IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъсаната верига за доставки от първа ръка - преди и сега

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
    Както писах, Порше има повишени продажби, ама явно фирмата майка VW предпочита тях да зарежда със чипове, поради по-високия марж на печалба явно. Естествено, за подритнатото дете - Шкода, само оглозгани кокали.
    Нищо подобно!
    Порше също страдат, само че слагат фиктивни (дъми, фейк, както искаш ги наречи) чипове, които ще бъдат заменени с истинските, когато пристигнат! Техният СЕО го каза в едно интервю:
    https://www.ruetir.com/2021/08/03/re...th-fake-chips/

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнение
      А да ти се намира разумно обяснение защо досега не са го направили, след като е толкова елементарно!? ('еле пък собственост на VW дето със сигурност пари не им липсват!)

      https://fakti.bg/avto/619233-skoda-s...aa-na-godinata

      ...над 50 хиляди екземпляра стоят бездействащи в складовете на марката и чакат чипове.
      Както писах, Порше има повишени продажби, ама явно фирмата майка VW предпочита тях да зарежда със чипове, поради по-високия марж на печалба явно.
      Естествено, за подритнатото дете - Шкода, само оглозгани кокали.
      https://vagclub.bg/portals/2021/10/1...3%D0%BE%D0%B4/

      Наскоро се обаждах информативно до Силвер Стар за цени и доставка на новата S класа, ами цената със десетина хиляди нагоре спрямо 2020 и доставка минимум 6 месеца, ако не търсиш много екстри.Имат и от новите модели със 10к км, пак на същата цена, кат не искаш да чакаш.
      Инфлацията си върви, базовия модел станал 220к лева вече.
      Питах и за чисто нови ванове Спринтери, същата работа, поне шест месеца доставка.
      Мисълта ми е, че някои фирми са се подсигурили със чипове, други, даже и големи - не.
      Теслата няма проблем с чиповете.
      Last edited by hazard; 19.10.2021, 23:13.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Затова просто ще ви помоля да не приказвате врели-некипели за неща, за които не сте компетентни.
        И това го казва някой дето се хвали с хибридни чипове, които очевидно са аналогови? И не, микроконтролерите по колите изобщо не са стандартизирани, а още по-малко се произвеждат от десетки производители. FPGA също. А и да имаше лесни замени, това само щеше да прехвърли дефицит от едно място на друго. Транзистори дето са уж са много по-лесни за произвоство също липсват. И много други електронни елементи.

        И причините не са само веригите за доставка. До голяма степен дефицитът се дължи и на спекуланти които изкупуват напълно налични складови количества, знаейки че ще имат пълен контрол над пазара за някои елементи за определен период от време. Печалбите са страхотни.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Абе пич, става дума за нов чип по някаква твоя си технология, не може да ползваш чуждия чипсет просто така, което означава че трябва и компилатори, библиотеки, фреймурци и всичко останало да си правиш, каквото и да ползваш, много неща трябва да ги правиш наново. Как си го представяш това? Мислиш, че Фолксваген и другите автопроизводители са идиоти и чакат да ги светнеш?

          И си спести собствените си врели некипели, щото има бая разлика между простите чипчета които ползваш и микропроцесорите с цяла камара софтуер и библиотеки, разработвани от десетилетия. И впрочем явно не знаеш че софтуера почти на 100% се прави в други доставчици, а не автопроизводителите, такива като Бош, Континентал, Вистеон. Тесла са първите които си правят практически целия софтуер инхаус. И това им е едно от най-големите предимства.
          Тоя от всичко разбира но най разбира как да се докопа до партия с някакви шансове за власт.От малък е така първо отряден парцал в пионерската организация после комсомолски секретар после комсомолските пари БКП после ГЕРБ. А най разбира усвояването на европейските фондове...От електроника разбира от фотоволтаици бе от каквото мое да падне некой лев от ЕС...И от ваксини срещу Ковид 19 разбира...Пуска банцига и почва чиповете кеф ти дъбови чамови букови.Интернет клепарник...Прочете два сайта и разбирач от последна инстанция....Завалийката твърди че е завършил пуца в Габрово анезнайно защо наречен Технически университет ма аз и това не вярвам

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Отнема време, отнема дизайнерски и конструктивен труд, но в никакъв случай това не е 5+ години. Пак повтарям, че в съвременните софтиерни продукти масово се използват готови строителни блокчета - както в хардуера, така и в софтуера. Нарича се обектно-ориентирано програмиране, където един написан клас може да се използва по 1000 различни начина от други хора, без да са наясно какво точно има в този клас. В хардиера се използва същия принцип - блокче RAM, блокче ALU, блокче регистри и т.н. Базовата сглобка на един хардуерен чип може да се направи за часове, а не за години.

