IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поредно прахосване на средства от бюджета

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • BDZ

    Nightcrawler e napulno prav! Namiram idejata za suvsem obosnovana. Idejata za sozialnite prevozi e edna pulna glupost, prosto zastoto te ne sa sozialni! Da ne msilite che Monkata gi plasta tezi zagubi, plastame gi nie! (vie de) Kolko po udobno bibilo da se pusnat edni malki rejscheta, koito da sa na chastni firmi i da si pecheljatz horata, puk i putnzite ste sa 10 puti po-dovolni!

    Коментар


    • Поредната (повърхностна) критика

      Tova e edna mnogo dobra idea spored men, Nightcrawler
      In Goze We Trust

      Коментар


      • Поредната (повърхностна) критика

        XXL, saglasen sum s tebe za BDZ i zhelezniczite v Great Britain. No si zadavam vaprosa dali ponachalo v Bulgaria edno druzhestvo kato BDZ mozhe da bade pechelivsho ili pone da se samoizdarzha, t.e. da se premahnat subsidiite.

        Spored men - ne. Zashto? Barz pogled pokazva kakvo predstavliava BDZ v 21 vek - uzhasno ostariala infrastructura, vlakove i vagonina po 40 godini, koshmarni i bavni uslugi, mrasni gari i t.n., i t.n. Bulgaria e malka strana. Shte dam primer - ot Sofia do Burgas s avtobus se stiga za 5 chasa i polovina, pri vse che magistralata oshte e napolovinata na patia, t.e. kogato magistrala Trakia stigne do Burgas patiat ot Sofia do moreto shte se vzima za 4 chasa s avtobus. Po-comfornto, po-barzo. I tuka iznikva vaprosa po kakav nachin BDZ shte me privleche kato client v tozi sluchai, kakvo shte mi predlozhi? Realno - malko po-niska czena, no mnogo po-bavna i niskokachetsvena usluga.

        I tuka idva vaprosa nuzhni li sa BDZ na Bulgaria. (Govoria za patnicheskite prevozi, ne za tovarnite i industrialni, koito sa savsem otdelen sluchai.) Ako ima razumno investirane v patnata mrezha funkcziite na zhelezniczite mogat totalno da se obezmisliat.

        Primer. Selo XYZ do Vracza. Do nego stiga vlak na BDZ. Vseki den vozi po 10-20 dushi, patuva prazen i trupa zagubi. Ako go sprat - selianite vdigat vriava, che sa gi otriazali ot sveta. A kolko po-udobno i effectivno bi bilo ako ima malak avtobus ot Vracza do selo XYZ i obratno vseki den. Ottam natatak horata mogat da si hvanat vlaka ot Vracza do Sofia ili da izberat avtobus.

        Spored men BDZ triabva izczialo da promeni funkcziite si, a imenno da obosobi tovarnite prevozi v otdelno druzhestvo, da zakrie vsichki tezi bezsmisleni "socialni" linii i parite ot subsidii da se vlozhat v podobriavane na infrastructurata, patna i zhelezopatna. Ta na praga na 2003 godina niama zhelezopatna linia mezhdu Bulgaria i Macedonia!

        Коментар


        • Поредната (повърхностна) критика

          Kam XXL.Ne e li po-dobre da se naso4at otnovo celevi pomo6ti kam opredeleni sloeve:Imam predvid, zna4i BDZ prodava nakakvi karti za namalenie.Na krayt na opredelen ot4eten period se prosledyava kolko sa propusnatite polzi za BDZ ot polzvaneto na tezi karti.Pravitelstvoto dopla6ta razlikata.Tova pone izglejda po-spravedlivo!
          In Goze We Trust

          Коментар


          • Поредната (повърхностна) критика

            А, това не е сигурно. Това са пак либералните ти теории. А животът е по-сложен.
            Скапаните британски железници нанасят вреда на цялата им икономика, и освен това ги спасяват пак с пари на данъкоплатците.
            Съжалявам. Приватизацията може да бъде нещо много вредно - дори в нормалните страни. Държавата има своята роля в икономиката (в случая - в поддържането на БДЖ).

            Коментар


            • Поредната (повърхностна) критика

              По-евтини за пътниците, но по-скъпи за данъкоплатците.

              Коментар


              • Поредната (повърхностна) критика

                George: не си прав. Във Великобритания Railtrack е държавно. Всички жп компании обаче (4-5 на брой) са частни. Частни и губещи. С ужасно обслужване. И все искат пари от бюджета. Всеки редови пътник проклина времето на Тачър. Пример как приватизацията може да влоши нещата.
                А във Франция примерът е точно обратен - по-евтини и по-точни влакове. При това държавни. Което е доказателство, че тази индустрия е най-добре да си остане държавна.
                Познай сега кой пример е по-приложим за България.

                Коментар


                • Поредната (повърхностна) критика

                  XXL, не си прав. В Англия приватизираха и влаковете и железопътната инфраструктура - линиите. Първите са печеливши. Вторите - губят и правителството реши да ги национализира. Тоест правителството национализира линиите.
                  NIkolaj, целта на приватизацията не е да донесе нещо добро на железниците, а напротив - да ги постави в реални пазарни условия, където ще трябва да покриват собствените си разходи със собствените си приходи. Естествено че ако получават субсидии за железниците ще е по-добре, само че се пропуска че данъкоплатецът ще е по-зле.

