Детето ми е обучавано от нея три години. Цената на труда им е доста ниска. За ДДС фирма - 240 лева. И не искат дори един час на фирма социална осигуровка да им платят. Адвокатите и архитектите например са разрешили тези въпроси със задължителни минимални такси. В счетоводството се намесват аматьори, пенсионери и какви ли още не, без никакви знания, побиват цените, ама като дойде проверката и почнат глобите, тогава направилите икономия се усещат. Има някакъв съюз на счетоводителите - ама си е като нищо.

        Без добро счетоводство - заникъде не сме.
        Партия была, есть и будет есть!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от markov
          Човека говори за бизнес в размер на 500 лева месечно без заети лица.Няма ДДС, няма заплати, няма инспекция по труда, няма НОИ .....вероятността някои да го провери е малка а да наруши закона е клоняща към нула ! Нормално е , колкота повече расте бизнеса рисковете от проблеми с администрацията да са по големи.
          Имам много познати с такива бизнесчета дето през 8-10 годишната им история никога не са имали данъчна проверка...просто няма за какво !
          Добре де ! Ти като счетоводител на такъв късмет ли разчиташ? Да няма проверка? Ами ако има? Какво правим тогава? Ти си лесен - Ще кажеш - Аз бях до тук! - ами той?
          В случая много по лесно би било да си работи като самоосигуряващо се лице - http://www.econ.bg/law86434/procedur...cle115303.html (макар, че пак ще има доста писане и тичане), вместо да се заробва с ЕТ.
          Държавата ни е шибана. Да ти кажа довечера съм на вечеря и диско с едни познати от Норвегия. Имат малка компания и произвеждат малки лодки и яхти.
          Работят стана няколко години, почнаха от нулата и въпреки, че мрънкат за данъците (около27%-30%) почти нямат тези проблеми със счетоводството които би имал тук един малък прозиводител или търговец. И това при положение, че Норвегия се управлява от комунисти (Норвежка Работническа Партия), пък ние уж не.

          ...
          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

          Коментар


          • Човека говори за бизнес в размер на 500 лева месечно без заети лица.
            Няма ДДС, няма заплати, няма инспекция по труда, няма НОИ .....вероятността някои да го провери е малка а да наруши закона е клоняща към нула !

            Нормално е , колкото е по-голям бизнеса, толкова рисковете от проблеми с администрацията да са по големи.
            Имам много познати с такива бизнесчета дето през 8-10 годишната им история никога не са имали данъчна проверка...просто няма за какво !
            Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

            Коментар


            • Re: Как да създам фирма, какви са ми разходите?

              Първоначално изпратено от markov
              Първоначално изпратено от Jay Gould
              Първоначално изпратено от FlaviOn
              Здравейте, необходима ми е информация как да създам фирма и какви ще са ми разходите по тази новосъздадена фирма след това. Става въпрос за малък бизнес, който обаче вече изисква да имам регистрирана фирма. Общо печалбата на месец ми възлиза на около средно 500 лева. Та въпроса ми е какви ще са разходите по фирмата, след като я направя. В смисъл нали трябва да има осигурено лице или може и без това? Трябва да се плаща на счетоводител, как става месечно или може веднъж годишно, за да ми оправи документите, тъй като няма да е голяма дейността, както казах.

              Ще съм ви благодарен, ако някой се заеме да ме светне в тези неща, защото съм изклчително назад с фирмите.
              Ако печалбата ти е 500-1000 лева на месец, няма смисъл да си правиш фирма.
              Тук не сме САЩ, Канада, Германия или Норвегия където малкия предприемач е максимално улеснен (законите са кратки и ясни) и сам може да си попълни документите и счетоводството.

              Разходите месечно по фирма тук, ще изяждат минимум половината сума.

              Щеш не щеш, ще се наложи да си наемеш счетоводител, имаш и други разходи.
              През месец два, ще ти казват - "Дай 50 лева тук, дай 20 лева там, виси на опашка еди къде си плати 15 лева, изкарай си зелено картонче и едно ламинирано иначе ще те глобим ако пропуснеш срока.
              Като теглиш чертата, ще видиш с твоите 500 лева си на минус за годината или на равно.
              Така ще работиш като хамав, но за другите, а ако те сбъркат в тебе остават само пасивите.
              Ако нещо по документите ти се обърка или някой данъчен просто се заяде гориш! глобите са сериозно дори за един пропуснат срок, а счетоводителя не носи никаква отговорност или поне не знам някой счети да се е бръкнал за това, че ти е объркал нещо документацията.
              Само в България фирмите се товарят с разходи още с регистрацията.
              Счетоводството нарочно е направено сложно, трудно и с двояко значение, да се тълкува (на който както му изнася), за да могат десетките хиляди счетоводители и адвокати (такива са и повечето депутати) да ядат парите на хората.
              Когато основата на бизнеса (законите) е слаба, а не очакваш големи печалби в компанията си, не прави фирма в България!
              Факт.

