IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лоши застрахователи - Добри застрахователи

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от divinesweet
    TTTSPS благодаря за предположението!
    прав сте само за едно! на обучение за агенти не съм ходила!
    добра седмица от мен!
    Благодаря подобно !

    Коментар


    • TTTSPS благодаря за предположението!
      прав сте само за едно! на обучение за агенти не съм ходила!
      добра седмица от мен!
      застраховането НЕ Е занаят, а ПРОФЕСИЯ!
      http://www.broko.bg/blog

      Коментар


      • Първоначално изпратено от divinesweet
        Добре. Последно, щото съм и клиент.
        Пак за началото. За да кажеш че някой е лош, поне трябва да се дефинира какво е това да си лош. Да допуснем че „лош” значи
        - не плаща- възниква въпроса от къде на къде!? Че ние договор не подписахме ли!? Не е ли поел ангажимент да ме обезщетява при определени обстоятелства!? Длъжен ли е да го спазва по кодекс!? От тук следва „лош”-> „не плаща”-> „не спазва закона”. Значи да питаме кои застрахователи не спазват закона?
        - Служителите са нелюбезни- ами на тия хора им се плаща да си вършат работата. Като питате- да отговарят и то така че да спрете да питате и да не останете недоволен. Чудя се кой мениджър ще е доволен ако хората които наема му създават недобър публичен имидж!?
        - Вашият посредник към застрахователя не си е свършил работата и е метнал неуспеха от това към застрахователя- Нали не забравяте, че и посредниците се регулират!?
        Във всички случай що не се оплакваме!? Не да клюкарстваме, а да се оплакваме писмено и аргументирано. Аз така правя! Ако някой ме дразни- към него. И да му подливам вода, и да разказвам личните си впечатления- все тая.
        Като клиент и аз се дразня от една компания и не я оставям да скучае. Не ми харесват нещата които прави за мене- жалба! Не ми харесва отговора- препращам жалбата до КФН. Не казвам че работи, но рано или късно ефект ще има. Най- малкото този който трябва- разбира! Жалбите имат дисциплиниращ ефект! А институциите се стараят! Изискват становища, правят проверки та и глоби налагат.
        Жалбите са магически. Всеки застраховател си управлява жалбите. Има хора които да се занимават с тях, различни от тези, които правя вероятните щуротии та чак и подават за тях справки към КФН.
        Вие как ще погледнете на факта че различни хора се оплакват от отношението на ваш служител!? Аз няма да го подмина! КФН как ще погледне на няколко сходни недоволства!? Едно, две може и да са случайни, но при повече си клони към закономерност нали сме застрахователи все пак.
        Давате ми перфектна идея! Ще я блогна в скоро време
        Мога да се съгася с теб че заради даден служител компанията за която работи може да бъде наречена лош застраховател, но не само служител тук можем да добавим и агентите и брокерите и то най вече заради това че не си правят усилието да поговорят с клиента и да преценят на 1 -во място какво иска клиената 2- Какво могат да му предложат ! 3- колко е склонен да плати! ( за съжаление този разговор най често се изпуска и след това се оказва че имаш щета по непокрит риск)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от divinesweet
          "да добавя клаузички" ако ги искате разбира се но и това не винаги (стига да не опира до пари)! НО СТЕ ПРАВ че може да се каже и по точно.
          Няколко примера:
          1. стъклата по имуществено- за доста компании те не са част от недвижимия имот . това за домашно имущество никой не го гледа. Вие правите ли кой знае каква разлика между например 317 и 324лв за апартамента си!? Съмнявам се, след като ще давате поне 300лв. Ама при второто са и стъклата и цялото възможно неудобство, като некой ви подхвърли камъче. (по добре да е клон с вятър, че за камъчето ви трябва я зла умисъл я вандализъм). Както и да е, целта е илюстрация.
          2. Прилежащите имущества, които си се ипотекират, ама трябва да ги напишеш изрично за да са застраховани
          3. нестационарната техника пак по некои имуществени
          4. ретроактивната дата при някой отговорности, които трябват задължително по закон, пък застрахователя не иска ако си за севте при него;
          5. некое райдерче с допълнителен бонус (като автоасистънса или зелената карта), които ти прави общата цена с нещо друго по ниска;
          и бая други , според ситуацията…