            Говоря за неща, които вече ги правим. Когато се започва нещо ново, винаги за основа се използва нещо старо, което след това само се модифицира тук-там и оппааа - готовият нов продукт е готов за отрицателно време. Та в тази връзка производителите на коли вероятно вече притежават софтуера на собствените си бордови компютри. Схемотехниката в тях пак си е тяхна лична, а не на някой друг. Използваните в нея интегрални схеми вероятно са стандартизирани и се произвеждат от десетки различни конкуренти. Нали казах - обекти, които вътрешно може да се различават, но външно предлагат стандартизиран интерфейс.

            Затова просто ще ви помоля да не приказвате врели-некипели за неща, за които не сте компетентни. Вървете в селската кръчма да говорите за футбол или за ваксини, че там всеки е експерт по този въпрос.
            Абе пич, става дума за нов чип по някаква твоя си технология, не може да ползваш чуждия чипсет просто така, което означава че трябва и компилатори, библиотеки, фреймурци и всичко останало да си правиш, каквото и да ползваш, много неща трябва да ги правиш наново. Как си го представяш това? Мислиш, че Фолксваген и другите автопроизводители са идиоти и чакат да ги светнеш?

            И си спести собствените си врели некипели, щото има бая разлика между простите чипчета които ползваш и микропроцесорите с цяла камара софтуер и библиотеки, разработвани от десетилетия. И впрочем явно не знаеш че софтуера почти на 100% се прави в други доставчици, а не автопроизводителите, такива като Бош, Континентал, Вистеон. Тесла са първите които си правят практически целия софтуер инхаус. И това им е едно от най-големите предимства.
            Last edited by BobyB; 19.10.2021, 22:03.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              И как ще се пренапише целия софтуер писан за ембедед системите в една кола на някакъв къстъм чип, дай някаква идея? Колко време, колко пари?
              Пробвай с 5+ години, девет или десет цифри.
              Отнема време, отнема дизайнерски и конструктивен труд, но в никакъв случай това не е 5+ години. Пак повтарям, че в съвременните софтиерни продукти масово се използват готови строителни блокчета - както в хардуера, така и в софтуера. Нарича се обектно-ориентирано програмиране, където един написан клас може да се използва по 1000 различни начина от други хора, без да са наясно какво точно има в този клас. В хардиера се използва същия принцип - блокче RAM, блокче ALU, блокче регистри и т.н. Базовата сглобка на един хардуерен чип може да се направи за часове, а не за години.

              Говоря за неща, които вече ги правим. Когато се започва нещо ново, винаги за основа се използва нещо старо, което след това само се модифицира тук-там и оппааа - готовият нов продукт е готов за отрицателно време. Та в тази връзка производителите на коли вероятно вече притежават софтуера на собствените си бордови компютри. Схемотехниката в тях пак си е тяхна лична, а не на някой друг. Използваните в нея интегрални схеми вероятно са стандартизирани и се произвеждат от десетки различни конкуренти. Нали казах - обекти, които вътрешно може да се различават, но външно предлагат стандартизиран интерфейс.

              Затова просто ще ви помоля да не приказвате врели-некипели за неща, за които не сте компетентни. Вървете в селската кръчма да говорите за футбол или за ваксини, че там всеки е експерт по този въпрос.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Само да ви кажа, че собствени чипове си правим от повече от 30 години. Как иначе си мислите, че правим индуктивните си датчици?

                Да, чиповете са хибридни на керамична подложка, и за лепенето на компонентите използваме външна фирма, но чиповете са си наши лични с наша си лична схемотехника, която поне в началото съм я измислял аз лично.

                Искам да ви кажа и нещо друго:
                Когато дадена фирма си купува скъпа и сложна машина, заедно с нея се купува и технологията на производството, както и обучение на персонала и поддръжка от фирмата - производител на машина. Тоест вадиш милионите, купуваш машината, и после стоиш с ръце в джобовете докато ти монтират машината и обучат персонала ти как се правят например интегрални схеми с тази машина.

                Така че отново повтарям - само който не е поискал, само той не може да произвежда интегрални схеми ....
                Решението на проблема е само пари и нищо друго, при това парите не са кой знае колко много.
                И как ще се пренапише целия софтуер писан за ембедед системите в една кола на някакъв къстъм чип, дай някаква идея? Колко време, колко пари?
                Пробвай с 5+ години, девет или десет цифри.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Пешко К. Разгледай мнение

                  Той Бай Ганьо - Габровеца ги разбира нещата, ти на него нищо не може да му кажеш, той е най великия пчелар-производител на паста за зъби, та едни чипове ли са му проблем - малко терминологията му е останала в 80-те години, ама ако дадат няколко милиона от ФВ, може и по европрограма, ще им обясни нещата - веднага сменя поточната линия от паста за зъби на чипове и става доставчик.
                  Само да ви кажа, че собствени чипове си правим от повече от 30 години. Как иначе си мислите, че правим индуктивните си датчици?