              За това сме последна дупка на кавала по БВП в Европа. По-изгодно е да крадеш, да работиш на черно, или да виснеш за помощи на гърба на държавата, вместо да работиш за тези 500 - 1000 лева, които така и няма да стигат до теб, а други хора ще ги ядат.

              Впрочем нещата не са направени случайно така, а нарочно.
              Целта е - Да не може сам да се изхранваш и винаги да си зависим от някой за хляба си на масата.

              ПС: Ако някога въобще правиш фирма (Ако печалбата ще ти покрива разходите) само ООД или ЕООД.
              В никакъв случай друго. Така дори нещо да се оплеска, отговаряш само до уставния капитал.
              Доста грешни постановки приятелю, явно си далеч от тая тема.
              Не плаши желаещите да стартират собствен бизнес, дявола не е толкова черен !
              Примерно отдавна няма глоби за закъснението на ламинираните талончета..просто след като агенцията по вписване заработи вече не се издават такива за булстат/ЕИК и данъчен номер.
              Не съм далече, а съм минал през всичко като търговец, производител и какво ли не и за това съм наясно 100 % с механизмите.
              Не го плаша, а му обяснявам какво го чака, а ти като счетоводител разбира се ще си на другото мнение. Гледам долу обаче си пропуснал около 80 % от разходите му за да не го стряскаш.
              Колегата rover много добре го е обяснил!
              Глобите за това - "отдавна няма глоби за закъснението" не само го има ами са и по-големи Не само за номерца, ами за каквото се сетиш.
              Ако не е врат, ще е шия!
              Ако ти като счетоводител - за 40-50 лева ( ) нещо объркаш, дали ще се бръкнеш в джоба да му платиш глобите? Не нали?!
              А аз само казвам, че за 500 лева няма дори да си избива разходите по фирмата.
              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Първоначално изпратено от rover
                Въпросът беше какви са разходите след регистрацията, а не колко струва тя. И като чета как се разправяте за изтеглянето на 5000 лева...като че ли това е най-важното.
                НАЙ-ВАЖНОТО!! Намери си добър счетоводител и ПОМЕСЕЧНО си оправяй нещата.Защото как си представяш да работиш седем месеца, да те викнат по разни проверки в данъчното или където и да било и тогава да търсиш фактури и да оправяш разни задължителни документи, които няма как да се извадят със задна дата. А те идват на проверка днес и те викат утре с папките. Хубавото у нас, в България е, че счетоводителите са евтини и обикновено не се занимават само със счетоводството, а ще ти помогнат да оправиш и всички онези неща които ти казах и които не ти казах.
                За това си прав, в Франция счетоводител за по малко от 2000 евро годишна такса и за най-малкия бизнес няма да намериш !
                Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                Коментар


                • Въпросът беше какви са разходите след регистрацията, а не колко струва тя. И като чета как се разправяте за изтеглянето на 5000 лева...като че ли това е най-важното.
                  НАЙ-ВАЖНОТО!! Намери си добър счетоводител и ПОМЕСЕЧНО си оправяй нещата.Защото как си представяш да работиш седем месеца, да те викнат по разни проверки в данъчното или където и да било и тогава да търсиш фактури и да оправяш разни задължителни документи, които няма как да се извадят със задна дата. А те идват на проверка днес и те викат утре с папките. Хубавото у нас, в България е, че счетоводителите са евтини и обикновено не се занимават само със счетоводството, а ще ти помогнат да оправиш и всички онези неща които ти казах и които не ти казах.
                  Партия была, есть и будет есть!

                  Коментар


                  • Re: Как да създам фирма, какви са ми разходите?

                    Първоначално изпратено от Jay Gould
                    Първоначално изпратено от FlaviOn
                    Здравейте, необходима ми е информация как да създам фирма и какви ще са ми разходите по тази новосъздадена фирма след това. Става въпрос за малък бизнес, който обаче вече изисква да имам регистрирана фирма. Общо печалбата на месец ми възлиза на около средно 500 лева. Та въпроса ми е какви ще са разходите по фирмата, след като я направя. В смисъл нали трябва да има осигурено лице или може и без това? Трябва да се плаща на счетоводител, как става месечно или може веднъж годишно, за да ми оправи документите, тъй като няма да е голяма дейността, както казах.