          сега може да се посмеем заедно

          за останалото- никой нищо не прикрива! Верния извод е: Никой не чете какво подписва! Ама дори и не слуша! Като няма доверие на некой, който прави това по цял ден и не му се чете- си носи риска от това сам.
          На мен ми омръзна да слушам- имам застраховка ама не ми платиха. Никой не пита, ама аз тоя риск купих ли си го!? Как да ядеш салам ако не си го вземеш преди това!?
          Изненади очаквайте от недоразбрани търговски трикове и разлика между мечтите на клиента и обоснованата технология на ликвидация. Нещо видно, дето е много модерно напоследък: Като си изберете некой ценови тарикатлък, за да ви е например с 20-30% по ниско каското не се учудвайте че може да ви ги искат после. Или пък да ви върнат част от премията (особено на ритейл)… ами ако няма какво друго да направят за вас!? Си е логично. Безплатни обяди няма! Цената е функция и на качеството.
          Но… то всички тия работа, ония, дето взимат пари от застрахователя, пък работят за вас, си ги знаят.

          Номера е да се прави ИНФОРМИРАН ИЗБОР!

          Като отвори темата за имуществото и в частност за стъклата :
          -Прав си че стъклата влизат в "недвижимия имущество" но понеже са рискови най често са изнесени като отделен риск за който клиента трябва да си заплати допълнителна застрахователна премия, лошото е че в повечето компании причината този риск е доста "орязан", но има и компании( за да не цитирам имена с цел реклама) в които риска "Счупване на стъкла" е ALL RISK независимо от причината застрахователя е длъжен да плати обезщетението на клиената м/у другото малко хора знаят че в този риск са включени не външните стъкла ,но така и огледалата ( поне аз съм го срещал в общите условия на 1 2 ЗК на българският пазар)
          divinesweet Примера който си дал за застраховка "Природни бедствия" - съвета ми е по добре бягай бързо от тази компания !
          Не знам до колкото си запознат но риска Земетресение е катастрофичен риск и е напълно нормално клиената да заплати допълнителна премия ( която най често зависи от Земетръсната зона в която се намира имуществото в България имаме 4 земетръсни зони в Гърция са 12) това което написа ме навежда на мисълта че ти си искал да си направаиш някоя пакетна застраховчица която е на символична цена :-) които са по 20-40 лв нали не се надяваш в подобна застраховка да имаш "Всички покрития" ( нали не се надяваш че застраховка за 20-40 лв която е орязана отвякъде да ти покрие всичко и след настъпване на някакво застрахователно събитие да получиш адекватно обезщетение?

          Коментар


          • Добре. Последно, щото съм и клиент.
            Пак за началото. За да кажеш че някой е лош, поне трябва да се дефинира какво е това да си лош. Да допуснем че „лош” значи
            - не плаща- възниква въпроса от къде на къде!? Че ние договор не подписахме ли!? Не е ли поел ангажимент да ме обезщетява при определени обстоятелства!? Длъжен ли е да го спазва по кодекс!? От тук следва „лош”-> „не плаща”-> „не спазва закона”. Значи да питаме кои застрахователи не спазват закона?
            - Служителите са нелюбезни- ами на тия хора им се плаща да си вършат работата. Като питате- да отговарят и то така че да спрете да питате и да не останете недоволен. Чудя се кой мениджър ще е доволен ако хората които наема му създават недобър публичен имидж!?
            - Вашият посредник към застрахователя не си е свършил работата и е метнал неуспеха от това към застрахователя- Нали не забравяте, че и посредниците се регулират!?
            Във всички случай що не се оплакваме!? Не да клюкарстваме, а да се оплакваме писмено и аргументирано. Аз така правя! Ако някой ме дразни- към него. И да му подливам вода, и да разказвам личните си впечатления- все тая.
            Като клиент и аз се дразня от една компания и не я оставям да скучае. Не ми харесват нещата които прави за мене- жалба! Не ми харесва отговора- препращам жалбата до КФН. Не казвам че работи, но рано или късно ефект ще има. Най- малкото този който трябва- разбира! Жалбите имат дисциплиниращ ефект! А институциите се стараят! Изискват становища, правят проверки та и глоби налагат.
            Жалбите са магически. Всеки застраховател си управлява жалбите. Има хора които да се занимават с тях, различни от тези, които правя вероятните щуротии та чак и подават за тях справки към КФН.
            Вие как ще погледнете на факта че различни хора се оплакват от отношението на ваш служител!? Аз няма да го подмина! КФН как ще погледне на няколко сходни недоволства!? Едно, две може и да са случайни, но при повече си клони към закономерност нали сме застрахователи все пак.
            Давате ми перфектна идея! Ще я блогна в скоро време
            застраховането НЕ Е занаят, а ПРОФЕСИЯ!
            http://www.broko.bg/blog

            Коментар


            • Първоначално изпратено от divinesweet
              ....
              Нужно да вметна, че между другите си работи, по едно време се занимавах и със застраховане. Карал съм и няколко курса.