                  Коментар


                  • Поредната (повърхностна) критика

                    Nikolaj: абсолютно подкрепям коментара ти за железниците във Великобритания. Така е. Този точно пример (на фона на БГ действителност) искам да изтъкна на останалите.
                    Очаквам реакции.

                    Коментар


                    • Поредната (повърхностна) критика

                      Otnosno jeleznizite: UK dalech ne e primer za tova, ch eprivatizazijata e donesla nesto dobro na jeleznizite, naprotiv, UK jeleznizite sa v dosta losho sustojanie v sravnenie s tezi na Germany, France, Espania. V poslednite tri strani sa i naj-burzite vlakova v Evropa i naj-dobrite traseta i neprekusnato se obnovjavat. UK jeleznizite s chastni i sobstvenika zeli pechalba ot zjalata rabota, taka ch einvestiziite ostavat na zaden plan i kato izlezesh ot Lamansha skorostta na vlaka pada do 60 km/h - fakt. Puk i az ne se sestam njakoj kojto da iska da kupi BDJ, nie edva za BTKnamerihme edin pishman kupuvach, ta za BDJ!

                      Коментар


                      • Поредната (повърхностна) критика

                        Nightcrawler: напълно си прав да имаш съмнението, за което говориш. Струва ми се само, че всъщност ние не подкрепихме в нашия спор напълно продължаването на субсидиите. Въпреки че изказах доста скептицизъм в спора, принципно и аз като Джордж (ако не бъркам освен) подкрепям постепенното намаляване на субсидиите за сметка на целеви помощи за онези които наистина се нуждаят (срещу доказателство за статус).
                        Gino: За БДЖ. Единствено искам да те допълня (бидейки като цяло съгласен с теб), че не бива да очакваме нещата да се решат бързо и окончателно със закриването на губещите линии, приватизация, мерки за повишаване на ефективност и други подобни... Казвам това защото знам опита на Великобритания - страната с първата и вероятно и до днес най-развитата жп мрежа в света, преди време приватизира железниците си (превозните компании, не самата жп мрежа и логистиката). Резултатът е, че техните ЖП-та продължават да трупат загуби, искат постоянно пари от държавата (макар и частни), а редовият пътник псува Тачър.
                        Този пример ме навежда на мисълта, че железниците най-вероятно по принцип трябва да си останат държавни и освен това да разчитат на определени субсидии (мисля че Франция е добър пример). Това ще важи с още по-голяма сила за България. За съжаление.

                        Коментар


                        • Поредната (повърхностна) критика

                          Da, i az sega zabelyzvam 4e 4asovata razlika pozvolyva da se pro4eta celiyt spor.Zabravih da dobavya 4e liberalnite teorii ne vajat za BG, za6toto ima mnogo tejko nasledstvo, lo6a demografska struktura i kalpavi pravitelstva.Zatova
                          In Goze We Trust

                          Коментар


                          • Поредната (повърхностна) критика

                            Kam XXL. Da BDZ naistina po4na da se prestrukturira, oba4e tova e samo na4aloto.Kakto znaem, v BG ne6tata se razvivat sas skorostta na kostenurkite.Istinsko prestrukturirane zna4i da se calkulira profitability na vseki mar6rut/vlak.Vlakovete/mar6rutite da se razdelyt na pe4eliv6i, gube6ti i otdelna grupa, vklu4va6ta vlakove s ogromno socialno zna4enie.Gube6tite se zakrivat, pe4eliv6ite ostavat, a tezi sas socialno zna4enie se pravi opit da se optimizirat.
                            Vtoro, razprodava se vsaka sobstvenost, nesvarzana s osnovmnata deinost i se pogasyvat dalgovete. V idealniyt slu4ai se izliza na 4isto sled nakolko godini. V dopalnenie iskam da dobavya,4e spored tazi programa za prestrukturirane trabva6e minalata godina BDZ da zavar66i s 20 mln zaguba(ako ne se laja za cifrata).ami te zavar6iha sas pove4e ot 40 mln.To4ka
                            In Goze We Trust

                            Коментар


                            • Поредната (повърхностна) критика

                              Huabvoto na chasovata razlika e, che spora e pozamrial i moga spokoino da go procheta czelijat!

                              Eto kakvo se otkroiava... Sporite za tova kak da se razpredeliat subsidiite, t.e. nikoi ne postavia pod samnenie nuzhdata ot subsidii. Osven tova govorite princzipno za bednite hora, a te savsem ne sa edinstvenite clienti na Toplofikaczia - tezi, koito sega si plashtat smetkite mozhe v edin moment da se okazhat nesposobni da prodalzhat da si gi plashtat sled premahvaneto na subsidiite. Vaprosat e, stavat li i te po tozi nachin "bedni" i klasirat li se i te za energiini pomoshti?

                              T.e. ne e li czialata tazi rabota neefectivno izpolzvane na resursite - pravime ednite better off za smetka na drugi, koito stavat worse off.

                              Коментар


                              • Поредната (повърхностна) критика

                                Ще чакам да се разберете с Джордж за ролята на държавата, какво да правим с топлофикация и в крайна сметка доколко в България има място за либералните икономически теории.

                                Коментар

                                Working...
                                X