IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Български компании с пробив на международните пазари

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • СФАРМ, ЕУБГ, М+С

    Коментар


    • Българска роза Пловдив АД

      Коментар


      • Биовет има сериозен дял на световния пазар, проблема е че повечето от печалбата остава у посредника при продажбите - фирма на маджото разбира се ....
        Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

        Коментар


        • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
          Би било по-интересно, ако Луфтханза купуваха самолети от български произвоодител.
          Луфтханза има голям цех за ремонт на самолети на летище София. Обслъжва самолети на Луфтханза и други компании. Няколко стотин български специалисти работят там.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
            ..не зная, кой любител на качествени вина би се съгласил цветът на виното му да "лилавее"... Дали бързо бихме привикнали, примерно със синият цвят на динята, с бели домати, оранжево кафе, а олиото ни - примерно да червенее...

            ...горе, във въздуха - може би е друго - каквото ти сервират......, или пък ще си избереш компания, където цветовете не са внушени от фантасти, описващи извънземният живот...
            Мерлото има лилав оттенък, затова сарказма ти е неуместен.

            Коментар


            • БСК: България е лидер в износа на нишови продукти

              България печели пазарен дял в износа на електроника и електротехника през последните 5 години, се казва в доклад на БСК за българския износ, публикуван днес България е лидер в износа на нишови продукти.
              Това се казва в анализ на Българската стопанска камара (БСК) за мястото на българската икономика в световната търговия.
              Българската търговия представлява едва 0,2% от световната, а страната ни е на 62 място сред износителите и не може да се очаква България да е лидер в цял сектор, се казва в документа.
              Както и в предишни години, водещите експортни продукти на България са горива и мед, следвани все по-уверено от електрически и електронни изделия и машини.
              Особено добра новина е, че износът на електроника и електротехника през последните 5 години (2007-2011 г.) бележи средногодишен ръст 17%, докато световният внос расте с 4% за същия период, т.е. страната ни печели пазарен дял, отбелязват от БСК.
              Подобни постижения, макар и не така впечатляващи, има при машините: за 5 години средният ни експортен ръст е 4% при средногодишен ръст на световния внос 2%.
              Следващите групи продукти са желязо, стомана и облекла, различни от трикотажните. И при двете групи се регистрира не само спад през последните 5 години, но и загуба на пазарен дял.
              На седма и осма позиция са маслодайните семена и житни растения, следвани от трикотажни изделия и фармация.
              В стойностно изражение България има най-голям износ на медни катоди
              – през последните 5 години (2007-2011 г.) износът бележи средногодишен впечатляващ ръст от 59% при ръст на световния внос 7%. Водещи позиции имат петролните дестилати със загуба на пазарни позиции при тежките, за сметка на ръст при леките дестилати.
              Следват нерафинирани медни аноди със сериозен спад поради преработката им в медни катоди – резултат на голяма чуждестранна инвестиция. Въпреки този спад България е на второ място в света по износ на нерафинирани медни аноди вече няколко години.
              Интересно е развитието на износа на слънчогледови семена, който за 2011 г. възлиза на почти 680 млн. долара – ръст от 105% спрямо 2010 г., когато България е на първо място в света. През 2011 г. страната ни отстъпва първото място на Румъния, която бележи ръст от 143% спрямо 2010 г. За последните 5 години българският средногодишен ръст е 36%, румънският – 38%, а ръстът на световния внос е 17%.
              България изнася слънчоглед най-много за Румъния, Холандия (където вносът от България е на първо място с 31,5%), Турция (страната ни е втора след Украйна с 28,4% от вноса).
              Износът на електроенергия продължава да е значим за българската икономика