              Темата обаче е насочена към следното - Всеки да си каже думата като клиент, а не като "експерт"!
              Плащането е едно - Всичко се плаща! Въпроса обаче е кой застраховател плаща когато стане нещо и кой не! За това, да не прехвърляме топката в полето на клиента, след като той е насочен за застрахователи. Като пуснем тема - "Капризни клиенти" нека обвиняваме тях в нея, а не тук.
              Когато почнат с "хмм", ставам и си тръгвам, но го правя и когато на конкретен въпрос ми се отговаря с общи приказки. Дори на ресторант, когато човек плати нещо очаква насреща обслужване срещу парите си - а не - "Вие поръчахте шардоне от .... (даден регион) и го платихте, но няма да ви го дадем, понеже не сте посочили от коя година го искате!"
              Хубаво е все пак, че се очертаха някой и други компании която е добре да избягваме, надявам се с развитие на темата да се очертаят тенденциите.

              Не мога да си представя в Сървайвър да са нямали застраховка живот, а да е била само застраховка злополука (Безумие. Ако е така, кой тогава би покрил лечението на играчите, ако не дай си боже се разболеят?!), но продуцентите, телевизията, застрахователя и юристи си знаят.
              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • О Jay Gould, о Jay Gould едно си знаете, едно си баете!
                Некой брокери ядат „тик так” щото са слушали песнички за „застраховане, застраховане и още нещо”…
                И представете си градят стратегии върху лайф тайм велю. За да ви дерна от кожата с още сто лева, я познайте с колко трябва да ви кача премията!? И ще се върнете ли за другата застраховка!? да помълчим в знак на помирение по този аспект!
                Кажи му „брокер” пък ако ще да се диференцира…
                За следващите неколко неща съм съгласна.
                1. На ритейл клаузи трудно се договарят, но ако некой си е изчел тарифките бая неща може да извади от тях персонално като за вас. За големите- може всичко!
                2. Пак на ритейл имущественото трябва да се продава в пълен пакет. И белите така го правят. Има си две предимства- не ви се налага чак толкова да се вглеждате, щото си имате квото ви трябва. Сравнявате цени, самоучастие и бранд и сте готов. Но! Все пак некой трябва и да я плати тая полица. То верно е че ще попоевтинеят, ако всички почнат така, но времевия лаг ще посъсипе идеята.
                Неколко неща от кухнята за това как става работата с рискчетата. Всяко рискче се оценява поотделно. Средна на вероятностното разпределение на извадката, добавка за сигурност, неколко разноски и хоп- премиика. И така едно по едно. 20 рискчета, 20 ценички. Някой са много евтини (щото статистиката е такова- средната е ниска, корелация няма и т.н. и т.н) и затова ги предлагат в пакет- за да не се събират n на броя стотинки. Други- скъпички, поради обратното на горното причини- дават ги отделно. Все пак некой би платил по малко за да си носи част от малко вероятните рискове сам. По трудно разбираем е, но е гъвкав тоя подход. И най- важното работи по- добре при ниска покупателна способност и застрахователна култура!
                Другия път, като ви почнат с „амиии”, „хм” и „ами така ми казаха” викнете друг. От този няма какво да се очаква повече.
                И пак за информирания избор. като си купиш един домат, как да изядеш три!? Тия от сървайвър като са имали злополука, как за им платят по заболяване- третия домат! На нормален език- различни рискове са. Да си бяха направили „живот” по него може да се мре от всичко (е почти всичко, че умисъла го няма). Това измама ли е сега или неразбиране!?
                За 50-те лева на човека, то къде го няма това!? На кой пазар!? На тоя човек не му ли се плаща да си върши работата както трябва!? Що си товари работодателя за частна изгода!? къде е морала и на двамата разменящи си 50те лева!? Ами късогледи диваци сме!
                Не казвам че не трябва да се оплаква човек ако предоставената му услуга не съответства на обещаното! Даже е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!! Но е добре да е аргументирано, не клюкарски.
                застраховането НЕ Е занаят, а ПРОФЕСИЯ!
                http://www.broko.bg/blog

                Коментар


                • Първоначално изпратено от divinesweet
                  ...
                  Kой за какво информира правилно, като например брокерът няма сметка да те информира, понеже има сметка да ти съдере кожата с повече пари?
                  Пък и нали клаузите и условията много рядко могат да се договорят.
                  Въпроса ми е кои компании ползват трикове с които заблуждават клиентите си, че ще им платят (а не го правят) и кои ясно поставят условия.
                  В случая ми се искаше някой да изкоментира и защо не е платена застраховката след като човекът е умрял?!
                  Било инфаркт, ами ако се бе удавил или бе го ударил гръм Застраховка живот по принцип би следвало да покрива всичко! Или поне така опитват да ни лъжат.