                    Ще съм ви благодарен, ако някой се заеме да ме светне в тези неща, защото съм изклчително назад с фирмите.
                    Ако печалбата ти е 500-1000 лева на месец, няма смисъл да си правиш фирма.
                    Тук не сме САЩ, Канада, Германия или Норвегия където малкия предприемач е максимално улеснен (законите са кратки и ясни) и сам може да си попълни документите и счетоводството.

                    Разходите месечно по фирма тук, ще изяждат минимум половината сума.

                    Щеш не щеш, ще се наложи да си наемеш счетоводител, имаш и други разходи.
                    През месец два, ще ти казват - "Дай 50 лева тук, дай 20 лева там, виси на опашка еди къде си плати 15 лева, изкарай си зелено картонче и едно ламинирано иначе ще те глобим ако пропуснеш срока.
                    Като теглиш чертата, ще видиш с твоите 500 лева си на минус за годината или на равно.
                    Така ще работиш като хамав, но за другите, а ако те сбъркат в тебе остават само пасивите.
                    Ако нещо по документите ти се обърка или някой данъчен просто се заяде гориш! глобите са сериозно дори за един пропуснат срок, а счетоводителя не носи никаква отговорност или поне не знам някой счети да се е бръкнал за това, че ти е объркал нещо документацията.
                    Само в България фирмите се товарят с разходи още с регистрацията.
                    Счетоводството нарочно е направено сложно, трудно и с двояко значение, да се тълкува (на който както му изнася), за да могат десетките хиляди счетоводители и адвокати (такива са и повечето депутати) да ядат парите на хората.
                    Когато основата на бизнеса (законите) е слаба, а не очакваш големи печалби в компанията си, не прави фирма в България!
                    Факт.

                    За това сме последна дупка на кавала по БВП в Европа. По-изгодно е да крадеш, да работиш на черно, или да виснеш за помощи на гърба на държавата, вместо да работиш за тези 500 - 1000 лева, които така и няма да стигат до теб, а други хора ще ги ядат.

                    Впрочем нещата не са направени случайно така, а нарочно.
                    Целта е - Да не може сам да се изхранваш и винаги да си зависим от някой за хляба си на масата.

                    ПС: Ако някога въобще правиш фирма (Ако печалбата ще ти покрива разходите) само ООД или ЕООД.
                    В никакъв случай друго. Така дори нещо да се оплеска, отговаряш само до уставния капитал.
                    Доста грешни постановки приятелю, явно си далеч от тая тема.
                    Не плаши желаещите да стартират собствен бизнес, дявола не е толкова черен !
                    Примерно отдавна няма глоби за закъснението на ламинираните талончета..просто след като агенцията по вписване заработи вече не се издават такива за булстат/ЕИК и данъчен номер.
                    Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                    Коментар


                    • Човека е питал преди десетина месеца но не пречи да си лафим по темата
                      Като гледам по темата са се изходили маса народ знаещ и нецнаещ.

                      Та за такъв доход в рамките на 500-1000 лева, по удачно ще ти е ЕТ да регистрираш по няколко причини.

                      1. Регистрацията търговския регистър струва 50 лева, и ако имаш елементарна грамотност бланката може да си пъпълниш сам.
                      2. Не се нуждаеш от начален капитал за регистрацията.
                      3. Счетоводната отчетност на ЕТ може да е едностранна, тоест при добро желание книгите за приходи и разходи можеш сам да си го водиш .
                      Ако все пак решиш да ползваш счетоводител, ще намериш такъв за сумата 40-50 лева месечно! / просто работата е твърде малко при еднострано счетоводство и липса на заети лица /
                      4. След регистрацията ти разхода за осигуряване на месец за всички осигурителни рискове ще е 76.70 лева /СО-42.90, ДЗПО-13,ЗО-20.8/ плюс банковите такси за внасянето им.
                      НЕДОСТАТЪК - данъчното облагане на ЕТ ако имаш печалба е досат по високо от това на ЕООД.

                      Ако решиш да правиш ЕООД то :

                      1. регистрация 160 лева
                      2. задължително двустранно счетоводство което почва от 110 - 150 лева месечно.
                      3. наличие на 3500 или 5000 лева за уставен капитал .
                      Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                      Коментар


