IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бизнес стратегия-въпрос

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • С търговия с метали, най общо.

    Сега уикенда ще седна с кафе и празен лист и ще си систематизирам нещата, защото всичко е много свързано и объркано.Например -като се замисля аз и сега имам марка -името на фирмата, която е от доста години на пазара и се знае.
    Това с авточастите е най-близо до мойта дейност -и аз имам едни и същи продукти от различни производители с различни цени.Но вървят само и единствено най-евтините.Защото ако ти си купуваш за твоята кола, няма да вземеш турски накладки например.Обаче в отдел снабдяване на 99 % от заводите работят роботи, които нищо не разбират, искат само ценЪтЪ да е най-ниска!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
      Не знам дали тука е мястото, но бих искал да споделя някои въпроси, които ме мъчат напоследък и ще се радвам ако хора с бизнес в страната се включат.

      Значи, от няколко години наблюдавам един процес, който никак не ми харесва -закупните цени на стоките ми растат, а аз съм принуден непрекъснато да свалям продажните цени.Просто положението е страшно -нема такъв лоу кост пазар като България в момента!!!Огромни заводи се пазарят буквално за стотинки!

      Отделно всекакви нови фирми и фирмички пускат дъмпингови цени, които аз веднага отразявам, свалям моите и съответно продавам на клиенти В ПЪТИ по ниско от предишни години.

      Засега положението е добро, не се оплаквам, но тенденцията е много неприятна.Маржът на печалба се свива драстично и ако искам да си запазя печалбата същата, трябва да вдигна оборотите.само държа да отбележа, че положението е добро само и единствено благодарение на братския китайски народ.Преди работех с немци - в момента крайните ми цени са по ниски от техните закупни цени!

      Сега, тука идва въпросът.Обмислям като вариант за вдигане на оборота да създам своя марки -по-точно две марки, които ще се произвеждат в Китай и да налазя съседните държави.

      Въпросът е -в една супер супер зависима от цената среда, има ли смисъл да правиш разходи за марка, като винаги ще се търси най-евтиното??????
      Значи да уточня -ако реша да продавам на цени пи-високи от най-ниските в момента, няма да продам нищо.Тоест ще трябва да създам марките и пак да продавам най-ниско.Освен това трябва да диференцирам марката от името на моята фирма, иначе ще стане голяма каша.
      Предимството, което виждам е, че МОЖЕ БИ ще почна да продавам в съседни държави

      Съмнявам се, че някой се е сблъсквал с точно такива проблеми, но ще ми е интересно да чуя мнения

      С какво се занимаваш мило момче? Трябва малко информация, за да направим добър анализ.
      Да се поучим от п-р Петров, да прегърнем дори и враговете си за да живеем в мир и разбирателство.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
        ..
        Сегментирането е добри дори за продукти с едно качество ако ти ги продаваш. Например ще сложа един тъп пример за продавачите на плодове и зеленчуци на пазар във Варна. Имат едни домати, но ги сортират, пуска се една продукция на 2-3 цени, но освен това едни и същи домати се делят на две места в две щайги, като на едната щайга са евтини, а на другата пак на същата сергия, по-скъпи. Някой клиенти гледат високите цени и купуват от евтините (сравняват), а други пък купуват нарочно от скъпите понеже си мислят, че са по-високо качество. А всъщност всичко е еднакво. Подобно сегментиране съм правил и аз с магазин за облекла, освен това променях цените всеки ден, за да не знаят клиентите освен тези които капарират, колко ще струва нещо утре. Пускахме например дизайнерски (ама истински) мъжки сака на безумни цени, за да пласираме цели партиди евтина конфекция и т.н. Правили сме го и после с бизнес с храни, както и когато по едно време от скука продавахме застраховки. Подобно сегментиране ползват и мои познати които са вносители и имат магазини и складове на едро за авточасти и въртят солидни обороти. Освен, че продават един продукт от 12-14 вида производители и имат различни цени, понякога те нарочно сегментират дори сходни продукти за да избутат напред едно или друго. Както и някой които предлагат услуги, недвижими имоти, производители и т.н.. Важно е клиентите да са доволни.
        Нали знаеш финалния изпит в търговско училище - Да купиш от арменец и да продадеш на евреин и пак да реализираш печалба
        Last edited by Jay Gould; 01.02.2012, 20:49.
        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
          ..имам колеги,които сториха това и сега марката им,макар и разпознаваема е еталон за ниско качество
          точно и за това казвам, че с марките си има някой тънкости. Ако една компания пуска продукция с високо и такова с ниско качество, е добре да не са под една марка, дори да не са под една шапка в една фирма.
          Last edited by Jay Gould; 01.02.2012, 20:19.
          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