                  Друг случай Отивам да си правя застраховка пожар природни бедствия Обясняват ми как ако има наводнение, ще ми платят, ако ме удари гръм също и т. н. Питам за земетресения!
                  Смут )) Не, това застраховка - природни бедствия не го покривало! Трябвало отделно да се застраховам. Около 2/3 от цената на цялата предна застраховка "природни бедствия".
                  Аз по едно време вмятам в разговора - а какво е земетресението и някой по инерция - Природно бедствие!
                  - Ами тогава защо не е включено вътре в природни бедствия ами ме карате да давам още пари?
                  Пак смут.. Ами-и-и-и-и .. то такова... хммм.. ами така казват от София.
                  С няколко думи не врат ами шия.
                  За това и ме интересува има ли свестни застрахователи или всички искат да те излъжат още докато сключваш застраховката с разни уловки?

                  divinesweet парите не са критерий! Дали става дума за 50 или 5000 лева пак могат да откажат да платят или да кажат съди ни като толкова искаш (ясно им е че делото ще се точи поне 10 години). хора са горели и за 100 лева и за 100 000.
                  Тази застраховка от 1 000 000 например, която компанията не е платила, мога да си представя колко е струвала. В случая компанията е измамила застрахованите. Взела е едни големи пари, а когато се е наложило не си е свършила работата. Тоест измама. За това е и темата. Кои са коректни и кои не?
                  Уловките за мен не са коректност, иначе не виждам разлика между шефа на застрахователна компания и циганина на битака които продава маратонки за 10 лева, щом и с единия и другия се налага да си нащрек да не те излъжат.

                  ПС: Няма да забравя, как преди няколко години, след една голяма градушка във Варна, падна голямото лапане за сметка на самите компании.
                  Буташ 20-50 лева на тоя които ти оценява щетите и оня ти пише какви ли не щети по колата или стъклата на жилището (градушката бе като малко яйце).
                  http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                  Коментар


                  • "да добавя клаузички" ако ги искате разбира се но и това не винаги (стига да не опира до пари)! НО СТЕ ПРАВ че може да се каже и по точно.
                    Няколко примера:
                    1. стъклата по имуществено- за доста компании те не са част от недвижимия имот . това за домашно имущество никой не го гледа. Вие правите ли кой знае каква разлика между например 317 и 324лв за апартамента си!? Съмнявам се, след като ще давате поне 300лв. Ама при второто са и стъклата и цялото възможно неудобство, като некой ви подхвърли камъче. (по добре да е клон с вятър, че за камъчето ви трябва я зла умисъл я вандализъм). Както и да е, целта е илюстрация.
                    2. Прилежащите имущества, които си се ипотекират, ама трябва да ги напишеш изрично за да са застраховани
                    3. нестационарната техника пак по некои имуществени
                    4. ретроактивната дата при някой отговорности, които трябват задължително по закон, пък застрахователя не иска ако си за севте при него;
                    5. некое райдерче с допълнителен бонус (като автоасистънса или зелената карта), които ти прави общата цена с нещо друго по ниска;
                    и бая други , според ситуацията…

                    сега може да се посмеем заедно

                    за останалото- никой нищо не прикрива! Верния извод е: Никой не чете какво подписва! Ама дори и не слуша! Като няма доверие на некой, който прави това по цял ден и не му се чете- си носи риска от това сам.
                    На мен ми омръзна да слушам- имам застраховка ама не ми платиха. Никой не пита, ама аз тоя риск купих ли си го!? Как да ядеш салам ако не си го вземеш преди това!?
                    Изненади очаквайте от недоразбрани търговски трикове и разлика между мечтите на клиента и обоснованата технология на ликвидация. Нещо видно, дето е много модерно напоследък: Като си изберете некой ценови тарикатлък, за да ви е например с 20-30% по ниско каското не се учудвайте че може да ви ги искат после. Или пък да ви върнат част от премията (особено на ритейл)… ами ако няма какво друго да направят за вас!? Си е логично. Безплатни обяди няма! Цената е функция и на качеството.
                    Но… то всички тия работа, ония, дето взимат пари от застрахователя, пък работят за вас, си ги знаят.