                      • Има куп неща, които никой тук не ти казва. Ако имаш касов апарат - и за него задължителен договор, съответно плащане. Ако имаш магазин или офис - тряббва да съответства на куп условия. Най малкото - задължителни замервания на електриката - заземление, импеданс, осветление...... независимо дали имаш работници. Ако имаш - трудова медицина, оценка на риска.. Абе и в магазините аптечки ми поискаха. На вратите - какви ли не задължителни табели. Ако си в движение ( например ВИК) - и там тормоз. Такива неща като тези са десетки. Дори да си самонает, Инспекцията по труда пак ще те мъчи. Абе и на пожарната трябва да платиш, и РИОКОЗ се намесват. За охрана на обекта ,за всичко трябват пари. Ако искаш да ти напиша всичко с точност до 10 лева, напиши с какво искаш да се занимаваш.
                        Този, който те съветва сам да си водиш счетоводството, направо ще те закопае. Там има хиляди неща, които трябва да се знаят, а те се менят непрекъснато. Например, в един магазин трябва да има около 26 документа, които трябва да се намират непрекъснато там. Липсата само на една тетрадка ( например за вписване проверките на инспекцията по труда), води веднага до глоба. Забрави за спокоен сън след регистрацията на фирмата. Каквито и пари да внасяш в банките, навсякъде са такси, такси.....
                        Късмет!
                        Партия была, есть и будет есть!

                        Коментар


                        • Re: Как да създам фирма, какви са ми разходите?

                          Първоначално изпратено от FlaviOn
                          Здравейте, необходима ми е информация как да създам фирма и какви ще са ми разходите по тази новосъздадена фирма след това. Става въпрос за малък бизнес, който обаче вече изисква да имам регистрирана фирма. Общо печалбата на месец ми възлиза на около средно 500 лева. Та въпроса ми е какви ще са разходите по фирмата, след като я направя. В смисъл нали трябва да има осигурено лице или може и без това? Трябва да се плаща на счетоводител, как става месечно или може веднъж годишно, за да ми оправи документите, тъй като няма да е голяма дейността, както казах.

                          Ще съм ви благодарен, ако някой се заеме да ме светне в тези неща, защото съм изклчително назад с фирмите.
                          Ако печалбата ти е 500-1000 лева на месец, няма смисъл да си правиш фирма.
                          Тук не сме САЩ, Канада, Германия или Норвегия където малкия предприемач е максимално улеснен (законите са кратки и ясни) и сам може да си попълни документите и счетоводството.

                          Разходите месечно по фирма тук, ще изяждат минимум половината сума.

                          Щеш не щеш, ще се наложи да си наемеш счетоводител, имаш и други разходи.
                          През месец два, ще ти казват - "Дай 50 лева тук, дай 20 лева там, виси на опашка еди къде си плати 15 лева, изкарай си зелено картонче и едно ламинирано иначе ще те глобим ако пропуснеш срока.
                          Като теглиш чертата, ще видиш с твоите 500 лева си на минус за годината или на равно.
                          Така ще работиш като хамав, но за другите, а ако те сбъркат в тебе остават само пасивите.
                          Ако нещо по документите ти се обърка или някой данъчен просто се заяде гориш! глобите са сериозно дори за един пропуснат срок, а счетоводителя не носи никаква отговорност или поне не знам някой счети да се е бръкнал за това, че ти е объркал нещо документацията.
                          Само в България фирмите се товарят с разходи още с регистрацията.
                          Счетоводството нарочно е направено сложно, трудно и с двояко значение, да се тълкува (на който както му изнася), за да могат десетките хиляди счетоводители и адвокати (такива са и повечето депутати) да ядат парите на хората.
                          Когато основата на бизнеса (законите) е слаба, а не очакваш големи печалби в компанията си, не прави фирма в България!
                          Факт.

                          За това сме последна дупка на кавала по БВП в Европа. По-изгодно е да крадеш, да работиш на черно, или да виснеш за помощи на гърба на държавата, вместо да работиш за тези 500 - 1000 лева, които така и няма да стигат до теб, а други хора ще ги ядат.

                          Впрочем нещата не са направени случайно така, а нарочно.
                          Целта е - Да не може сам да се изхранваш и винаги да си зависим от някой за хляба си на масата.

                          ПС: Ако някога въобще правиш фирма (Ако печалбата ще ти покрива разходите) само ООД или ЕООД.
                          В никакъв случай друго. Така дори нещо да се оплеска, отговаряш само до уставния капитал.
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Re: Регистрация на фирма

                            Първоначално изпратено от Пухче
                            Първоначално изпратено от cityoffountains
                            35% от кога е?
                            От 01.01.2009 г. задължително внесеният капитал преди регистрацията е 35% от целия регистриран.
                            Ако се интересувате от счетоводство

                            Коментар


                            • Re: Регистрация на фирма

                              Първоначално изпратено от cityoffountains
                              35% от кога е?

                              Коментар


                              • Регистрация на фирма

                                регистрация на фирма[/url]
                                [url=http://www.cityoffountains.eu/?cont=fountains&code=main&LangID=2&LangID=1]ново строителство[/u

                                Коментар

                                Working...
                                X