Хаосът с електронните винетки продължава
Хаосът с е-винетките е тотален:
1. Оказа се, че няма терминали по граничните пунктове. Влизащите в БГ не могат да си купят винетка.
2. Трансформацията на хартиена винетка в електронна се оказа "пробита", затова я отмениха. А който вече е конвертирал и си е махнал старата винетка?
3. Не работят различните начини за плащане.
4. Не са активни всички езици в мобилното приложение, т.е. чужденците ще учат български.
5. Отговарящият за тол системата Олег Асенов смехотворно твърди, че това била "най-сложната информационна система, която работи в България в момента и не може всичко да се случва за миг.".
6. Функционирането на сайта и мобилното приложение показват, че не са правени елементарни тестове, преди да се обявят за готови.
7. Оказа се, че пътните полицаи все още нямат достъп до информацията с електронните винетки.
8. При възникване на проблем в процеса на покупка на винетка се оказва, че липсва кол център, който да съдейства. Тепърва се организирал такъв.
9. Ако някой иска да плати в брой за винетка, може да го направи само в А1 и... регионалните звена на АПИ.
Въпросите:
1. Какви са загубите, които ще понесе бюджетът от нефункционирането на системата?
2. Кой поема отговорността за това фиаско?
3. Ще бъде ли глобена фирмата, разработила системата за електронни винетки?
4. Как ще бъдат компенсирани тези, които вече са си купили месечна винетка за януари?
5. Как хем се твърди, че няма проблем със системата, хем 168 винетки са конвертирани на един и същ регистрационен номер?
6. Докога държавната администрация ще е безпомощна при осъществяването на проекти, свързани с "нещо електронно"?
7. Получиха ли премиите си за 2018 г. отговорните в администрацията за този проект?
8. Защо му беше на премиера Борисов да отменя винетките по Северната тангента, след като АПИ ги отмени за цялата държава?
А оправданието, че "системата е нова" е меко казано наивно, защото сходни системи работят в Унгария и Румъния от над 10 години.
Хаосът с е-винетките е тотален:
1. Оказа се, че няма терминали по граничните пунктове. Влизащите в БГ не могат да си купят винетка.
2. Трансформацията на хартиена винетка в електронна се оказа "пробита", затова я отмениха. А който вече е конвертирал и си е махнал старата винетка?
3. Не работят различните начини за плащане.
4. Не са активни всички езици в мобилното приложение, т.е. чужденците ще учат български.
5. Отговарящият за тол системата Олег Асенов смехотворно твърди, че това била "най-сложната информационна система, която работи в България в момента и не може всичко да се случва за миг.".
6. Функционирането на сайта и мобилното приложение показват, че не са правени елементарни тестове, преди да се обявят за готови.
7. Оказа се, че пътните полицаи все още нямат достъп до информацията с електронните винетки.
8. При възникване на проблем в процеса на покупка на винетка се оказва, че липсва кол център, който да съдейства. Тепърва се организирал такъв.
9. Ако някой иска да плати в брой за винетка, може да го направи само в А1 и... регионалните звена на АПИ.
Въпросите:
1. Какви са загубите, които ще понесе бюджетът от нефункционирането на системата?
2. Кой поема отговорността за това фиаско?
3. Ще бъде ли глобена фирмата, разработила системата за електронни винетки?
4. Как ще бъдат компенсирани тези, които вече са си купили месечна винетка за януари?
5. Как хем се твърди, че няма проблем със системата, хем 168 винетки са конвертирани на един и същ регистрационен номер?
6. Докога държавната администрация ще е безпомощна при осъществяването на проекти, свързани с "нещо електронно"?
7. Получиха ли премиите си за 2018 г. отговорните в администрацията за този проект?
8. Защо му беше на премиера Борисов да отменя винетките по Северната тангента, след като АПИ ги отмени за цялата държава?
А оправданието, че "системата е нова" е меко казано наивно, защото сходни системи работят в Унгария и Румъния от над 10 години.
Коментар