If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ужаст! Сега сам ще трябва да си внасям вноските по данъка на наемателя ЮЛ
И кой те е бил през кривите пръстенца, да го регистрираш тоя договор в общината ? Да не би да е била некоя бананка, в която си кандидаствал за кредит матрак Дормео ? Са с такъв данък ще те ушият, че ще ти се види нанагорно
Каква идея да имаш, счетоводна кантора , някои си писал мнение по даден въпрос, което според мен не скореспондира с закона.
Според някои трактовки ако наемодателя е регистрирано по ДДС физическо лице или ЕТ а наемателя е физ.лице нерегистрирано по ДДС, дори би следвало наемодателя да си самоначисли и внесе ДДС ...макар че не ми е известен случай за глобен за масовото неизпълнение на горното.
Колегата вкарва нюанс като казва че наемодателя всъщност е ЮЛ - сдружение на собственици. Тоест не е регистрирано по търговския закон.
Ако наемодателят е регистрирано по ДДС лице ЕТ, мисля че няма някакъв спор. Начислява си ДДС като поп. За Физ. лице по ДДС въпросът е и тако и вако. Ако могат крият.
Проблемът в случая действително е, че етажната собственост не е търговец.
Ако е регистриран търговец, а мисля че няма проблем 10 юзъра собственици да регистрираме ООД и такива ЕС определено има, тогава Наемателят не внася авансовия данък.
Въпрос на решение и на законова възможност е действително регистриране на ЕС като търговец. Тогава от приходите от наеми ще се намаляват определени разходи. От друга страна няма да могат да се ползват разни екстри като Европейски програми и Санкции по Закона за етажната собственост.
Абе, не знам. Сигурно е яко всичко да се отдаде под наем от ЕС на търговец собственост на ЕС и след това да се преотдаде Но заниманието с 10-15 юзъра, винаги води до образуване на много нерви.
Каква идея да имаш, счетоводна кантора , някои си писал мнение по даден въпрос, което според мен не скореспондира с закона.
Според някои трактовки ако наемодателя е регистрирано по ДДС физическо лице или ЕТ а наемателя е физ.лице нерегистрирано по ДДС, дори би следвало наемодателя да си самоначисли и внесе ДДС ...макар че не ми е известен случай за глобен за масовото неизпълнение на горното.
Колегата вкарва нюанс като казва че наемодателя всъщност е ЮЛ - сдружение на собственици. Тоест не е регистрирано по търговския закон.
Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Здравейте!
Моля ме извините ако бъркам мястото за поместване на моя въпрос, но данъците не са ми силна страна :-) ВЪПРОСА МИ Е СЛЕДНИЯ: Ако две ЮЛ сключат договор за наем на недвижим имот кое ЮЛ внася данъка Наемодателя или Наемателя? Благодаря предварително!
ЕТО ТОВА НАМЕРИХ В САЙТА PARITENI.BG:
При наемане на имот наемателят дължи данък, който се внася авансово, само ако: наемодателят е физическо лице, а наемателят е фирма или самоосигуряващо се лице (адвокат, лекар и т.н.) и помещението се ползва от самоосигуряващото се лице за негова дейност. Ако и наемодателят, и наемателят са физически лица или фирми, наемателят не дължи и не внася данък.
В случай, че има данък, наемателят трябва да представи на наемодателя служебна бележка по образец и сметка за изплатени суми. Те могат да бъдат намерени в сайта на НАП. Там са отразени изплатените суми за наем и удържаните суми за данък, както и платен данък (ако е платен).
Задълженото лице е наемателят. Ако той е удържал сумата за данък, но не го е внесъл в НАП, санкциите са за него. Към данъчната си декларация наемодателят добавя един екземпляр от тези служебни бележки. Те се съставят в три екземпляра – по един за страните и един за НАП. Подписват се и от двамата.
За 2013 г. има промени, припомня Миткова. Новото е, че авансовият данък ще се внася на три месеца, а служебни бележки ще се издават веднъж годишно за цялата сума.
Здравейте!
Моля ме извините ако бъркам мястото за поместване на моя въпрос, но данъците не са ми силна страна :-) ВЪПРОСА МИ Е СЛЕДНИЯ: Ако две ЮЛ сключат договор за наем на недвижим имот кое ЮЛ внася данъка Наемодателя или Наемателя? Благодаря предварително!
Аз всъщност искам да помогна на мои близки. И се пообърках малко по следната причина: Съдя по себе си: Ние сме сдружение на собствениците т.е. Юридическо лице. Наемодатели сме на мобилна компания. 10 % данък обаче го плаща мобилната компания, а не ние. И като се зарових из форумите чета, че след последните промени когато наемателя е ЮЛ той внася данъка, като се прави прихващане от общата сума, но при положение, че наемодателя е ФЛ, а в този случай и двете страни са ЮЛ. В този случай за който Ви питам случая ми се вижда идентичен и двете са ьридически лица. И от много четене вече съвсем се оплетох.
При сделка за наем между две ЮЛ и издаване на фактура за наема НЕ се удържа авансово данък. Наема влиза като приход на наемодателя и се облага ако има печалба от дейността съответно !
Анджък! Аз за това питам за какъв данък иде реч. Данък печалба, ДДС, Данък сгради???
При сделка за наем между две ЮЛ и издаване на фактура за наема НЕ се удържа авансово данък. Наема влиза като приход на наемодателя и се облага в края на годината ако има ЮЛ има печлба !
Ма за тези работи трябва да си имате счетоводител , не да пишете по форумите и да ви дават глупави и подвеждащи съвети.
Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Здравейте!
Моля ме извините ако бъркам мястото за поместване на моя въпрос, но данъците не са ми силна страна :-) ВЪПРОСА МИ Е СЛЕДНИЯ: Ако две ЮЛ сключат договор за наем на недвижим имот кое ЮЛ внася данъка Наемодателя или Наемателя? Благодаря предварително!
Наемателя!
Ако наемодателя е ФЛ той трябва да внесе авансово данъците,но при ЮЛ това се извършва от наемателя.
Здравейте!
Моля ме извините ако бъркам мястото за поместване на моя въпрос, но данъците не са ми силна страна :-) ВЪПРОСА МИ Е СЛЕДНИЯ: Ако две ЮЛ сключат договор за наем на недвижим имот кое ЮЛ внася данъка Наемодателя или Наемателя? Благодаря предварително!
Коментар