If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Плоският данък е реално прогресивен в ущърб на бедните
През 2015г. линията на бедност в България беше 286 лв. на месец на човек.
Тоест 10 хиляди лв. месечен доход се равняваше тогава на 35 пъти месечния доход на линия на бедност.
През 2015г. линията на бедност в 48 щата и Федералния Окръг Колумбия (тоест за над 98% от населението в САЩ) беше 11,770 долара годишен доход на човек. Тоест 35 пъти годишния доход на линия на бедност в САЩ се равняваше на ПО-МАЛКО от 412 хиляди долара годишен доход.
През 2015г. в САЩ броят на физическите лица, които имаха МИНИМУМ 450 хиляди долара годишен доход, беше 630,082 души. Общо техният доход през 2015г. беше над 645 МИЛИАРДА долара. За сравнение през 2015г. изплатените държавни пенсии в САЩ бяха за 886,221 МИЛИОНА долара.
Тоест изплатените държавни пенсии бяха едва 1.37 пъти повече от дохода на тези 630,082 души.
Или за да бъде същото съотношение (1.37) тогава в България доходът на тези получаващи доход над 10 хиляди лв. на месец трябваше да е НАД 6 МИЛИАРДА лв. през 2015г.
Константин Проданов: Плоският данък е вреден! Плоският данък и липсата на необлагаем минимум задълбочават неравенствата. Недопустимо е леви партии да се отказват от борбата за премахване на плоския данък. Той е вреден за държавата и е несправедлив. Натоварва най-бедните слоеве от населението и реално не носи никакви ползи на страната. Такова становище защити в ефира на БТВ председателят на ПП АБВ Константин Проданов. „Както вече имах възможност да кажа и на други места, аз буквално бях сащисан, че например БСП направи такова отстъпление от тезата си за премахване на плоския данък, понеже това е автентична лява кауза, особено в контекста на ужасяващата бедност в България. Неравенството и бедността са първите и основни теми, които Световния икономически форум изведе като глобална заплаха. В България сякаш за това не се говори, но един от механизмите за борба с бедността и неравенството, е именно преразпределителната данъчна политика“, посочи той.
Проданов бе категоричен, че неефективността на плоския данък се доказва и от факта, че по към момента той се прилага в България и още няколко държави, които не са особено развити както в икономически, така и в демократичен план. „Кои други страни са в „добрата компания“ на нашата държава с плосък данък и необлагаем минимум? Това са например, Грузия, Монголия, Източен Тимор. За всички нормални и цивилизовани държави е характерно, че имат прогресивен данък. Не защото някой се стреми да наказва богатите, а защото това е въпрос на социална справедливост, първо. И второ: на елементарна икономическа логика. В България например, няма необлагаем минимум, което значи, че държавата облага и най-бедните с данък от 10 процента. Ако обаче имаше необлагаем минимум, това което остава отгоре в сравнение със сега, веднага ще бъде похарчено. Защото тези хора нямат възможност да спестяват, понеже за тях всеки един лев е въпрос на оцеляване и се отделя за ежедневните разходи по сметки, храна, вода. Така, че пак казвам: ако те разполагат с малко допълнителни средства при наличие на необлагаем минимум, тези пари веднага ще се връщат в икономиката под формата на ДДС, акцизи, по-висока печалба за фирмите и т.н. В този ред на мисли необлагаемият минимум и премахването на плоския данък са изгодни дори от гледна точка на икономиката. В България над 70 процента от БВП е от индивидуално потребление на хората. Т.е., още веднъж казвам: като оставите малко по-голям разполагаем доход на тази част от населението, която има най-голяма склонност да го похарчи, това автоматично се завърта в икономиката, създава растеж и работни места“,
Подобни неща ги пиша тук от две години, ама Малките Иванчовци не вдяват елементарната икономическа логика. Българските бизнес кръгове трябва да разберат, че се нуждаем от данъчно облагане, което да динамизира икономиката, а с това ще се повишат приходите и доходите им. За това обаче също ще трябва да се рационализира държавния харч. Е, баш тази работа някои лапачи не щат да се случи. Инерцията от етатизма е да се влачи на централизирано ниво - държавна и общинска администрация. http://www.investor.bg/biudjet-i-fin...meseca-232395/
Другарят константин проданов ЯВНО не знае, че в България:
1)
- през септември 2016г. пенсионерите бяха 2,180,884 души
2)
- през септември 2016г. "заетите" в държавния сектор бяха 541,591 души
3)
- в края на 2015г. населението на възраст над 19 години беше едва 5,842,527 души Тоест общо пенсионерите и "заетите" в държавния сектор бяха НАД 46.5% от населението на възраст над 19 години в България...