              За периода 2007-2011 г. ръстът е 10% при ръст на световния внос 6%. Износът на електроенергия е основно за Гърция, на която страната ни гарантира 32% от вноса, Сърбия с 9,7% от вноса и Македония. Тези три държави приемат 70% от износа на електроенергия на България.
              На седмо място в експортната листа на България с 560 млн. долара са "Отпадъци от благородни метали – други", вероятно отпадъци от сребро. България има средногодишен ръст на износа от 80% и държи трето място в света. Износът е насочен основно за Белгия – 368 млн. долара, Корея – 105 млн. долара, Канада – 70 млн. долара.
              Износът на пшеница в последните 5 години традиционно бележи добри резултати – среден ръст 60% при ръст на световния внос 5%. България е на 11-то място сред износителите на пшеница в света.
              За отбелязване е сравнително ниската българска цена, която постига тази борсова стока – 270 долара на тон, при средна световна 319 долара.
              Ако изключим водещите доставчици - Канада – средна цена 351 долара на тон, и САЩ – 340 долара на тон - и сравним България с преките й конкуренти, отново родните цени не са достатъчно добри: Румъния продава пшеницата за 274 долара на тон, Унгария – за 296 долара на тон, Чехия – 303 долара на тон, Полша – 330 долара на тон.
              Само Русия и Украйна имат по-ниски цени. България изнася пшеница основно за Испания и Италия.
              В последните години добре се представя и износът на медикаменти. Страната ни печели пазарни позиции в Русия, където България достига пазарен дял от 1.3% - там вносът расте с 17%, а българският износ – с 33%. Румънският внос на медикаменти расте с 11%, а българският износ за Румъния - с 26%. Голям ръст бележи износът на медикаменти за Германия – 81%, при ръст на немския внос 12%.
              Временно консервираните череши имат голям дял в световния износ – 20.7%, при слънчогледа България осигурява 18.2% от износа, семената от кориандър формират 16.5% от световния износ, мелничарските продукти от житни растения - 13.5%, семена от рапица - 13.1% (любопитен факт е, че през 2010 г. България беше на второ място в света по износ на рапица, а година по-късно – на пето.)
              Частите за запалки, макар и със скромен общ износ, бележат най-голям ръст в стойност за 5-годишен период –1233%. Струва си да се отбележи, че ЕК е наложила антидъмпингови мерки срещу вноса им от няколко азиатски държави и Мексико.
              България е на четвърто място по износ на ламарини и фолио от цинк в света и бележи усреднен ръст на износа от 840%, следвани от суровата захар от захарно цвекло - 585%, предпазни въздушни възглавници и техните части - 549%, водорасли - 540%.
              В количествено отношение най-голям ръст на износа за 5 години бележат:
              • брашно от соя - 3124%;
              • ламарини и фолио от цинк - 836%;
              • вермикулит и перлит - 769%;
              • неизбелени крафт хартии и картони - 636%.
              Вносът на България е с по-малка динамика
              България внася най-много нефтопродукти, електрическо и електронно оборудване, машини, руди и пътни превозни средства. При всички ръстът на вноса е по-малък от ръста на световния износ.
              При по-детайлен преглед на ниво стоки, на първо място по внос е нефтът, следван от медни руди и концентрати и горива.
              Ръстът на вноса на стоките след тях – природен газ, медикаменти и фоточувствителни полупроводници, изпреварва ръста на световния износ.
              При фоточувствителните полупроводници това се дължи основно на 424% ръст на вноса през 2011 г. спрямо 2010 г.
              В света през 2011 г., сравнено с 2010 г., най-бързо расте вносът на ядрени реактори (1185%), ториеви руди и техните концентрати (920%), риба тон с (799%), пиперидин (701%).
              Сред стоките, които България изнася, най-бързо расте световния внос на семена от рапица, остатъци и отпадъци от пивоварни или от спиртоварни, злато в необработени форми, торове, части за фотоволтаици, фруктоза.
              Според изводите на анализа пазарът на ЕС не е достатъчно динамичен. За да се запази българският експортен ръст е необходимо увеличено присъствие на други пазари.
              Например, страната ни не използва достатъчно възможностите на най-динамичния пазар в Европа и най-големия град – Истанбул, Турция.
              С приближаването на Западните Балкани към членството в ЕС ще нараства и тяхната конкуренция както на пазарите ни в ЕС, така и в привличането на качествени инвестиции. В същото време у нас има остра нужда от привличане на инвестиции в производства, които да създават високотехнологични експортни продукти с голяма добавена стойност.
              Инвестициите трябва да се насочат към допълнителна преработка на ресурсите – те се изнасят не защото на външните пазари цените са по-високи, а защото не могат да се оползотворят тук. Във връзка с това ниските данъци са само един компонент от общата цена за правене на бизнес.
              Важни компоненти още са: качеството и наличието на работна ръка, на публични услуги, местни доставчици на стоки и услуги и инфраструктурата, смятат от БСК.
              Според икономистите България може да насочи усилията си към производството и износа на стоки с относително голяма добавена стойност, сред които:
              • Компоненти за автомобилостроенето – хидравлика, машинни възли, акумулатори, лагери, кабели, електротехнически и електронни изделия, сензори, джанти;
              • Хладилници, фризери; санитарен фаянс; изчислителни машини; фармацевтични продукти.
              Основни пазари, към които България трябва да насочи усилията си и да реализира износа си са: Германия, Италия, Франция и др. България може да увеличи износа си за развитите държави, чиито износ нараства, като стане подизпълнител на техни фирми, съветват от БСК.

              Коментар


              • ..."Цветът лилавее, мирише на хляб...с аромат на кокос и ягода."..?

                В туй "руйно" вино, грозде има ли...????

                пп За 1.2 Е, толкова.....

                Коментар


                • Би било по-интересно, ако Луфтханза купуваха самолети от български произвоодител.

                  Коментар


                  • ..
                    Last edited by vabo_2008; 28.07.2012, 22:18.
                    в Швеция ДДС-то е 20% + и учебниците са безплатни диференциална геометрия комплексен анализ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от MZ/X Разгледай мнение
                      В тази тема предлагам да слагаме примери за български компании, които са успяли да пробият на международните пазари.

                      Като начало ще дам пример с Винарна Беса Валей ООД, която успя чрез виното си Енира да влезе в бизнес класата на Луфтханза





                      http://bessavalley.com/index.php/bg/...lufthansa.html

                      ..не зная, кой любител на качествени вина би се съгласил цветът на виното му да "лилавее"... Дали бързо бихме привикнали, примерно със синият цвят на динята, с бели домати, оранжево кафе, а олиото ни - примерно да червенее...

                      ...горе, във въздуха - може би е друго - каквото ти сервират......, или пък ще си избереш компания, където цветовете не са внушени от фантасти, описващи извънземният живот...
                      "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                      Коментар


                      • Български компании с пробив на международните пазари

                        В тази тема предлагам да слагаме примери за български компании, които са успяли да пробият на международните пазари.

                        Като начало ще дам пример с Винарна Беса Валей ООД, която успя чрез виното си Енира да влезе в бизнес класата на Луфтханза

                        От март 2012 Enira официално е част от екипажа на Lufthansa! Ако пътувате в бизнес класата на авиолиниите, не пропускайте възможността да се насладите на чаша превъзходна Enira. Цветът лилавее, но в носа се откриват повече дървесни нотки, отколко на земята. Можете дори да откриете кокосови и ягодови нотки, които не са били открити до този момент. Вкусът също се отличава с повече дървесина, танините са дълги и фини. Ще се насладите на дълъг край с нотки на препечен хляб. Enira 2008 показва неподозирани качества десетки хиляди метра над земята!


                        http://bessavalley.com/index.php/bg/...lufthansa.html
                      Working...
                      X