IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Търся съдружник за консултантска фирма

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Иванов78 Разгледай мнение
    Както вече писах, имам нужните контакти и база от клиенти, с които вече съм работил, но естествено, че няма да тръгна да ги описвам тук. Относно успеваемостта, досега съм на 80%.

    Най-неприятен ми стана коментара за "лек и безгрижен живот". 22 хил. за активи няма как да отидат за яхти и диаманти, примерно. После от 6 000 лв месечно вадим наем на офиса, ток, телефон, интернет, заплата на сътрудник, пътни разходи за 2-3 хил. км. месечно, нощувки, реклама, консумативи - колко остават за лек и безгрижен живот???

    Рисковете в това начинание са в съвсем друга плоскост, като например отношенията България - ЕС, падане на правителството (което автоматично отлага плащанията с 6-12 месеца) и т.н.

    Консултантска фирма може да управлява 5-8 проекта годишно, ако са за половин милион или повече всеки от тях, аз имам предвид друга клиентска база. Искаше ми се да работя нормално с офис, сътрудник и т.н, но заради предстоящото неопределено забавяне минавам на план Б.
    700-1000 лв. за офис, ток - до 200 лв, заплата на сътрудника - /В НАЧАЛОТО, ТОТАЛНИ РАЗХОДИ!/ - 1500-1800, консумативи /хартия, тонер - до към 50 лв, бензин, при 10/100, за 3000 км - 810 лв . Ала съвременните коли харчат поне 30-40% по-малко. "Реклама, нощувки" - хайде, моля, вие не тръгвате ли бизнес да развивате? и, ето ни го, спадане с около 2000 - 2500лв/мес. И някак не са 6000. Да не говорим, и че 1000 лв за офис с един "шеф" и един сътрудник, в този момент на излишъци откъм свободна офис площ, са си завишени.
    Тези разходи са при прилично възнаграждение. Види се, спазваш стратегията за предварително раздуване на разходите, пък всичко м/у тях и реалните - бонус. Обичам бонусите. Обаче, тук повечето са врели и кипели та, вярваш ли, че ще клъвнат, просто така? А, развиеш ли добра дейност и покажеш приличен ГФО за първата година дори, много по-лесно и убедително ще привлечеш по-сериозна инвестиция. Досега, си работил, явно, за друг и не се е виждало ТВОЕТО име. Постарай се, създай си свое, и то ще те храни цял живот.
    И ще има и за яхта, и за собствена вила на бахамите... За всичко ще има, ала всичко-по реда си. Не насилвай нещата.

    Ако ТОВА имаш предвид под "План Б", определено, е по-стабилно и сигурно.
    В себе си вярвай но, не мисли останалите за шарани.
    Късмет!

    Коментар


    • Както вече писах, имам нужните контакти и база от клиенти, с които вече съм работил, но естествено, че няма да тръгна да ги описвам тук. Относно успеваемостта, досега съм на 80%.

      Най-неприятен ми стана коментара за "лек и безгрижен живот". 22 хил. за активи няма как да отидат за яхти и диаманти, примерно. После от 6 000 лв месечно вадим наем на офиса, ток, телефон, интернет, заплата на сътрудник, пътни разходи за 2-3 хил. км. месечно, нощувки, реклама, консумативи - колко остават за лек и безгрижен живот???

      Рисковете в това начинание са в съвсем друга плоскост, като например отношенията България - ЕС, падане на правителството (което автоматично отлага плащанията с 6-12 месеца) и т.н.

      Консултантска фирма може да управлява 5-8 проекта годишно, ако са за половин милион или повече всеки от тях, аз имам предвид друга клиентска база. Искаше ми се да работя нормално с офис, сътрудник и т.н, но заради предстоящото неопределено забавяне минавам на план Б.

      Коментар


      • Що ми изтрихте мнението бе ? Какво лошо има в копането на биткойни ?