Не вярвам и една дума на другарката Курнелия кака Кури или Баце Бойко.Сега приказват сладки приказки за да се харесат на хората.Кака Кури като видя съпротивата срещу премахването на плоския данък обърна палачинката ама не и вярвам.Утре ако не дай си Боже вземе властта ше се оправдае с коалиционните партньори и ше намери начин да вдигне данъците.Аз не желая да плащам данъци за да се раздават детски майчински и фалшиви инвалидни пенсии на мангали които не желая да работят.В село по цял ден са ми пред очите.Една циганска фамилия е минимум 80 човека деца баби дядовци.И това се издържа от кражби инвалидни пенсии и програми за безработица.Не съм съгласен един мангал да ми взима 460кинта освободен от данък а един доктор 700 лева учител 600.Това е безумие.А за бачи Буци кво да говоря.Да дойдеш вчера в Плевен и да говориш за магистрала Хемус след като повече от шест години си бил министър педседател и не си дал една стотинка за града е наглост и то огромна наглост.Няма как да гласувам за такива хора.Хора които дават пенсии на учители със 35 г осигурителен стаж по 163лева.На учители отгледали две деца които има висше образование и работят.Тия хора не заслужават такова унижение на старини.Ако аз бях кмет на Плевен тоя пуяк щях да го заведа да види пътищата по които хората пътуват всеки ден до града.Та са да ви опиша как минава деня на едно циганско семейство.За пред държавата те не са женени а циганката е самотна майка.Та сутрин къде девет се забелязва раздвижване.Пращат се децата за кафе от машина на центъра щото на циганката са и схванати ръцете да го направи.Докато малките са за кафе манго лупка мангалката после следва кафе.След това мъжете са на каруците и започват да обикалят кво има за крадене.Циганката взема сополивите чавета и на центъра.Там ново кафе висене с други циганки и две чанти хлябове чипсове бири безалкохолно.Следобяд мангалите се прибират спират пред кръчмата вземат каса бира с мезе и пият и пикаят по улиците.След това се прижират пускат музиката и купона продължава докъде 22-23часа.После следва лупкане на циганката и те така.Тия дето са по европейски програми или са се разбрали с кмета да не ходят или ако са дошли на работа до обяд подпират едни метли пред кметството и се бъзикат с кмета да ги черпи.
Социалната система трябва да се реформира. Навремето се спряха социалните помощи при дългосрочна безработица, но пък се пуснаха увеличени социални плащания за деца с увреждания и половината ромчета станаха астматици. Навремето предлагах да се реформира цялостно системата за подпомагане на майчинството и за насърчаване на раждаемостта, но съпротивата в МТСП бе с партизанска окраска - да се не загубят избирателите от етноса. И като видях какви ги затвърди АБВ-министра там, разбрах че нищо не е мръднало. Свличането в пропастта продължава.
20% данък за българи с месечен доход над 10 хил. лв. предлага БСП. За останалите ще важи досегашното 10-процентно облагане, уточни Драгомир Стойнев от ИБ на БСП.