                    Номера е да се прави ИНФОРМИРАН ИЗБОР!
                    застраховането НЕ Е занаят, а ПРОФЕСИЯ!
                    http://www.broko.bg/blog

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от divinesweet
                      eй! TTTSPS! прекалявате!!!! и вие и ауто-то, който преценява на кого парите са му добри и на кого не!
                      и на тоя пазар като на всички други е... шарено. идеалните са малко. а пък идеалните точно за вас- още по!
                      няколко неща пропускате!
                      1. с брокер и без брокер- цената на застраховката си е една и също. само че с брокер може да е по евтино щото си прави труда да дава отстъпки, да добавя клаузички, за да ви се хареса
                      2. от фронт офиса на застрахователя няма да си направят труда да са очарователни! не е работа на застрахователя да продава и радва клиентите.
                      3. от фронта няма да ви кажат- е при конкурента е по- евтино или по - изгодно, щото няма самоучастие или не са ви орязали нещо по ликвидацията.
                      що не си обикаляте по компаниите да си правите сравнение!? избора е личен!
                      5. като ви слушам на вас ви трябва шофьор, а не брокер, щото представете си някой компании искат застрахования лично да се покаже! За да е по- простичко- авто щетичка при разсрочено плащане.
                      4. ако нещо не ви хареса (не ви дадат колкото си мислите и имате основание, щото сте слушали какво си купувате!), добрия брокер ще драсне неколко аргумента на бял лист и ще ви помогне!
                      6. и накрая, въз основа на какво плащат застрахователите!? ДОКУМЕНТИ! Трябва ви некой грамотен да ви ги спише! Но никой не ви спира да си откривате топлата вода и после по форумите- о! тия са лоши, тия, добри, тия незнам си кво
                      И специално за ауто-то!
                      Ноу хау-то по цял свят струва пари. (щото отнема ресурси: време, усилия, инвестиции). От щатите това трябва да ви е станало още по ясно!
                      divinesweet "да добавя клаузички" - ями обясни какви клаузички може да ти добави 1 брокер че аз лично не мога да се сетя :-)))))))))
                      Като отвори дума за самоучастията - почти 80 на 100 от компаниите много умело прикриват в специалните си условия самоучастията и понеже клиента не му се занимава да чете разбира за тях след настъпването на застрахователно събитие и се оказва в небрано лозе :-) , но има и 1 2 компаниики който са коректни към клиентите си и в това отновение( няма да спомена кои са за да не правя реклама) но все пак ги има и липсват тези подмолни камъни ...

                      Коментар


                      • eй! TTTSPS! прекалявате!!!! и вие и ауто-то, който преценява на кого парите са му добри и на кого не!
                        и на тоя пазар като на всички други е... шарено. идеалните са малко. а пък идеалните точно за вас- още по!
                        няколко неща пропускате!
                        1. с брокер и без брокер- цената на застраховката си е една и също. само че с брокер може да е по евтино щото си прави труда да дава отстъпки, да добавя клаузички, за да ви се хареса
                        2. от фронт офиса на застрахователя няма да си направят труда да са очарователни! не е работа на застрахователя да продава и радва клиентите.
                        3. от фронта няма да ви кажат- е при конкурента е по- евтино или по - изгодно, щото няма самоучастие или не са ви орязали нещо по ликвидацията.
                        що не си обикаляте по компаниите да си правите сравнение!? избора е личен!
                        5. като ви слушам на вас ви трябва шофьор, а не брокер, щото представете си някой компании искат застрахования лично да се покаже! За да е по- простичко- авто щетичка при разсрочено плащане.
                        4. ако нещо не ви хареса (не ви дадат колкото си мислите и имате основание, щото сте слушали какво си купувате!), добрия брокер ще драсне неколко аргумента на бял лист и ще ви помогне!
                        6. и накрая, въз основа на какво плащат застрахователите!? ДОКУМЕНТИ! Трябва ви некой грамотен да ви ги спише! Но никой не ви спира да си откривате топлата вода и после по форумите- о! тия са лоши, тия, добри, тия незнам си кво
                        И специално за ауто-то!
                        Ноу хау-то по цял свят струва пари. (щото отнема ресурси: време, усилия, инвестиции). От щатите това трябва да ви е станало още по ясно!
                        застраховането НЕ Е занаят, а ПРОФЕСИЯ!
                        http://www.broko.bg/blog

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от autoexpert
                          Заформи се дискусия за застраховане - ще се радвам ако мога да съм полезен(10год. съм работил в отдел "Ликвидация" отделно съм бил и "брокер"). Във всеки град на България има по няколко добри професионалисти брокери, които имат добри позиции и авторитет пред ръководствата на застрахователните компании, за които работят. Поразпитайте хората около Вас и ще разберете кои са тези брокери(естествено че има и мошеници). Накарайте ги да поемат ангажимент, че ще Ви съдействат пред застрахователя при наличието на щета. И МНОГО ВАЖНО - ако имате щета първо се обадете на брокера за да Ви "научи на акъл" какво да правите понататък, след това може да търсите застрахователната компания. Брокерите получават добри комисионни и може да поискате да Ви върнат част от парите от тяхната комисионна. За съжаление масови са случайте, в които една застрахователна компания работи добре в един град, а в друг е "трагедия" - просто много зависи от шефа на представителството и от брокерите. Поради това са и толкова разнопосочни мненията за застрахователните компании. Може да не ми вярвате, но тук в САЩ положението със застрахователните компании е много по-трагично от България - пари от тях се вземат само с адвокат(чрез споразумение) или съдебно решение. То тука е пълно с компании, които се състоят от няколко човека и дори нямат офиси - няма при кого да заведеш дори щета. Направо завеждаш дело срещу тях - парадоксално, но им излиза по-евтино отколкото да поддържат офиси. Единствено ако Ви е нова колата тогава взаимоотношенията се уреждат между застрахователи и дилъра и като цяло нямате проблем. По отношение на гумите и други части от автомобила винаги се плащат със съответното "увехтяване" - така е по цял свят - има един принцип в застраховането, че клиента не трябва да се облагодетелствува от обезщетението (Е сега ще започнат едни споровеееее......). Ако разгърнете закона за застраховане и наредбата към него ще видите, че много ясно това е записано - така е навсякъде. Ако някой застраховател плати без увехтяване се приема като израз на "добра воля" и често се прави дори и в България. По отношение на изплащане на откраднат автомобил без приключване на "предварителното производство" (може би се нарича вече по друг начин) няма застраховател, който да Ви плати колата - такъв е закона. А наздраве!!!

                          Ви "научи на акъл" - какво ли ще рече това да те научат на акъл... нека те уведомя и още нещо функцията на Брокера не е само да си вземе комисионното - след което да те отсвири до следващата годиан когато се наложи да си подновиш застраховаката, но и част от задълженията са му когато клиент заведе щета не да го учи или да му дава акъл а да вземе ключовете ( ако се късае за автомобилна щета) и след 7 дни или макс 1 месец в зависимост от щетата да му върне колата което тук в Бг не се случва или може и да се случи но то е само на собсвениците на скъпи коли !!!( нека вмъкна още нещо примера който дадох съм имал удоволствието да бъда обслужен по този начин от 1 брокер през 2007 год - автомобила ми тоагва беше на стойност 9500 лв- премия около 550 лв) но това е еденичен случай !!!
                          А до колкото за порочната практика да се връщат пари на клиената без кометар !
                          Най често брокера може да ти даде акъл как да ти бъдат изплатени вече съществуващи щети също порочна практика после защо компаниите режат редовните клиенти ...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Jekata
                            Големи отстъпки при застрахователите
                            БТА - 10 Септември 2009, 08:42

                            В условията на икономическа криза застрахователните компании започнаха масово да предлагат отстъпки, за да печелят повече клиенти. При сключване на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и "Автокаско" в една и съща компания, вече може да се получи от 5 до 20 процента намаление в цената, коментираха брокери за БТА.

                            Процентът на отстъпките зависи от възрастта на автомобила. Ако колата е на не повече от 5 години, намалението ще е между 15 и 20 процента в зависимост от застрахователното дружество. Ако превозното средство е на възраст между 5 и 11 години, отстъпката е около 10 процента, а ако е произведено преди повече от 11 години, крайната цена за двете полици ще струва с около 5 процента по-малко, обясниха застрахователи.

                            За да привлекат повече клиенти, дружествата предлагат и отстъпки за брой автомобили. Също така поощрения в цените получават и внимателните на пътя шофьори. Ако клиентът на застрахователната компания няма натрупани щети, може да получи отстъпка от 10 процента за полицата "Автокаско".

                            За доближаване до стандарти на Европейския съюз през последните месеци няколко застрахователни компании вдигнаха цените на "Гражданска отговорност" с около 20 процента. Сред тях са "Български имоти", "Евроинс", "Булстрад", ДЗИ. Така за автомобил с двигател до 1500 кубически сантиметра полицата се повиши от 140 на около 180 лв. За най-масовите коли - до 1800 кубически сантиметра, цената вече е 190 лв., което е увеличение с близо 36 лв. Причина за поскъпване на полицата е и загубата на застрахователите от този продукт, като за миналата година сумата е около 100 млн. лв., сочат данните на Комисията за финансов надзор.

                            Според брокери тенденцията е цената на "Автокаско" да върви надолу, а на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" - нагоре. Очакванията са до края на годината задължителната полица да стигне до около 200 лв. Предвижда се през 2012 година компаниите да продават вече двете застраховки като една слята.

                            По данни на Комисията за финансов надзор най-голям дял на пазара по общо застраховане заемат полиците "Автокаско" и "Гражданска отговорност", които образуват около 70 процента от премийния приход, реализиран в сектора. Благодарение на гъвкавата си политика към клиентите застрахователният сектор отново е на печалба, след като в края на миналата година загубите от задължителната "Гражданска отговорност" оставиха индустрията с отрицателен резултат. Според данните на Комисията за финансов надзор браншът вече отчита печалба от общо 9.3 млн. лв. спрямо загуба от 2.4 млн. лв. в началото на годината. Според комисията като цяло има минимален ръст на брутните премии в общото застраховане - от 1.7 процента, и силен спад в животозастраховането - цели 12.5 процента.

                            Тенденцията на забавяне в ръста на общото застраховане и свиване на полиците живот се наблюдаваше още през пролетта.

                            Тази статия, който я е написал, заслужава да бъде побит на кол. Това са отстъпки, които ги е имало винаги във всики компании, не само у нас, но и по света. Нямат нищо общо с кризата и не са никакъв бонус за клиентите им....

                            Поредния фалиращ бранш след строителството, който се опитва да манипулира пазара с лъжливи, малоумни статии, вместо да потърси причина за фалита в себе си.....

                            Коментар


                            • Големи отстъпки при застрахователите
                              БТА - 10 Септември 2009, 08:42

                              В условията на икономическа криза застрахователните компании започнаха масово да предлагат отстъпки, за да печелят повече клиенти. При сключване на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и "Автокаско" в една и съща компания, вече може да се получи от 5 до 20 процента намаление в цената, коментираха брокери за БТА.

                              Процентът на отстъпките зависи от възрастта на автомобила. Ако колата е на не повече от 5 години, намалението ще е между 15 и 20 процента в зависимост от застрахователното дружество. Ако превозното средство е на възраст между 5 и 11 години, отстъпката е около 10 процента, а ако е произведено преди повече от 11 години, крайната цена за двете полици ще струва с около 5 процента по-малко, обясниха застрахователи.

                              За да привлекат повече клиенти, дружествата предлагат и отстъпки за брой автомобили. Също така поощрения в цените получават и внимателните на пътя шофьори. Ако клиентът на застрахователната компания няма натрупани щети, може да получи отстъпка от 10 процента за полицата "Автокаско".

                              За доближаване до стандарти на Европейския съюз през последните месеци няколко застрахователни компании вдигнаха цените на "Гражданска отговорност" с около 20 процента. Сред тях са "Български имоти", "Евроинс", "Булстрад", ДЗИ. Така за автомобил с двигател до 1500 кубически сантиметра полицата се повиши от 140 на около 180 лв. За най-масовите коли - до 1800 кубически сантиметра, цената вече е 190 лв., което е увеличение с близо 36 лв. Причина за поскъпване на полицата е и загубата на застрахователите от този продукт, като за миналата година сумата е около 100 млн. лв., сочат данните на Комисията за финансов надзор.

                              Според брокери тенденцията е цената на "Автокаско" да върви надолу, а на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" - нагоре. Очакванията са до края на годината задължителната полица да стигне до около 200 лв. Предвижда се през 2012 година компаниите да продават вече двете застраховки като една слята.

                              По данни на Комисията за финансов надзор най-голям дял на пазара по общо застраховане заемат полиците "Автокаско" и "Гражданска отговорност", които образуват около 70 процента от премийния приход, реализиран в сектора. Благодарение на гъвкавата си политика към клиентите застрахователният сектор отново е на печалба, след като в края на миналата година загубите от задължителната "Гражданска отговорност" оставиха индустрията с отрицателен резултат. Според данните на Комисията за финансов надзор браншът вече отчита печалба от общо 9.3 млн. лв. спрямо загуба от 2.4 млн. лв. в началото на годината. Според комисията като цяло има минимален ръст на брутните премии в общото застраховане - от 1.7 процента, и силен спад в животозастраховането - цели 12.5 процента.

                              Тенденцията на забавяне в ръста на общото застраховане и свиване на полиците живот се наблюдаваше още през пролетта.