          Коментар


          • само личен опит-за да имаш добри продажби във високия ценови сегмент,задължително е да предлагаш и нисък.Не знам как се оправяш с качеството на китайската стока-поне при мен, единственото постоянно качество е неговото непостоянство.
            Аз съм на b2c и кофти номера е ,че тия от b2b поради спадове,решиха да влязат при нас и става ....
            според мен,няма смисъл от марка в ниския сегмент-имам колеги,които сториха това и сега марката им,макар и разпознаваема е еталон за ниско качество
            http://milom.blog.bg/

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
              Jay -тази идея ми е минавал през акъла, но се притеснявам, че така ще влеза в директен сблъсък с досегашните ми партньори и доставчици, а и нямам никаква представа колко струва.Ще поразпитам.Другият вариант, който си мисля е да сегментирам две нива - немско китайско на висока цена и китайско китайско -евентуално с моя марка-на ниска цена.
              А Наивник -всъщност не разбрах, ти продаваш под своя марка в България и Кипър и Гърция и си доволен, така ли?А произвеждаш ли нещата или ги внасяш?
              Производител
              Доволен съм в България от марката. В Кипър и Гърция нищо не мога да кажа още.
              Демек, ако продавам 100 единици в Бг, 20 със сигурност са заради марката - 20 годишна марка е. За съседните страни

              Коментар


              • Идеята да сегментираш евтино и скъпо е добра. В момента на някой пазари (стоки за дома, електроника, b2b и b2c) се забелязва бягство от средния сегмент от страна на традиционни играчи... Явно са направили няккакъв рисърч или просто са усетили къде спадовете са най-силни...

                Коментар


                • Jay -тази идея ми е минавал през акъла, но се притеснявам, че така ще влеза в директен сблъсък с досегашните ми партньори и доставчици, а и нямам никаква представа колко струва.Ще поразпитам.Другият вариант, който си мисля е да сегментирам две нива - немско китайско на висока цена и китайско китайско -евентуално с моя марка-на ниска цена.
                  А Наивник -всъщност не разбрах, ти продаваш под своя марка в България и Кипър и Гърция и си доволен, така ли?А произвеждаш ли нещата или ги внасяш?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
                    ....
                    Със заводите и големите компании вероятно си имаш и проблеми с плащането че някой не си падат много да се издължават на време... Дано не е така. За китайското, сега почти всичко е китайско, но малко хора се замислят, че дори марковите стоки които си купуват са от там.. За това, не зная какви са ти обемите на бизнеса, но мислил ли си за следния вариант. Регистрираш една компания в Германия, правиш марката на нейно име, поръчваш си нещата пак в Китай с логото на немската компания, а ти тук се явяваш само вносител, щом телетата толкова държат да е немско?!
                    ПС: За лого на компанията може да се измисли нещо леко старомодно на вид, все едно компанията е стара като баба им на клиентите. Разбира се ако поровят винаги могат да видят, че компанията в швабско е нова, но съм забелязал дори хора с много акъл не обичат да четат.. дори с огромни букви да им тикаш под носа подробна информация по етикетите пак не четат, та има един голям шанс от клиентите ти въобще да не тръгнат да ровят що за компания е тази у немско и аджеба, като прилича на от времето на баба им, дали наистина е такава.

                    Сетих се за цитат от един филм "Свети Валентин ли? Че нали ние измислихме любовта за да продаваме чорапогащници!"

                    Независимо какво продаваш, дали локомотиви или бройлери на женския пазар, важно е да ти вярват, а точно марката печели доверие, все едно е един от търговците ти. При това без да иска заплата и % от печалбата ти.
                    Last edited by Jay Gould; 01.02.2012, 17:48.
                    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                    Коментар


                    • Jay -да, наистина си прав, не се бях замислил, че марките носят и дългосрочно някакви пари, аз мисля за разходите засега и дали има смисъл

                      Забравих да спомена, че бизнесът ми е само и едниствено b2b, тоест клиенти са ми големи заводи, строителни фирми и т.н, нямам крайни клиенти от типа на физически лица.
                      Тоест на практитака да ви обасня какво става -отдел закупуване на даден завод ни праща запитване, за някакви неща, самите хора в този отдел нямат никаква представа какво значат тези абревиатури и цифри, получават оферти, сравняват цени и възлагат поръчката.Това е!
                      В същото време техниците на заводите дуднат постоянно, че качеството требва да е НЕМСКО, по на изток от ГЕРМАНСКО не става
                      И тоест искат супер евтино, ама да не е китайско.Затова се замислям за марката, като някакво маскиране на китайския произход.а и гледам от големите фирми в световен мащаб, с които работех -те правят същото -имат марката, известна фирма на 100 години примерно и произвоството е изнесено в Китай.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение

                        Мнението на Наивник ме накара да се замисля -наистина, кои са българските МАРКИ навън?Аз се сещам само за Бобокови и Плама, други няма.
                        На Бобокови не беше ли Приста Ойл

                        Значи, да си кажа за мен. Аз продавам под най-известната българска марка в бизнеса си, но в България. Марката ми дава +1, но в България. Под моята марка продавам единствено в Кипър От скоро и в Гърция, но нямам още ефект, който да кажа, че се дължи на марката

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
                          Мнението на Наивник ме накара да се замисля -наистина, кои са българските МАРКИ навън?Аз се сещам само за Бобокови и Плама, други няма.
                          Има - Фикосота- всичките там тесита , прахове , храни

                          Коментар


                          • Благодаря за мненията!
                            Значи производство в България на такъв тип продукти като моите-масови, няма НИКАКЪВ смисъл да се прави.Защо -защото за да постигнеш хубава цена ти трябва огромен пазар, какъвто в Китай има , а в България, дори и в цяла Европа -няма.Това е елементарен въпрос и въобще не стои на дневен ред доказано е в опита, че не става!
                            И не става въпрос за цена на труда -в Китай като бях ми казаха, че средната запата е по-висока от нашата, става въпрос само и едниствено за мащаб на пазара.Едно смешно манифуктурно производство не може да се мери нито по цена, нито по качество с напълно автоматизиран огромен завод.

                            Мнението на Наивник ме накара да се замисля -наистина, кои са българските МАРКИ навън?Аз се сещам само за Бобокови и Плама, други няма.

                            В моя сектор със сигурност няма, обаче съм сигурен че и в Сърбия, в Румъния а и особено в Македония е пълно с малки кирливи фирмички, които от един гараж си внасят от Китай и пак ще ми правят сечено ценово.Специално от Македония са най-големите цървули -като видя запитване от там го трия директно!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от dosadnik Разгледай мнение
                              ъхъ, емоционална привързаност, точно, колкото създават марките neo, crown , clever и подобни Само псувни ще отнесе - все пак се цели в най-ниския сегмент, дето качеството хич не е приоритет
                              Ми за къв чеп му е марка въобще и за къв чеп да се набива още по-дълбоко в тоя батак?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Oscar de la Hoya Разгледай мнение
                                ......
                                По принцип регистрация на марка не е толкова скъпо, или поне не беше. преди някоя година. Дори да няма ефект, по принцип ако залагаш на някакво качество е добре да имаш марка и лого, с които хората да те разпознават. Нещо което да бие на очи и да се помни лесно. На времето след като регистрирахме марка за продукцията си (по мое настояване), бързо успяхме да я наложим, от което, само за броени месеци оборотите се качиха чувствително, най-малко ако марката е лесна за разпознаване и като име, то хората които искат да кажат нещо за нея пред познати се сещат за името и по-често отколкото за името на компанията, а и като е лесно разпознаваема логото и също е такова и лесно за описване на заинтересованите. При продажба на самия бизнес (компания) марката също си има цена, особено ако вече си стъпил на пазара с двата крака - като цената и се определя лесно и се добавя към цената която искаш за компанията. Преди години като продавах дела си в единия бизнес добавих и марката към него (аз я платих от джоба си защото съдружниците ми тогава не смятаха, че следва да отделим пари за това), за което взех около 17 % плюс цената на моя дял и бъдещите печалби от него за период напред, като дори им я дадох евтино, но след около 3 месеца адвокати, счетоводители и пазарлъци до припадък за компанията, това бе максималното което можеше да взема за момента предвид това, че те взеха заем за да изплатят дела ми наведнъж както бях поискал. Но - пари се вземат дори за това.. Добре наложената марка, след време може да се продаде в хиляди пъти по-скъпо от това което е струвала регистрацията и. Това което е трудно, сравнително скъпо и почти не си струва е да патентоваш продукт, освен ако не е от такъв вид, че да си заслужава патента. Рисковете от това са, че конкуренцията винаги може да пусне същия продукт с леки изменения и нищо не може да ги спре. С марката обаче не е така, а и тя е рекламен трик, който лови в малка или голяма степен клиенти. Въпреки, че и там при нея има някой тънкости като това точно върху какъв продукт ще я предлагаш. За мен не е добра идея една марка да се тряска върху различни по вид продукти, но темата е дълга...

                                Нямам представа какво произвеждаш или продаваш, но ако има възможност хеджирай поне част от дейността, така до една степен ще елиминираш промените в цените или конкуренцията.. Разбира се стига да има как. Понякога обаче като мисли човек излизат идеи.. Желая успех.
                                Last edited by Jay Gould; 01.02.2012, 17:14.
                                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                                Коментар

                                Working...
                                X