Това показва колко объркани продължават да са в БСП. Там част от експертите са уж пропазарно настроени, но не могат да осъзнаят, че политическия профил на партията им е да са коректив на уж-пропазарната политика. Основното теглене при нашенския плосък данък е, че данъчната администрация не успява да си събере данъците от високодоходните групи. Вероятно събираемостта ще падне при диференцирано облагане, но това не е задължително. По предишния проект на БСП с необлагаем минимум и най-висока ставка 27 % /25 % според мен трябва да е върхът/ постъпленията щяха да спаднат, защото изземаните доходи от 0 до 460 лв. приход щяха да останат у данъкоплатците /според несъвършенството на проектта им, само трудови доходи се освобождаваха от облагане до МРЗ/. Парите, които щяха да останат у нискодоходните групи за сметка на високодоходните щяха да имат ефект на инжекция за икономиката - повишаване на потреблението, стимулиране на производството, съживяване на бедстващите селища в голяма част от провинцията, подобряване на положението на хората с ниски заплати /май до към 1800-1900 лв. доход облагането с необлагаем минимум щеше да остави повече пари у работещите/. Най-после щеше да се предизвика неголяма оздравителна инфлация.
Външният ефект обаче е по-важен. Всеки инвеститор, който види 10 % плосък данък, разбира че си има работа с провалена държава и не се замисля много за навлизане в пропаднала среда, ако има здрави инвестиционни немерения. Май в Порто Рико /от песента на Леа/ бяха изобщо премахнали подоходния данък, дано пък някой инвеститор от Щатите или поне от Маями си домъкне задника в най-новата щатска територия. Ма, май пак никой не щеше.
Никой здравомислещ човек не смята, че в тази среда премахването на плоския данък ще увеличи постъпленията в бюджета! Вероятно просто бизнеса ще харчи време и финансов ресурс за да си „оптимизира“ резултатите, вместо да си плаща „дължимото“. Сивата икономика и фиктивните заплати, разбира се, ще се увеличат.
Явно и от БСП не считат, че има смисъл да пипат данъка, който самата тя е въвела, щом ни надуват главата за проект на реформа засягаща едва 5 000 човека.., което си е чисто и просто ПР извинение към най-бедните, но няма никакви икономически последици за бюджета.
Да се върнем на твоя анализ, който не смятам за коректен.
Както можеш да видиш от цитираната от теб статистика:
„Постъпленията по бюджетите на социално и здравноосигурителните фондове (НОИ, НЗОК, УПФ и ФГВРС) към края на месец ноември 2016 г. са в размер на 6 831,1 млн. лв.“
и значително надвишават преките данъци на работещите (без УПФ), но все пак са си данъци, а не както се наричат вноски! Не оспорвам, че заради пробитото ни социално осигуряване разходите за същото надвишават два пъти тези приходи, но е факт че всъщност са почти единствените данъци, които могат на практика да вземат на бедняците в нашето общество, необходими за да се дадат за мизерните пенсии на възрастните и за изхранването на огромен брой цигани.
Други нетипични данъци, повечето от които не влизат в пряко в държавния бюджет са изкуствени монополи изразяващи се в надуване на комуналните сметки и най-вече за отопление.
Не вярвам и една дума на другарката Курнелия кака Кури или Баце Бойко.Сега приказват сладки приказки за да се харесат на хората.Кака Кури като видя съпротивата срещу премахването на плоския данък обърна палачинката ама не и вярвам.Утре ако не дай си Боже вземе властта ше се оправдае с коалиционните партньори и ше намери начин да вдигне данъците.Аз не желая да плащам данъци за да се раздават детски майчински и фалшиви инвалидни пенсии на мангали които не желая да работят.В село по цял ден са ми пред очите.Една циганска фамилия е минимум 80 човека деца баби дядовци.И това се издържа от кражби инвалидни пенсии и програми за безработица.Не съм съгласен един мангал да ми взима 460кинта освободен от данък а един доктор 700 лева учител 600.Това е безумие.А за бачи Буци кво да говоря.Да дойдеш вчера в Плевен и да говориш за магистрала Хемус след като повече от шест години си бил министър педседател и не си дал една стотинка за града е наглост и то огромна наглост.Няма как да гласувам за такива хора.Хора които дават пенсии на учители със 35 г осигурителен стаж по 163лева.На учители отгледали две деца които има висше образование и работят.Тия хора не заслужават такова унижение на старини.Ако аз бях кмет на Плевен тоя пуяк щях да го заведа да види пътищата по които хората пътуват всеки ден до града.
