Първоначално изпратено от netware5
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чиновниците да си плащат здравните вноски
Collapse
X
-
Re: Чиновниците да си плащат здравните вноски
Първоначално изпратено от NorthДнес стана ясно, че възможна алтернатива на увеличението на здравните вноски с 2 % е държавните служители да започнат да си плащат за здраве, както всички останали работещи. Идеята обаче била "непопулярна" , затова едва ли ще се прибегне до нея.
Възниква въпросът - коя алтернатива е по-"непопулярна": изгърбването на работещи, предприемачи и самоосигуряващи се с още 2 % или чиновниците да си плащат като всички останали?
Аз съм ЗА държавната и общинска администрация да си заплаща осигуровките-здравни и социални.
Коментар
-
Извинявай драги netware5, но къде е проблемът на държавните чиновници, та да ги приравняват в това отношение с децата, пенсионерите и мангалите? Тия "безсрочни договори" и "сигурни работни места" водят до едно - че държавната администрация е станала прибежище на връзкари и всевъзможна негодна за нищо измет. "Търтейте в администрацията" съвсем не е булеварден лозунг, а самата реалност - иначе няма никакво обяснение за какво са нужни 160 000 държавни чиновници - най-много на 1000 граждани в цяла Европа и въпреки това (по-точно ПОРАДИ това) държавната администрация е тоталнож неефективна - всеки знае че и за най-дребното нещо да отиде при чиновниците, е твърде вероятно да изгуби не само часове, но и цял ден.
Писнало ми е, а и не само на мене като отида при някоя чиновничка, тя да ме гледа на кръв, задето съм и прекъснал брането на фермичката в Букчето и дае ми се зъби, все едно съм и роб или слуга, въпреки че на тая безполезна курва аз и плащам заплатата, че и осигуровките, все едно е някакво шибано безпомощно сираче.Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
Прочетете го внимателно и се постарайте да разберете аргументите.
Мда, мисля, че схванах аргументите: ние държавните служители трябва да бъдем по-специално третирани с оглед на особеното ни значение за общественото благоденствие и изключителния професионализъм и компетентности, които предоставяме на държавата и обществото.
Тази схема на мислене ми е пределно ясна: зад многословни излияния на темата за "всеобщото благо" се крие простичкия мотив "Това не трябва да се прави, защото не отговаря на личния ми интерес" Защо не си го кажете така направо - ще звучи по-честно и по-убедително...
Коментар
-
Re: Чиновниците да си плащат здравните вноски
Първоначално изпратено от RadoslavaИдеята за плащане на здравни осигуровки от държавните служители не само е непопулярна, но е и крайно неразумна. Държавните служители работят за държавата ни, редно е тя да се грижи за тяхното здраве, все пак храта оставят живота си в полза на държавата ни.
Нека да не допускаме подобен вариант изобщо да бъде и помислян дори.Life won't wait for you.
Коментар
-
Re: Чиновниците да си плащат здравните вноски
Първоначално изпратено от RadoslavaПървоначално изпратено от NorthДнес стана ясно, че възможна алтернатива на увеличението на здравните вноски с 2 % е държавните служители да започнат да си плащат за здраве, както всички останали работещи. Идеята обаче била "непопулярна" , затова едва ли ще се прибегне до нея.
Възниква въпросът - коя алтернатива е по-"непопулярна": изгърбването на работещи, предприемачи и самоосигуряващи се с още 2 % или чиновниците да си плащат като всички останали?МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА
Коментар
-
Първоначално изпратено от B.Grahamnetware5 има много длъжности в частния сектор, при които работодателя има подобни изисквания към заемащите тези длъжности.Но тези хора си плащат осигуровките.Така че държавните чиновници трябва да плащат както плащат всички останали.
Кой работодател изисква да си декларираш имотното и финансовото състояние, да описваш фирмите на родата си до 9-то коляно, да декларираш наличността по банкови сметки, получените и предоставените кредити? И после всичкото това да го изплеска на корпоративния си сайт за радост на апашите и изнудвачите?
Кой работодател забранява да си ЕТ или да участваш в ръководството на търговско дружество, с изключение на конфликта на интереси? например работиш на трудов договор като програмист и едновременно с това си ЕТ с магазинче за хранителни стоки?
Кой работодател ти забранява да работиш на втори трудов договор, при условие че нямаш конфликт на интереси?He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Не знам за всички, но ако служителите на МФ, НАП и НОИ си плащат ВСИЧКИ осигуровки (не само здравните) със сигурност ще продуцират по-малко дивотии за облагането и осигуряването на бизнеса.