                              Председателят на Асоциацията на българските застрахователи Орлин Пенев коментира за БТА, че през тази година заради финансовата криза очаква стагнация и вероятно нулев ръст при събраните премии, като най-оптимистичната прогноза е за 5 процента повишение. Въпреки лекото повишение на премиите на компаниите изплатените обезщетения нарастват с около 20 процента на годишна база до 315 млн. лв. Събраните брутни премии в общото застраховане възлизат на 735 млн. лв., като отново най-голям дял в тях заемат автомобилните застраховки "Автокаско" (42.3 процента) и "Гражданска отговорност, свързана с притежаването и използването на МПС" (27.4 процента). Трите застрахователни компании с най-голям пазарен дял в общите застраховки са "Булстрад Виена иншурънс груп", "ДЗИ - Общо застраховане" и "Лев инс", като "Лев инс" води класацията при "Гражданската отговорност".

                              Животозастраховането, което има все още малък дял от пазара в България, отчита 113 млн. лв. брутен премиен приход към момента. Най-голяма част се дължат на застраховката "Живот" и "Рента". Заради ниския си пазарен дял и ниската база най-голям скок на пазара отчитат застраховките "Кредити" и "Летателни апарати", докато при животозастраховането лидер по ръст е застраховката "Женитбена и детска застраховка".

                              Над 1 млрд. лв. са средствата, вложени от компаниите по общо застраховане в различни финансови инструменти от началото на годината, показва статистиката на Комисията за финансов надзор. Животозастрахователите управляват по-малък портфейл - 788 млн. лв., но разпределението на вложенията им е сходно с това на компаниите от общото застраховане.

                              Портфейлите на двата типа застрахователи отчитат лек ръст спрямо края на миналата година съответно от 3.5 и 6.8 процента. Подобно на повечето дългосрочни институционални инвеститори и при застрахователите най-голям дял заемат инвестициите във финансови инструменти с фиксирана доходност като облигации и депозити. В сектора на общото застраховане увеличение спрямо края на миналата година има при вложенията в акции и дялове на взаимни фондове, докато при животозастрахователите те падат с 20 на сто. Според Стоян Проданов, изпълнителен директор на "Бул инс", е нормално да има увеличение на инвестициите в акции на компаниите от общото застраховане, но то се дължи най-вече на ръста, който се наблюдава в последно време на фондовите пазари, и по-специално на българския. Според него целенасочено и значимо ориентиране към акциите няма, дори има известно намаление на дела им в портфейлите. По думите му до края на годината съществена промяна на инвестиционната политика на застрахователите няма да има, тъй като те очакват ясни сигнали за начало на възстановяването в икономиката, преди да се насочат към покупки на акции.

                              Коментар


                              • Заформи се дискусия за застраховане - ще се радвам ако мога да съм полезен(10год. съм работил в отдел "Ликвидация" отделно съм бил и "брокер"). Във всеки град на България има по няколко добри професионалисти брокери, които имат добри позиции и авторитет пред ръководствата на застрахователните компании, за които работят. Поразпитайте хората около Вас и ще разберете кои са тези брокери(естествено че има и мошеници). Накарайте ги да поемат ангажимент, че ще Ви съдействат пред застрахователя при наличието на щета. И МНОГО ВАЖНО - ако имате щета първо се обадете на брокера за да Ви "научи на акъл" какво да правите понататък, след това може да търсите застрахователната компания. Брокерите получават добри комисионни и може да поискате да Ви върнат част от парите от тяхната комисионна. За съжаление масови са случайте, в които една застрахователна компания работи добре в един град, а в друг е "трагедия" - просто много зависи от шефа на представителството и от брокерите. Поради това са и толкова разнопосочни мненията за застрахователните компании. Може да не ми вярвате, но тук в САЩ положението със застрахователните компании е много по-трагично от България - пари от тях се вземат само с адвокат(чрез споразумение) или съдебно решение. То тука е пълно с компании, които се състоят от няколко човека и дори нямат офиси - няма при кого да заведеш дори щета. Направо завеждаш дело срещу тях - парадоксално, но им излиза по-евтино отколкото да поддържат офиси. Единствено ако Ви е нова колата тогава взаимоотношенията се уреждат между застрахователи и дилъра и като цяло нямате проблем. По отношение на гумите и други части от автомобила винаги се плащат със съответното "увехтяване" - така е по цял свят - има един принцип в застраховането, че клиента не трябва да се облагодетелствува от обезщетението (Е сега ще започнат едни споровеееее......). Ако разгърнете закона за застраховане и наредбата към него ще видите, че много ясно това е записано - така е навсякъде. Ако някой застраховател плати без увехтяване се приема като израз на "добра воля" и често се прави дори и в България. По отношение на изплащане на откраднат автомобил без приключване на "предварителното производство" (може би се нарича вече по друг начин) няма застраховател, който да Ви плати колата - такъв е закона. А наздраве!!!

                                Коментар

                                Working...
                                X