Според данните на НОИ за 2015г. осигурителните вноски в Държавното Обществено Осигуряване (ДОО) бяха 4,798,107.4 хиляди лв.:
1)
- Осигурителните вноски от работодатели за работници и служители за ДОО бяха 2,922,497.2 хиляди лв.
2)
- Общо осигурителните лични вноски и осигурителни вноски от самоосигуряващи се лица бяха 1,838,616.2 хиляди лв. или ПО-МАЛКО ОТ 1,839 милиона лв.
3)
- Главница по ревизионни актове за начет в приход на ДОО равняваща се на 4,734.2 хиляди лв.
4)
- Приходи от професионални пенсионни фондове по чл.157, ал.7 от КСО и § 4 ал.6 от ПЗР на КСО равняващи се на 32,259.8 хиляди лв.
За сравнение приходите през 2015г. от данъка върху дохода на физическите лица бяха 2,731.2 милиона лв.
20% данък за българи с месечен доход над 10 хил. лв. предлага БСП. За останалите ще важи досегашното 10-процентно облагане, уточни Драгомир Стойнев от ИБ на БСП.
Консолидираният държавен бюджет за 11 месеца от началото на 2016г.:
1)
- има приход от данъка върху доходите на физическите лица на стойност 2,707.1 милиона лв. или ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв.
2)
- има разход общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.) на стойност 18,835.4 милиона лв. или НАД 18.8 МИЛИАРДА лв.
Тоест за да имаше ЕДНОКРАТНО увеличение за 11 месеца от началото на 2016г. (а не всяка година) на разходите в консолидирания бюджет общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.)
1)
- с 30% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 260 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 8.3 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв. или тези НАД 5.5 МИЛИАРДА лв. трябваше държавата да ги вземе от едва около 5 хиляди души
2)
- с 60% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 320 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 14 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв. или тези над 11.2 МИЛИАРДА лв. трябваше държавата да ги вземе от едва около 5 хиляди души.
Честито на ВСИЧКИ, КОИТО ВСЕ ОЩЕ "МИСЛЯТ", ЧЕ ПРЕМАХВАНЕТО НА ПЛОСКИЯ ДАНЪК ЩЕ ПОВИШИ ЗНАЧИТЕЛНО СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ И ЗАПЛАТИТЕ НА БЮДЖЕТНИЦИТЕ!
Никой здравомислещ човек не смята, че в тази среда премахването на плоския данък ще увеличи постъпленията в бюджета! Вероятно просто бизнеса ще харчи време и финансов ресурс за да си „оптимизира“ резултатите, вместо да си плаща „дължимото“. Сивата икономика и фиктивните заплати, разбира се, ще се увеличат.
Явно и от БСП не считат, че има смисъл да пипат данъка, който самата тя е въвела, щом ни надуват главата за проект на реформа засягаща едва 5 000 човека.., което си е чисто и просто ПР извинение към най-бедните, но няма никакви икономически последици за бюджета.
Да се върнем на твоя анализ, който не смятам за коректен.
Както можеш да видиш от цитираната от теб статистика:
„Постъпленията по бюджетите на социално и здравноосигурителните фондове (НОИ, НЗОК, УПФ и ФГВРС) към края на месец ноември 2016 г. са в размер на 6 831,1 млн. лв.“
и значително надвишават преките данъци на работещите (без УПФ), но все пак са си данъци, а не както се наричат вноски! Не оспорвам, че заради пробитото ни социално осигуряване разходите за същото надвишават два пъти тези приходи, но е факт че всъщност са почти единствените данъци, които могат на практика да вземат на бедняците в нашето общество, необходими за да се дадат за мизерните пенсии на възрастните и за изхранването на огромен брой цигани.
Други нетипични данъци, повечето от които не влизат в пряко в държавния бюджет са изкуствени монополи изразяващи се в надуване на комуналните сметки и най-вече за отопление.
20% данък за българи с месечен доход над 10 хил. лв. предлага БСП. За останалите ще важи досегашното 10-процентно облагане, уточни Драгомир Стойнев от ИБ на БСП.