Първоначално изпратено от netware5По повод приказките за прекратяване плащането на здравните осигуровки на държавните служители от бюджета и поемането им от служителите.......
Това не е нова идея. През 2003 се опитаха да я пробутат разни депутати от изцяло популистки съображения. Ето какво написах тогава (през 2003) на наш Гоце. Публикувам го тук за да се получи смислена дискусия по въпроса. Моля без площадни лозунги от сорта "търтеите в администрацията" и т.н. Прочетете го внимателно и се постарайте да разберете аргументите. Тогава, през 2003 тая идея не мина в парламента. От тогава досега нещата не са се променили много, и считам че аргументите ми са още валидни. Даже в последните години ни натовариха с още забрани и ограничения, произтичащи от Закона за предотвратяване на конфликта на интереси. Сега например всеки гражданин може да види декларацията ми с цялата информация за имущественото ми и финансовото ми състояние. Да, ама сред "гражданите" има и такива, които биха използвали тази информация по не много приятен за мен начин.
ДО
ПРЕЗИДЕНТА НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-Н ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
на основание чл. 45 от Конституцията на Република България
от .................................................
Уважаеми господин Президент,
Пиша Ви по повод гласуваните на второ четене от Народното събрание текстове от Закона за държавния служител (ЗДС), свързани със заплащането на социалните и здравни осигуровки на държавните служители. Тъй като закона още не е гласуван изцяло, си позволявам да се възползвам от правото си съгласно чл. 45 от Конституцията на Република България, в качеството си на гражданин, избирател и държавен служител да отправя предложение към Вас да използвате правото си на вето съгласно чл. 101 от Конституцията.
Преди да изложа предложението си, искам да отбележа, че не разполагам с гласуваните в Народното събрание текстове, защото предложенията свързани със здравните и социалните осигуровки са направени от народни представители между първо и второ четене и не фигурират в оригиналния законопроект, внесен от Министерския съвет и публикуван в уеб сайта на парламента. Информацията относно тези текстове съм получил от средствата за масово осведомяване.
Действащия Закон за държавния служител предвижда социалните и здравните осигуровки на държавните служители да се заплащат изцяло от съответния бюджет (държавен или общински) – чл. 39 ал. 2 от закона. Подобни облекчения за държавните служители има в повечето развити страни и тяхната цел е да създадат условия за набиране на висококвалифицирани и мотивирани служители в държавната и общинската администрация. Този ангажимент на държавата демонстрира и нейната отговорност към хората призвани да служат на обществото като приемат доброволно ограниченията на държавната служба и по-ниското заплащане в сравнение с частния сектор. Във всички развити държави ограниченията наложени от държавната служба се компенсират с по-голяма сигурност на работното място (безсрочни договори), по-добри условия за здравеопазване и пенсия (осигуровки изцяло за сметка на държавата), големи отпуски, безплатно облекло, обезщетения при напускане и пенсия, образование на децата и др. Действащия Закон за държавния служител не отстъпва в това отношение на съвременните европейски образци.
Съгласно разпространената от медиите информация, с приетите от Народното събрание промени се премахва изискването осигурителните вноски да бъдат за сметка на бюджета. Това означава, че държавните служители ще трябва да заплащат част от осигурителните вноски, по същия начин както всички заети на трудови правоотношения в Република България. Делът на работника в осигурителната вноска се увеличава всяка година и се предвижда да достигне 50% от вноската през 2007 г. Приетото решение ще доведе до значително намаляване на доходите на държавните служители, което е в пълно противоречие с изискванията на Европейския съюз за поддържането на стабилна, компетентна, ефективна и некорумпирана държавна администрация. Държавните служители се поставят в неравностойно положение спрямо останалите заети на постоянен договор, заради допълнителните ограничения наложени от държавната служба, например:
· Забрана да бъде едноличен търговец и да участва в управлението на търговски дружества – чл. 7 ал.2 т. 2 от ЗДС;
· Забрана за заемане на ръководни длъжности в политически партии - чл. 7 ал.2 т. 5 от ЗДС;
· Забрана да работи на друго място, освен като преподавател във висше училище - чл. 7 ал.2 т. 6 от ЗДС;
· Задължително ежегодно деклариране на имотното състояние – чл. 29 от ЗДС;
· Забрана за ефективна стачка – чл. 47 ал. 2 от ЗДС.
