Изплуваха 50 милиона лева на БДЖ в банки http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1139448
Над 50 милиона лева са наличните средства на БДЖ към 2 декември т. г. Това разкриха отлично информирани източници от жп превозвача.
Сумите са разхвърляни по разплащателни и депозитни сметки в няколко български банки, но “лъвският пай” е за Общинска банка. В трезора зимуват около 80 процента от финансовите наличности на БДЖ.
В момента в тричленния съвет на директорите на превозвача освен шефа на борда Владимир Владимиров и изпълнителния директор Йордан Недев влиза и Емил Иванов Иванов, който е директор в Общинска банка.
Любопитен факт е, че въпреки прокламираното от властта тежко финансово състояние на компанията, парите на железопътната фирма рязко са се увеличили през последните 4 месеца. Към юни-юли наличните средства на БДЖ са били 30-40 милиона лева, но през следващите месеци са нараснали рязко, твърдят източниците на “Труд”. “Причината е, че в момента жп превозвачът е спрял всички плащания. Дават се пари само за заплати, ток и гориво, а нервите на другите доставчици и кредитори се опъват до краен предел в очакване на ответен удар”, обясниха жепейци.
Крайната цел била БДЖ да се доведе до фиктивен фалит, а печелившите товарни превози да бъдат продадени евтино.
Айде честито, пък глупаците нека си вярват в рИформи и Дядо Коледа
Товарните превози са голямата хапка - много стратегически и перспективен бизнес. Могат да печелят повече дори и от енергийните фирми. За професионалистите в бранша не е тайна, че след като стане тунелът под Босфора, който се строи в момента, транзитният трафик ще се увеличи многократно. Печалбите ще са огромни при ниски разходи и много малък като брой персонал. Напоследък в жп средите много активно се говори за интерес към този бизнес от страна на кръгове около собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев, около Милен Велчев и руската Внешторгбанк. Навсякъде се говори за тази схема, а че бизнесът си струва, е безспорно. Имат си и локомотиви, и вагони, и договори с жп администрациите на съседните страни, което е много важно. Другото важно е, че задълженията са на “БДЖ Холдинг”, не на “БДЖ-Товарни превози”. Но това е пътят - евтина продажба, а данъкоплатците пак ще плащат старите задължения. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1140438
Над 50 милиона лева са наличните средства на БДЖ към 2 декември т. г. Това разкриха отлично информирани източници от жп превозвача.
Сумите са разхвърляни по разплащателни и депозитни сметки в няколко български банки, но “лъвският пай” е за Общинска банка. В трезора зимуват около 80 процента от финансовите наличности на БДЖ.
В момента в тричленния съвет на директорите на превозвача освен шефа на борда Владимир Владимиров и изпълнителния директор Йордан Недев влиза и Емил Иванов Иванов, който е директор в Общинска банка.
Любопитен факт е, че въпреки прокламираното от властта тежко финансово състояние на компанията, парите на железопътната фирма рязко са се увеличили през последните 4 месеца. Към юни-юли наличните средства на БДЖ са били 30-40 милиона лева, но през следващите месеци са нараснали рязко, твърдят източниците на “Труд”. “Причината е, че в момента жп превозвачът е спрял всички плащания. Дават се пари само за заплати, ток и гориво, а нервите на другите доставчици и кредитори се опъват до краен предел в очакване на ответен удар”, обясниха жепейци.
Крайната цел била БДЖ да се доведе до фиктивен фалит, а печелившите товарни превози да бъдат продадени евтино.
Айде честито, пък глупаците нека си вярват в рИформи и Дядо Коледа
Товарните превози са голямата хапка - много стратегически и перспективен бизнес. Могат да печелят повече дори и от енергийните фирми. За професионалистите в бранша не е тайна, че след като стане тунелът под Босфора, който се строи в момента, транзитният трафик ще се увеличи многократно. Печалбите ще са огромни при ниски разходи и много малък като брой персонал. Напоследък в жп средите много активно се говори за интерес към този бизнес от страна на кръгове около собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев, около Милен Велчев и руската Внешторгбанк. Навсякъде се говори за тази схема, а че бизнесът си струва, е безспорно. Имат си и локомотиви, и вагони, и договори с жп администрациите на съседните страни, което е много важно. Другото важно е, че задълженията са на “БДЖ Холдинг”, не на “БДЖ-Товарни превози”. Но това е пътят - евтина продажба, а данъкоплатците пак ще плащат старите задължения. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1140438
Коментар