Консолидираният държавен бюджет за 11 месеца от началото на 2016г.:
1)
- има приход от данъка върху доходите на физическите лица на стойност 2,707.1 милиона лв. или ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв.
2)
- има разход общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.) на стойност 18,835.4 милиона лв. или НАД 18.8 МИЛИАРДА лв.
Тоест за да имаше ЕДНОКРАТНО увеличение за 11 месеца от началото на 2016г. (а не всяка година) на разходите в консолидирания бюджет общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.)
1)
- с 30% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 260 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 8.3 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв. или тези НАД 5.5 МИЛИАРДА лв. трябваше държавата да ги вземе от едва около 5 хиляди души
2)
- с 60% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 320 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 14 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв. или тези над 11.2 МИЛИАРДА лв. трябваше държавата да ги вземе от едва около 5 хиляди души.
Честито на ВСИЧКИ, КОИТО ВСЕ ОЩЕ "МИСЛЯТ", ЧЕ ПРЕМАХВАНЕТО НА ПЛОСКИЯ ДАНЪК ЩЕ ПОВИШИ ЗНАЧИТЕЛНО СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ И ЗАПЛАТИТЕ НА БЮДЖЕТНИЦИТЕ!
Макар и бавно се подобрява съотношението между приходите в консолидирания държавен бюджет общо от ДДС и Акцизи и приходите от данъка върху дохода на физическите лица:
1)
През 1998г.
- приходите общо от ДДС и Акцизи бяха 2,506.7 МИЛИОНА лв.
- приходите от данъка върху дохода на физическите лица бяха 1,022.9 МИЛИОНА лв. Тоест съотношението беше 2.45.
2)
За 11 месеца от началото на 2016г.
- приходите общо от ДДС и Акцизи бяха 12,367 МИЛИОНА лв.
- приходите от данъка върху дохода на физическите лица бяха 2,707.1 МИЛИОНА лв. Тоест съотношението беше вече 4.57.
Неизбежно е, ЗА ЩАСТИЕ, засилването на зависимостта на консолидирания държавен бюджет от приходите общо от ДДС и Акцизи, защото например в края на 2015г.:
- броят на социално-осигурените заети в частния сектор беше 2,187,422 души или ПО-МАЛКО ОТ 37.5% от населението на възраст над 19 години в България
Напротив, пенсионерите в края на ноември 2016г. бяха 2,180,559 души. Тези, които настояват за премахване на плоския данък ще трябва да преразпределят приходите между всички пенсионери и бюджетници. Примерът за пенсионер с месечна пенсия от 200 лв. само показва, че дори и да съдерат работещите в частния сектор с по-висок данък върху дохода същия пенсионер пак ще получава мизерна пенсия...
Консолидираният държавен бюджет за 11 месеца от началото на 2016г.:
1)
- има приход от данъка върху доходите на физическите лица на стойност 2,707.1 милиона лв. или ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв.
2)
- има разход общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.) на стойност 18,835.4 милиона лв. или НАД 18.8 МИЛИАРДА лв.
Тоест за да имаше ЕДНОКРАТНО увеличение за 11 месеца от началото на 2016г. (а не всяка година) на разходите в консолидирания бюджет общо за заплати и осигуровки на “заетите” в бюджетния сектор и за социални плащания (пенсия, майчинство и т.н.)
1)
- с 30% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 260 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 8.3 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв.
2)
- с 60% (например пенсия от 200 лв. да стане МИЗЕРНИТЕ 320 лв. на месец) трябваше за 11 месеца приходите в консолидирания държавен бюджет от данъка върху доходите на физическите лица да бъдат НАД 14 МИЛИАРДА лв. вместо ПО-МАЛКО ОТ 2.8 МИЛИАРДА лв.
Честито на ВСИЧКИ, КОИТО ВСЕ ОЩЕ "МИСЛЯТ", ЧЕ ПРЕМАХВАНЕТО НА ПЛОСКИЯ ДАНЪК ЩЕ ПОВИШИ ЗНАЧИТЕЛНО СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ И ЗАПЛАТИТЕ НА БЮДЖЕТНИЦИТЕ!
Коментар