                  Да, чиповете са хибридни на керамична подложка, и за лепенето на компонентите използваме външна фирма, но чиповете са си наши лични с наша си лична схемотехника, която поне в началото съм я измислял аз лично.

                  Искам да ви кажа и нещо друго:
                  Когато дадена фирма си купува скъпа и сложна машина, заедно с нея се купува и технологията на производството, както и обучение на персонала и поддръжка от фирмата - производител на машина. Тоест вадиш милионите, купуваш машината, и после стоиш с ръце в джобовете докато ти монтират машината и обучат персонала ти как се правят например интегрални схеми с тази машина.

                  Така че отново повтарям - само който не е поискал, само той не може да произвежда интегрални схеми ....
                  Решението на проблема е само пари и нищо друго, при това парите не са кой знае колко много.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Selena Разгледай мнение

                    Аз да си задам въпроса. На баба ми колата само с чипове ли е била бъкана? Чунким и без чипове нямаше коли, които всеки нормален битов алкохолик можеше да оправи в неделя. Я назад към пещерите.
                    Няма как да докараш дори Евро 2, камо ли Евро 6 без чипове. Отделно пробвай се да продадеш кола която ръмжи като москвич, с ръчни стъкла, обикновен съединител и дисплей с някакви циферблати и мъждукащи лампички

                    Коментар


                    • На мен пък това което Матеев казва ми харесва, чипове с по ниска степен на интеграция дали не могат да се произвеждат в която и да било точка на Света ? Въпрос на желание според мен и да се намери финансиране, а квалификация ще се придобие и ще се обучат специалисти. Например забелязал съм че японците въпреки че и те вече не произвеждат и производството не е при тях, имат специалисти и правят върховите технологии. Като пример олед дисплеите, разработиха ги Сони а се произвеждат от корейците защото японците им продали технологията. Ако има финансиране не може ли да се купят просто технологии от японците, очевидно те се занимават с такъв бизнес - да продават върхови технологии, правят ги и продават. Това е хипотеза, знам че да се купи от тях такова нещо ще струва много пари..все пак това е държавата на милионерите - 50% са с такъв финансов статус.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Пешко К. Разгледай мнение

                        Той Бай Ганьо - Габровеца ги разбира нещата, ти на него нищо не може да му кажеш, той е най великия пчелар-производител на паста за зъби, та едни чипове ли са му проблем - малко терминологията му е останала в 80-те години, ама ако дадат няколко милиона от ФВ, може и по европрограма, ще им обясни нещата - веднага сменя поточната линия от паста за зъби на чипове и става доставчик.
                        ...А аз, тъкмо се разтревожих, да не съм го демотивирал.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Е да, ама и скъсяването на веригите си е връщане назад от икономическа гледна точка и ще доведе до поскъпвания навсякъде. Отделно че трябва и много капитал.
                          Може. Ама ще има повече работа на място и повече безработица- в Китай ..

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                            Джей излагаш се направо.Какво е за Ганьо някаква си електроника дребна работа.Не в гаража под сайванта ще ги набичи квот искаш микропроцесори памети дискове...Ганьо всичко може и всичко знае щото е влезнал с голям бал
                            Аз да си задам въпроса. На баба ми колата само с чипове ли е била бъкана? Чунким и без чипове нямаше коли, които всеки нормален битов алкохолик можеше да оправи в неделя. Я назад към пещерите.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение

                              на ни глобализъм и дълги вериги за доставки (презокеански), че да цепим стинката на две
                              Е да, ама и скъсяването на веригите си е връщане назад от икономическа гледна точка и ще доведе до поскъпвания навсякъде. Отделно че трябва и много капитал.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнение
                                А да ти се намира разумно обяснение защо досега не са го направили, след като е толкова елементарно!? ('еле пък собственост на VW дето със сигурност пари не им липсват!)

                                https://fakti.bg/avto/619233-skoda-s...aa-na-godinata

                                ...над 50 хиляди екземпляра стоят бездействащи в складовете на марката и чакат чипове.
                                Обяснението е просто, днешното производство на чипове е много сложно и изисква много време за напасване на линиите в което са включени и поддоставчици, също претоварени в момента. И не е въпроса да се произведат няколко бройки, това дори и руснаците го могат, но рандемана е убийствен и излиза на астрономическа цена всеки чип. Трябват милиони бройки с висок рандеман.
                                Освен това остават лицензите, не можеш да произвеждаш чипове, които някой друг произвежда, освен ако не ти продаде лиценз. А просто да избълваш нов чип не става, защото трябва и софтуера да пренаписваш, нови компилатори, тестване и то отидоха 10 години.

                                Коментар

                                Working...
                                X