Както се вижда, държавните служители доброволно се отказват от редица свои права като приемат да служат на държавата при определените от ЗДС условия. Ето защо, изброените в действащия ЗДС облекчения са обосновани и справедливи.
Уважаеми господин Президент,
Считам, че приетите от Народното събрание промени в ЗДС относно заплащането на осигуровките на държавните служители са несправедливи и поставят държавните служители в неравностойно положение спрямо заетите по трудово правоотношение. Считам, че цитираните промени са приети до голяма степен от популистки съображения с оглед предстоящите избори и ще доведат в дългосрочен план до загуба на квалифицирани кадри в администрацията и трудности при наемането на нови. Очевидно е, че причината за изменението не е липса на бюджетни средства, поради факта че вносителят на законопроекта (Министерският съвет) не е предлагал подобно изменение.
В законопроекта за изменение и допълнение на ЗДС има и някои други изменения свързани с намаляването на платените отпуски на държавните служители. Поради факта, че тези изменения са предложени от Министерския съвет и спазвайки принципа за лоялност при изпълнение на държавната служба (чл. 18 от ЗДС), се въздържам от коментар на тези предложения.
Във връзка с изложените по-горе мотиви и на основание чл. 45 от Конституцията на Република България, предлагам да използвате правото си, дадено Ви от чл. 101
ал. 1 от Конституцията и да върнете Закона за изменение н допълнение на закона за държавния служител в Народното събрание за ново обсъждане.
Настоящото предложение е направено изцяло в качеството ми на гражданин на Република България и моля да не се счита за изявление от името на администрацията в която работя (спазване забраната по чл. 26 от ЗДС).
С уважение,
..............Настоящото мнение е лична прогноза и не представлява инвестиционен съвет или препоръка за покупка ил
Коментар
-
Re: Чиновниците да си плащат здравните вноски
Първоначално изпратено от NorthДнес стана ясно, че възможна алтернатива на увеличението на здравните вноски с 2 % е държавните служители да започнат да си плащат за здраве, както всички останали работещи. Идеята обаче била "непопулярна" , затова едва ли ще се прибегне до нея.
Възниква въпросът - коя алтернатива е по-"непопулярна": изгърбването на работещи, предприемачи и самоосигуряващи се с още 2 % или чиновниците да си плащат като всички останали?
Нека да не допускаме подобен вариант изобщо да бъде и помислян дори.
Коментар
-
По повод приказките за прекратяване плащането на здравните осигуровки на държавните служители от бюджета и поемането им от служителите.......
Това не е нова идея. През 2003 се опитаха да я пробутат разни депутати от изцяло популистки съображения. Ето какво написах тогава (през 2003) на наш Гоце. Публикувам го тук за да се получи смислена дискусия по въпроса. Моля без площадни лозунги от сорта "търтеите в администрацията" и т.н. Прочетете го внимателно и се постарайте да разберете аргументите. Тогава, през 2003 тая идея не мина в парламента. От тогава досега нещата не са се променили много, и считам че аргументите ми са още валидни. Даже в последните години ни натовариха с още забрани и ограничения, произтичащи от Закона за предотвратяване на конфликта на интереси. Сега например всеки гражданин може да види декларацията ми с цялата информация за имущественото ми и финансовото ми състояние. Да, ама сред "гражданите" има и такива, които биха използвали тази информация по не много приятен за мен начин.
ДО
ПРЕЗИДЕНТА НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-Н ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ
ПРЕДЛОЖЕНИЕ
на основание чл. 45 от Конституцията на Република България
от .................................................
Уважаеми господин Президент,
Пиша Ви по повод гласуваните на второ четене от Народното събрание текстове от Закона за държавния служител (ЗДС), свързани със заплащането на социалните и здравни осигуровки на държавните служители. Тъй като закона още не е гласуван изцяло, си позволявам да се възползвам от правото си съгласно чл. 45 от Конституцията на Република България, в качеството си на гражданин, избирател и държавен служител да отправя предложение към Вас да използвате правото си на вето съгласно чл. 101 от Конституцията.
Преди да изложа предложението си, искам да отбележа, че не разполагам с гласуваните в Народното събрание текстове, защото предложенията свързани със здравните и социалните осигуровки са направени от народни представители между първо и второ четене и не фигурират в оригиналния законопроект, внесен от Министерския съвет и публикуван в уеб сайта на парламента. Информацията относно тези текстове съм получил от средствата за масово осведомяване.