        Коментар


        • На мен пък, едно друго извънземно ми каза, че нормална консултантска фирма може да състави и управлява прилично до 5-8 проекта годишно. Тоест, около 15 пъти по-малко от теб с една сътрудничка. Единият от проектите на моето извънземно е моят собствен та, аз също имам някакъв поглед отвътре. А съм видял и изнесъл на гърба си скромна част от недомислиците на подобна копи-пейст тактика. Та, съм "леко" скептичен. Не настоявам да науча "цялото ти ноу-хау" но, о това, което виждам, съм и "леко" притеснен и за клиентите и за евентуалните партньори в такава игра. Извинявай, Иванов78, не ми приличаш на предприемач, а на мераклия за лек и безгрижен живот за чужда сметка. Не, че не се среща. Ама не ми харесва.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Иванов78 Разгледай мнение
            Проект от 20-50 стр от сам човек се пише за 2-3 дни, при по-голяма натовареност може за 1 2-15 ч за един ден, но качеството пада. Но всеки експерт си има десетки готови проекти, които е подавал по-рано. Когато се подава нов проект в същата област, от старите се вадят с копи-пейст готови абзаци, които се адаптират и редактират към новия проект. Така спокойно за 8-10 часа се съставя един голям проект от 50-60 стр или два малки от 20-30 с безупречно качество.

            За една година съм заложил 150 проекта, реално разчитам да подам над 200. 75 проекта х 500 лв такса за разработка са 75 хил, от които обаче няма да се плащат дивиденти, а ще са за работата на компанията през следващата година - 12 мес х 6 хил. са 72 хиляди.

            От подадените 150 проекта залагам успеваемост 60 %, което означава 90 одобрени проекта х 2 хил лева от проект са 180 хил, като предвиждам да върна на инвеститора 172 500 лв, което е 183,51% от 94 хил. Тези 172,5 хил лв смятам да върна на инвеститора и то веднага, когато постъпят, най-късно до 30 месеца от подаването на проектите, но може и по-рано.

            За мен остават събраните такси и работеща компания, както и всичко, над тези минимални 180 хил, защото ще има големи проекти, от които ще се вземат по 5-10 хил, а разчитам и на по-висока успеваемост.

            Предвидил съм няколко хиляди представителни разходи "за смазване на държавната машина", но това е само за по-бързо придвижване на документи, за информация и други дребни услуги. За "разписване" на проект вземат по 10- 15% и самия проект става нерентабилен, трудно се отчита и изобщо е главоболие, с което не ми се занимава.

            Сега обаче се очертава един ОГРОМЕН административен проблем, който ще забави отварянето на сесията най-малко с половин година, а може и повече. Мислех да почвам от януари догодина, но нещата се отлагат за неопределен срок.

            П.С. Специално за ГДБОП уточнявам, че не поддържам нерегламентирани контакти с държавни служители, а си говоря с едно извънземно, което ми е личен приятел от детските ми години.
            Тук виждам три слаби места:

            - За да се подадат 150-200 проекта, което е грубо по проект на всеки 2 календарни дни, трябва първо да се намерят тези проекти, да се намерят фирмите, които да кандидатстват. Не виждам как ще си осигурите дори 10% от тези проекти, тъй като продължавате да не ми отговаряте на въпроса "Какви са конкурентните ви предимства спрямо по-големи и утвърдени консултантски фирми"

            - За да направите 60% успеваемост трябва да сте бога на проектите в човешка форма. На база на какво оценихте успеха си на 60%, а не на 92% или на 8%?

            - Нямате никакви активи. Инвеститорът няма никаква гаранция, че ще си получи дори и част от вложените пари, в случай, че не постигнете заложените цели.

            Отделно от това, няма как да съставите проект с "безупречно качество" за 10 часа, сам, с копи-пейст от вече готови проекти - това дори в университета няма да мине. Може да направите проект със "задоволително качество".

            Коментар


            • Колко гранта смятате, че е възможно да се обработят от фирма с един човек, който освен тази си работа трябва и да пътува из страната и търси клиенти?
              Проект от 20-50 стр от сам човек се пише за 2-3 дни, при по-голяма натовареност може за 1 2-15 ч за един ден, но качеството пада. Но всеки експерт си има десетки готови проекти, които е подавал по-рано. Когато се подава нов проект в същата област, от старите се вадят с копи-пейст готови абзаци, които се адаптират и редактират към новия проект. Така спокойно за 8-10 часа се съставя един голям проект от 50-60 стр или два малки от 20-30 с безупречно качество.

              За една година съм заложил 150 проекта, реално разчитам да подам над 200. 75 проекта х 500 лв такса за разработка са 75 хил, от които обаче няма да се плащат дивиденти, а ще са за работата на компанията през следващата година - 12 мес х 6 хил. са 72 хиляди.

              От подадените 150 проекта залагам успеваемост 60 %, което означава 90 одобрени проекта х 2 хил лева от проект са 180 хил, като предвиждам да върна на инвеститора 172 500 лв, което е 183,51% от 94 хил. Тези 172,5 хил лв смятам да върна на инвеститора и то веднага, когато постъпят, най-късно до 30 месеца от подаването на проектите, но може и по-рано.

              За мен остават събраните такси и работеща компания, както и всичко, над тези минимални 180 хил, защото ще има големи проекти, от които ще се вземат по 5-10 хил, а разчитам и на по-висока успеваемост.

              Предвидил съм няколко хиляди представителни разходи "за смазване на държавната машина", но това е само за по-бързо придвижване на документи, за информация и други дребни услуги. За "разписване" на проект вземат по 10- 15% и самия проект става нерентабилен, трудно се отчита и изобщо е главоболие, с което не ми се занимава.

              Сега обаче се очертава един ОГРОМЕН административен проблем, който ще забави отварянето на сесията най-малко с половин година, а може и повече. Мислех да почвам от януари догодина, но нещата се отлагат за неопределен срок.

              П.С. Специално за ГДБОП уточнявам, че не поддържам нерегламентирани контакти с държавни служители, а си говоря с едно извънземно, което ми е личен приятел от детските ми години.
              Last edited by Иванов78; 31.10.2013, 19:40.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от falafel Разгледай мнение
                Тоест инвестицията е за 2 работни места - вашето и на секретарка и за оборудване на офис и поддръжката му за 1 година. Колко гранта смятате, че е възможно да се обработят от фирма с един човек, който освен тази си работа трябва и да пътува из страната и търси клиенти? Какви са конкурентните ви предимства спрямо по-големи и утвърдени консултантски фирми?
                Ти от небето ли падаш. Парите ше отидат за вечери и подараци за разписващите проектите. Как да го обяви публично във форум нали ГДБОП ше го проснат на челна стойка по очи.
                ПЕРНИК над всичко!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от falafel Разгледай мнение
                  ...Какви са конкурентните ви предимства спрямо по-големи и утвърдени консултантски фирми?
                  Това,че бенефициента трябва да разчита на собствени средства,вместо външно финансиране
                  Only God Can Judge me...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Иванов78 Разгледай мнение
                    Нормално е да има въпроси, но не възнамерявам да си публикувам бизнес-плана в интернет. Както вече казах, готов съм да дам пълни разяснения при лична среща. Имам много специфични знания, умения и контакти, както и много конкретна визия за предстоящите дейности, но това съвсем не означава,че ще си подаря технологичното ноу-хау ей-така. Както правилно предположихте, 22К са материални активи и после 12 мес х 6К. Не знам обаче как ви хрумна, че това ще е личната ми заплата. Тези 6К са наем и поддръжка на офис със секретар(ка), пътни разходи, включително нощувки из цяла България, рекламни брошури и нагледни материали за консултациите, тонер-касети, СД, папки и хартия, която за тази дейност си е сериозен разход.

                    Единственото нещо, което обективно може да се стори подозрително за незапознат човек е защо основната доходност е в края на периода.

                    ЕС предварително пари не дава. Бенефициентът по проекта го финансира със собствени разходи, част от които (40-70%, много рядко до 100%) му се възстановяват по грантовите схеми след приключване, отчитане и административно одобрение на дейностите по проекта. При изготвянето и предаването на проектите се събират минимални такси от 500-600, рядко 1000 и повече лв, които обаче не се разпределят като дивиденти, защото са необходими за финансиране на дейността през втората календарна година.

                    Основният доход на консултанта е процент от грантовете, които бенефициентът получава, както следва:

                    Х - кандидатстване
                    Х +3-6 месеца - оценяване и одобряване на проекта от администрацията
                    Х +6-9 месеца - започване на дейностите по проекта
                    Х +12-15 месеца - приключване, отчитане, одобряване на част от дейностите и получаване на първите грантови плащания в размер от около 20-30% от предвиденото грантово финансиране.
                    Тоест инвестицията е за 2 работни места - вашето и на секретарка и за оборудване на офис и поддръжката му за 1 година. Колко гранта смятате, че е възможно да се обработят от фирма с един човек, който освен тази си работа трябва и да пътува из страната и търси клиенти? Какви са конкурентните ви предимства спрямо по-големи и утвърдени консултантски фирми?
                    Last edited by falafel; 31.10.2013, 16:44.

                    Коментар


                    • Нормално е да има въпроси, но не възнамерявам да си публикувам бизнес-плана в интернет. Както вече казах, готов съм да дам пълни разяснения при лична среща. Имам много специфични знания, умения и контакти, както и много конкретна визия за предстоящите дейности, но това съвсем не означава,че ще си подаря технологичното ноу-хау ей-така. Както правилно предположихте, 22К са материални активи и после 12 мес х 6К. Не знам обаче как ви хрумна, че това ще е личната ми заплата. Тези 6К са наем и поддръжка на офис със секретар(ка), пътни разходи, включително нощувки из цяла България, рекламни брошури и нагледни материали за консултациите, тонер-касети, СД, папки и хартия, която за тази дейност си е сериозен разход.

                      Единственото нещо, което обективно може да се стори подозрително за незапознат човек е защо основната доходност е в края на периода.

                      ЕС предварително пари не дава. Бенефициентът по проекта го финансира със собствени разходи, част от които (40-70%, много рядко до 100%) му се възстановяват по грантовите схеми след приключване, отчитане и административно одобрение на дейностите по проекта. При изготвянето и предаването на проектите се събират минимални такси от 500-600, рядко 1000 и повече лв, които обаче не се разпределят като дивиденти, защото са необходими за финансиране на дейността през втората календарна година.

                      Основният доход на консултанта е процент от грантовете, които бенефициентът получава, както следва:

                      Х - кандидатстване
                      Х +3-6 месеца - оценяване и одобряване на проекта от администрацията
                      Х +6-9 месеца - започване на дейностите по проекта
                      Х +12-15 месеца - приключване, отчитане, одобряване на част от дейностите и получаване на първите грантови плащания в размер от около 20-30% от предвиденото грантово финансиране.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Иванов78 Разгледай мнение
                        Във връзка с предстоящото откриване на новия програмен период за европейските програми търся съдружник, който да инвестира в основаването на компания за консултантски услуги по изготвяне на проектни предложения, административно обслужване и управление на европроекти. Седалище в гр. София, инвестиция около 120 хил. лв. на три транша, възвръщаемост 50% до края на 2014 г и още 100-120% (общо 150-170%) до края на 2015 г. Подробности на лична среща в гр. София. За уговаряне на среща, моля да ми напишете Вашия телефон като лично съобщение до моя профил тук, аз ще Ви се обадя.
                        с капитала какво ще купувате?

                        Коментар


                        • Ами не целя /поне за себе си а, виждам, и Начев така гледа/ да смачкам Иванов78. Просто, подсказвам, кое буди неудобни въпроси у инвеститорите, да може да намери убедителния отговор и така, индиректно, да му помогна. Начинът наистина е подкупващ но, в едни финансови отношения, влезеш ли с подкуп, а не с чистата и ясна визия на инвестиращия, че нещата наистина са читави, неговият интерес-отчетен, а юнакът-консултативен предприемач, наистина, ще заработва филийката с маслото. Както беше казано преди мен, основният капитал на консултанта са знания, опит и контакти и, колкото и да са ценни, те не представляват и не бива да им се търси предварителен "финансов еквивалент" от страна на външен инвеститор. Все пак, той довнася необходими но, недостатъчни, по условията на стартъп или етап на разрастване, средства, не купува удобството и лукса на предприемача. За ТОВА идеше реч. Ако аз бих бил консултант, биха ми стигнали минимална офис-екипировка (принтер, ксерокс, компютър, два стола и бюро) и, евентуално, част от наема за офис...от третия месец на работа насетне, докъм 1 година. Защото, да консултираш /да даваш съвети и препоръки/ не струва там, как бяха сметнати...6 К месечно или около това. А, ако видиш, като евентуално привлечен да способстваш на някакво бизнес начинание, че, ПЪРВО И ПРЕДИ ВСИЧКО, си търсен да купиш лъскава кола, офис на пъпъ на столицата и да платиш заплатите за половин година на човек, 10 години давал акъл, а не успял себе си да уреди, най-вероятно, да дадеш заден преди да си почукал на вратата.

                          Определено, желая успех на момъка, само че, известна скромност при исканията и напористост при даването от негова страна, няма да му навреди.

                          Долу-горе, затова, се намесих по този начин.

                          Коментар


                          • Оставете го намира човеко. Сигурно като мене е работил по сервизите и вечер е писал проектите или е бил на държавна работа а сега смета да развива частен бизнес. Не търсете под вола теле.
                            ПЕРНИК над всичко!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Не исках точно по този начин да го подкарвам но, да, съображенията ми са същите. Ако 10 години човек е консултирал в областта, за какво са му 120 К инвестиции? Ако си експерт, и така ще си изкараш парите. Ако не си - къде си тръгнал? Не бил искал да чака...а как изчака 10 години, без да съобрази и да натрупа, ако не 120, поне 20 К? За да консултираш, първо, сам трябва да умееш да се справяш и чак след това, е естествено да даваш съвети, препоръки, акъл. Учителят по математика да ходи друг да му решава задачите или по физическо - да не може да прескочи козата, ала да си е планирал /види се, много добри/ доходи? Несериозно, безотговорно. Хлабаво. А тези, пресметнати до втория знак, прогнозни възвръщаемости, направо ме сразиха
                              А, ако изведнъж /случва се/ човек се е оказал на борсата...Минал съм през това, мъжките момчета /и момичета/ оцеляват и излизат по-силни.
                              Накратко: Отговорите по-долу не удовлетворяват, Иванов78. Постарай се повечко. Докажи, че можеш
                              Пирамида,
                              нямаше да използвам твоите думи, но имах намерение да продължа поста си с поставаните от теб въпроси.

                              Ама жена ми каза, че е сложила масата и ако не се появя веднага, ще бъда безмилостно наказан.
                              А те знаят как!!!

                              Хич не ми хареса поста на колегата.
                              Признавам си.

                              Докато дъвчех, обаче, продължих да претакам темата в главата си и усетих, че нещо ми става криво.
                              Има нещо специфично и подкупващо в този начин, по който колегата е изложил нещата.
                              И което аз отдавна съм забравил.
                              Дори си помислих, че когато са подхванали някога Майкрософт (в гаража - и нищо, че нито гаражът е бил обикновен гараж, нито Б. Гейтс обикновено момче), по-вероятно е в началото да са поставяли нещата именно по този начин.
                              Last edited by nacheff; 30.10.2013, 21:02.

                              Коментар


                              • То само поради факта, че е тръгнал в тоя форум да търси инвеститори, доказва, че хич не е в час с икономическата действителност

                                Коментар

                                Working...
                                X