Действащия Закон за държавния служител предвижда социалните и здравните осигуровки на държавните служители да се заплащат изцяло от съответния бюджет (държавен или общински) – чл. 39 ал. 2 от закона. Подобни облекчения за държавните служители има в повечето развити страни и тяхната цел е да създадат условия за набиране на висококвалифицирани и мотивирани служители в държавната и общинската администрация. Този ангажимент на държавата демонстрира и нейната отговорност към хората призвани да служат на обществото като приемат доброволно ограниченията на държавната служба и по-ниското заплащане в сравнение с частния сектор. Във всички развити държави ограниченията наложени от държавната служба се компенсират с по-голяма сигурност на работното място (безсрочни договори), по-добри условия за здравеопазване и пенсия (осигуровки изцяло за сметка на държавата), големи отпуски, безплатно облекло, обезщетения при напускане и пенсия, образование на децата и др. Действащия Закон за държавния служител не отстъпва в това отношение на съвременните европейски образци.
Съгласно разпространената от медиите информация, с приетите от Народното събрание промени се премахва изискването осигурителните вноски да бъдат за сметка на бюджета. Това означава, че държавните служители ще трябва да заплащат част от осигурителните вноски, по същия начин както всички заети на трудови правоотношения в Република България. Делът на работника в осигурителната вноска се увеличава всяка година и се предвижда да достигне 50% от вноската през 2007 г. Приетото решение ще доведе до значително намаляване на доходите на държавните служители, което е в пълно противоречие с изискванията на Европейския съюз за поддържането на стабилна, компетентна, ефективна и некорумпирана държавна администрация. Държавните служители се поставят в неравностойно положение спрямо останалите заети на постоянен договор, заради допълнителните ограничения наложени от държавната служба, например:
· Забрана да бъде едноличен търговец и да участва в управлението на търговски дружества – чл. 7 ал.2 т. 2 от ЗДС;
· Забрана за заемане на ръководни длъжности в политически партии - чл. 7 ал.2 т. 5 от ЗДС;
· Забрана да работи на друго място, освен като преподавател във висше училище - чл. 7 ал.2 т. 6 от ЗДС;
· Задължително ежегодно деклариране на имотното състояние – чл. 29 от ЗДС;
· Забрана за ефективна стачка – чл. 47 ал. 2 от ЗДС.
Както се вижда, държавните служители доброволно се отказват от редица свои права като приемат да служат на държавата при определените от ЗДС условия. Ето защо, изброените в действащия ЗДС облекчения са обосновани и справедливи.
Уважаеми господин Президент,
Считам, че приетите от Народното събрание промени в ЗДС относно заплащането на осигуровките на държавните служители са несправедливи и поставят държавните служители в неравностойно положение спрямо заетите по трудово правоотношение. Считам, че цитираните промени са приети до голяма степен от популистки съображения с оглед предстоящите избори и ще доведат в дългосрочен план до загуба на квалифицирани кадри в администрацията и трудности при наемането на нови. Очевидно е, че причината за изменението не е липса на бюджетни средства, поради факта че вносителят на законопроекта (Министерският съвет) не е предлагал подобно изменение.
В законопроекта за изменение и допълнение на ЗДС има и някои други изменения свързани с намаляването на платените отпуски на държавните служители. Поради факта, че тези изменения са предложени от Министерския съвет и спазвайки принципа за лоялност при изпълнение на държавната служба (чл. 18 от ЗДС), се въздържам от коментар на тези предложения.
Във връзка с изложените по-горе мотиви и на основание чл. 45 от Конституцията на Република България, предлагам да използвате правото си, дадено Ви от чл. 101
ал. 1 от Конституцията и да върнете Закона за изменение н допълнение на закона за държавния служител в Народното събрание за ново обсъждане.
Настоящото предложение е направено изцяло в качеството ми на гражданин на Република България и моля да не се счита за изявление от името на администрацията в която работя (спазване забраната по чл. 26 от ЗДС).
С уважение,
..............He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Чиновниците да си плащат здравните вноски
Днес стана ясно, че възможна алтернатива на увеличението на здравните вноски с 2 % е държавните служители да започнат да си плащат за здраве, както всички останали работещи. Идеята обаче била "непопулярна" , затова едва ли ще се прибегне до нея.
Възниква въпросът - коя алтернатива е по-"непопулярна": изгърбването на работещи, предприемачи и самоосигуряващи се с още 2 % или чиновниците да си плащат като всички останали?0Да0%0Не0%0Не мога да преценя0%0Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар